DJ_Dark Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg har aldri sagt at det skal være lov, i så fall har jeg bommet på noen ord. Dommeren burde blåse, det har jeg jo sagt selv med situasjonen i Tromsø. Det jeg reagerer på er at folk søker etter enkeltspillere å ta, når mange gjør det. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (Du sier at andre gjør det, men at det likevel ikke er et godt argument. Hvorfor?) Fordi det er helt greit å korsfeste en spiller for å fri alle de andre for synd, så lenge det er en RBK-spiller, selvsagt ... Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Åja, selvfølgelig. Hvorfor tenkte jeg ikke på det? Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg tviler ikke på at Annan kan ha bedre spenst enn Kovacs og Aarøy (han er tross alt en del lettere). Det jeg tviler på er at mannen er så god på hodet at han er RBKs beste hodespiller (som normalt dekker opp de beste hodespillerne på motstanderlaget). Annan har jo bedre spenst. Kovacs og Aarøy er jo over 4 meter tilsammen, og en god del kilo tyngre enn Annan. Spenst handler jo om hvor høyt man kommer i forhold til den opprinnelige høyden. Om Aarøy hadde hatt samme spenst så hadde han vel kommet nesten fire meter opp i lufta. Da hadde han vel spilt basketball istedet. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Det er sannsynligvis uansett slutt på tullet nå. Med Nils Arne setter de nok gode hodespillere til å dekke opp gode hodespillere. At Hamrén ble fornærmet av at journalister påpekte hans spekulasjoner på at Annan og hans tjuvtriks ikke skulle bli oppdaget, ser jeg ikke. Sikkert en form for Hareide-taktikk, hvor man blåser seg opp for å ta stormen for spillerne. For meg er saken egentlig en bagatell, men jeg mener også at det er åpenbart at Annan ikke settes opp mot de beste hodespillerne for å slå dem i luftdueller. Han skal ta dem ut av løpsretningen uten selv å gå for ballen. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Enkelte volleyballspillere for eksempel har glatt en meter spenst. Hvis du faktisk ser på Annan i hodedueller vil du se at han har en latterlig god spenst. Det har ikke bare med å være en god hodespiller, men man skal også kunne markere godt. Annan er god på dette, dog kanskje med et par tjuvtriks, men alle gjør jo dette i fotballen. (Du sier at andre gjør det, men at det likevel ikke er et godt argument. Hvorfor?) Hvorfor finne en enkelt syndebukk? Det Annan gjorde mot Tromsø var selvfølgelig indirekte frispark, men ikke straffe som alle ville ha det til. Jeg har faktisk 68 cm i spenst, målt i en volleyballtest, og da håper jeg for guds skyld Annan har bedre, for jeg er ikke særlig bra trent Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Om det er 68 cm gjort i en standardtest, er det sykt bra, og jeg vil tippe du ligger godt over snittet for den jevne fotballspiller.. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Var den neste beste i klassen. Den beste lå på 71. Har stort sett alltid hatt god spenst, men jeg vil da tro at topptrente skal ha bedre spenst? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Var den neste beste i klassen. Den beste lå på 71. Har stort sett alltid hatt god spenst, men jeg vil da tro at topptrente skal ha bedre spenst? Lenge siden jeg har lest om det, men basketspillere og volleyballspillere trener mye spenst - de ligger gjerne på rundt 1 meter. Leste en artikkel om fotballspillere på 15-16 år som hadde 30-40cm i snitt - vil tro voksne ligger rundt det samme uten spensttrening. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Spenst varierer veldig fra person til person og har mye med type muskler du har. Som kjent har ikke alle de samme, derfor varierer det mye. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Ja tror nok det varierer ifra person til person. Steffen Iversen har jo god spenst og mulighet til å "henge" i lufta, men tviler på at han bruker kveldene på å trene spenst. Men dette begynner å bli rimelig off-topic nå tror jeg. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Tilbakeigjen til syndebukken. Nei, Annan er ikke den store syndebukken. Aarøy er syndebukken som sa Annan var en jævla afrikaner, noe som er svært stigmatiserende, fordi å bli kalt Afrikaner når man er helt sort føles som svært krenkende for en ghaneser. Det blir som om å kalle en bergenser "jævla nordmann" i Sverige, noe man selvsagt bør ta hardt på om man er fra Bergen. Dessuten burde Aarøy lest seg opp på hvor spillerne fra motstanderlaget kom fra. Annan er jo en stor stjerne i Ghana, og spiller vel mer eller mindre fast på midtbanen sammen med den mindre kjente Essien. Samtidig er det lett å trå feil. Jeg trodde en stund at Parr var svensk, gudene vet hvor dette kom fra. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Får jeg legge til at Annan tapte den duellen? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Han hoppet iallefall opp - det er mer enn han gjorde i duellen som forsvant mot Kovacs og gjengen. Har ikke sett mer enn en og en halv kamp av VM så langt. Fikk med meg hele gjespet mellom Uruguay og Frankrike, samt 2. omgang av kampen mellom Tyskland og Australia. Fellesnevneren er at Vuvuzela virkelig lager en monoton stemning. Om ballen er på midten, en spiller får rødt kort eller ballen knalles i mål, så er det samme summingen. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Det bildet der sier jo forresten litt om spensten hans og da. Har sett alle kampene og jeg har samme mening som deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå