dreadlord531 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hei! Jeg har et veldig rart problem på min gamle dell Inspirion 6000.. Problemet har egentlig vart i flere år, men har ikke brukt den så mye, så har ikke tenkt så mye på å gjøre noe med det.. Men problemet er altså at hvis jeg f.eks har brukt pcen ganske aktiv en dag, eller mange timer. Så virker det som pcen ikke vil jobbe mer? Hvis jeg prøver å starte dne opp etter det, så bare looper den, og kommer til en svart skjerm når jeg prøver å starte opp.. Noen som vet hvorfor? Kan det være noe med slitt ram? Jeg kjører pcen på Windows XP SP2 nå.. Men det som er enda rarere, er at når jeg prøver å kjøre Ubuntu på pcen, så klarer den ikke og starte opp i det hele tatt. da bare looper den :s Noen som kan hjelpe? Mvh. Dezulo 1 Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg vet ikke noe særlig om sånne pc-problemer, men jeg kan huske en kompis av meg hadde det samme med en Vista / Win 7 (husker ikke) og han hadde fått ett virus som hindret han i å starte maskinen. men kan det være noe med at den går varm, eller, du sier du har hatt problemer med den "gamle" pc-en din, det kan jo også ha noe å si. 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Dette blir ren gjetning, men symptomene du beskriver kan skyldes en sykelig harddisk. Se etter i Event Log'en om det er kommet noen feilmeldinger eller advarsler fra disksystemet. Du kan også installere/kjøre et disk-statusprogram som f.eks. Crystal Disk Info, som vil vise deg hva diskens S.M.A.R.T.-status er. (Det sier noe om diskens "helse".) Memory-feil er en annen kandidat. MemTest86 kan vel gi deg noen svar her. Ellers kan det være noe så banalt som dårlig elektrisk kontakt på et eller annet punkt. Slike ting dukker gjerne opp av seg selv etter en del år, og de kan godt variere med temperaturen inni PC'en (eller på komponentene selv). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå