Gå til innhold

Jobb som programmerer

Anbefalte innlegg

Hei, driver å søker jobb som programmerer og så lurer jeg på hva som skal til for å få innpass til denne bransjen. Jeg har ikke jobberfaring så føler at jeg ikke mye å gå på, noen tips?

Liker å programmerer på fritiden og finner det givende, og har derfor lyst å jobbe med dette på heltid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er selvsagt vanskeligere å få seg jobb uten formell kompetanse, men mange som tar inn uten denne kompetansen også. Har du vært med på noen prosjekter, både open og close source? Skriv i så fall disse opp på CV'en din. Skriv også i søknaden hva du har programmert og vis litt engasjement for programmering.

Vil tro det er en kjempe fordel for deg hvis du har vært med på noen prosjekter, da dette kan settes opp på CV'en, men det å vise engasjement og at du kan en del uten formell kompetanse vil også føre deg langt i de bedriftene som tar inn personer uten formell kompetanse.

Lenke til kommentar

Om du ikke har noe imot å påta deg noen gratis/frivillige-oppdrag er det en overkommerlig terskel å starte som webutvikler. Det er mange oppstartsbedrifter som ønsker hjelp i bytte mot andeler og anbefalinger osv.

Det finnes også mange åpenkildekode-prosjekter som du kan jobbe med. Kommer du over en bedrift som tilfeldigvis bruker teknologien du har jobbet med så kan mye skje da også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...