Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 (endret) Kvaliteten var så som så, men opplevde ikke noe lag iallefall. Endret 17. september 2015 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
JDC Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Kvaliteten var så som så, men omlevde ikke noe lag iallefall. ok, så alt er bra? er det noe som kan forbedres? Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 (endret) Kvaliteten var så som så, men omlevde ikke noe lag iallefall. ok, så alt er bra? er det noe som kan forbedres? Skru av mikrofonen. Lagget ikke hos meg heller. Endret 16. september 2015 av Tanner Lenke til kommentar
JDC Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Kvaliteten var så som så, men omlevde ikke noe lag iallefall. ok, så alt er bra? er det noe som kan forbedres? Skru av mikrofonen. Lagget ikke hos meg heller. ok, takk. Gjerne følg min stream videre og gi mer tilbake meldinger Lenke til kommentar
JDC Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 http://www.twitch.tv/dz1994/ follow meg , er live!! Del med alle vennene dine! Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Herregud så dårlige TSM har blitt. Hadde de spilt som i IEM så hadde de jo klart å komme seg ut av gruppespillet, for LGD skuffet enormt og KT Rolster var relativt shaky. Dyrus har spilt dårlig over lang tid denne sesongen og virker egentlig bare utbrent, noe han vel selv har hintet om. Wildturtle er like forutsigbar som vanlig og gjør veldig mye rart. Må være vanvittig frustrerende å være support til en slik adc. Skal en først gjøre rare ting så burde han jo spille litt mer mobile adcer som Tristana i stedet for Kog'Maw. Også har du Bjergsen da. Fyren spiller bra og er god. Største problemet er at han blir tvunget til å være shotcaller. Til tross for at det er en oppgave som han egentlig ikke ønsker. Med Dyrus borte, siden han legger opp, så burde de prøve å få tak i en god toplaner som også er en god shotcaller. Da vil de nok kunne få mer ut av laget enn i dag. Så kan det diskuteres i det vide og brede om de også kunne trengt en ny adc og jungler. Men det er jo ikke akkurat mange ledige i disse posisjonene før sesongstart i NA eller EU. Lenke til kommentar
JDC Skrevet 11. oktober 2015 Del Skrevet 11. oktober 2015 Herregud så dårlige TSM har blitt. Hadde de spilt som i IEM så hadde de jo klart å komme seg ut av gruppespillet, for LGD skuffet enormt og KT Rolster var relativt shaky. Dyrus har spilt dårlig over lang tid denne sesongen og virker egentlig bare utbrent, noe han vel selv har hintet om. Wildturtle er like forutsigbar som vanlig og gjør veldig mye rart. Må være vanvittig frustrerende å være support til en slik adc. Skal en først gjøre rare ting så burde han jo spille litt mer mobile adcer som Tristana i stedet for Kog'Maw. Også har du Bjergsen da. Fyren spiller bra og er god. Største problemet er at han blir tvunget til å være shotcaller. Til tross for at det er en oppgave som han egentlig ikke ønsker. Med Dyrus borte, siden han legger opp, så burde de prøve å få tak i en god toplaner som også er en god shotcaller. Da vil de nok kunne få mer ut av laget enn i dag. Så kan det diskuteres i det vide og brede om de også kunne trengt en ny adc og jungler. Men det er jo ikke akkurat mange ledige i disse posisjonene før sesongstart i NA eller EU. Lol, har TSM noen gang vært gode? Nei trur ikke det Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Herregud så dårlige TSM har blitt. Hadde de spilt som i IEM så hadde de jo klart å komme seg ut av gruppespillet, for LGD skuffet enormt og KT Rolster var relativt shaky. Dyrus har spilt dårlig over lang tid denne sesongen og virker egentlig bare utbrent, noe han vel selv har hintet om. Wildturtle er like forutsigbar som vanlig og gjør veldig mye rart. Må være vanvittig frustrerende å være support til en slik adc. Skal en først gjøre rare ting så burde han jo spille litt mer mobile adcer som Tristana i stedet for Kog'Maw. Også har du Bjergsen da. Fyren spiller bra og er god. Største problemet er at han blir tvunget til å være shotcaller. Til tross for at det er en oppgave som han egentlig ikke ønsker. Med Dyrus borte, siden han legger opp, så burde de prøve å få tak i en god toplaner som også er en god shotcaller. Da vil de nok kunne få mer ut av laget enn i dag. Så kan det diskuteres i det vide og brede om de også kunne trengt en ny adc og jungler. Men det er jo ikke akkurat mange ledige i disse posisjonene før sesongstart i NA eller EU. Lol, har TSM noen gang vært gode? Nei trur ikke det De plasserte 5-8 i worlds i 2014, det kvalifiserer definitivt som "god" i min bok hvertfall. Topp 8 i verden er bra det. Det som gleder meg mest med worlds i år er at kineserne har fullstendig møtt veggen, og at Europa har gjort det knallbra med unntak av h2k, som hadde en tøff gruppe. Hadde uansett ingen forventninger til h2k, ettersom at de ikke er spesielt gode. En positiv ting er jo at det er jevnere enn det noensinne har vært før, og avstanden mellom EU og Asia er så og si ikke-eksisterende. Blir spennende i kvartfinalene, er jo godt mulig EDG knuser fnatic, men uansett så er det liten tvil om at Kina sitt nivå som region har falt. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 De plasserte 5-8 i worlds i 2014, det kvalifiserer definitivt som "god" i min bok hvertfall. Topp 8 i verden er bra det. Det som gleder meg mest med worlds i år er at kineserne har fullstendig møtt veggen, og at Europa har gjort det knallbra med unntak av h2k, som hadde en tøff gruppe. Hadde uansett ingen forventninger til h2k, ettersom at de ikke er spesielt gode. En positiv ting er jo at det er jevnere enn det noensinne har vært før, og avstanden mellom EU og Asia er så og si ikke-eksisterende. Blir spennende i kvartfinalene, er jo godt mulig EDG knuser fnatic, men uansett så er det liten tvil om at Kina sitt nivå som region har falt. Sjølv syns eg samtlige EU-teams har gjort det bra. H2K spelte over forventningane mine, men når det er mot to av favorittane for i år er det liten sjans for dei. Trur absolutt dei kunne ha komt seg ut av group-stages i ei anna gruppe. Kina har absolutt slete i år, men etter kor sterkt LGD viste seg å vera i deiras 2 siste games lure eg litt på kva som eigentleg skjer. Ein annan overraskelse for meg, er kor sterke LMS-laga har vore! AHQ der An tok heilt av på siste dagen, på eit lag der westdoor eigentleg skal vera den kjente var veldig kjekt. Uansett kva som skjer med EDG vs FNC, så trur eg det blir knallgode games. Lenke til kommentar
JDC Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Ja enig, syns LMS ser veldig sterk ut i år også. Og ja, IG og LGD har vært veldig dårlige, det er nok fordi de lagene har kun kjøpt koreaner spiller til å Carrie dem, de kinesisk spillerne har ingen erfaring i internasjonal stages. Som f.eks han TBQ, spilt veldig dårlig, skjelvet under hele Group stagen syns jeg. Sikkert nervøs. 1 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Angåande det med korean exodus og slikt, har det blitt sagt at slik metaen er nå har kommunikasjon frykteleg mykje å sei. Det blir jo fort eit problem når 2/5 på laget ikkje snakke språket og ikkje alle er så flinke i engelsk. Forresten, eg forventa meir blodige matches og "chinese aggression" som ein er blitt vand med tidligare, men merka ingenting. Eg trur nokon på analyst desk nevnte noko om dette, og eg trur kanskje dette kan knyttas opp til kommunikasjons-metaen, ved at ein blodig match kan vinnas lettare av folk som carrye 1v9 enn ein makro-orientert match som er kanskje ein av grunnane til at IG og LGD gjorde det bedre lokalt. Men så har ein jo og heile coach-kaoset LGD har vore gjennom og. Men godt poeng det med lite erfaring. Kan jo alltids ha noko å sei, men ein veitt jo aldri heilt korleis dei føle seg. Uuuutanom sjølvaste Imp (meine eg at det var) som var på kamera og viste kor oppgitte LGD var. Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Tror mye av grunnen til at TSM har gjort det dårlig, også som nevnt over, har mye med metaen å gjøre. Tidligere har fokuset ofte vært på snowballing og å skaffe early leads gjennom kills. Metaen er mye mer makro fokusert, rotations osv, mens den tidligere har vært mye mer mikro fokusert. Problemet tror jeg rett og slett er deres makro play og kommunikasjon er altfor dårlig. Når man har dårlig makro play i tillegg til dårlig kommunikasjon så er ikke det særlig heldig. Å kunne kommunisere bra kan være vel så viktig som å ta et riktig valg. Om en eks. engager, som kan være et dårlig valg, så er det ikke sikkert utfallet blir dårlig om kommunikasjonen er på plass og alle "følger etter". C9 i sine glansdager var et godt eksempel på dette (nødvendigvis ikke dårlige valg, men helt ekstremt bra kommunaksjon uten nøling). Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Tror mye av grunnen til at TSM har gjort det dårlig, også som nevnt over, har mye med metaen å gjøre. Tidligere har fokuset ofte vært på snowballing og å skaffe early leads gjennom kills. Metaen er mye mer makro fokusert, rotations osv, mens den tidligere har vært mye mer mikro fokusert. Problemet tror jeg rett og slett er deres makro play og kommunikasjon er altfor dårlig. Når man har dårlig makro play i tillegg til dårlig kommunikasjon så er ikke det særlig heldig. Å kunne kommunisere bra kan være vel så viktig som å ta et riktig valg. Om en eks. engager, som kan være et dårlig valg, så er det ikke sikkert utfallet blir dårlig om kommunikasjonen er på plass og alle "følger etter". C9 i sine glansdager var et godt eksempel på dette (nødvendigvis ikke dårlige valg, men helt ekstremt bra kommunaksjon uten nøling). Helt enig, og en TSM har hatt mye bråk innad. Er jo ingen hemmelighet at Dyrus har ville gi seg en stund nå, og wildturtle har jo underprestert så til de grader. Enig med de over her at LMS lagene er en positiv overraskelse, spesielt AN som hadde godmode mot Fnatic. Det var kanskje gruppespillets beste kamp, ekstremt bra nivå i den matchen. Men som påpekt her er det interessant at metaen nå krever mer lagarbeid, og at de lagene som har vært sammen en stund/har godt samarbeid kommer lengst. Virker som tiden for individuelle ferdigheter er over, og det ser man jo spesielt godt på Faker. Han er så utrolig tilpassningsdyktig, men den flashy solokill stilen er for lengst forbi, og til tross for det så er han verdens beste i sin rolle. Kan diskuteres om han er best 1v1 lengre, men ettersom at metaen nå har skifta bort fra det så trenger han jo heller ikke være det. Blir overrasket om ikke SKT vinner dette, spesielt med tanke på Marin som er helt spinnvill. Endret 13. oktober 2015 av fiskerdigg Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Ang. diskusjonen om viktigheten av kommunikasjon og LMS-lagenes overraskende sterke resultater, synes jeg denne artikkelen er ganske spot on: http://www.pcgamer.com/taiwans-lol-worlds-triumph-comes-at-north-americas-cost/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=pcgfb Endret 13. oktober 2015 av Snurreleif 1 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Ooh, det var ein fin artikkel. Veldig gode poeng han tar opp, takk for linken. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Ooh, det var ein fin artikkel. Veldig gode poeng han tar opp, takk for linken. Skulle bare mangle. De plasserte 5-8 i worlds i 2014, det kvalifiserer definitivt som "god" i min bok hvertfall. Topp 8 i verden er bra det. Det som gleder meg mest med worlds i år er at kineserne har fullstendig møtt veggen, og at Europa har gjort det knallbra med unntak av h2k, som hadde en tøff gruppe. Hadde uansett ingen forventninger til h2k, ettersom at de ikke er spesielt gode. En positiv ting er jo at det er jevnere enn det noensinne har vært før, og avstanden mellom EU og Asia er så og si ikke-eksisterende. Blir spennende i kvartfinalene, er jo godt mulig EDG knuser fnatic, men uansett så er det liten tvil om at Kina sitt nivå som region har falt. Sjølv syns eg samtlige EU-teams har gjort det bra. H2K spelte over forventningane mine, men når det er mot to av favorittane for i år er det liten sjans for dei. Trur absolutt dei kunne ha komt seg ut av group-stages i ei anna gruppe. Kina har absolutt slete i år, men etter kor sterkt LGD viste seg å vera i deiras 2 siste games lure eg litt på kva som eigentleg skjer. Ein annan overraskelse for meg, er kor sterke LMS-laga har vore! AHQ der An tok heilt av på siste dagen, på eit lag der westdoor eigentleg skal vera den kjente var veldig kjekt. Uansett kva som skjer med EDG vs FNC, så trur eg det blir knallgode games. Enig i at H2K har gjort det bedre enn ventet, i motsetning til flere av de Kinesiske lagene fremsto de som en godt samlet enhet, og spilte med en viss bravur. Skulle bare mangle dog at de ryker ut i en gruppe med både Edward Gaming og SKT, jeg er helt enig i at H2K kunne gjort det langt skarpere i en annen gruppe, men slik blir det når man er med i et sluttspill. Ang. EDG vs FNC håper jeg FNC snart klarer å stramme inn litt på Huni. Man kan argumentere for at Hunis "villhet" er det som har hjulpet å carry FNC til den posisjonen de er i, men samtidig kan man ikke ignorere at "plays" slik de han viste i den første uken av turneringen vil koste de dyrt mot bedre lag som SKT og EDG. Grunnen til at jeg personlig har holdt et ekstra øye med FNC (begynte å følge med på LCS denne sesongen) er fordi jeg likte måten de kategorisk utklasserte motstanderne sine. Ikke gjennom vanvittige soloplays (som de dog underholdte stort med mot C9 forrige uke, en av deres mest effektive og brutale kamper som jeg personlig har sett), men gjennom systematisk nedbryting av lagene de møter. Har også fått mer og mer sansen for Origen nettopp fordi de også virker å ha blitt enda bedre taktisk, og de skal vel ha uttalt selv at de har blitt mye mer opptatt av å straffe motstandernes svakheter i stedet for å bare ha fokus på sitt eget spill. I denne metaen tror jeg nettopp det er enda viktigere enn tidligere. Lenke til kommentar
JDC Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Som alle sikkert vet, den her året worlds er ganske spennende, man vet ikke hvem kommer til å vinne. EDG har ikke akkurat gjort det veldig bra mot SKT i Group stage, men det gjorde de heller ikke i MSI, men i finalen klarte de å vinne mot SKT. Samme som FNC klarte å vinne 2 games mot SKT i semifinalen i MSI. Så man vet ikke hvem som kommer til å vinne, og AHQ er en veldig sterkt lag, og FlashWolves ser veldig sterk ut også nå med 2 wins over KOO Tiger. Så vanskelig å vite hvem vinner, kanskje AHQ kan slå SKT, hvem vet. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Slik jeg har skjønt det er dette visstnok ikke bare den Worlds med flest unike picks når det kommer til champions, men er mye som tyder på at denne turneringen er, som JDC nevner, av de mest åpne. Tror jeg har vært veldig heldig med timingen min med tanke på å følge med i LCS Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det er ganske åpent ja. De har vel også ganske forskjellig tilnærming til kampene også? Jeg vet at Origen f.eks ikke er redde for å la powerpicks være åpne, men heller banne ut champions som de anser som motstanderens beste picks. Også har du matchups som du ikke har sett tidligere, så det er egentlig umulig å si. Det er også snakk om BO5, som er et helt annet dyr enn BO1. Det blir veldig spennende. Jeg håper på at Origen og Fnatic klarer å gå videre. Begge har en god sjanse. SKT tror jeg vinner 3-0 eller 4-1 dessverre. Med annet de gjør det jævlig vanskelig for seg selv å lar Jinx være åpen. Men etter kampene mot C9 så bør ALLE 8 gjenværende lag ha forstått at Jinx bør bannes mot AHQ. Mellom KT Rolster og KOO Tigers så har jeg egentlig ikke noe favoritt. Drømmefinalen er selvsagt Origen vs. Fnatic. Men skal en være litt mer realistisk så er det nok mulig at det blir Fnatic vs. SKT. En ren LCK finale vil være kjedelig. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Er litt det jeg siktet til med Origens økende fokus på motstandernes svake sider. De bruker pick-and-ban fasen til å stenge ute motstandernes preferanser, og velger å angripe der de ser motstanderne er svakest og utnytte det til det fulle, kontra det å bare prøve å "outplaye" de individuelt. AHQ har ÈN god carry akkurat nå, og det er AN. Enten må laget, som du nevner, banne Jinx, eller ihvertfall stoppe AN fra å skaffe seg en fordel.Går eventuelt også å banne supps som Tahm Kench slik at det blir lettere å straffe AN, for Tahm Kench i de riktige hendene kan holde nesten hvem som helst i live om han går inn for det. Tror KOO Tigers plukker det lengste strået mot KT Rolster personlig, virket utrolig solide i flere av kampene sine.Personlig ville en drømmefinale inneholdt lag fra to forskjellige regioner. Selv om det ville sett bedre ut for EU på papiret med en ren europeisk finale, så gjør det finalen mer spennende da flere får en klar "favoritt" å holde med. Men vi får se, hadde så absolutt ikke klaget på en ren EU finale åkke som! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå