UriasX Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 De store talls lov, http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_large_numbers, tilsier at hvis du spiller mange nok kamper så vil flaks og uflaks jevne seg ut. Det vil si at i det lange løp vil du ha like mange ubrukelige folk på ditt lag som motstander osv. Det eneste som er konstant er at du er på ditt eget lag, og hvis du er god nok så vil det vippe seieren i din favør til du havner på ditt virkelige nivå. 1 Lenke til kommentar
warioman Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Jeg tror ikke flaksen vil jevne seg ut med uflaksen. Du vil bekke litt mot den ene mer enn den andre. Kast en terning med tallet 1 og 2 på, 100 ganger(tenk deg at dette er dine 100 neste matcher). Det skal sykt godt gjøre for å få like mange 1'ere som 2'ere i løpet av 100 kast(det skal FLAKS til). Poenget her er ikke sannsynligheten for å havne på et noob lag, poenget er at du må ha en shitload av FLAKS for å komme deg opp fra bronze/silver. Ganske enkelt fordi det er så mange noobs der som ikke kommuniserer/feeder/flamer osv. 1 god spiller kan ikke Carrye 4 dårlige(i realiteten), men unntak skjer(dersom motstanderne er helt retard). Dere som sier at det bare er DU som spiller dårlig siden du ikke klarer å klatre, er nok nede i den leaguen dere også. Forskjellen er bare at dere spiller på det nivået og dermed ikke klarer å klatre(No offense her altså). Slik det er nå, så trenger du flaks for å klatre(i den forstand at du får noen som faktisk fokuserer på de rette punktene og kanskje har litt skills også). Har du uflaks, får du alle feederne som ikke kan kommunisere, feeder, flamer eller hva de nå gjør. That's the problem. Endret 25. februar 2014 av NinjaChrister Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Enig, sannsynlighet er på ingen måte et faktum. Og om du skal spille flere hundre games for at det skal jevne seg ut etterhvert, kan det jo gå rett vest i starten og din MMR går så langt ned at det skal enda mer til for at det jevner seg ut. Lenke til kommentar
liealot Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Jeg tror ikke flaksen vil jevne seg ut med uflaksen. Du vil bekke litt mot den ene mer enn den andre. Kast en terning med tallet 1 og 2 på, 100 ganger. Det skal sykt godt gjøre for å få like mange 1'ere som 2'ere i løpet av 100 kast(det skal FLAKS til). Poenget her er ikke sannslynligheten for å havne på et noobs lag, poenget er at du må ha en shitload av FLAKS for å komme deg opp fra bronze/silver. Ganske enkelt fordi det er så mange noobs der som ikke kommuniserer/feeder/flamer osv. 1 god spiller kan ikke Carrye 4 dårlige(i realiteten), men unntak skjer(dersom motstanderne er helt retard). Dere som sier at det bare er DU som spiller dårlig siden du ikke klarer å klatre, er nok nede i den leaguen dere også. Forskjellen er bare at dere spiller på det nivået og dermed ikke klarer å klatre(No offense her altså). Slik det er nå, så trenger du flaks for å klatre(i den forstand at du får noen som faktisk fokuserer på de rette punktene og kanskje har litt skills også). Har du uflaks, får du alle feederne som ikke kan kommunisere, feeder, flamer eller hva de nå gjør. That's the problem. Hele poenget er jo nettopp at ditt eget lag har mindre variasjon enn motstanderene. Nemlig at du er konstanten. Og du er jo god, såklart. Så ditt lag er garantert en god spiller, mens de andre ikke er det. Hvem vinner mest når du spiller 100 kamper, laget som ALLTID er garantert en god spiller, eller laget som er helt tilfeldig hver gang? For å illustrere ved bruk av terninger: Du har 5 terninger. Kast 5 terninger, og tell antall øyne. Registrer summen. Kall summen "Total ferdighet motstanderlag" Kast 4 terninger og la terning nummer 5 vise en sekser. Registrer summen. Kall summen "Total ferdighet eget lag". Sammenlign de 2 summene. Den høyeste summen vinner. Registrer vinneren. Gjenta 100 ganger. Hvilket av eksemplene tror du vinner flest ganger? Hva om du putter terning nummer 5 til en femmer? Firer? Toer? Lenke til kommentar
warioman Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Ok, skal vi ta det med din logikk: Du er i Bronze(0LP). 1. Du spiller 4 matcher, og du var heldig med laggkammeratene. 4 seiere. Du er i promo. 2. Du spiller 4 Matcher til. Her var du uheldig. 4 tap. Du tapte promoen og falt ganske mange LP poeng. 3. Har du klatret opp? Nei det har du ikke. 4. Med andre ord om vi skal regne på dette med ditt eksempel, så trenger en spiller mye flaks på en gang for å klatre på rangstigen i lol. Dersom du får like mye uflaks og flaks hele tiden, klatrer du ikke i det hele tatt. Som du ser så kommer vi ingen vei med logikken din, siden man da vil klatre, for så å falle ned igjen hele tiden. Endret 25. februar 2014 av NinjaChrister Lenke til kommentar
liealot Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Så folk som er diamond 1 og starter en ny bruker og spiller i bronze 5 er avhengige av flaks for å komme seg til gold? Eller det finnes noen som er gode nok til å komme seg opp uansett? Hvor god må du være for å eliminere flakselementet? Verdensklasse? Diamond 5? Gold 3? Bare lurer. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Ok, skal vi ta det med din logikk: Du er i Bronze(0LP). 1. Du spiller 4 matcher, og du var heldig med laggkammeratene. 4 seiere. Du er i promo. 2. Du spiller 4 Matcher til. Her var du uheldig. 4 tap. Du tapte promoen og falt ganske mange LP poeng. 3. Har du klatret opp? Nei det har du ikke. 4. Med andre ord om vi skal regne på dette med ditt eksempel, så trenger en spiller mye flaks på en gang for å klatre på rangstigen i lol. Dersom du får like mye uflaks og flaks hele tiden, klatrer du ikke i det hele tatt. Som du ser så kommer vi ingen vei med logikken din, siden man da vil klatre, for så å falle ned igjen hele tiden. Dette har jo ikke engang rot i virkeligheten. I ditt eksempel ville spilleren vært på rundt 60-70LP og dermed ha klatret en halv liga. Det andre er at du her kun tar høyde for flaks og uflaks, ikke din egen innsats. Det er i ett game 9 randoms som alle har identisk sannsynlighet for å være feeders, AFKers, pros, smurs, flamers osv. Du er forskjellen, og vil klatre dersom du spiller bedre enn gjennomsnittet til disse 9 randoms. Ja, man kan ha uflaks og ha streaks hvor man 5 ganger på rad blir matchet med folk som leaver. Det er kjipt, og er samme som eksempelet ditt der man av og til kaster bare 1-ere på terningen. Dersom man selv spiller over randomsenes nivå vil man ha høyere sannsynlighet for en streak der motstanderne har leavers. Endret 25. februar 2014 av Mixy Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Dere som sier at det bare er DU som spiller dårlig siden du ikke klarer å klatre, er nok nede i den leaguen dere også. Forskjellen er bare at dere spiller på det nivået og dermed ikke klarer å klatre(No offense her altså). Slik det er nå, så trenger du flaks for å klatre(i den forstand at du får noen som faktisk fokuserer på de rette punktene og kanskje har litt skills også). Har du uflaks, får du alle feederne som ikke kan kommunisere, feeder, flamer eller hva de nå gjør. That's the problem. Jeg nekter ikke for at i s3 var jeg i Silver, er null problem det. Men jeg har hvertfall nok selvinnsikt til å innse at jeg kan forbedre mitt spill, og samtidig klatre ved å gjøre det, framfor å skylde på alle andre. Det er det jeg mener er det største problemet i Bronze/Silver, folk påstår de er gold/plat, når de rett og slett ikke er det, og da ender det opp med at man skylder på alle andre framfor å fokusere på eget spill. No offense.. Det er godt mulig man trenger flaks, men du trenger også skills, og har du ikke det hjelper det ikke hvor mye flaks du har. Det viktige er å forbedre sitt eget spill, og du vil bli matchet mot bedre motstandere ettersom at MMR også spiller en rolle. Så på trick når han hadde bronze -> diamond climb, og pga høy mmr så ble han matchet mot høy plat/lav diamond når han var i gold 1-5, fordi han er helt rå. Samme gjelder nightblue, for å ta et eksempel til. Når det er sagt, det er ingen tvil om at man kan havne på en ugunstig mmr pga andre spillere som gir faen i å klatre, og bare skylder på andre. Men jeg har hvertfall alltid vært under inntrykket av at det er deg selv det går på, og bruker man tid på å forandre dette så vil du rett og slett klatre. Men her får vi vel bare være enige i å være uenige, hele lol communityet er jo splitta på det temaet her, så det er vel ikke uvanlig. Tør jeg spørre hvilken liga du er i? Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Virker som NinjaChrister er en av de mange som hører hjemme i Diamond, men blir holdt igjen i Bronze/Silver av alle scrubsa. Dette er folk som tror at det er andres feil at de suger og taper. Elo-hell finnes ikke. Om man er god nok, vil man klatre helt til du er kommet opp i en divisjon hvor du møter folk på ditt eget nivå. Afk'ere vil man finne i absolutt alle elo's. Det er bare i low-elo at ingen skjønner at det går ann og ha problemer med pc, internett, osv, osv, osv. Om jeg spiller på Diamond nivå er jeg usikker på, men jeg er i alle fall Gold/Plat nivå. For de fleste vil det ta år og dag å komme seg opp fra silver, pga alle feederne, flamerne osv. Og det er synd Hahahahahahahahahaha. Dette er den klassiske low-elo idioten. Hvilken league er du i? Sorry kompis, men du er GARANTERT ikke Plat nivå. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Ro ned på språkbruken. Hva får deg til å si at han ikke er plat nivå? Jeg er nok ikke enig med han i det han sier. For noen er det vanskelig å komme seg til gold og for noen er det lett. Jeg spilte ikke ranked i det hele tatt før i slutten av S3, da var jeg silver 4 og gikk derfra til gold 5 på rundt en måned og ble i gold 5 en stund før jeg klatret videre oppover og avsluttet S3 i gold 2, og er på samme nivået idag (gold 3/2.) En kompis av meg slet veldig med å komme seg opp i gold, om det var pga feeders/AFKers vet jeg ikke men mesteparten av det med å komme seg oppover i divisjoner ligger på dine egne skuldre, ikke andres. Man kan ikke drive å gi vekk roller til 4th pick om man selv er 1st pick, aldri stol på noen i solo queue. Er mid din sterkeste rolle men 4th pick ber på sine knær om å få mid, fuck it, ta den selv. Stol bare på deg selv og prøv å carrie de andre. Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Det værste i solo queue er folk som surrenderer alt for tidlig. Gang på gang igjen har vi tapt early og mid game, tapt teamfights late, men fortsatt vunnet spillet, og vice versa, men da er det som regel 1 til med meg som forhindrer early surrender. Derfor solo ranked queuer jeg aldri, har alltid med en venn (som regel min bedre halvdel) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Jeg og en kompis testet dette og duoqueuet før season3 sluttet, vi hadde noe rundt 35-5 i win/loss-ratio og gikk fra silver5 til gold3. To av gamesa var det 4v5 til fordel for motstanderne, men som vi vant. Spilte duobot med mye vayne. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Er jo en utrolig stor fordel å være premade bot.. Er man da litt over gjennomsnittet kan man carryet ganske mange games. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Høres ut som det er kun en ting som er sikkert med ranked: spill premade med så mange som mulig, og dermed kjenner "skillza" til så mange som mulig på laget. Jeg har fått høre fra flere high-ranked at jeg spiller som en "high silver/low gold-player", men hver gang jeg prøver meg på ranked, så får vi en - som beskrevet av flere her - en whiner, flamer eller feeder på laget (samme spiller er gjerne flere av delene). Med det sagt, så har jeg kun spillt duo queue, og siden jeg foretrekker toplane, så er jeg for meg selv uansett - og jeg har heller ikke spillt tilstrekkelig med ranked games til å kunne trekke noen konklusjoner angående sjansen for å få et bra lag. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) For de som lurer er jeg i silver 1, og har vært flere ganger i promo til gold. Har som regel alltid positiv stats og prøver så godt jeg kan og carrye. Setter som sagt ikke pris på personangrepene dere kommer med, og dersom dere ikke kan diskutere med meg på en ordentlig måte og ikke kunne skille mellom sak og person så bør dere forlate forumet. At mange blir holdt igjen pga flamer osv er fakta. Dere kan formulere det som dere vil. Til sist vil jeg si at jeg tror du er en flamer bombaclatt, og det tror jeg ut ifra måten du angriper meg på framfor å få fram budskapet ditt på en ordentlig måte. Endret 25. februar 2014 av NinjaChrister Lenke til kommentar
warioman Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Ro ned på språkbruken. Hva får deg til å si at han ikke er plat nivå? Jeg er nok ikke enig med han i det han sier. For noen er det vanskelig å komme seg til gold og for noen er det lett. Jeg spilte ikke ranked i det hele tatt før i slutten av S3, da var jeg silver 4 og gikk derfra til gold 5 på rundt en måned og ble i gold 5 en stund før jeg klatret videre oppover og avsluttet S3 i gold 2, og er på samme nivået idag (gold 3/2.) En kompis av meg slet veldig med å komme seg opp i gold, om det var pga feeders/AFKers vet jeg ikke men mesteparten av det med å komme seg oppover i divisjoner ligger på dine egne skuldre, ikke andres. Man kan ikke drive å gi vekk roller til 4th pick om man selv er 1st pick, aldri stol på noen i solo queue. Er mid din sterkeste rolle men 4th pick ber på sine knær om å få mid, fuck it, ta den selv. Stol bare på deg selv og prøv å carrie de andre. Ser poenget ditt. Men om du er toplane og vinner den ganske greit, deretter hører du at midlanern din og begge to botlane dør gang på gang, og når du da prøver å komme ned for å hjelpe så dør du pga at motstanderne er for fed. Dette skjer veldig ofte i lavligaen. Sier for all del ikke at jeg er noen verdensmester, og jeg gjør mange tabber jeg og. Vil selvsagt prøve å spille bedre, men du er tross alt avhengig av at laget ditt også spiller hvertfall OK. Du er tross alt bare 1 av 5, og dermed er det begrenset hva du kan gjøre. Lenke til kommentar
lilleru Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Jeg ble nok litt for grov i språkbruken, så det beklager jeg. Det som får meg til og si at han ikke er Plat-nivå er rett og slett utsagnene om hvordan han blir holdt igjen i low-elo av teamet sitt. Ingen med Plat-nivå mechanics og kunnskap blir holdt igjen i Bronze/Silver om de spiller jevnlig. Hovedproblemet til alle som ikke klarer å klatre i divisjonene, er at de som NinjaChrister legger skylden på laget. . Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Man kan ikke drive å gi vekk roller til 4th pick om man selv er 1st pick, aldri stol på noen i solo queue. Er mid din sterkeste rolle men 4th pick ber på sine knær om å få mid, fuck it, ta den selv. Stol bare på deg selv og prøv å carrie de andre. Her har jeg driti meg ut MANGE ganger.. Jeg er ofte 1st/2nd pick men har prøvd å være hyggelig mot folk for å kunne la de ta safepicks, sånn at den generelle kvaliteten på laget blir høyere. Jeg har tenkt at fordi jeg kan spille både top, mid og jungle greit, så vil de kunne carrye meg hvis de tar adc. Den feilen har jeg lært av for å si det sånn, nå er det adc/supp hver eneste gang fordi det er mine beste roller. Ser poenget ditt. Men om du er toplane og vinner den ganske greit, deretter hører du at midlanern din og begge to botlane dør gang på gang, og når du da prøver å komme ned for å hjelpe så dør du pga at motstanderne er for fed. Dette skjer veldig ofte i lavligaen. Sier for all del ikke at jeg er noen verdensmester, og jeg gjør mange tabber jeg og. Vil selvsagt prøve å spille bedre, men du er tross alt avhengig av at laget ditt også spiller hvertfall OK. Du er tross alt bare 1 av 5, og dermed er det begrenset hva du kan gjøre. I sånne tilfeller er det faktisk bedre å pushe videre, og tvinge de til å deale med deg, sånn at de tapte lanesa kan bruke litt tid på å f.eks farme, omstille seg og pushe for et tårn i midt/bot. Går du vekk fra din lane når alle andre lanes taper, så taper du også på det som toplaner. Du mister den fordelen du hadde ved å pushe tårn, og du gir toplane muligheten til å farme seg inn igjen. Dette er spesielt farlig hvis du spiller mot en nasus f.eks, vips så kommer han tilbake med masse stacks og smacker deg tilbake til 1900-tallet. Det gjelder å kapitalisere på motstanderens feil. Hvis de må sende 3 eller 4 av laget for å deale med en fed toplaner, så kan de ende med å waste mye tid, tape buffs/drag, og miste farm, og vips så er man nogenlunde tilbake i gamet igjen. Så fremst ikke mid har hatt et OK game/er fed så roterer ikke jeg fra botlane til mid før jeg har begge tårn nede i lane. Spesielt hvis jeg er fed, da de ofte må prøve seg på en 3 mannsgank med jungler/mid på meg og support, og det kan fort ende dårlig for de hvis din jungler hjelper deg videre når du er foran. I tillegg tvinger du adc på det motsatte laget inn i en særdeles ugunstig posisjon, da de må forsvare et tårn når de allerede er bak deg, noe de sjeldent får gjort noe med. I verste fall så pusher du de helt ut av lane, og da øker du bare forspranget. Skal sies at å gjøre sånne ting er avhengig av en mobil champ, men med lucian og cait f.eks så er dette absolutt mulig å få til uten store problemer tiltross for lang avstand til ditt tårn. Det er veldig mange som gir opp så fort ting går dårlig, og det kan man tjene veldig mye på, spesielt i low elo. Og ja, det er en MEGA fordel å que opp duobot med en kompis. Det gjorde jeg ofte med lucian/cait og leona/thresh lane, og det er så og si gratis win hvis man spiller det riktig. /wall Endret 26. februar 2014 av fiskerdigg Lenke til kommentar
Brobeansqt Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Den divisjonen du er I er den du er god nok til å være I. Sånn funker leauge. Det er en grunn til at alle som har vært i challenger/diamond/plat klarer å grinde seg opp på smurfs. Ja du vinner ikke alle, men hvis du vet hva du gjør i motsetning til og tro at du gjør det. Da vil du høyne elo`en din(lp) Alle har måttet deale med afk, rage, andre lanes som taper. Du har 9 faktorer som du ikke kan kontrollere. Hvis du er god nok vil de 10% vinne deg gamet. Selvfølgelig er det ikke alltid nok, men hvis du spiller en del så vil du komme deg oppover. Mye av problemet er at når du ser på streams tror du at du ser en d1 player gjøre akkurat det samme som det du gjør. Og du gjør mye likt som han, men samtidig ikke.Ting du helt sikkert gjør:Cs ordentlig Ok ganksBygger riktig buildsTing du ikke gjør:Kan lanematchsup du vil møte(når skal du trade, når kan du drepe han)Rotation - Riktig rotation, ser utrolig mye dumt i gold/silver/bronzeVision(wards, følge med på mappet, pinge)Best mulig teamfight. Riktige calls"Vite hvorfor du gjør det du gjør" Men hvis du faktiskt mener du er så god at du er helt klart i feil leauge, men fortsatt ikke helt vet hva du gjør feil: Så regner jeg med du spiller helt feil champs. Noen champs kan carry soloq, andre kan det ikke. Assasins, adc, jungler(beste måten å carry), Mid.Jo før du innser at du faktiskt ikke er så god "ENDA" som du tror, jo fortere vil du kunne climbe. Er ufattelig mange som spiller lol, Utrolig mye du ikke kan gjøre noe med. Jo mer du lærer matchups jo bedre går det. Kan trygt si det ligger altfor mange timer bak, og det tar lang tid og bli god I spillet. Du kommer ikke rundt det. Har fått 2 chars fra bronze til diamond 5, var ikke spesielt vanskelig. Mainen fikk jeg til d1(40points) Mistet helt interessen for spillet etter S3. Så vet ikke så mye om hvordan s4 er, men regner med det er helt likt. http://www.lolking.net/summoner/euw/42039371#matchesVet det er masse typo - skriver på mobil Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Den divisjonen du er I er den du er god nok til å være I. Sånn funker leauge. Så når ADC'en gikk AFK i mitt siste og gjeldende promo game til gold i S3 fordi han utifra Lolking hadde tatt en avgjørelse om at jeg ikke fortjente å vinne promoen min, så var det greit? Enn må ha flaks for å komme seg opp og forbi promogames iallefall. Har som regel aldri noe problem med å klatre i et stabilt tempo fra 0-100 LP, så kommer promogamesa og du er fucked. Har vel tapt en 10-12 promorunder totalt i S3, samtlige runder inneholdt et eller flere game som ikke er mulig å vinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå