Snurreleif Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Kvartfinale-tid folkens! Krysser fingrene for Origen! 2 Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Kvartfinale-tid folkens! Krysser fingrene for Origen! Bra kamper, fy faen niels er et monster. OG er virkelig i formen, men spørs om SKT tillater at de staller games på den måten der, og ikke utnytter earlygamet mer. Spennende blir det uansett, og selvfølgelig avhengig av at SKT slår AHQ. Amazing var triste greier igår. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Nesten ingen ADC det er så gøy å se på som Niels når han får Kalista, og at "Tahlista" (copyright pending") er en ny dødelig "Balista" fikk vi også bevis på i går! Ang. Origens form synes jeg faktisk FW var minst like gode som Origen i flesteparten av kampene, og det var bedre shotcalling (den smått geniale drage-roteringen i kamp 1 som endte med en liten back-door) samt x-faktor "plays" som avgjorde de i favør Origen, slik det skal være når det kun gjenstår sluttspill.Poenget mitt dog er at hadde ikke f.eks Soaz fått pentakill i kamp 1, er jeg ikke helt overbevist om at Origen faktisk hadde klart å dra det hele i land, og da kunne det sett stygt ut videre med tanke på at de brukte det momentumet helt inn.At FW dog ikke straffet xPeke i mid da han valgte Anivia før i siste kamp er dog merkelig, da Anivia er av de lettere å ganke i mid før level 6. Tror også at SKT/AHQ vil kunne tjene på å banne Anivia mot Origen, da vi så at Origen uten en Anivia til å wavecleare i kamp 3 gjorde at Origen sakte men sikkert falt akterut i farmingen, som begge lagene jo har blitt kjent for.Så spørs det jo selvsagt om Origen valgte disse strategiene fordi de vet at FW er like trege som de, og at de derfor tok comps som kunne tjene på lange kamper.Mye mulig vi får se et helt annet Origen i semifinalen, men de har jo vært notorisk "trege" gjennom hele turneringen.Tror ikke kvartfinalen i kveld blir like spennende (SKT er jo soleklar favoritt..), men håper AHQ klarer å gi SKT nok kamp til at det blir en underholdende affære! Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Da er det 2 Europeiske lag blant de 4 beste! Solid oppvisning fra Fnatic! Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Nesten ikke noe morsomt å se på. Bortsett fra det første gamet hvor Fnatic selv innrømmer de ble tatt litt på senga av 3 TP og Jayce, så var det jo relativt enveiskjørt. Fnatic er et maskinelt monster. De har veldig bra teamfights. I tillegg så kan de spille så mange forskjellige stiler. KOO og KT er ikke spesielt bedre enn EDG, så med annet Fnatic undervurderer dem og tabber seg ut i 3 games (noe jeg sterkt tviler på Deilor vil tillate dem å gjøre. ) så ser dette ut til å gå mot Fnatic vs. SKT i finalen. En må jo le litt av alle disse tingene folk kommer opp med på Reddit. Som f.eks at Yellowstar og xPeke bestemte seg for dele opp Fnatic for å gjøre europeiske lag bedre. Eller alle disse som snakker om kallenavne Origen Orange og Fnatic Black, siden de to lagene består av spillere som tidligere spilte samme i Fnatic og i tillegg til å gjøre det veldig sterkt internasjonalt med sine nye team etter å ha gjort det bra sammen tidligere. Endret 18. oktober 2015 av Cappo Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Eller alle disse som snakker om Origen Orange og Fnatic Black. For de som ikke visste, så var Origen på et tidspunkt kalt Fnatic Black, før regelen kom om at organisasjoner og eiere kun kunne ha 1 lag i toppdivisjonen. Deeet vil eg gjerne ha ein kjelde på, med tanke på at når xPeke announca laget sitt så kom han med navnet Origen og var veldig opptatt av det. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) Eller alle disse som snakker om Origen Orange og Fnatic Black. For de som ikke visste, så var Origen på et tidspunkt kalt Fnatic Black, før regelen kom om at organisasjoner og eiere kun kunne ha 1 lag i toppdivisjonen. Deeet vil eg gjerne ha ein kjelde på, med tanke på at når xPeke announca laget sitt så kom han med navnet Origen og var veldig opptatt av det. My bad.. Hender jeg blander med diverse andre lag. Fnatic Black er selvsagt bare et kallenavn fordi laget ble opprettet av tidligere Fnatic spiller xPeke som fikk med seg en annen tidligere Fnatic spiller i sOAZ. Jeg fikset opp i det nå.. Endret 18. oktober 2015 av Cappo Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Da ble det faktisk Koo Tigers som trakk den siste semifinale-billetten! Origen - SKT, og Fnatic - Koo Tigers. Blir meget spennende semifinaler! Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Da ble det faktisk Koo Tigers som trakk den siste semifinale-billetten! Origen - SKT, og Fnatic - Koo Tigers. Blir meget spennende semifinaler! Begge blir utrolig spennende, og håper på hvertfall et europeisk lag i finalen. Håper Origen vs SKT blir bra, men har en følelse på at sOAZ kommer til å bli campet av Bengi og tilte. Men man vet jo aldri. Lenke til kommentar
Sermoni Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Virker som svært mange trodde at TSM skulle komme langt, noe jeg ikke kan forstå meg på. Er jo helt åpenbart at brorskapet i i koreanske/kinesiske-lag er på et helt annet nivå. Nå er det slik at Koo primært er et lag satt sammen av veteraner / folk som har blitt rejected ved tidligere anledninger osv, dritkult at de gjør rent bord. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Ingen hadde vel stort til forventninger til TSM i forkant av Worlds. Origen var ansett som det eneste laget TSM kunne vinne en kamp eller to mot. Så kollapser LGD totalt, noe som på en måte åpnet litt for en mulighet for TSM. Men i stedet for å spille som de gjorde på IEM Katowice, så spilte de relativt dårlig og klarte ikke å utnytte det faktum at LGD gjorde det dårlig. Hadde de spilt som på IEM Katowice så kunne de kommet seg ut av gruppespillet, mest sannsynligvis på bekostning av Origen. De som følger med litt visste at Dyrus skulle legge opp etter Worlds og han hadde et tårevått intervju etter siste matchen. Noen dager senere viser det seg at Santorin legger opp som proffspiller og forlater TSM til fordel for streaming og studier. Det som derimot kommer litt som et sjokk er at Lustboy også legger opp som spiller og trekker seg tilbake til en mer analytisk posisjon i TSM. Så pr. i dag så er TSM faktisk kun Bjergsen og WildTurtle. Mange hadde håpet på at Lustboy ble og at WildTurtle ble erstattet. Med plass til 2 imports og en kronisk mangel på US talent som ikke allerede har et godt lag, så er dette litt av en kabal som TSM må få til å gå opp for å bli konkurransedyktige igjen. Når det gjelder Worlds så har det skjedd ganske gamechanging forandringer nå. På grunn av en bug med Gragas, Lux og Ziggs, som er enklere å reprodusere enn tidligere antatt så er altså disse tre disabled. Det betyr at Rek'Sai og Elise når blir veldig høyt prioritert. Enten som pick eller ban. Så vi vil nok se noen nye junglers i semi-finalene. Da spørs det hvem som har den beste championpoolen. Blir nok noe Lee Sin, Olaf og Jarvan fremover. Selv om jeg hadde håpet på Nocturne eller noe annet nytt og spennende. Endret 19. oktober 2015 av Cappo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Var i London i helgen, og så alle kampene utenom den på lørdag (da ble det fotball i stedet). Var uansett knall, og vi hadde fantastiske seter hver dag. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Holy shit! Som om det ikke var sykt nok at TSM bytter alle utenom Bjergsen, så har de faktisk signert Doublelift fra CLG etter at han i følge seg selv og CLG faktisk noe overraskende ble kicket fra laget. Den så jeg seriøst ikke komme. Mange har jo håpet på at Freeze skulle joine TSM, men det ser altså nå ut som at TSM ikke er interessert i å bruke de to none-NA plassene på en ADC. Enten det eller så har det faktisk skjedd noe her som har gjort at TSM har gjort om på planen sånn i tolvte time. Jeg antar vi får se de 3 gjenværende spottene bli fylt om ikke mange dagene egentlig. Reginald har jo sagt at IEM San Jose vil være første turneringen for det nye laget og det er om 3 uker. Mange håper på f.eks Rush i jungle, da han visstnok er shotcaller, noe som TSM mangler. I TiP så hadde han litt for mange oppgaver. Alt fra carry teamet til shotcalling til analyse. Det er jo godt mulig at det blir en realitet hvorpå det blir en enklere jobb kun å fokusere på jungle og litt shotcalling. Uansett så bør toplane, support eller jungler være shotcaller, for Bjergsen har gjentatte ganger sagt at han egentlig ikke ønsker å være det. Lenke til kommentar
JDC Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 October 21st, Hai is fined €500 for violating Section 9.1.3 of the World Championship Ruleset - Disruptive Behavior/Insults kilde: http://lol.gamepedia.com/Cloud9#cite_note-8 lolz Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Holy shit! Som om det ikke var sykt nok at TSM bytter alle utenom Bjergsen, så har de faktisk signert Doublelift fra CLG etter at han i følge seg selv og CLG faktisk noe overraskende ble kicket fra laget. Den så jeg seriøst ikke komme. Mange har jo håpet på at Freeze skulle joine TSM, men det ser altså nå ut som at TSM ikke er interessert i å bruke de to none-NA plassene på en ADC. Enten det eller så har det faktisk skjedd noe her som har gjort at TSM har gjort om på planen sånn i tolvte time. Jeg antar vi får se de 3 gjenværende spottene bli fylt om ikke mange dagene egentlig. Reginald har jo sagt at IEM San Jose vil være første turneringen for det nye laget og det er om 3 uker. Mange håper på f.eks Rush i jungle, da han visstnok er shotcaller, noe som TSM mangler. I TiP så hadde han litt for mange oppgaver. Alt fra carry teamet til shotcalling til analyse. Det er jo godt mulig at det blir en realitet hvorpå det blir en enklere jobb kun å fokusere på jungle og litt shotcalling. Uansett så bør toplane, support eller jungler være shotcaller, for Bjergsen har gjentatte ganger sagt at han egentlig ikke ønsker å være det. Rykter skal vel ha det til at Adrian er nye TSM support? Men absolutt største nyheten eg nokon gong har sett personleg at DL joina TSM. Verkeleg ikkje noko eg hadde forestilt meg. Er bare redd at det skjer med TSM som med Alliance/Elements. Men og! Ettersom Coach Chris og er free agent hadde vore stileg om han blei ansett som head coach for TSM, då han virke som ein som kan heva stemmen litt meir enn locodoco kunne. Lurer også på om det kjem til å bli CLG Freeze? Dei har eit stort tomrom å fylla nå. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 TiP sin LCS spot og lag er vel til salgs om jeg ikke husker feil. Så en skulle jo ikke bli overrasket om f.eks TSM plukket opp Rush om han ønsker å bli i NA og Adrian. Dette med Adrian er vel stort sett Reddit snakk og at det var Bjergsen som trollet seerne sine på Twitch. Locodoco har jo innrømmet at han ikke kunne noe om coaching og var nødt til å prøve og lære on-the-fly. Locodoco er helt klart en viktig ressurs, for fyren har mye kunnskap om spillet og vil nok fungere ypperlig som analyst for TSM. De har jo sagt at de nå leter etter en skikkelig coach med erfaring. Med Locodoco og Lustboy i kulissene til å fore spillere og en skikkelig coach med informasjon og synspunkter så tror jeg dette kan bli veldig bra. Venter spent på å høre hvem som skal ikle de 3 gjenværende posisjonene. Også veldig spennende å se hvem CLG henter som ny ADC og ikke minst hva som skjer i C9. Virker jo som de omtrent er villige til å la Hai spille hvilken som helst posisjon bare for å holde han i laget fordi de er 100% avhengig av hans micromanagement shotcalling. Trodde det først var en spøk, men de leter altså etter eventuelt en jungler hvorpå Hai blir support, eller en support hvorpå Hai fortsetter som jungler. Så ser ut som det blir en del forandringer denne sesongen hos flere av lagene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Mange har jo håpet på at Freeze skulle joine TSM, men det ser altså nå ut som at TSM ikke er interessert i å bruke de to none-NA plassene på en ADC. Enten det eller så har det faktisk skjedd noe her som har gjort at TSM har gjort om på planen sånn i tolvte time. Tror faktisk at Reginald er så kynisk at det handler først og fremst om "god business". Ikke at DL er en dårlig spiller uansett, men det er nok bare en pluss og ikke nødvendigvis hovedårsaken til at han ble signert. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 De slår ganske mange fluer i en smekk her. En av de største konkurrentene mister sin beste spiller, han er en oppgradering fra den adcen de allerede har OG han bruker ikke opp en none-NA spot. I tillegg er Doublelift et stort navn og vil dra med seg nye fans over til TSM. Så her er det win - win - win over hele linja for TSM. Godt mulig at Doublelift ikke var planen, men når han plutselig ble tilgjengelig så slo Reginald til. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 http://www.twitlonger.com/show/n_1snpgqn Dette klarner litt opp i hvordan overgangen har foregått. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Plage meg litt med "Issue #2 * - Doublelift was released with no plan." så snakke han om doublelift sin plan, ikkje CLG sin. I reddit-tråden kom han ikkje med noko meir forklaring rundt det heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå