Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke kontakt med 98 pc. Har det noe med ukrysset kabel?

Anbefalte innlegg

Har 2 pcer med 98 her.

Jeg kobler til med begge i en 5 porters 10/100 switch.

Problemet er at når jeg plugger i den andre pc'en så lyser verken lysene i switchen eller lyset på pc'en.

Er kabelen ødelagt?

Det funket fint med en pc før idag som hadde win2k ( den har jeg solgt)

Har det noe med at 98 ikke klarer en ukrysset/krysset kabel eller noe?

:oops:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg har forstått deg rett så strekker du en kabel fra den ene pcen til switchen, og når du plugger kabelen i switchen så lyser lyset for denne porten på switchen opp. Når du plugger inn kabelen fra den andre pcen, så lyser ikke lyset for denne porten på switchen opp. Og når du bytter om på kablene (kobler kabelen du brukte i pc1 til pc2 og omvendt), eller bytter porter på switchen, får du eksakt samme resultat? Stemmer det?

Sitter faktisk med det samme problemet selv, og mistenker at det er tordenværet i forgårs. Etter å ha fungert prikkfritt i to år, døde den ene forbindelsen bare. Fikk bare beskjed om kabelen ikke var plugget inn.

Det skal såvidt jeg vet ikke være noen forskjell på win98 og win2k her, og det er merkelig at det fungerte på win2k maskina. Regner også med at du har sett i kontrollpanelet at alle drivere for nettverkskortet fungerer og at alt er iorden der.

Jeg mistenker at det er nettverkskortet det er noe galt med. Du kan ev. prøve å sette det i en annen slot. Så lenge du har utelukket at det er porten på switchen det er noe galt med, og at kabelen fungerer når du bruker den i den andre pcen, så er det bare selve kortet igjen i kjeden. Det enkleste er nok å bruke noen kroner på et nytt et.

Lenke til kommentar
Har 2 pcer med 98 her.

Jeg kobler til med begge i en 5 porters 10/100 switch.

Problemet er at når jeg plugger i den andre pc'en så lyser verken lysene i switchen eller lyset på pc'en.

Er kabelen ødelagt?

Det funket fint med en pc før idag som hadde win2k ( den har jeg solgt)

Har det noe med at 98 ikke klarer en ukrysset/krysset kabel eller noe?

:oops:

Du kan ha hatt en krysset kabel og w2k boksen din hadde nettkort som rettet opp i dette automatisk.

win98 aner ikke noenting om dette så det spiller ingen rolle.

sjekk at kablene sitter på samme plass i pluggen på problemkabelen, gjør de ikke det er den krysset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...