eveant Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Bare synd han ikke scorer, men det nå ikke hans jobb uansett. Har han egentlig scoret i TL i det hele tatt? Det kan jeg avkrefte Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 At han ikke scorer gjør meg lite. At han brukes til å sabotere spillet er det de må slå ned på. At Hamrén fnyser av påstanden betyr lite. I hvilken verden vil en spiller på 1,65 slå en spiller på 195+ i en hodeduell uten å sabotere spillet? At Annan er rask og flink til å bevege seg inn i motspillers løpebane endrer ikke det faktum at det er obstruksjon. At dommerne ikke dømmer på det tror jeg har mer med at metoden er ny for dem, og at obstruksjonen ikke fremstår som like klar som en ren løpsduell midt på banen. Samtidig er det elendig taktisk av Rekdal og gjengen å bruke Aarøy som en spiss med rennafart, når opppasseren er 160 høy. Sett mannen på fremste eller bakerste stolpe, og han vinner alle hodedueller uansett.. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Imponerende at Annan ble 11 cm lavere i løpet av innlegget ditt. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Er vi ikke ferdig med dette. Norsk media har mentaliteten til en 5-åring. Etter alt dette Annan-styret ble det stille, og alle ble egentlig enige om at Annan er en god spiller, som gjør det han kan for å hjelpe laget for å vinne. Han hadde et godt skudd mot Hønefoss som ble målgivende om jeg ikke tar feil. Så det kommer nok en scoring snart. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Once in a lifetime-skudd da. Du så vel det neste skuddet hans. :!: Lenke til kommentar
eveant Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Synes ikke vi skal være så opptatt av om han scorer eller ikke. Hadde vært morsomt for han det, men det er jo abolutt ikke hans jobb. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 At han ikke scorer gjør meg lite. At han brukes til å sabotere spillet er det de må slå ned på. At Hamrén fnyser av påstanden betyr lite. I hvilken verden vil en spiller på 1,65 slå en spiller på 195+ i en hodeduell uten å sabotere spillet? Du har tydligvis ikke hørt om "luftbaron fra Bodø" ... Hvis du ikke vet hvem jeg tenker på, så er det "Mini". Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Sovehest undervurderer spenst og timing. Høyden har lite å si i forhold til de faktorene i en hodeduell. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Synes Annan viste mye armer i dag.... Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Bombe at du er Viking-fan. Annen gjorde lite ulovlig i dag, og ble tatt alt for mye av dommeren. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Blir irritert på at det er et helt VILT fokus på alt det negative med Annan. Han er en helt konge fotballspiller og spiller til tider som en gud. Han spiller heller aldri en dårlig kamp. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 De klager jo som faen uansett hva han gjør. Selv der Viking-spilleren dyttet og Annan ikke gjorde noe galt var det rop og klaring. Skjerp dere! Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Han er en sinnsyk god fotball spiller, irriterende god. Men jeg synes han bruker armene litt vell mye til tider, det samme gjelder forøvrig holding. Og dere trenger ikke svare med "alle andre gjør det også", det blir bare for dumt. Men klart jeg legger ekstra merke til hans armbruk, fordi han generelt utmerker seg på banen. Har han spilt lenge for RBK? Lenke til kommentar
eveant Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Har vel spilt i et par år foe Rosenborg. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Bombe at du er Viking-fan. Annen gjorde lite ulovlig i dag, og ble tatt alt for mye av dommeren. Jaja, selvfølgelig bombe at jeg er Vikingfan... Annan var oppe med armene i ansiktet spesielt på Danielsen opp til flere ganger, og vis jeg ikke oppfattet feil var han oppe i ansiktet hans også etter en krangel under stopp i spillet(Usikker på denne, så skal ikke ta han for den men). Grunnen til at jeg la merke til Annan akkurat nå, var selvfølgelig fordi jeg ser alltid Viking når de spiller samtidig som Rosenborg(Selvfølgelig). Så ikke kom å si at det er typisk at jeg sier det rett etter denne kampen. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Imponerende at Annan ble 11 cm lavere i løpet av innlegget ditt. Flott at du henger deg opp i høyden hans. Poenget er at han er 20-30 cm lavere enn dem han skal markere, og han gjør absolutt ingen forsøk på å slå dem i luften. (Nå snakker jeg om kampene mot Aalesund og Odd, så ikke kampen mot Viking, så jeg aner ikke hvem han markerte der). Sovehest undervurderer spenst og timing. Høyden har lite å si i forhold til de faktorene i en hodeduell. Klart høyden har mye å si i en hodeduell. Om Aarøy hopper 25 cm (noe han sannsynligvis klarer med bravur), så må Annan hoppe 55 cm (noe jeg tviler på han klarer..), gitt at begge har samme timing. Poenget er at Annan blokkerer løpebanen til spillerne, og burde vært avblåst for obstruksjon. Teknikken han brukte mot Aarøy og Kovacs er ikke tillatt i fotball (men svært ettertraktet om man snakker amerikansk fotball). Mini Jakobsen ble forøvrig kalt luftens baron fordi han scoret på hodet. Han ble aldri brukt til å markere ut fyrtårn på defensive dødballer. Godt poeng egentlig, for om Annan er en slik fantastisk hodespiller, hvorfor puttes han ikke inn i boksen på cornere og frispark? Han burde vel utgjøre en trussel der? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Bombe at du er Viking-fan. Annen gjorde lite ulovlig i dag, og ble tatt alt for mye av dommeren. Jaja, selvfølgelig bombe at jeg er Vikingfan... Annan var oppe med armene i ansiktet spesielt på Danielsen opp til flere ganger, og vis jeg ikke oppfattet feil var han oppe i ansiktet hans også etter en krangel under stopp i spillet(Usikker på denne, så skal ikke ta han for den men). Grunnen til at jeg la merke til Annan akkurat nå, var selvfølgelig fordi jeg ser alltid Viking når de spiller samtidig som Rosenborg(Selvfølgelig). Så ikke kom å si at det er typisk at jeg sier det rett etter denne kampen. Han var oppe et par ganger og Danielsen gjorde jo det samme tilbake et par ganger og under kampen. Latterlig hvordan alle skal ut etter Annan hele tiden. Jeg la også merke til at ingen i media nevnte noe av det som skjedde i går noe særlig, så den Annan-hypen med å klage på han er tydeligvis over for denne gang. Imponerende at Annan ble 11 cm lavere i løpet av innlegget ditt. Flott at du henger deg opp i høyden hans. Poenget er at han er 20-30 cm lavere enn dem han skal markere, og han gjør absolutt ingen forsøk på å slå dem i luften. (Nå snakker jeg om kampene mot Aalesund og Odd, så ikke kampen mot Viking, så jeg aner ikke hvem han markerte der). Sovehest undervurderer spenst og timing. Høyden har lite å si i forhold til de faktorene i en hodeduell. Klart høyden har mye å si i en hodeduell. Om Aarøy hopper 25 cm (noe han sannsynligvis klarer med bravur), så må Annan hoppe 55 cm (noe jeg tviler på han klarer..), gitt at begge har samme timing. Poenget er at Annan blokkerer løpebanen til spillerne, og burde vært avblåst for obstruksjon. Teknikken han brukte mot Aarøy og Kovacs er ikke tillatt i fotball (men svært ettertraktet om man snakker amerikansk fotball). Jeg nevnte det med høyden siden jeg synes det var litt artig at han ble så mye lavere enn et innlegg. Og hvorfor tror du ikke Annan hadde greid det? Det er ta folk som kan ha en meter i spenst glatt. Annan slo Kovacs mange ganger i rene luftdueller under Odd-kampen i fjor, så det argumentet ditt der er ikke helt rett. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Om han faktisk hopper opp er det bra, men i de fleste dueller jeg så med Annan mot Aalesund, så ga Annan en god faen i det. At det finnes folk som lett har en meter i spenst kan godt være, men jeg tviler på at Annan tar 50 cm. Mener å ha lest at hopplandslaget (skihopp, but still, de trener spenst..) har mellom 55 til 65cm i spenst med strake ben. Jeg tviler ikke på at Annan kan ha bedre spenst enn Kovacs og Aarøy (han er tross alt en del lettere). Det jeg tviler på er at mannen er så god på hodet at han er RBKs beste hodespiller (som normalt dekker opp de beste hodespillerne på motstanderlaget). Jeg trodde først folk ikke var seriøs når de mente at Annan gjorde alt helt etter boken, når han "skjermer" mannen i feltet. Ja, han er flink til å blokkere løpsretningen til motstanderne, men enn så lenge er det fortsatt ikke lov. At andre har gjort det samme uten å bli avblåst er ikke et godt motargument - det sier mer om problemet vi har med dommerne. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Enkelte volleyballspillere for eksempel har glatt en meter spenst. Hvis du faktisk ser på Annan i hodedueller vil du se at han har en latterlig god spenst. Det har ikke bare med å være en god hodespiller, men man skal også kunne markere godt. Annan er god på dette, dog kanskje med et par tjuvtriks, men alle gjør jo dette i fotballen. (Du sier at andre gjør det, men at det likevel ikke er et godt argument. Hvorfor?) Hvorfor finne en enkelt syndebukk? Det Annan gjorde mot Tromsø var selvfølgelig indirekte frispark, men ikke straffe som alle ville ha det til. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg synes fortsatt ikke argumentet med at "alle gjør det, derfor er tjuvtriks lov". Enten må det være lov for alle, eller må det være forbudt. I dag er det visst opp til dommeren om han "ser" det eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå