Gå til innhold

Anthony Annan - den store "syndebukken"

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Dommerne må ta mye av skylda, men det går an å tenke sjæl også. Annans nedriving er temmelig mye heftigere enn mye annet vi har sett. Hans rykte som en usportslig spiller, samt bitinga av Aarøy i forrige runde gjør det vel ikke akkurat noe bedre.

Er det kommet et eneste bevis på denne bitingen? Bilde eller video?

Jeg vil ikke si Annan er forskjellig fra minst 80% av resten av tippeligaen.

Dommerne bør slå hardt ned på holding, og være konsekvente. ALLE må gjøre det, holder ikke at det blir blåst av og til. Lista må ligge likt for alle.

..og sjansen for at det skjer er....? :)

Btw, bra tråd.

Enig.

Litt av grunnen til at Annan har blitt løfta fram som ein "versting" er måten han opptrer på i feltet, no seinast med Tromsø-kampen som døme. Det er ikkje berre at han går i kroppen, held nede spelarar og så vidare, men han bryr seg nada om kvar ballen er i det heile og i så tilfelle så må dommarane slå ned på det. Når Annan gjekk i duell med Rushfelt, så var det ikkje fordi han skulle slå han i luftrommet, men for å hindre at han kom opp i det heile tatt og bilda var rimelig tydelige på at Annan ikkje brydde seg noko om kvar ballen var.

Det sier seg vel selv at Annan ikke kan slå Rushfelt eller Aarøy i en hodeduell, så han har fokus på spiller. Var det holding? Nei, vil jeg si. Kommer an på hvilket øye du ser med. Han holdt aldri, som jeg la merke til, fast i Rushfelt - han hindret bare Rushfelt fra å komme forbi han. At Rushfelt da bruker armene for å komme forbi har jeg delte meninger om. Han har ikke lov til det, men jeg skjønner han likevel. I tillegg så har fokuset på Annan blitt veldig stort i det siste, så er han litt hard med noen i en duell, så legger "alle" merke til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på situasjonen mellom Annan og Rushfeldt flere ganger. Annan begynner med å holde hendene strake på hver side av Rush, altså han holder han ikke igjen men bare forstyrrer han. Så slåes innlegget å Annan strammer taket og henger tilslutt på Rushfeldt uten å engang prøve få tak i ballen. ja Rushfeldt river og sliter han å, hvordan skal han ellers komme seg løs? Det er rett og slett teit (i mine øyne vel og merke) når jeg ser ting som "Rushfeldt holder han å" og lignende, litt sånn "det var du som begynte regla".

Holding er veldig vanlig til en viss grad, bare litt slik at man kan slite seg løs og være med i duellene. Men når man ikke bryr seg om ballen i det hele tatt og rett og slett henger seg på ryggen, ja da går det for langt. Annan blir stemplet som syndebukken fordi media kan stemple han som syndebukk, det er gode nyheter. Det er også derfor vi nå har en tråd om emnet..

edit: Her rett etter at corneren blir slått og annen er på vei inn i rushfeldt

her har annan fått skikkelig tak og Rushfeldt prøver bryte seg fri, stygg albue(!)

men her begynner Annan dytte hele rushfeldt bort

tja..

det gikk dårlig

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Annan får villt mye oppmerksomhet for holdniga av Rushfeld, men var det ingen som la merke til han Tromsøspillern (husker ikke hvem) som filma ute på kanten. Tror det var Dorsin som takla og han var aldri nørmere foten til Trømsøspilleren enn 20 cm og han hoppa ned på bakken og vred seg og skrek. SKAM DEG GUTT!

Lenke til kommentar

Annan holder faktisk ikke rundt han. Han holder armene sine rett ut. Dessuten planter jo Rushfeldt albuen sin i hodet på Annan. Det er ikke snakk om noen draktholding, han tar aldri nær i drakta til Rushfeldt med hendene sine, legg merke til det. I beste fall skulle det blitt blåst indirekte frispark for obstruksjon om jeg ikke tar helt feil. :)

Lenke til kommentar

Hovedpoenget i situasjonen med Rush er jo at Annan bryr seg nada om ballen. Syns det er helt greit at folk river og sliter litt når de går opp i en duell i kamp om ballen. I denne situasjonen ser man jo at Annan ikke er interessert i ballen, men kun i spiller, og når han da kjemper så hardt for å hindre rushfeldt i å nå ballen syns jeg det bør blåses straffe.

Lenke til kommentar

Hovedpoenget i situasjonen med Rush er jo at Annan bryr seg nada om ballen. Syns det er helt greit at folk river og sliter litt når de går opp i en duell i kamp om ballen. I denne situasjonen ser man jo at Annan ikke er interessert i ballen, men kun i spiller, og når han da kjemper så hardt for å hindre rushfeldt i å nå ballen syns jeg det bør blåses straffe.

At man bryr seg nada om ballen er jo faktisk en vanlig taktikk for en forsvarer på defensiv corner. Man ser hvor spilleren man skal dekke opp løper. Så går man i kroppen og presser litt og så snur seg og prøver å vinne duellen.

Lenke til kommentar

Annan holder faktisk ikke rundt han. Han holder armene sine rett ut. Dessuten planter jo Rushfeldt albuen sin i hodet på Annan. Det er ikke snakk om noen draktholding, han tar aldri nær i drakta til Rushfeldt med hendene sine, legg merke til det. I beste fall skulle det blitt blåst indirekte frispark for obstruksjon om jeg ikke tar helt feil. :)

Annan var aldri nær drakten?

Lenke til kommentar

Nær var feil ord jeg brukte. Han tar aldri TAK i drakta var det jeg skulle skrive der. Han er nær den, men tar ikke tak. Hadde vært fint om du tok et mindre bilde og, for jeg brukte 5 min på å laste det bildet der.

Lenke til kommentar

Nær var feil ord jeg brukte. Han tar aldri TAK i drakta var det jeg skulle skrive der. Han er nær den, men tar ikke tak. Hadde vært fint om du tok et mindre bilde og, for jeg brukte 5 min på å laste det bildet der.

OK, så det hadde vært straffe om Annan hadde knyttet neven?

Lenke til kommentar

Poenget er jo at det OVERHODET ikke er rasistisk. Når du tar deg et godt jafs av anklene(så høyt rekker han opp på aarøy) må du tåle å bli kalt idiot. Afrikaner er jo fakta.

La oss si at jeg heter Bernt, plutselig kommer det en dust og kaller meg for Bjarne, da blir jo jeg sur.

Samme er det med Annan, han er Afrikaner, tenk om noen hadde kalt han for Asiater, da hadde hvertfall jeg klikka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...