PaladinNO Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Det er to måter spilleres dyktighet vurderes i LOL. Den ene er den synlige league/division/lp du har, den andre er den skjulte match making ratingen (MMR), som sier hvor flinke folk du skal matches opp mot. Vel, det er vel viden kjent at matchmakingen er helt på jordet stort sett uansett...jeg hadde noen (for meg, sjeldne) runder classic for noen dager siden (full premade 5v5), og vi var bronze IV (meg), silver I, silver III, bronze II og lvl 14... Første runden ble vi matchet mot et ca. tilsvarende lag, men dem hadde ikke support (dem hadde Teemo/Jayce bot, mot vår Ezreal/Nami (meg)) eller tank, så det ble en ganske enkel seier for oss. Andre runde hadde det andre laget et bedre lagoppsett, men dem fikk en leaver midtveis, så vi vant til slutt. Tredje runden ble vi matchet mot en gold V, silver III, 2stk. premade platinum IV og en diamond II...vi hadde av en eller annen merkelig grunn overtaket de første minuttene (vi fikk first blood), men etter ~20min var det liten vits for oss å fortsette - vi ble, for å bruke ett godt norskt ord: stomped! ...så, som Akali sier det: "so many noobs...will matchmaking ever find true balance?" (minus den første delen). Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Det er to måter spilleres dyktighet vurderes i LOL. Den ene er den synlige league/division/lp du har, den andre er den skjulte match making ratingen (MMR), som sier hvor flinke folk du skal matches opp mot. Vel, det er vel viden kjent at matchmakingen er helt på jordet stort sett uansett...jeg hadde noen (for meg, sjeldne) runder classic for noen dager siden (full premade 5v5), og vi var bronze IV (meg), silver I, silver III, bronze II og lvl 14... Første runden ble vi matchet mot et ca. tilsvarende lag, men dem hadde ikke support (dem hadde Teemo/Jayce bot, mot vår Ezreal/Nami (meg)) eller tank, så det ble en ganske enkel seier for oss. Andre runde hadde det andre laget et bedre lagoppsett, men dem fikk en leaver midtveis, så vi vant til slutt. Tredje runden ble vi matchet mot en gold V, silver III, 2stk. premade platinum IV og en diamond II...vi hadde av en eller annen merkelig grunn overtaket de første minuttene (vi fikk first blood), men etter ~20min var det liten vits for oss å fortsette - vi ble, for å bruke ett godt norskt ord: stomped! ...så, som Akali sier det: "so many noobs...will matchmaking ever find true balance?" (minus den første delen). Ja i normals kan det godt hende det er slik, jeg driver ikke med sånt Matchmakingen i ranked er meget god Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Ja i normals kan det godt hende det er slik, jeg driver ikke med sånt Matchmakingen i ranked er meget god Vel, jeg bor på ARAM, så jeg aner ikke hvordan det vanligvis er hverken i ranked eller classic. Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 (endret) Ja i normals kan det godt hende det er slik, jeg driver ikke med sånt Matchmakingen i ranked er meget god Vel, jeg bor på ARAM, så jeg aner ikke hvordan det vanligvis er hverken i ranked eller classic. Nei. Det kommer veldig tydelig frem også. Endret 23. mars 2014 av bombaclatt Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Ja i normals kan det godt hende det er slik, jeg driver ikke med sånt Matchmakingen i ranked er meget god Vel, jeg bor på ARAM, så jeg aner ikke hvordan det vanligvis er hverken i ranked eller classic. Nei. Det kommer veldig tydelig frem også. Jeg falt ut. Hva er det som kommer veldig tydelig frem? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 (endret) Nei. Det kommer veldig tydelig frem også. (full premade 5v5) ...de andre "insisterte". :/ Jeg var bare på jakt etter IP som jeg aldri får brukt uansett. Edit: Jeg falt ut. Hva er det som kommer veldig tydelig frem? At jeg ikke er vant med tilstandene på classic. Endret 23. mars 2014 av PaladinNO Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 At du har null idè hva matchmaking i det hele tatt er. Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 (endret) At du har null idè hva matchmaking i det hele tatt er. Meg? Kan du utdype litt spesifikt hva du tenker på? nvm, tror jeg er for full, på tide med litt LOLs Endret 23. mars 2014 av Teemonster Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Nei, selvfølgelig ikke deg ^_^ Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=12029 "Eventually, the system finds a match that is fair for everyone involved, and puts the players into a game." Right... Som sagt, classic interesserer meg ikke...3v3; kanskje. Men på ARAM så spiller individuelle skills liten rolle, og det er der jeg oppholder meg - mer moro, og stort sett mindre flamers, feeders og ragekids. Et poeng desverre mange ser ut til å ikke ha fått med seg, da report-knappen også der må brukes flittig. At du har null idè hva matchmaking i det hele tatt er. Jeg vil jo såklart sette pris på en detaljert forklaring på kommentaren din...det hørtes ikke særlig positivt ut. Endret 24. mars 2014 av PaladinNO Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hva er det som spiller noe rolle i ARAM da? Les innlegget ditt øverst på denne siden, hvor du kommer med 3 eksempler på hvorfor matchmaking ifølge deg selv, "er viden kjent for å være helt på jordet" 2 is til deg om du, selv kommer frem til hvor mange av disse "eksplemene" som i det hele tatt hadde litt med matchmaking å gjøre. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Har spart opp lit IP og trenger en sterk og artig champ. Dette er det jeg spiller med nå. MID: Leblanc, Katarina og Morgana ADC: Vayne og Caith Jungle: Lee & Jarvan Support: Lulu, Thresh Lurer litt på Lizzandra eventuelt Leona tips ? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 bombaclatt, vi kan sikkert argumentere dette opp og vekk ganske lenge (jeg aner ikke hvordan matchmakingen fungerer i det hele tatt - og nei, jeg har heller ikke prøvd å finne det ut), men hvis du vet hvordan det virker, kan du vennligst forklare meg hvordan/hvorfor systemet fant på å matche oss fem mot gjennomsnittlig platinum-spillere i den 3. matchen? Burde ikke systemet ha matchet oss mot spillere tilsvarende vårt eget nivå hver gang? Og utsagnet om at matchmakingen "er viden kjent for å være helt på jordet" er noe jeg har plukket opp etter å vært på LoL forumet, hvor det er mange som klager på urettferdige lag - jeg spiller ARAM kun for moro skyld uansett, og anser classic, ranked eller ikke, som noe mye mer seriøst. Jeg holder meg unna classic med mindre det er premade pga. all ragingen som foregår der. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Har spart opp lit IP og trenger en sterk og artig champ. Lurer litt på Lizzandra eventuelt Leona tips ? Ciderhelm Lissandra analysis: http://www.youtube.com/watch?v=BV4Sm2ARtCg <- bare spol til ca. 40sek. Lissandra guide: http://www.lolking.net/guides/132458 Endret 24. mars 2014 av PaladinNO Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Tenkte mer på tips til champions, ikke hvordan spille de, men takk alikvel Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Tips til champions du kan kjøpe? Hvilken rolle er det du liker/spiller mest? Lissandra er fin både top og mid. Leona er en av de "tre store" for support for tiden, de to andre er Thresh og Annie. Jeg har ikke spilt Lissandra, men har spilt veldig mye Leona og synes hun er veldig artig. Får du en god AD carry som greier å følge opp når du lander skillshots er det enda artigere. En combo med en AD carry med mye burst (Graves, Ezreal, Jinx) kan fint drepe enemy AD carry. Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 bombaclatt, vi kan sikkert argumentere dette opp og vekk ganske lenge (jeg aner ikke hvordan matchmakingen fungerer i det hele tatt - og nei, jeg har heller ikke prøvd å finne det ut), men hvis du vet hvordan det virker, kan du vennligst forklare meg hvordan/hvorfor systemet fant på å matche oss fem mot gjennomsnittlig platinum-spillere i den 3. matchen? Burde ikke systemet ha matchet oss mot spillere tilsvarende vårt eget nivå hver gang? Hvilken ranked divisjon de er i, har ingenting og si. Det finnes en ranked mmr, og en normal mmr. Førstnevnte avgjør kun hva slags motstandere du møter i ranked. Dette vil også si at i teorien kan en Diamond 1 spiller, faktisk ha lik normal mmr som en Bronze/Silver spiller. I tillegg, når man spiller 5 premades, så leter systemet også etter noen andre som er 5 premade. Dette medfører da at sjansen for at man møter noen på et litt annet nivå enn seg selv øker, av den enkle grunn at det selvfølgelig er vanskeligere for systemet å finne en full premade gruppe. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Tips til champions du kan kjøpe? Hvilken rolle er det du liker/spiller mest? Lissandra er fin både top og mid. Leona er en av de "tre store" for support for tiden, de to andre er Thresh og Annie. Jeg har ikke spilt Lissandra, men har spilt veldig mye Leona og synes hun er veldig artig. Får du en god AD carry som greier å følge opp når du lander skillshots er det enda artigere. En combo med en AD carry med mye burst (Graves, Ezreal, Jinx) kan fint drepe enemy AD carry. Jeg er ikke så veldig glad i support, men hender jeg er nødt da jeg spiller ranked for det meste, og hvis thresh da er banned eller at motstanderne velger han hadde det vært greit og ha leona. Er vel mid og adc jeg er mest glad i, det viktigste er at championen er gøy å spille, har kjøpt mye jeg har prøvd 1 gang og det ble med det... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Jeg liker Ezreal botlane, veldig fin mobility og long range poke abilities Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå