TorVidle Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 24-70mm f/2.8 er en drøm på 5D mkII (dog en noe tung drøm). På 7D er EF-S 17-55mm f/2.8 IS en tilnærmet, om ikke en våtere drøm. Den mangler en rød ring, men det er faktisk så og si det eneste som mangler. Bildekvaliteten vil jeg si er tilsvarende 24-70mm f/2.8L. Byggekvaliteten ligger dog et hakk under, men vi bruker vel ikke slike objektiv som slagvåpen, gjør vi vel? Tja, holdt på å glemme meg av i dag da jeg stod med 5D'n i den ene hånda og en sprellende aure i den andre (tok noen bilder av den mens den plasket i vannet med stanga i venstre og kameraet i høyre, dvs egentlig hadde jeg dratt fisken på land, men hev den uti igjen så jeg kunne ta bilder av den når jeg kjørte den på land ). Men våknet i siste tiendel og valgte en stein heller. Tor Stein? Du slår da ikke aure i hodet med stein, eller noe annet for den saks skyld! Nei aure avlives raskt og greit og humant med et raskt "nakkeknekk", med riktig teknikk så dør den umuddelbart. Slik flott fisk skal behandles med den største respekt! Skal unngå å si noe om hva jeg egentlig synes om å kaste den uti igjen slik at man kan få festet dødskampen på film... (jeg forstår dog at man ønsker å ha bilder av slike flotte naturopplevelser som fiske etter aure er) Normalt får de dunken med en priest, men siden den var glemt hjemme funker en norsk villstein like greit. Brekke nakken er ok på småfisk. Går fint det, den får jo "leve" litt lenger når den blir filmstjerne Har gjort det samme mange ganger, også med laks, dvs hiver de uti igjen en passe tid. Tor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå