Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bygge tank er også noe stort tull. Om man spiller high ELO/tournament og det andre laget fokuserer deg som tank burde dere vinne uansett. Semi-tank/tanky-dps er veien og gå. Man skal heller ikke bygge super squishy med teammates som tåler mye. Da har man brukt gull på sin egen død.

 

Det er klart at alle må bygge noe defensivt item så du ikke løper rundt med 1500 hp og leker deilig! Men det er veldig greit å ha en rammus/amumu som er super tanky som kan gå inn først og få inn en taunt/stun/ulti på en av motstanderens carrys så kan resten komme etter! For ikke å snakke om å tanke tårn etter en teamfight hvor du vinner med en 1-3 stk. i livet. Når det er sagt så er det dummest jeg ser morde eller andre beefy dps champs som folk bygger med 4k hp go 200 armor og magic resist...

Lenke til kommentar

Full DPS går over 4dps+1 tank uansett. Mulig det er 1-2 tilfeller av over 1000 tilfeller hvor det er bedre med tank isteden for en siste dps. Rammus er nok tanky fra før av, Jarvan er nok tanky fra før av. Amumu har aldri hvert tank, han er 100ganger bedre med AP f.eks.

 

Jeg ser såklart poenget ditt med at man har en som kan løpe inn i busker f.eks, men det er derfor Riot har laget champs som heter "Bruisers". Dette er champions som Jarvan, Poppy, etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hvordan vil dere anbefale å spille Poppy? Hadde 29k1d og 30k8d, 25k10d idag etter å ha fulgt denne. Skal sies jeg er lvl 10, men en dota spiller. Virker som om jeg carryer ganske ofte..

Lenke til kommentar

Full DPS går over 4dps+1 tank uansett. Mulig det er 1-2 tilfeller av over 1000 tilfeller hvor det er bedre med tank isteden for en siste dps. Rammus er nok tanky fra før av, Jarvan er nok tanky fra før av. Amumu har aldri hvert tank, han er 100ganger bedre med AP f.eks.

 

Jeg ser såklart poenget ditt med at man har en som kan løpe inn i busker f.eks, men det er derfor Riot har laget champs som heter "Bruisers". Dette er champions som Jarvan, Poppy, etc.

 

Vil si at Amumu er bedre bygd som en tank med en eventuell RoA/Rylais/Zhonya/Abyssal. For det første er Amumu et utilitypick. Man picker Amumu fordi han har utrolig god initiation, ikke på grunn av damage. I tillegg kommer mesteparten av Amumu sin lategamedamage fra Despair, som riktignok scaler med AP, men vi snakker om en "aura" med cirka 200 range. Dette betyr at Amumu sin damage avhenger av at han lever så lenge som mulig. Har ikke giddet å følge med på tournaments noe særlig, men vil tippe at han blir bygget som tank.

 

Vil også påpeke at "tank" ikke sier særlig mye om rollen til en helt i en teamfight eller lane. Shen er support i lane og support/carrymeatshield i teamfights. Amumu initiater og disabler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Riktig. Om det var 10 timer nedetid på WoW var det rundt 2 timer queue på min server rett etter de kom opp igjen.

Jeg kom derimot direkte inn, spilte et game og tapte :( Men når jeg skulle starte på neste fikk jeg DC pga "Firewall" osv, men det har jeg jo ikke. Så på IRC at det var mange som opplevde dette. Heldigvis fikk jeg bare 10 min queue.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Er smått litt skuffa over de jeg har kommet på lag med idag, nesten alle har snakket ikke-engelsk, og blitt raga på for latterlige ting. Dessuten var veldig mange av de ekstremt dårlige..

 

Er smått litt skuffa over de jeg har kommet på lag med idag, nesten alle har snakket ikke-engelsk, og blitt raga på for latterlige ting. Dessuten var veldig mange av de ekstremt dårlige..

Lenke til kommentar

1. serverne er splitta og jeg har lagt merke til at jeg ikke nødvendigvis møter flere russians enn før, det er bare det at de tar seg full frihet til å spamme chatten med kyrillisk.

 

2. Ranked er forferdelig kjedelig. Hvis du ikke picker max tryhard helter klikker laget ditt. Veldig greit for Riot da, anvendt gruppepress i ladder gjør at man blir nødt til å kjøpe FotM helter for å unngå flame. Hadde en fyr som bare kasta vekk gamet ved å picke en helt han aldri hadde spilt før (Twitch) og feede i lane fordi vi picka Orianna og Ashe som firstpicks. Har også hatt et en fyr som mente jeg burde avinstallere LoL fordi jeg ikke kunne firstpicke Gangplank til han (eier ikke gangplank). Jeg vet det er kult å etterligne "pro" spillere, men det må da være lov å ikke være tryhard.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Huff jeg hater lowlvl.. Spiller med vegger føles det som.. Carryer som bare det, men når de andre på laget feeder motstanderne hele tiden blir det jo til slutt umulig.. Demotiverende å spille uten venner må jeg si..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...