Cemi Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 What? Når sa jeg at vi vant fordi, jeg/lagkameratene var gode med en champ? Vi vant fordi vi var smartere enn fiendene. Du sa ikke det. Men du quotet meg og sa at dere vant med få last hits. Såvidt jeg vet, så angår diskusjonen skill med individuell champion. Ikke hvorvidt teamplay eller setup er involvert, da jeg gjentatte ganger har sagt at det er det Så det er derfor jeg gruser alt og alle med poppy som er udugelig på last hits. Har ligget på 60 minion kills og allikevel dratt ned folk 1v2. De jeg har møtt på da har hatt 100 minion kills ++. Det du sier her holder ikke mål og mening. Fordi poppy ikke trenger mange last hits. En poppy med mange last hits, som blir bedre items, gjør mer skade enn en poppy med få last hits. Hvorvidt du kan "gruse" de andre championene, har ingenting med skill med championen å gjøre. Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Håper fortsatt på om du kan svare på hvorfor du motsa/motsier deg selv. 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Well that makes all sense to me now. Du skal ikke snart bestemme deg om hva som gjelder? 1 Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Håper fortsatt på om du kan svare på hvorfor du motsa/motsier deg selv. Da jeg først quotet han, så mente jeg @ "Skill med champion", og ikke hele spillet. Om det ble dårlig formulert, så beklager jeg selvfølgelig Kanskje noe lignende til følgende, ville være bedre: hvor god du er med championen. Haeh. Som om det er noe skill involvert i å være god med en champion annet enn å last-hitte mest mulig Well that makes all sense to me now. Du skal ikke snart bestemme deg om hva som gjelder? Hmm, kanskje? Endret 31. mars 2011 av Cemi Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Men du er vel blitt bevist feil nå, og siden du ikke kan forklare godt nok hva du mener, så er du ferdig med å diskutere. Kanskje like greit egentlig. Har ikke noe imot å diskutere litt kjedelig å gjenta de samme argumentene om og om igjen, for så å få noe hersketeknikk ala "Du har dårlig spillforståelse" eller "Du har vel blitt bevist feil nå og ikke kan forklare godt nok hva du mener". Det jeg sier er; Man kan ikke være god med en champion. Dersom du er en god spiller, så kjenner du hva du kan ta og hva du ikke kan. Det eneste du trenger er å sette deg inn i spellsene. Flere last hits > Færre last hits - Dersom du er en "god" MF med 40 Last Hits mot en "dårlig" MF med 130 Last Hits, så taper du, uansett hvor "god" du er. Samme for hvilken som helst champion. Det jeg ikke sier er; Det enste som teller i LoL er last hits. Teamwork, Setup og andre slike ting har ingenting å si. Visst ditt team har færre last hits, så vil du tape. Du kan ikke vinne om ditt team har færre last hits. Dersom du mener at du kan være god med en champ, bra for deg Min erfaring motsier din. I mirror kamper har jeg til tider endt opp med både færre minion og champion kills enn den andre spilleren, men allikevel drept dem 1v1. Her kan selvfølgelig item valg komme inn i bildet, men det ser jeg på som en del av å være god med en champion. Samtidig reagerte jeg bedre på sitasjonen og brukte skillsene jeg hadde til rådighet bedre enn han/hun jeg spilte mot. Jeg gruste ikke personen. Overlevde med ~150 hp, men jeg vant kampen. Så jo du kan bli god med en champion utover å lære deg skillsene til championen og last hitting. Lurer litt på hvordan du kan argumentere mot at det ikke går, og presterer å si at hvis noen mener det så godt for dem. Så det er derfor jeg gruser alt og alle med poppy som er udugelig på last hits. Har ligget på 60 minion kills og allikevel dratt ned folk 1v2. De jeg har møtt på da har hatt 100 minion kills ++. Det du sier her holder ikke mål og mening. Fordi poppy ikke trenger mange last hits. En poppy med mange last hits, som blir bedre items, gjør mer skade enn en poppy med få last hits. Hvorvidt du kan "gruse" de andre championene, har ingenting med skill med championen å gjøre. Det har vel noe med dine skills (med championen du spiller) mot motstandern sine skills med sin. Spesielt med tanke på at du ligger under i minion/champion kills. Kan ikke se hvordan du kan dra noen annen konklusjon enn det. 1 Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Min erfaring motsier din. I mirror kamper har jeg til tider endt opp med både færre minion og champion kills enn den andre spilleren, men allikevel drept dem 1v1. Her kan selvfølgelig item valg komme inn i bildet, men det ser jeg på som en del av å være god med en champion. Så bra da. Jeg har bare vanskeligheter for å tro det Det har vel noe med dine skills (med championen du spiller) mot motstandern sine skills med sin. Spesielt med tanke på at du ligger under i minion/champion kills. Kan ikke se hvordan du kan dra noen annen konklusjon enn det. Dersom dette hadde vært tilfelle. Jeg skjønner derimot ikke, la oss si at du er MF, og har BF sword, mens den du er mot ikke har det. Om vi antar at dere da har en 1v1 fight så vil skudd på 50 mer damage ta deg fortere enn hva dine uten 50 mer damage vil ta henne. Det som derimot kan snu fighten er teamplay, map awareness eller å være flink til å få inn skudd uten at motstanderen får skudd imot. Men kan du derimot gjøre noe slikt, så går det inn under å være god i spillet, ikke i championen. Kan jeg få inn skudd uten at den andre MF får inn skudd så kan jeg få inn Q med Veigar uten at den andre Veigar hadde fått in Q, da forutsatt at det er samme spiller på den andre characteren begge ganger. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Så du er ikke god med en champ om du klarer og harasse det andre laget unna tårn og XP? Du kan ikke bare starte en ny champ og klare å hitte andre uten problemer. Du må sette deg inn i hvordan rangen fungerer, hvordan spellen fungerer og andre deler rundt situasjonen. Noe jeg tviler du klarer ved og bare starte med en ny champ du ikke har spilt før.' Det du nevner med BF sword over her er også helt latterlig. I hvilket univers vil det noen gang oppstå i en kampsituasjon? 15min ut i kampen har man maks 100 minion kills. Noe som tilsier 2000 gull og litt over et BF sword. Alle de andre ville hatt rundt 50-70 kills og 1000-1500 gull som tilsier bra items der også. Til og med et BF sword når vi tar med hvor mye gull man får bare av tiden. Endret 31. mars 2011 av Refsa 1 Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Så du er ikke god med en champ om du klarer og harasse det andre laget unna tårn og XP? Da er du god i spillet, kan du gjøre det med en, så kan du gjøre det med alle. Selvfølgelig ikke i alle matchups, er du Vlad mot MF så vil du mest sannsynlig måtte spille mer defensivt enn om du er Anivia mot Teemo. Det er ikke skill i en individuell champion, men i spillet. Du kan ikke bare starte en ny champ og klare å hitte andre uten problemer. Du må sette deg inn i hvordan rangen fungerer, hvordan spellen fungerer og andre deler rundt situasjonen. Noe jeg tviler du klarer ved og bare starte med en ny champ du ikke har spilt før. Tar vel kanskje 1 eller 2 games å bli vant med rangen eller hvordan spellene fungerer. Trenger ikke noe spesielt skills for å lære seg dette. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Min erfaring motsier din. I mirror kamper har jeg til tider endt opp med både færre minion og champion kills enn den andre spilleren, men allikevel drept dem 1v1. Her kan selvfølgelig item valg komme inn i bildet, men det ser jeg på som en del av å være god med en champion. Så bra da. Jeg har bare vanskeligheter for å tro det Dersom dette hadde vært tilfelle. Jeg skjønner derimot ikke, la oss si at du er MF, og har BF sword, mens den du er mot ikke har det. Om vi antar at dere da har en 1v1 fight så vil skudd på 50 mer damage ta deg fortere enn hva dine uten 50 mer damage vil ta henne. Det som derimot kan snu fighten er teamplay, map awareness eller å være flink til å få inn skudd uten at motstanderen får skudd imot. Men kan du derimot gjøre noe slikt, så går det inn under å være god i spillet, ikke i championen. Kan jeg få inn skudd uten at den andre MF får inn skudd så kan jeg få inn Q med Veigar uten at den andre Veigar hadde fått in Q, da forutsatt at det er samme spiller på den andre characteren begge ganger. Det er akkurat det som er tilfellet! En MF mot MF kamp kan det fort komme ann på hvem som bruker AoE skillen (den som regner kuler ovenfra) bedre enn den andre, om du kan greie å få inn en hit uten at den andre gjør det etc. Joda hvis du blir veldig god med en champion, så kan du greie deg godt med andre også, men ikke si at du kan gå fra en champion som ikke bruker noen skillshot abilities for eksempel til en som bruker det, og bli like god med den på 1-2 kamper. For det tror jeg absolutt ingenting på, og hvis du greier det... ja vel, da vil jeg tørre å si du er i minoriteten. I eksempelet jeg hadde så var jeg Akali mot Akali, hun andre hadde mer gull enn meg, men jeg bygde min champion mer effektivt rundt items enn det den andre spilleren gjorde. Han/hun hadde flere/bedre items, men de jeg valgte fungerte tydeligvis bedre. Det og god bruk av shroud+lokke taktikker, så vant jeg så vidt det var. Kampen ble avsluttet ved at jeg reagerte raskt å fikk brukt ulti+q+auto hit raskere enn det motstandern gjorde. I denne situasjonen var vi begge i lik range, begge vill blitt drept av kombinasjonen. Men fordi jeg hadde mer erfaring (tok igjen spilleren både på last hits og champion kills når team fights begynte) vant jeg den fighten. Og jeg tror absolutt ikke noe på at siden du kan treffe med en ability som du setter direkte på en champion uten at den andre spilleren greier det, så ville du greid det med Veigar også. Tenkte da på skillen hans som sender skade ned fra himmelen. Det er bare bullshit, for du er ikke vandt til hvordan den skillen fungere, samt den er veldig lett å dodge. Tar vel kanskje 1 eller 2 games å bli vant med rangen eller hvordan spellene fungerer. Trenger ikke noe spesielt skills for å lære seg dette. Si det til en god spiller som prøver anivia for første gangen, eller hvem som helst annen som har en vanskelig skill shot å treffe med. Tar ikke lang tid å lære seg range nei, men å kunne bruke skillen effetkivt, og treffe mer enn man bommer. Tror nok de aller fleste bruker mer en 1-2 kamper for å bli vant til det. 1 Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 En MF mot MF kamp kan det fort komme ann på hvem som bruker AoE skillen (den som regner kuler ovenfra) bedre enn den andre, om du kan greie å få inn en hit uten at den andre gjør det etc. Dette går derimot ikke på individuell skill med en champion. Kan du regne kuler bedre med MF så kan du bruke Dark Matter bedre med Veigar, eller bruke Ultien til Kog'maw bedre. Det går ikke på individuell skill, men på generell gamesense. Men det blir vel et definisjons spørsmål. I eksempelet jeg hadde så var jeg Akali mot Akali, hun andre hadde mer gull enn meg, men jeg bygde min champion mer effektivt rundt items Så om man har lest en guide eller ikke for å kjøpe gode items dersom man ikke klarer å tenke dem ut selv. Er ikke mye skill i det imho. Og jeg tror absolutt ikke noe på at siden du kan treffe med en ability som du setter direkte på en champion uten at den andre spilleren greier det, så ville du greid det med Veigar også. Tenkte da på skillen hans som sender skade ned fra himmelen. Det er bare bullshit, for du er ikke vandt til hvordan den skillen fungere, samt den er veldig lett å dodge. Jeg nevnte spesifikk Q spellet til Veigar. Dersom du spiller mot en relativt kompetent spiller så vil du aldri treffe med W uten å stunne. Jeg sa bare at om du vinner 1v1 mot en spiller med en champ, så er det sannsynlig at du vinner med andre champs også. Si det til en god spiller som prøver anivia for første gangen, eller hvem som helst annen som har en vanskelig skill shot å treffe med. Tar ikke lang tid å lære seg range nei, men å kunne bruke skillen effetkivt, og treffe mer enn man bommer. Tror nok de aller fleste bruker mer en 1-2 kamper for å bli vant til det. Mye mulig Er uansett ikke noe spesielt skill i individuell champion, men i hele spillet. Enten er du god i spillet, eller så er du ikke. Jeg synes alle champions har simple abilities, som er enkle å sette seg inn i og lære seg. Det som avgjør hvor god du er i LoL er din generelle game-sense, ikke hvor mange ganger du har spilt den spesifikke champen du er. Men det er min mening, og om dykk har andre meninger så er det helt greit. Så kan den diskusjonen ligge, da det tydeligvis er et definisjonsspørsmål av hva man ser på som championen eller generelt spill. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Skulle ta en rask runde LoL klokken 00.00, Så endte ikke kampen før nå Tror det er den lengste jeg har hatt 1 Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Dette går derimot ikke på individuell skill med en champion. Kan du regne kuler bedre med MF så kan du bruke Dark Matter bedre med Veigar, eller bruke Ultien til Kog'maw bedre. Det går ikke på individuell skill, men på generell gamesense. Men det blir vel et definisjons spørsmål. Generelt sett kanskje, men du tror vel ikke du vil være like flink med Veigar som en som har 200+ games med han? Jo mer du spiller en champion jo bedre blir du. Kanskje ikke i de aller fleste situasjoner, men der du må reagere raskt å få til perfekt plassering av skills så vil du ha en fordel med mere spilletid med en champion. Fordi du er bedre kjent med range, og eventuelt vet bedre enn en annen hvordan folk pleier å reage på skillsene som du bruker. Og det å bli vant til andre sin reaksjon mot den championen du bruker tar mer enn bare 1-2 games. Så om man har lest en guide eller ikke for å kjøpe gode items dersom man ikke klarer å tenke dem ut selv. Er ikke mye skill i det imho. Hjelper ikke å lese en guide som vanligvis tar for seg 2-3 forskjellige item valg, de gjelder vanligvis for generelt sett hva du møter. Magic heavy team: MR items. Physical heavy team: Armor CC heavy team: Bestemmer hvilke boots som regel + noe MR. Men hva med games der du må ha en liten blanding av hver? Eller der du spiller mot spesifikke champions som Karthus? Har flere ganger blit reddet av... husker ikke navnet akkurat nå, men sverdet som gir deg et skjold når du er under 30% helse eller no. Reddet meg fra Karthus ult flere ganger. Det hjelper å lese en guide, men føler det er viktigere å finne fram til en egen build som passer din stil. Og dette er heller ikke gjort på 1-2 runder, selv om du har lest flere guider. Jeg nevnte spesifikk Q spellet til Veigar. Dersom du spiller mot en relativt kompetent spiller så vil du aldri treffe med W uten å stunne. Jeg sa bare at om du vinner 1v1 mot en spiller med en champ, så er det sannsynlig at du vinner med andre champs også. Dermed blir stun en sentral del av å spille Veigar. Og tro meg jeg har sett folk som har dominert med en champion, men spilt forfærdelig med andre. Det sier meg at du kan faktisk bli god med en champion, mens du samtidig ikke er like flink med andre. Da pga hvordan skillsene fungerer, hva slags items du har og å kjenne din egen grense med den championen. Mye mulig Er uansett ikke noe spesielt skill i individuell champion, men i hele spillet. Enten er du god i spillet, eller så er du ikke. Jeg synes alle champions har simple abilities, som er enkle å sette seg inn i og lære seg. Det som avgjør hvor god du er i LoL er din generelle game-sense, ikke hvor mange ganger du har spilt den spesifikke champen du er. Men det er min mening, og om dykk har andre meninger så er det helt greit. Så kan den diskusjonen ligge, da det tydeligvis er et definisjonsspørsmål av hva man ser på som championen eller generelt spill. Selvfølgelig hjelper det å være generelt sett flink i LoL, men samtidig kan man bli bedre ved å trene med 1 champion. Eller ideelt et par forskjellige hvis man spiller ranked. Ser på meg selv som relativt kompetent i LoL, men gi meg en champion som Morgana så spiller jeg forferdelig. Og det er fordi jeg ikke er vant til spillestilen du trenger for Morgana. Men for all del vi kan være enige om å være uenige. Jeg greier bare ikke sette meg inn i tankegangen din, da jeg har personlig sett folk spille bedre med 1 champion enn en annen. Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Men for all del vi kan være enige om å være uenige. Jeg greier bare ikke sette meg inn i tankegangen din, da jeg har personlig sett folk spille bedre med 1 champion enn en annen. Og jeg har personlig sett, og personlig, spilt en match hvor man har omtrent perfekt score og eier lett. For så og i neste match faile hardt, med samme champion. Man spiller ikke alltid på samme nivå, men det har ikke nødvendigvis noe med champion valg å gjøre Lenke til kommentar
pmiddy Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 For å være god i lol må du ha * En PC * Mus * Helst et tastatur * internett osv. har lest igjennom mye av denne diskusjonen, men orket ikke å lese hele så vet ikke engang om diskusjonen er ferdig 0o men uansett.. Du kan bli god med en champ. Forskjellige champs har forskjellige animasjoner når de slår/caster de vanlige attacksa. Noen tar lengere tid å utføre enn andre. AKA, du må kunne heroen for å kunne last hitte mye. Du burde kunne rekkefølgen på spellsa du bruker. Du burde vite hvor mye championen din tåler, så du vet når det er lurt å trekke seg unna en kamp. Du burde vite din posisjon i en team battle. Eks. Hvis du er mage, skal skal du ikke stå i melee range. -- Du er avhengig av laget ditt. Du kan ikke banke alle alene. Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) min første runde med Lee Sin ga meg 23/3/17 den neste gav 0/13/3 så kom 0/23/0 xD deretter 5/2/10 til slutt 10/5/6 der kom faktisk 0/0/20 Endret 1. april 2011 av stelar7 Lenke til kommentar
pmiddy Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) ikke værst:p er han squishy? EDIT: Hvordan i huleste greide du å få 0 assists? Endret 1. april 2011 av pmiddy Lenke til kommentar
maikzor Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) så kom 0/23/0 Endret 1. april 2011 av maikzor Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 EDIT: Hvordan i huleste greide du å få 0 assists? aner ikke Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Der endte jeg på min første uavgjorte runde med LoL etter at jeg og enemy Lee Sin tok ulti på hverandre og havnet i Nexus. Noen som har sett de episk gode patch notesa som har kommet ut? Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Der endte jeg på min første uavgjorte runde med LoL etter at jeg og enemy Lee Sin tok ulti på hverandre og havnet i Nexus. Noen som har sett de episk gode patch notesa som har kommet ut? Kommer til å savne Sion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå