Daniboy89 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Koster det masse for en åpen dump ventil? Når man skal montere enden, skal man bare kutte det gamle i passe lengde og sveise på det nye? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Den første endestussen fester du med en slangeklemme, eneste du trenger er en flatt skrujern. For en endedemper må du som oftest kutte og sveise på nytt ja. En dumpventil? Fra 695,- ser det ut til: http://volvo-power.net/team-klubb-forum/index.php?topic=513.0;wap2 Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 haha, må bare le. Endestussen og endedemper, er ikke det det samme da? haha. petterad: Minner om at åpen dumpventil ikke er anbefalt på FT maskin med Bosch Jetronic lh 2.4. Motoren vil stoppe for deg fordi motoren tror at lufta den har målt gjennom LMM fortsatt er der og vil gi bensin deretter, men den har jo dumpen sluppet ut, og du drukner motoren. En på forumet sa det der, gjelder det også for en volvo? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Det gjelder bare for Volvo. 230FT er ikke en anbefalt motor uansett. Styr unna. Gå for 230FK. Endestuss og endedemper er ikke det samme. Se min post med bilder. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 OKei! Takker for svar, så da håper jeg at jeg finner en bil som jeg kan ha det litt gøy med + litt grom lyd Lenke til kommentar
Espein Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) B230fk og b230ft er begge å anbefale (fås i 940 for det meste), eneste store forskjellen er att fk er lavtrykksturbo og ft er høytrykksturbo.. B230et motoren derimot har mest hest av alle de 3, men gamleste og med svakeste rådene. Har selv hatt 7 volvoer nå, 2 av dem turbo. Om du skal ha dumpventil på den enkleste måten uten å sveise, tar du vinkelslipern å kutter av 4-5 cm på alurøret mellom intercooler og innsuget. Den biten du kuttet av erstatter du med ett T-stykke. Dumpventilen monteres i t-stykket og festet der. Du bruke vacum slangen fra den gamle resikventilen oppå den nye dump ventilen. Den gamle resirkventilen kveler du med 2 trebiter på 5-10 cm (mor sitt kosteskaft), så det ikke kommer ut NOE luft der. Om du kjører på orginalt turbotrykk må du kanskje kappe av en eller to runder i fjøra som er inni dumpventilen, tar 30 sekund. Handleliste: http://ksr.as/product_info.php?cPath=24&products_id=34 http://ksr.as/product_info.php?products_id=1889 http://ksr.as/product_info.php?cPath=229_216&products_id=592 (2 stk) Sorte tjukke alurøret, med dumpventil, t-stykke og slangeklemmer. Bra volvoforum er http://forum.vccn.no/ eller http://forum.volvoforum.no/ Endret 12. mai 2010 av Espein Lenke til kommentar
Bakken_motorsport Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 2. Kjøp en dumpventil (engelsk: wastegate), som XS singel fra kimmit-sport.com. Link Det er feil. Det kalles en Dump Valve på engelsk. *dump valve* er iallefall ikke det mest brukte ordet r *blow.off valve* er mere brukt Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Gratulerer med gjennopplivingen og velkommen til Diskusjon.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå