Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg mente Twitch ettersom han er shit :p

 

nå er ikke jeg max lvl enda, men jeg spiller twitch og jeg har ikke spilt en eneste runde som jeg ikke er på top på kills :D spiller jeg solo mid, så går jeg på gank spree når jeg ser folk har lav hp.. twitch er helt magisk...

 

 

dvs, jeg går fra lane`n min for å ganke, spiller han egentlig som delvis jungler

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Ga opp ranked jeg. Hadde altfor mange matcher der teamet mitt rett og slett var for tungt til å bli carryed. Vant nesten halvparten av seierne mine aleine, og hadde nesten aldri dårlig stats før etter at alle var fed. Klarte meg somregel greit etter det også.

 

Nå venter jeg bare på ny sesong og mulighet til å flytte server.

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar

Takker, SNORLX og JonasKs.

Har allerede satt meg litt inn i Shen og Maokai. Men føler Maokai har bedre harrasment abilities. Bra for pushing, og Shen mer som en support. Med tanke på at han har shield som ultimate. Har tank/support en viktig rolle senere ut i ranked når jeg kommer til 30?

Med mindre Shen ble buffet i patchen som var så er han utter crap og du burde egentlig heller lære deg en annen tank. Tank og support er like viktig i lvl 30, men om du skal spille mye solo/annet enn full premade så anbefaler jeg deg å bare lære deg alle rollene bra da imotsetning til wow er massevis av folk som vil spille tank.

 

Hvilken tank er da bedre å sette seg inn i?

Lenke til kommentar

Hvilken tank er da bedre å sette seg inn i?

 

Spiller man rankeds så er det sjeldent det spilles med tanks utenom i jungelen, da vil Amumu være det beste valget etterfulgt av Nunu imho.

 

Ellers så spilles en del "semi-tanks" på top lane, som f.eks. Jarvan, Warwick, Yorick etc.

 

Smak og behag, men jungle amumu er vel den sterkeste tanken ved try-hard spilling atm :)

Lenke til kommentar

Takker, SNORLX og JonasKs.

Har allerede satt meg litt inn i Shen og Maokai. Men føler Maokai har bedre harrasment abilities. Bra for pushing, og Shen mer som en support. Med tanke på at han har shield som ultimate. Har tank/support en viktig rolle senere ut i ranked når jeg kommer til 30?

Med mindre Shen ble buffet i patchen som var så er han utter crap og du burde egentlig heller lære deg en annen tank. Tank og support er like viktig i lvl 30, men om du skal spille mye solo/annet enn full premade så anbefaler jeg deg å bare lære deg alle rollene bra da imotsetning til wow er massevis av folk som vil spille tank.

 

Hvilken tank er da bedre å sette seg inn i?

 

Som jungler er som sagt over Amumu veldig sterk, mens Nunu er også god mtp. at han er en utrolig god counterjungler. Ellers har man Malphite, Jarvan, Cho'Gath og Rammus som også kan jungle og er veldig gode.

Som solotop går man ofte offtank eller APCarry, men det er også fint mulig å gå tanks her også. Offtank-champions imo: Alistar, Blitz, GP, Irelia, Noc, Olaf, Renekton, Singed, Trundle, Udyr, (Vlad, Gragas, Swain, Ryze), WW, Xin, Yorick.

Disse er ikke fullt så harde å drepe som tanks, men har i gjengjeld mye større damage output(kan sammenlignes med en mellomting av ad/apcarry og tank).

Endret av SNORLX
Lenke til kommentar

Malzahar var ganske festlig, fikk prøvd han litt i dag. Men er litt usikker på hvordan jeg bør åpne, hvilke skill jeg bruker først. Og som den ultra defensive spilleren jeg er, så kjørte jeg med ghost og flash. Det ble litt overkill. Noen som vil dele litt ide'er og tips?

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Malzahar var ganske festlig, fikk prøvd han litt i dag. Men er litt usikker på hvordan jeg bør åpne, hvilke skill jeg bruker først. Og som den ultra defensive spilleren jeg er, så kjørte jeg med ghost og flash. Det ble litt overkill. Noen som vil dele litt ide'er og tips?

Både ghost of flash er vesentlig for ultien, exhaust er bortkastet da man allerede er innenfor range om man får satt den. Det eneste du kanskje kan bruke er ignite i tilfelle du mangler den lille ekstra dmg og motstander har flash når han kommer ut av ultien.

Lenke til kommentar

Malzahar var ganske festlig, fikk prøvd han litt i dag. Men er litt usikker på hvordan jeg bør åpne, hvilke skill jeg bruker først. Og som den ultra defensive spilleren jeg er, så kjørte jeg med ghost og flash. Det ble litt overkill. Noen som vil dele litt ide'er og tips?

Både ghost of flash er vesentlig for ultien, exhaust er bortkastet da man allerede er innenfor range om man får satt den. Det eneste du kanskje kan bruke er ignite i tilfelle du mangler den lille ekstra dmg og motstander har flash når han kommer ut av ultien.

Ignite passer strålende inn der. Plasser Null Zone, ulti og ignite. Ignite funker fjell siden du kan bruke den samtidig som ultien.

Lenke til kommentar

Takker, SNORLX og JonasKs.

Har allerede satt meg litt inn i Shen og Maokai. Men føler Maokai har bedre harrasment abilities. Bra for pushing, og Shen mer som en support. Med tanke på at han har shield som ultimate. Har tank/support en viktig rolle senere ut i ranked når jeg kommer til 30?

Med mindre Shen ble buffet i patchen som var så er han utter crap og du burde egentlig heller lære deg en annen tank. Tank og support er like viktig i lvl 30, men om du skal spille mye solo/annet enn full premade så anbefaler jeg deg å bare lære deg alle rollene bra da imotsetning til wow er massevis av folk som vil spille tank.

 

Stiller meg svært uenig at shen etter utter crap. Det å spille shen er blitt en nijse, men er absolutt viable i ranked play. Shen solotop er en gud på lane, svært vanskelig å ganke og gjør overraskende mye damage. Ettersom shen er så boss å farme kan han helt fint få warmog top, noe som gjør at KI striken slår utrolig hardt. Dette gjør at han kan hard tanke, dra fiendlige bruisers vekk fra carryene samtidig som han rusher deres. Ettersom matchmakingen er litt mongo for tiden, kommer jeg stadig i 2k elo games, hvor han brukes flittig solo top.

 

Shen for meg er sinnsykt undervurdert.

Lenke til kommentar

Svært vanskelig å treffe på silence spellen synes jeg, men artig hero absolutt. Prøver alltid å legge den svarte dritten under før jeg stunner. En veldig fin champion i sammerbeid med andre. Takk for tips og kommentarer!

 

Har overrasket et par som sikker ikke kjenner Malzahar så godt, med mitt eget turret.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Tanks: rammus er en som blir valgt ganske ofte. Og så er det veldig morro med powerball og taunt.

 

Nå har jeg begynt å spille jungling amumu som jeg synes er veeeldig gøy!

 

Har fått sansen for jungling og tanking. Har lyst å lære meg singed. Fling <3

 

Shen har jeg alltid syntes var en kjedelig champion.

Lenke til kommentar

Singed er sykt moro. Bare å løpe etter viktige folk og være generelt irriterende. Han er ikke så god i lane da, men når folk begynner å løpe rundt mappet er han en god farmer/pusher.

 

Har enda ikke testet ut jungle rammus. Burde nesten gjøre det, for han har nesten garanterte ganks fra lv 4 og fremover. Hvis man er i en pusha lane hjelper det ikke med en ward i busken en gang, han treffer deg før man rekker å backe.

 

Favorrittjungleren min er nødt til å være Master Yi. Jungler så sykt raskt.

Lenke til kommentar

Har spilt et par ganger mot singed med noen venner. Han drepte nesten hele laget med og kun kite oss rundt, det gikk overraskende lenge før vi fant ut at det var en dårlig ide å chase han :!: Han ble rimelig umulig å drepe i slutten. Jaja alle må jo lære :blush:

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...