Dotten Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Det er klart noen er mer kritiske enn andre, men noen ting må man ha i bakhodet når det gjelder denne testen med såpas mange feil. -Den leveres til vg.no, som har MANGE lesere som nok er en del mindre data/mobilkyndige enn mange av amobil sine. Deres eneste kilde for å gjøre seg opp en mening kan fort være den ene testen de leser hos vg. Og blir den også oppdatert? Den leveres til VG ja, men hvordan er kvaliteten her målt opp mot hva annet VG serverer? Og hvor mange andre journalister som jobber for VG, eller for noen som er i samarbeid med VG, vet du om som gidder ta seg tid til hva du skriver? Alle kan gjøre feil og man kan levere artikler som ikke er optimal, men når det gjelder det journalistiske arbeidet utviser Einar en innsats det er vanskelig å ta fra han. Han gidder i det minste lytte til leserne og bruke dem aktivt til å forbedre arbeidet. Han fortsetter til og med å legge ned innsats etter at testen er levert. Nå kan man gjerne hevde en test bør være feilfri ved levering, men slike tester har jeg aldri kommet over. Men jeg opplever at de fleste testene jeg kommer over har journalister som lever i den tro at de er ferdig med arbeidet når artikkelen er publisert. VG-journalister ser jeg sjeldent noe til, og i Dabgladet må man jo betale dem penger (!) for å kunne gi innspill på en artikkel. Denne innsatsen bør jo være prisverdig, eller? Du er vel glad for at Einar tar seg tid til deg og meg og våger seg ut i kommentarfelt, som ikke akkurat er for sarte sjeler. Bare for å sette det hele i et litt større perspektiv enn en enkeltest. Alle skribenter, redaktører eller journalister som tar seg tid til å lese gjennom kommentarfelt, og attpåtil delta, utviser mer innsats enn hva som er normalt. Det øker også muligheten til en bedre artikkel. Derfor er det også greit å ikke være for hard mot dem som tar seg tiden til å lytte til deg. Spar heller salvene til journalister som mener du ikke er verdt deres tid. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg synes selvfølgelig det er bra at de tar seg tid til å lese kommentarene, men det har vel litt med historien og miljøet på hw-nettverket, der innhold migrerte fra forum og ut på egne nettsider, heller en at forumet ble slengt på som en ettertanke. At man bryr seg nok om produktet man ha levert til at man fortsetter å utbedre det etter at det er levert er selvfølgelig bra. Likevel er denne testen for dårlig - noe annet kan jeg ikke si uten å lyve. Om det er lov å ha en dårlig dag på jobb (og gjøre en dårlig jobb noen dager), må det også være lov å kommentere at det når det er gjort en jobb som ikke holder mål. I dette tilfellet var det rett og slett alt for mye slurv til at man kan si "godt jobbet". Nå har jeg ikke tatt meg tid til å lese den om igjen og se om alle er rettet, men jeg håper i det minste det har skjedd nå. Lenke til kommentar
dudeldei Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 At det ikke finnes widget for gmail til en Android/Google telefon er jo latterlig. Ikke finnes widget? *Legg til widget *Velg MAIL (HTC) *Select widget style: nr2 (all mail) *Select mail account: GMAIL (eller Exchange om man vil) FERDIG! Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Noen som vil bytte Desire mot min 3GS? hehe Lenke til kommentar
Bukse Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Bra test! Lurer på om HTC vurderer å lage et gigabatteri til denne også, sånn som de gjorde til HD2. Nei, det ser ikke særlig bra ut, men hadde vært kjekt med bedre batterilevetid hvis man skal et sted uten strøm f.eks. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Det finnes jo en del eksterne batterier med 5v usb-ut man kan bruke, med en mini-usb->micro-usb-overgang (det finnes vel ikke så mange med microusb ut av boksen) Fordelen med det er at den kan brukes på andre enheter også. Lenke til kommentar
subsist Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Når det gjelder tastatur er det ikke behov for norsk tastatur. jeg bruker det vanlige og i 99% av tilfellene foreslår den rett ord på norsk. Det vanlige er også bedre å trykke på da tastene er større. Hva med æ/ø/å? Hva mener du? Hvis du vil skrive Øyvind, så trykker du (trenger ikke treffe 100% riktig bokstav en gang) o-y-v-i-n-d og den vil foreslå Øyvind. Om du ikke får opp ordet du ville ha så vil det enkelt bli lagt til i minnet. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Når det gjelder tastatur er det ikke behov for norsk tastatur. jeg bruker det vanlige og i 99% av tilfellene foreslår den rett ord på norsk. Det vanlige er også bedre å trykke på da tastene er større. Hva med æ/ø/å? Hva mener du? Hvis du vil skrive Øyvind, så trykker du (trenger ikke treffe 100% riktig bokstav en gang) o-y-v-i-n-d og den vil foreslå Øyvind. Om du ikke får opp ordet du ville ha så vil det enkelt bli lagt til i minnet. Helt greit dette. Personlig foretrekker jeg Scandinavian Keyboard fordi den gjør jobben godt, og fordi det føles så keitete å skrive Oyvind når jeg kan skrive Øyvind. Tastene på SK er noe mindre, men jeg har ingen problemer med dette. Bommer jeg på en eller flere taster er gjerne resultatet det samme da ordboka fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 At det ikke finnes widget for gmail til en Android/Google telefon er jo latterlig. Ikke finnes widget? *Legg til widget *Velg MAIL (HTC) *Select widget style: nr2 (all mail) *Select mail account: GMAIL (eller Exchange om man vil) FERDIG! Haha. Ser det nå. Valgte all mail, men den søker ikke på tjener, Kun web. Den søker kun på de mails som er på mobilen. Gmail søker og finner mails som er flere år gamle, altså alle mail som jeg har fått som inneholder søkeordet. Lenke til kommentar
Olle K Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Intressant att det är fler än mig som har lite problem med byggkvaliteten hos HTC. "Jeg er hvertfall utrolig fornøyd med telefonen min, tross for at den nå må noen uker på service pga dårlig kontakt mellom simkort og telefon, samt elendig lyd i høyttaleren på baksiden." "Storkoste meg med Desiren min helt til jeg fant ut at det var et felt på 0.5x3 cm som ikke reagerte på berøring, og må vel nå vente en uke eller to til servicefolkene er ferdig med den." Själv har jag problemet att i det jag trycker "Ring" eller svarar på ett inkommande samtal, så dör skärmen totalt. Den blir svart och "ur funktion". Ingenting kan få den i livet igen, förutom att den jag ringer, eller den som ringde upp mig - lägger på. Detta är mycket problematiskt t.ex när jag ringer någon som inte svarar (jag kommer till mobilsvar och har ingen möjlighet att sluta spela in) eller när jag ringer fel nummer (antingen svarar fel person innan jag hinner lägga på eller så får jag höra "The number you have called is not in use" i circa en minut innan samtalet självdör). Jag har prövat alla möjliga inställningar, jag har laddat ner apps som är till för att hålla skärmen igång, apps som ska väcka skärmen när du skakar (rister) den, o.s.v...ingenting hjälper. :-) Blir väl service på mig med då! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Derfor er det også greit å ikke være for hard mot dem som tar seg tiden til å lytte til deg. Spar heller salvene til journalister som mener du ikke er verdt deres tid. Klarer man å ha en konstruktiv debatt og ta kritikk så er kommentarfeltet en gylden mulighet for alle til å utvikle seg. Og helt enig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) At det ikke finnes widget for gmail til en Android/Google telefon er jo latterlig. Ikke finnes widget? *Legg til widget *Velg MAIL (HTC) *Select widget style: nr2 (all mail) *Select mail account: GMAIL (eller Exchange om man vil) FERDIG! Du liker sikkert å ta ting ut av sammenhengen, min kommentar kom på bakgrunn av andres påstander fra folk som eide telefonene, rett ovenfor min post. Altså ikke en påstand fra min side Har den valget Exchange med egne exchange spesifike funksjoner? Siden du nevner det. Endret 5. mai 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jag har prövat alla möjliga inställningar, jag har laddat ner apps som är till för att hålla skärmen igång, apps som ska väcka skärmen när du skakar (rister) den, o.s.v...ingenting hjälper. :-) Blir väl service på mig med då! Den var jo kjip. Skjermen deaktiveres automatisk når du holder den mot øret, så øret ikke legger på eller gjør noe annet rart på skjermen, men skal våkn automatisk når du tar den bort fra øret igjen. DU kan jo se om det sitter noe som blokkerer sensoren i høyttalerne på fremsiden, jeg regner med det er der de har gjemt den (med mindre den sitter bak den svarte kanten, slik LED-en gjør. Sannsynligvis er den sensoren gåen hos deg. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Noen som vet hva disse sensorene brukes til eller kan brukes til : Akselerasjonsmåler, omgivelseslyssensor, nærhetssensor ? Kan man bruke topografiske kart på denne mobilen ? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 lys=styre baklys, akselerasjon: spill og VR, nørhetssensor: Skru av skjermen når du holder telefonen til øret, så øret ditt ikke gør masse rart mens du snakker. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hmmm. Det forstod jeg ingenting av Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 At det ikke finnes widget for gmail til en Android/Google telefon er jo latterlig. Ikke finnes widget? *Legg til widget *Velg MAIL (HTC) *Select widget style: nr2 (all mail) *Select mail account: GMAIL (eller Exchange om man vil) FERDIG! Står ikke GMAIL i listen her. Står bare: Exchange ActiveSync Annet (POP3/IMAP) Lenke til kommentar
Blodkjeft Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Velg 'Annet' og skriv inn gmail-adressen din. Akkurat samme prosess for oppsett som med f.eks. hotmail. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Nei for det blir ikke push så det er ikke det samme, samt at man da bare kan søke på eposter som er lastet ned fra før. Lenke til kommentar
_nix_ Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Kjenner meg ikke igjen i det du skriver om proff e-post. Jeg synes støtten for Exchange er mye bedre på Desire enn min gamle HTC Touch Pro. Den støtter push, og som power nevnte over her så er det også støtte for både søk og signatur. Mange som ikke har peiling på hva de uttaler seg om når de snakker om exchangefunksjonaliten til HTC Sense. For det første heter den: Exchange ActiveSync, og ikke "Mail" som andre har foreslått. Det er bare navnet på selve mailapplikasjonen. Selv kommer jeg fra Windows Mobile (Touch Pro2 og Diamond) før HTC Hero og Desire, og jeg vil påstå jeg kan uttale meg om Exchange (jobbmail) på disse mobilene. Det positive Søk fungerer veldig bra i HTC sin mailapplikasjon, bedre enn på Windows Mobile etter min mening. Signatur støttes hos begge, men er også en selvfølge spør du meg. Jeg syntes også muligheten for å laste ned vedlegg fungerer "enklere" i HTC Mailapp kontra på Windows Mobile. Mangler Selvom HTC sin Exchange implementasjon er en god start, er det ikke stort mer enn det. Exchange er ikke bare synkronisering av kontakter, avtaler og mail slik mange tror. ActiveSync på Windows Mobile og Mail4Exchange på Nokia har også muligheten å synkronisere Tasks/Oppgaver i tillegg til avtaler i kalender, noe jeg savner sårt på mine Androidtelefoner. Nyere Exchangeservere har også muligheten til å synkronisere SMS og andre telefoninstillinger, noe heller ikke annet enn Windows Mobile klarer å synkronisere(mot exchange vel og merke, jeg vet det finnes 3.partløsninger for dette). Det største savnet av de "proffe" instillingene for meg som administrerer svært mange brukere i flere større firma er det "nuke" funksjonaliteten. Dvs. At du på servernivå kan nuke eller formatere og sperre telefonen dersom den eks. har blitt stjålet. Jeg vet ikke om iPhone støtter dette siden vi ikke har noen iphone mot våre servere, men jeg vet iallefall at den ikke klarer å synkronisere oppgaver i likhet med HTC sin Exchange ActiveSync. Jeg liker godt Android spesielt sammen med HTC Sense. Exchangefunksjonalitet er alfa-omega om du skal få suksess i businessmarkedet, og det gjelder ikke bare sync av mail, avtaler og kontakter. Androidtelefoner begynner å bli tatt seriøst, også i businessmarkedet. Men jeg skulle heller sett at Google selv implementerte full exchange innebygget i operativsystemet, slik at vi slipper å forholde oss til mange 3.part løsninger fra: HTC, Samsung, SE, Motorola osv. Jeg mener fortsatt Windows Mobile banker Android på businessfunksjonalitet. Men med tanke på at Microsoft med WP7 tydeligvis ikke lenger ønsker å omfavne sine gamle kunder(businessbrukere) så burde konkurrentene se på dette som en opertunity. Litt ekstra kritikk til HTC til slutt HTC har blitt kritisert fra flere hold på mye, blant annet for den svært etterspurte 2.1-oppdateringen til HTC Hero. Når man først snakker om Exchangeimplementasjonen til HTC Sense så vil jeg nevne en svært kritisk bug som blant annet berører Zimbrabrukere. Du kan sette opp telefonen til å synkronisere mot Zimbraservere på lik linje med exchangeservere, men du vil aldri klare å sende mail med telefonen. Alle mail blir liggende i utboks og vil aldri klare å få de sendt ut. Bugen har eksistert helt siden HTC Sense for Android ble introdusert med Hero, og har ikke blitt løst selv på nye telefoner som: HTC Legend og Desire. HTC har annerkjent og visst om denen bugen svært lenge, og det er veldig kritikkverdig av HTC å regelrett behandle sine kunder på denne måten. Det virker heller ikke som de har planer om å fikse feilen med det første i kjent HTC-stil. Zimbra lanserer i slutten av denne måneden en patch: 6.0.7 som fikser denne feilen, men dette er en Workaround fra Zimbra sin side for at det skal fungere, dette var aldri en feil fra Zimbra in the first place. På jobben min bruker vi Exchangeserver 2007 og det fungerer utmerket på det som lar seg synkronisere, men jeg kjenner flere mailadministratorer ikke bare i norge også utlandet som administrerer zimbra mailservere, som har måttet leve med denne feilen fra HTC. Zimbra er en av verdens mest utbredte mailservere i verden for businessbrukere, over 50.000.000 brukere i hele verden. Rart at HTC ignorerer et potensielt så stort marked fornøyde brukere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg