Cemi Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Tilnærmet lik. Er selvfølgelig en fordel å ha spilt en runde eller to for å ha gjort seg kjent med abilities. Endret 30. mars 2011 av Cemi Lenke til kommentar
Everket Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Jeg sliter med å være seriøs her og komme med en god forklaring, for hvordan noen kan tenke slik du gjør Cemi er bare så utrolig far fetched for meg :!: Jeg kan egentlig bare si hæ? Endret 30. mars 2011 av Everket Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Skjønner ikke helt hva du mener? Om jeg spiller Blitzcrank og må bruke pull, knock up, og ulti, eller om jeg spiller Veigar og bruker Stun, Dark Matter, Q og så ult så er det ikke stor forskjell Det finnes ikke mye i LoL som gjør at du kan være god med en champ. Du kan være god i spillet, og da kan du være det med alle champs, eller du kan ha dårlig map awareness og være dårlig til å last hitts, og da vil du være dårlig med alle champs Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Du nevner 2 forskjellige champs der med relativt rett på spells. Nevn en for Nidalee, Poppy og Tristana. Hvordan skal du spille dem? Hva skal du gjøre med dem i en teamfight? Er ikke bare og roflstompe spellsa og vinne fordi man har skaffa seg bra items. Jeg er kan være veldig dårlig på map awarness i blant, men jeg kan spille championen jeg har valgt og klarer derfor å stikke av fra gank situasjoner. Om jeg velger en helt ny champ og havner i en slik situasjon ville jeg dødd på flekken fordi jeg ikke har oversikt over spellsa. Jeg får følelsen av at det er noe tull bak postene dine. Ingen bruker så mye smileys til vanlig i normale poster og holdningen din er ikke på rett side. Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Kan godt la være å bruke smileys dersom det gjør postene mer seriøse. Sier ikke at alle champs er like å spille, sier bare at alle kan spille alle champs, det finnes ikke noe spesielt å være skilled med på en champ. For å være skilled i LoL så må du være god på last hits, og ha god map awareness. Om man er god eller ikke med en champ har lite å si. Om du mente det da du sa "Nevn en for Nidalee, Poppy og Tristana. Hvordan skal du spille dem? Hva skal du gjøre med dem i en teamfight?", isåfall: Nidalee så kaster du spyd når det ikke er engagements, dersom de focuser deg så healer du og kaster spyd support aktig. Om du kan komme deg inn fra en vinkel hvor du ikke vil bli fokusert, så tar du å går cougar form og eier med Lich bane proccs Tristana, du trykker på auto attack, så hopper du bort om noen kommer til deg. Poppy, du initiater fighten med ult og charger rundt og gjør Q spellet. Er ikke noe vanskelig i noen av disse alternativene. Alle kan klare det. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hele spillet dreier seg jo om å kjenne sin rolle. Når du kjenner spillet kjenner du også de forskjellige rollene. Tror det er det Cemi prøver å si. Likevel er det fortsatt mer til det enn bare last hits og map awareness, men det er en stor del av kaka. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Du må bruke spellsa dine så de hjelper teammatesa dine. Charge folk unna carry, kaste traps ut som nidalee og bruke knockbacken på ultin til trist på rett måte. Er ikke bare og facerolle rundt. Skal man bli god på disse områdene må man trene inn champen. Jeg hadde en runde nå nettopp som Poppy med 12-4-12 i stats, men vi tapte fortsatt fordi teamet vårt ikke fungerte sammen. De på laget mitt hadde alle over 150 minion kills og den beste lå på 300. Vi la også alltid merke til miss og ble ikke ganket mer enn kanskje 2-3 ganger. Om dette ikke sier noe om hvordan teamwork og lagbygging har og si på et game så vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Du må bruke spellsa dine så de hjelper teammatesa dine. Charge folk unna carry, kaste traps ut som nidalee og bruke knockbacken på ultin til trist på rett måte. Er ikke bare og facerolle rundt. No joke? Om dette ikke sier noe om hvordan teamwork og lagbygging har og si på et game så vet ikke jeg. Dersom du har lest tidligere innlegg, eller innlegget som startet diskusjonen i det hele tatt, så hadde du sett at jeg sier ikke at teamwork og lagbygning ikke har noe å si. Har derimot sagt mange ganger at teamwork og setup har noe å si. Sier bare at det ikke finnes noe som heter "God med en champ", når man bare har spilt en stund og satt seg inn i spillet. Endret 30. mars 2011 av Cemi Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 hvor god du er med championen. Haeh. Som om det er noe skill involvert i LoL annet enn å last-hitte mest mulig Sier bare at den eneste skillen man trenger her er å trekke seg tilbake når de andre er miss, og å last hitte mest mulig for max items. Hvordan kan da spillere med mindre last hits/champion kills drepe andre mer mer i 1v1 situasjoner? Gitt at de spiller champions som er på lik linje med hverandre i 1v1 fights. Har personlig sett det hende ved flere annledninger. Størstedelen av LoL er hvor mange last hits og drager laget ditt har. Tror du forvirrer litt her. Det er stor forskjell på en god spiller, og en god spiller som samtidig kan last hitte bra under press ja. Men det er langt ifra alt det går på. Vite hvilke skills din champion har, og hvilke situasjoner de er gode å bruke i. Hvilke champions det andre laget har og hvordan du retter spillestilen deretter for å kontre de sin champion. Last hits, map awareness, map control, wards, riktig items for å kontre det andre laget sitt valg av items. LoL er så mye mer enn bare last hits og dragon/baron/buffs. I lav elo range så har det så klart en god del å si, men ikke kom å si at du blir verdensmester bare du kan lære deg å last hitte bedre enn alle andre, samtidig som du passer på fiendtlig miss. Det hjelper mye, men er ikke be-all-end-all skills du trenger i LoL. Og for å svare på posten din så er det faktisk noe som heter god med en champ. Hvis du har spilt en champion mye, så vet du bedre hva begrensingene dine er når du går opp mot andre champions, og når/hvordan du bør bruke skills. En siste ting... blir for dumt å gå fra og si at alt som teller er last hits, dragon og map awareness til at teamwork og sammensetning av laget har mye å si. 1 Lenke til kommentar
maikzor Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Størstedelen av LoL er hvor mange last hits og drager laget ditt har. Vi lå under 30-50 de hadde tatt dargen alle gangene, og hadde baron, allikevel vant vi Endret 31. mars 2011 av maikzor 1 Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Jeg tror jeg gir opp på å forklare hva jeg mente. Da man ikke er ute etter å forstå, men heller å argumentere mot ting som aldri har blitt sagt. Om du tror at du kan være god med en champ, bra for deg! Vi lå under 30-50 de hadde tatt dargen alle gangene, og hadde baron, allikevel vant vi Gratz Det betyr jo tydeligvis at man kan være god med en champ. Endret 31. mars 2011 av Cemi Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Jeg tror jeg gir opp på å forklare hva jeg mente. Da man ikke er ute etter å forstå, men heller å argumentere mot ting som aldri har blitt sagt. Om du får god selvtillit av å tro at du kan være god med en champ, bra for deg! Skal jeg gå ut ifra at innlegget delvis var rettet mot meg? Du sier du gir opp å diskutere, fordi folk ikke forstår hva du sier, men hva med å kanskje forklare bedre hva du mener? Først starter du med å si at man kun er ute etter last hits, dragon og map awareness, og at det alene vinner kamper. Så sier du at lagoppsett og koordinasjon har mye å si, deretter gidder du ikke lenger diskutere når noen poengterer hvor dumt det høres ut?` Og nei jeg får ikke god selvtillit av det. Men det er feil å si at man ikke kan bli god med en champion for det kan man. Men man blir derimot bedre av å ha kunskap til flere champions, for da er det lettere å sette seg inn i hver champion sin styrker og svakheter, dermed kan du lettere gjøre en god evaluasjon av sitasjonen basert på hvilken champion du velger å spille mest. Dette kombinert med når og hvor du velger å slåss, map awereness og last hitting, kontroll av brettet og koordinasjon av lagkamerater, samt god bruk av abilities på riktig tid. Alt dette spiller mye inn på hvor godt laget ditt gjør det i forhold til det andre laget. Å forenkle det ved å si last hits og baron vinner kamper holder rett og slett ikke. Men selv om du har et bra oppsett med champions kan du være uheldig å komme mot et lag som egentlig er dårligere enn deg, men deres sammensetning av champions fungerer bra mot ditt lag sitt valg av champions. Detter er også noe jeg selv har sett, hvor vi dominerer early game, men de holder akkurat lenge nok ut til at det går over til 5v5 teamfights. Selv om vi på hver vår lane gjør det bra, så greier vi ikke slå dem 5v5, og det til tross for last hit og dragon advantage. Men du er vel blitt bevist feil nå, og siden du ikke kan forklare godt nok hva du mener, så er du ferdig med å diskutere. Kanskje like greit egentlig. Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Men du er vel blitt bevist feil nå, og siden du ikke kan forklare godt nok hva du mener, så er du ferdig med å diskutere. Kanskje like greit egentlig. Har ikke noe imot å diskutere litt kjedelig å gjenta de samme argumentene om og om igjen, for så å få noe hersketeknikk ala "Du har dårlig spillforståelse" eller "Du har vel blitt bevist feil nå og ikke kan forklare godt nok hva du mener". Det jeg sier er; Man kan ikke være god med en champion. Dersom du er en god spiller, så kjenner du hva du kan ta og hva du ikke kan. Det eneste du trenger er å sette deg inn i spellsene. Flere last hits > Færre last hits - Dersom du er en "god" MF med 40 Last Hits mot en "dårlig" MF med 130 Last Hits, så taper du, uansett hvor "god" du er. Samme for hvilken som helst champion. Det jeg ikke sier er; Det enste som teller i LoL er last hits. Teamwork, Setup og andre slike ting har ingenting å si. Visst ditt team har færre last hits, så vil du tape. Du kan ikke vinne om ditt team har færre last hits. Dersom du mener at du kan være god med en champ, bra for deg Endret 31. mars 2011 av Cemi Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) dobbel Endret 31. mars 2011 av SNORLX Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 hvor god du er med championen. Haeh. Som om det er noe skill involvert i LoL annet enn å last-hitte mest mulig Men du er vel blitt bevist feil nå, og siden du ikke kan forklare godt nok hva du mener, så er du ferdig med å diskutere. Kanskje like greit egentlig. Det jeg ikke sier er; [*]Det enste som teller i LoL er last hits. Teamwork, Setup og andre slike ting har Morsomt å motsi seg selv, eller hva? Lenke til kommentar
maikzor Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Jeg tror jeg gir opp på å forklare hva jeg mente. Da man ikke er ute etter å forstå, men heller å argumentere mot ting som aldri har blitt sagt. Om du tror at du kan være god med en champ, bra for deg! Vi lå under 30-50 de hadde tatt dargen alle gangene, og hadde baron, allikevel vant vi Gratz Det betyr jo tydeligvis at man kan være god med en champ. What? Når sa jeg at vi vant fordi, jeg/lagkameratene var gode med en champ? Vi vant fordi vi var smartere enn fiendene. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 han troller... gidd å bit på gang på gang plz >.< Lenke til kommentar
magiQ Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 han troller... gidd å bit på gang på gang plz >.< Noen som gidder å bruke så mye tid på å trolle kan umulig ha et liv. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) De aller fleste er ikke troll tror jeg, de er bare dumme. Denne forklarer det bra - http://files.sharenator.com/Trollface_RE_my_best_troll_yet-s755x1255-123762.png Vett ikke helt hva jeg skal tro her dog. Endret 31. mars 2011 av Everket Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 *snip* *snip* *snip* Flere last hits > Færre last hits - Dersom du er en "god" MF med 40 Last Hits mot en "dårlig" MF med 130 Last Hits, så taper du, uansett hvor "god" du er. Samme for hvilken som helst champion. *snip* Så det er derfor jeg gruser alt og alle med poppy som er udugelig på last hits. Har ligget på 60 minion kills og allikevel dratt ned folk 1v2. De jeg har møtt på da har hatt 100 minion kills ++. Det du sier her holder ikke mål og mening. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå