Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

com, net eller org?

Anbefalte innlegg

Har så langt i livet brukt gratisdomener og gratis webplass. Det er derimot på tide å skaffe meg et domene for livet og det skal jeg bestille fra http://www.numberonehost.no hvor jeg allerede har kjørt en annen webside..

Men over til spørsmålet.. Det er snakk om en personlig hjemmeside. Hva er best av .com, .net eller .org? De betyr vel henholdsvis commercial, network og organisation(?)

Anyways, jeg har en magefølelse for .net, men vil gjerne høre andres synspunkter. Er noe bedre enn det andre? Finnes det andre muligheter med tanke på domene / webhotel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg valgte .net når jeg skaffa meg domene. Selv om det ikke er ett nettverk så passer det uansett bedre enn commercial og organisation. IMO ser det også tøffest ut. Er .net uaktuelt så er .org min nummer to.

En ulempe jeg har funnet ut i etterkant er at gamle tanter tror at det er .nett ingen stor ulempe, men litt plagsomt noen få ganger.

Lenke til kommentar

Ok, så høres .net "kult" ut, men det er jo litt misvisende med mindre du skal levere nettverkstjenester.

Dersom du planlegger å utplassere et titalls Juniper rutere på sentrale knutepunkter i Norge, så foreslår jeg å kalle dem .net.

Hvis du skal selge noe, eller ha en firma-hjemmeside anbefaler jeg .com.

Til annet bruk foreslår jeg .no eller .org.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få .no som privatperson? Det vil uansett bli dyrere, right?

Mulig ikke .net passer helt, men jeg er da søren heller ikke noen organisasjon! .com er oppbrukt! Hmm.. *tenke*

Alt blir egentlig feil, så da får jeg kanskje bare velge det jeg synes passer best!? Tenker jo aldri på betydningen av .net allikevel. Det er bare for å få et pent og kort domenenavn.

Lenke til kommentar
Er det mulig å få .no som privatperson? Det vil uansett bli dyrere, right?

Mulig ikke .net passer helt, men jeg er da søren heller ikke noen organisasjon! .com er oppbrukt! Hmm.. *tenke*

Alt blir egentlig feil, så da får jeg kanskje bare velge det jeg synes passer best!? Tenker jo aldri på betydningen av .net allikevel. Det er bare for å få et pent og kort domenenavn.

Reglene for .no domene er veldig strenge, og privatpersoner kan ikke ha det. Men .priv.no kan du ha da :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...