Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har innsett at å velge carries og til tider support er veien å gå når man skal klatre i ranked. Jeg har både spilt Miss Fortune, Anivia - og i det siste har jeg begynt på Tryndamere (som jungler) for å klatre med god suksè (80% win over ca 30 games).

 

Noen som har noen formening om hvilken av disse jeg bør fokusere mest på?

 

Trynd fyller to roller: carry og jungle. Dette bør vel tale for at Tryndamere er en sterk champion - ettersom han både gir plass til sololane uten å miste nevneverdig levling/farming. Tryndamere er SVÆRT rask i jungelen etter lvl 6, og trenger sjeldent og gå tilbake for å handle. Havner til tider på 3-4k gull før jeg går tilbake for å handle dersom lanene på laget gjør det bra og rett og slett ikke trenger ganks. Jo mer man farmer trynd, jo sterkere blir han.

 

Miss Fortune føler jeg er avhengig av mid-lane for å virkelig kunne briljere i teamfights og ikke minst fights. Det er ikke mange champions jeg taper mid-lane mot med MF. Klarer å harrasse nesten samtlige fiender slik at jeg får farminga opp og slipper å dra hjem for å heale (= tap av xp). Eneste jeg hater å møte er Urgot. Fy fader jeg hater den grønne slimete ballen. Lett å dodge mange, men når et treff får deg ned i mindre enn 40% hp earlygame er det vanskelig å få farm inn i mitt spor...

 

Når det kommer til support, så er følgende interessante. Soraka, Janna, Kayle, Taric og Sona. Styrker og svakheter i forskjellige team-setups på disse anyone?

Lenke til kommentar

Tryn vil aldri gjøre det bra i høy lvl ranked, han er en god champ men han er ikke en sterk nok carry.

 

Min liste som jeg kjører som oftest i ranked er

 

Tank: Shen / Rammus

Support: Soraka ( noen få ganger janna men 99% soraka )

Carry range: /Dps: Pleier ikke men Ash funker bra og teemo

Carry melee: Olaf funker til en vis grad her han kan også jungle.

Jungler: Shacko/olaf/ww

Lenke til kommentar

Nærmer meg lvl 30 snart, og lurer i den anledning på hvilke characters jeg bør satse på.

 

 

Har mest erfaring med Anivia, men spiller også Fiddlesticks, Kog'Maw og Jarvan ofte. Har også noe erfaring med Rammus og Gangplank.

 

Hvilke av disse burde jeg bruke hyppigst i ranked, og som fungerer? Evt. hvilke andre lignende characters burde jeg prøve ut? :)

Endret av SNORLX
Lenke til kommentar

Anivia funker men ofte bannet

Kog Maw vis du har et bra team, jarvan vis du er flink med et bra team.

 

Rammus er også bra.

 

Uheldigvis er ofte rammus og anivia på ban listen veldig fort :/

 

Er det noen andre champs du synes ser gøye ut og prøve og lære seg?

Lenke til kommentar

Anivia funker men ofte bannet

Kog Maw vis du har et bra team, jarvan vis du er flink med et bra team.

 

Rammus er også bra.

 

Uheldigvis er ofte rammus og anivia på ban listen veldig fort :/

 

Er det noen andre champs du synes ser gøye ut og prøve og lære seg?

 

Malzahar ser spennende ut, og jeg kommer sannsynligvis til å kjøpe han ganske snart. Nocturne skal også kjøpes.

Andre champs som ser spennende ut er muligens Akali, LeBlanc, Kassadin, MF og kanskje Caitlyn? Usikker, men det er faktisk endel som ser spennende ut når jeg tenker meg om..

Lenke til kommentar

Rammus er føckings OP. Han kan lett soloe hele lag om han ikke blir countra skikkelig.

 

Kun hvis han blir kraftig feeda, og selv da greier han ikke 1v5 mot et lag som er smarte nok til å kite han.

 

Worst case scenario, han går 1v5, ser at han tåper å kommer seg unna. Aldri burde han greie å drepe noen i en 1v5 scenario der alle starter med full helse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...