DJ_Dark Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Hentet fra bloggen til RBKs mediesjef, Nils Heldal. Ting og tang som skjer innafor 16-meteren ”Holde”- debatten har blusset opp igjen. Anthony Annan blir av flere løftet fram som verstingen. Litt rart er det, for hvem holder egentlig med hvem i norsk fotball? Svaret er alle. Fløyta hadde en annen låt før serien starta. ”Vi vil ikke ha et bryteområde innenfor i 16-meteren. Derfor varsler vi nå at vi kommer til å blåse og dømme straffepark når vi ser holding i 16-meteren”, sa dommersjef Pedersen. Det har ikke helt blitt slik, for å si det forsiktig. Brann er redde for å bli forlatt. Derfor holder de seg fast Hvorfor følger ikke dommerne opp det de sjøl har bestemt? a. Er det fordi der har dårlig syn og ikke ser det alle ser? b. Eller har det sklidd ut, og ingen orker å ta belastningen med å være den som gjør noe med det? Jeg tror rett svar er B . Så ett spørsmål til – hvorfor gjøres denne generelle holde/forstyrre debatten personlig av media? Hvorfor blir Annan den store stygge ulven? Det har nok å gjøre med at den kollektive hukommelsen er kort. Annan var i skuddet forrige runde, Annan i skuddet nå. Ergo Annan er fotballens Lucifer. Trøsten til Annan og til oss, er at slikt avløses av nestemann som gjør noe som andre mener er feil. Og det er nok og ta av.. Bjørneklem Men en ting er klinkende klart: det er feil og det er urettferdig at Annan blir definisjonen på ureglementert trav innen for 16-meteren. Det er også for billig retorikk å regne at RBK som klubb liksom har fått slakkere strikk enn andre – slik Høgmo sier til TV2 i dag. Vi holder hele gjengen – la oss begynne med å innrømme det da. Gjør vi det, er det kanskje lettere for dommersjef Pedersen å huske hva han sa, og kan ting nå tyde på at dommerne fra og med i dag gjør det de sa de skulle gjøre i februar? ----- Jeg vil si at Heldal absolutt har et poeng her. Alle holder jo og det vet vi jo. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett på kamp der RBK burde fått sikkert 4-5 straffer på grunn av holding. Det er helt feil at folk skal finne en syndebukk her. Annan har alltid vært litt tøff, det er ingen nyhet, men at folk kun skal fokusere på at han holder blir jeg irritert. Media skal alltid finne en syndebukk og alle biter faen meg på det. Bildene over viser jo hvordan det som oftest er. Alle holder i feltet og Iversen er den jeg har sett blitt holdt oftest i løpet av en kamp. Jeg synes folk kan fokusere på holding generelt og ikke finne kun en syndebukk. Alle holder, ikke bare Annan. Diskutér! Endret 4. mai 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Nannskog: - Annan ikke værre enn de andre Bra noen forsvarer Annan i alle fall. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Dommerne må ta mye av skylda, men det går an å tenke sjæl også. Annans nedriving er temmelig mye heftigere enn mye annet vi har sett. Hans rykte som en usportslig spiller, samt bitinga av Aarøy i forrige runde gjør det vel ikke akkurat noe bedre. Dommerne bør slå hardt ned på holding, og være konsekvente. ALLE må gjøre det, holder ikke at det blir blåst av og til. Lista må ligge likt for alle. Btw, bra tråd. 2 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Les det Nannskog sa. Han har et poeng. Endret 4. mai 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Ser ikke ut som at norsk presse klarer å fokusere på mer enn en person av gangen, uansett om det er negativt eller positivt. Det er mange spillere som har fått gjennomgå det negative øyet til media, og som huskes mest pga av det. Kneet til Müller, filmingen til Pelu, Ramovic-fadesen og nå Annan sin mangel på moral. Det som er litt artig er at det er langt mindre skepsis til norske spillere som gjør det samme. Da er det bare en del av spillet, for det er jo et spill for mannfolk. Tror rett og slett det handler litt om fremmedfrykt. Synes media og spesiellt tv2 er alt for kjapt ute med å sette et stempel på spillere, både i negativ og positiv sammenheng. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Dommerne må bli ubarmhjertige her. Eneste måten å bli kvitt dette på. Og det skjer i samtlige lag. Jævla uting. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Helt enig i det Nils skrev på sin blogg. Annan er absolutt ikke værre enn de andre. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Ser ikke ut som at norsk presse klarer å fokusere på mer enn en person av gangen, uansett om det er negativt eller positivt. Det er mange spillere som har fått gjennomgå det negative øyet til media, og som huskes mest pga av det. Kneet til Müller, filmingen til Pelu, Ramovic-fadesen og nå Annan sin mangel på moral. Det som er litt artig er at det er langt mindre skepsis til norske spillere som gjør det samme. Da er det bare en del av spillet, for det er jo et spill for mannfolk. Tror rett og slett det handler litt om fremmedfrykt. Synes media og spesiellt tv2 er alt for kjapt ute med å sette et stempel på spillere, både i negativ og positiv sammenheng. Skal vi dra inn rasisme her? At media er værre mot utenaldnske spiller osv? Haha. At Pelu sin filming ble blusset opp av media er til sin rett, da det er selve kroneksempelet på filming. Samt unnskyldningene til RBK og legene i etterkant er så idiotiske at hvertfall jeg uten RBK briller får fnatt. Ellers er jeg enig, så og si alle river og Annan er på lik linje med flere andre - men han er helt klart en av "værstingene". Det som irriterer meg mest med Annan saken er at han er en liten spiller som er dårlig på hodet. Derfor er denne taktikken så skitten når han dekker opp de "beste" hodespillerne, ikke med å vinne duellen - men med å bare ødelegge alt for den spilleren. Løpsbane, sats osv. Han går jo aldri inn for å vinne duellen. Målet er kun en ting, og det er å sabotere. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Dårlig på hodet? Nå må du virkelig se en RBK-kamp før du uttaler seg. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Først og fremst så er holding i feltet ein uting, som eg gjerne skulle sett at det blei slått konsekvent ned på, men samtidig så trur eg nok det er noko vi vil komme til å slite med både her på berget og internasjonalt i all uoverskueleg framtid. Dommarsjefar og forbund kan seie så mykje dei berre vil om temaet, men det forsvinner ikkje av seg sjølv og forsøka på å slå hardt ned på det varer gjerne berre ei kort periode eller ein merkar ikkje noko til det i det heile tatt. Når det er sagt så må det også poengterast at eindel halding i feltet på dødball og innleggssituasjonar vil det alltid vere. Kamp om ballen vil føre til at spelarar prøvar å få ein fordel og i dei aller fleste situasjonar så blir det holdt både frå den eine og andre si side, det er ofte ikkje berre angripar eller berre forsvarer som står og held. Det kan ofte blåsast både frispark og straffe samtidig og då velger ofte dommarar å enten dømme til fordel det forsvarande lag, eller å oversjå begge deler. Litt av grunnen til at Annan har blitt løfta fram som ein "versting" er måten han opptrer på i feltet, no seinast med Tromsø-kampen som døme. Det er ikkje berre at han går i kroppen, held nede spelarar og så vidare, men han bryr seg nada om kvar ballen er i det heile og i så tilfelle så må dommarane slå ned på det. Når Annan gjekk i duell med Rushfelt, så var det ikkje fordi han skulle slå han i luftrommet, men for å hindre at han kom opp i det heile tatt og bilda var rimelig tydelige på at Annan ikkje brydde seg noko om kvar ballen var. Brannbildet ditt over her viser jo det omvendte ganske tydelig, ja det er holding og posisjonering i feltet, men hovudfokuset ser likevel ut til å vere ballen og å komme seg i posisjon for å nå den. Det kan heilt sikkert dømmast straffe der også, men etter mi meining er det ganske stor forskjell på å kjempe om ballen og på det som Annan til tider held på med. Eg kan ikkje seie at Annan gjer dette kvar gong, men mot Tromsø var han rimelig tydelig i fleire situasjonar, der det berre var spelar som var målet. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Dårlig på hodet? Nå må du virkelig se en RBK-kamp før du uttaler seg. Dårligere på hodet en Iversen osv, om det var så vanskelig. Han er uansett en liten dverg i forhold til Aarøy f.eks, som han også dekte i feltet av den enkle grunn å sabotere. Det er ikke til å gjemme bort. Forøvrig enig med det Archanios sa, også ang. Tromsø kampen. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 For å svare på det du skrev om Brann-bildet. Alle holder og ser på ballen, ja, men ballen vil ikke falle ned alle tre stedene der. Det er også en viktig ting å få med seg. Jeg sier ikke at Annan ikke holder. Jeg mener selv at han virkelig burde skjerpe seg så vi ikke får svi på grunn av det med straffer imot. Det jeg synes er synd er at en spiller som Annan kun skal bli kjent som "han som holder" når han ellers på banen gjøre en glimrende jobb. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Ser ikke ut som at norsk presse klarer å fokusere på mer enn en person av gangen, uansett om det er negativt eller positivt. Det er mange spillere som har fått gjennomgå det negative øyet til media, og som huskes mest pga av det. Kneet til Müller, filmingen til Pelu, Ramovic-fadesen og nå Annan sin mangel på moral. Det som er litt artig er at det er langt mindre skepsis til norske spillere som gjør det samme. Da er det bare en del av spillet, for det er jo et spill for mannfolk. Tror rett og slett det handler litt om fremmedfrykt. Synes media og spesiellt tv2 er alt for kjapt ute med å sette et stempel på spillere, både i negativ og positiv sammenheng. Ellers er jeg enig, så og si alle river og Annan er på lik linje med flere andre - men han er helt klart en av "værstingene". Det som irriterer meg mest med Annan saken er at han er en liten spiller som er dårlig på hodet. Derfor er denne taktikken så skitten når han dekker opp de "beste" hodespillerne, ikke med å vinne duellen - men med å bare ødelegge alt for den spilleren. Løpsbane, sats osv. Han går jo aldri inn for å vinne duellen. Målet er kun en ting, og det er å sabotere. Du har tydeligvis latt deg farge av media i Norge. Annan har vært i media etter hver kamp, og det er motstanderen som slenger dritt om spilleren... Reka startet hele mediakjøret mot Annan. Selv har jeg sett reprisene utallige ganger etter det såkalte "straffesituasjonen" og jeg må si meg svært uenig i at dette skulle ha vært en straffespark... Ser man feks på TIL så holder og river de minst like mye selv. Dog syns jeg dette er et bra tema for hele fotball Norge, da dette er et felles problem hos samtlige TL lag. Følgende ting må taes tak i om Norsk fotball skal bli bedre: - Kvitte oss med elendige kunstgress baner - De som har gressbaner bør invistere mer i en god bane (bare se på landslagsarenaen) - Riving og holding bør slåes ned på i alle kamper. - Drillo fotball må avskaffes, årsaken er nok blant annet dårlige baner men også spillestil. 1 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Dårlig på hodet? Nå må du virkelig se en RBK-kamp før du uttaler seg. Dårligere på hodet en Iversen osv, om det var så vanskelig. Han er uansett en liten dverg i forhold til Aarøy f.eks, som han også dekte i feltet av den enkle grunn å sabotere. Det er ikke til å gjemme bort. Forøvrig enig med det Archanios sa, også ang. Tromsø kampen. Annan er faktisk en meget god hodespiller. Han har en enorm spenst og er meget god på hodet. Både denne sesongen og den forrige har Annan mange ganger slått for eksempel Kovacs på hodet. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Videodømming, ja takk. Uten videodømming, så er det UMULIG å slå ned på holding i en kamp om ikke dommerne selv ser det. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 For min del handlar ikkje dette om at Annan er ein god spelar eller ikkje, for det er liten tvil om at ein spelar som er fast makker til Essien på det ghanesiske landslaget og ein av TL sine beste defansive midtbanespelarar absolutt har nok kvalitet i spelet sitt. Det er berre det at han til tider framstår som veldig kynisk i duellar og når han då ikkje eingong prøvar å ta ballen, som mot Tromsø, så hjelper det ikkje at han kunne slått Rushfelt på grunn av spensten, det gir ingen unnskyldning for det han holdt på med i den kampen. Hadde han gått opp for å vinne ballen og heada den vekk, så hadde ingen sagt noko, men når ballen er irrelevant, medan spelaren blir heile fokuset, så må dommarane slå ned på det og spesielt når det ikkje engong ser ut til at Annan prøver å skjule det. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Er også enig i bloggen til Nils her, for Annan er ikke den store stygge ulven. Ulovligheter på dødballer forekommer stort sett fra og til alle lag, og Annan er ikke noe værre enn veldig mange andre. Spør du meg så er det også forskjell på holding og det Annan gjør under Tromsø-kampen. Vil heller kalle det en obstruksjon, og slikt sett så blir vel en straffe for strengt? Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg sier ikke at det er åpenlys rasisme, men alle er mer skeptiske til utenlandske spillere uten at det er noe rasistisk i det. Se på Annan som holder og river og knuffer litt. Det ble jo en kampanje ut av det. Når Erik Bakke og Frode Kippe gjør det samme, pluss noen tofotstaklinger, får de en fet montasje på fotballekstra. 3 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg sier ikke at det er åpenlys rasisme, men alle er mer skeptiske til utenlandske spillere uten at det er noe rasistisk i det. Se på Annan som holder og river og knuffer litt. Det ble jo en kampanje ut av det. Når Erik Bakke og Frode Kippe gjør det samme, pluss noen tofotstaklinger, får de en fet montasje på fotballekstra. Føler det ligger veldig mye i det du skriver her. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 For min del handlar ikkje dette om at Annan er ein god spelar eller ikkje, for det er liten tvil om at ein spelar som er fast makker til Essien på det ghanesiske landslaget og ein av TL sine beste defansive midtbanespelarar absolutt har nok kvalitet i spelet sitt. Det er berre det at han til tider framstår som veldig kynisk i duellar og når han då ikkje eingong prøvar å ta ballen, som mot Tromsø, så hjelper det ikkje at han kunne slått Rushfelt på grunn av spensten, det gir ingen unnskyldning for det han holdt på med i den kampen. Hadde han gått opp for å vinne ballen og heada den vekk, så hadde ingen sagt noko, men når ballen er irrelevant, medan spelaren blir heile fokuset, så må dommarane slå ned på det og spesielt når det ikkje engong ser ut til at Annan prøver å skjule det. Nå river ikke Annan ned Rushfelt heller, han holder armene rett ut noe som kan sees på som obstruksjon. Grunnen til at Annan ikke får hoppet etter ballen i den situasjonen er jo fordi Rushfelt legger armen over skulderen til Annan, i samme situasjon blir det et "basketak" av begge spillere som begge har like mye skyld for at de begge havner i bakken. Er dog enig i at spillere i TL gjør dette for mye (obstruksjon), men det å henge ut Annan er jo bare trist... skal man først ta tak i noe så må man ta hele TL. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå