comino13 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hei! Jeg har fått i oppgave å sette sammen et hjemmekinoanlegg av individuelle deler med en maksverdi på 50.000kr. Noen som har noen gode forslag? Her er oppgaven: Du har 50.000 kroner til å kjøpe et hjemmekinoanlegg for. Anlegget skal settes sammen av enkeltkomponenter. (ikke et komplett anlegg) Bruk internett til å finne ut hva du velger, og begrunn dine valg. Lag en presentasjon over oppgaven på PC. ( gjerne inkl. bilder ) Forklar de ulike komponentenes funksjon i presentasjonen. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Kansje litt off-topic, men kan jeg spørre om hvilken linje du går på skolen ? (regner med det er en skoleoppgave?) Lenke til kommentar
tevil Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Lerret, projektor, receiver, høyttalere 7.1. Sett fokus på brukervennlighet fremfor Bang for the bucks. For 90% av befolkningen spiller det lite rolle om den eller den tusenlappen kan gjøre anlegget et nanosekund bedre enn et annet. Universal fjernkontroll, liten skjerm koblet på en HTPC/ medieboks for enkel betjening, lysdimming, lydisolerende tiltak (feks scenemolton, rockwool). Konsoll for morokvelder. Minikjøleskap og popcorn-maskin. Noe andre gøyale gadgets jeg har glemt? Klart store deler av budsjettet blir borte på slike ting, men tror det kan gjøre opplevelsen med hjemmekinoen mye bedre enn et sett dobbelt så dyre høyttalere. Lykke til med oppgaven. Lenke til kommentar
comino13 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Kansje litt off-topic, men kan jeg spørre om hvilken linje du går på skolen ? (regner med det er en skoleoppgave?) Går elektro, er i Data elektronikk timene Lenke til kommentar
comino13 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Lerret, projektor, receiver, høyttalere 7.1. Sett fokus på brukervennlighet fremfor Bang for the bucks. For 90% av befolkningen spiller det lite rolle om den eller den tusenlappen kan gjøre anlegget et nanosekund bedre enn et annet. Universal fjernkontroll, liten skjerm koblet på en HTPC/ medieboks for enkel betjening, lysdimming, lydisolerende tiltak (feks scenemolton, rockwool). Konsoll for morokvelder. Minikjøleskap og popcorn-maskin. Noe andre gøyale gadgets jeg har glemt? Klart store deler av budsjettet blir borte på slike ting, men tror det kan gjøre opplevelsen med hjemmekinoen mye bedre enn et sett dobbelt så dyre høyttalere. Lykke til med oppgaven. takk for svaret Har du noen tips om hvilke type høytalere etc? Lenke til kommentar
baguett Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Kansje litt off-topic, men kan jeg spørre om hvilken linje du går på skolen ? (regner med det er en skoleoppgave?) Går elektro, er i Data elektronikk timene Okei, håper jeg kommer inn på elektro Går du vg2 eller vg1 ? Lenke til kommentar
tevil Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Tja, mye gøy å velge mellom så tar noe fra en stor kjede som stort sett er etablert i alle store byer, pluss nettbutikk hvis man ikke bor i nærheten av en. Alltid lurt å vite hva man kjøper når ingen har samme ører. JBL er jo en klassiker i kinosammenheng så hva med dette i et 7.1-oppsett: JBL ES80 5.1-pakke JBL ES 10 Resten må du nok finne ut av selv, jeg er for lengst ferdig på skolen og har lært det jeg trenger og vite derfra. Lenke til kommentar
comino13 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Kansje litt off-topic, men kan jeg spørre om hvilken linje du går på skolen ? (regner med det er en skoleoppgave?) Går elektro, er i Data elektronikk timene Okei, håper jeg kommer inn på elektro Går du vg2 eller vg1 ? Går VG1 Takk for svar, oppgaven ble levert og det ble bra Endret 18. juni 2010 av comino13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå