Gå til innhold

Den store League of Legends tråden

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Jeg kjenner jeg blir for engasjert av å bestille ranked, det fører bare til skuffelse, jeg blir sint og nyter på ingen måte å spille.

Har ikke hatt et eneste ranked game siden S4 reset :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner jeg blir for engasjert av å bestille ranked, det fører bare til skuffelse, jeg blir sint og nyter på ingen måte å spille.

Har ikke hatt et eneste ranked game siden S4 reset :tease:

Mitt problem også..

Har hatt 2 games ranked riktignok, og vant begge som lucian og blitz, men jeg synes rett og slett ikke at det er noe morsomt lengre. For mye tryhards.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Rettelse, jeg hadde faktisk 2 ranked games i helgen, men det var med et ranked team med kompiser.
Blir noe helt annet og kan vel egentlig ikke sammenlignes, selv om det et relativt labert nivå på et par av de jeg spiller med.

Lenke til kommentar

Rettelse, jeg hadde faktisk 2 ranked games i helgen, men det var med et ranked team med kompiser.

Blir noe helt annet og kan vel egentlig ikke sammenlignes, selv om det et relativt labert nivå på et par av de jeg spiller med.

Pleier å spille med noen kollegaer fra jobben, da er det alltid kjempestemning på skype. Alle drikker øl og noober rundt, dødsgøy. Vinner gjør vi jo og (Av og til), riktignok ikke ranked games, men pytt pytt :)

Lenke til kommentar

Hvilken divisjon er dere i? Jeg er fortiden i silver 5, starta som bronze 1 etter promotions også klartra jeg meg opp til silver 3, men etter mye champs jeg ikke er så god med osv så falt jeg ned igjen.

Men herregud å mye flaming det er i dette spillet, tror ikke det går ett ranked game uten at det er minst 1 flamer, ihvertfall hvis man ligger under.. Altså selvfølgelig spiller man ikke feilfritt når man er silver, noe annet ville vært merkelig..

Ble endelig Gold igår. Åpnet promotionals med to wins.. Så ble jeg disconnecta rett før win det tredje gamet (satt fortsatt på Skype med kompiser, så det var Riot sin feil), som gjorde at vi tapte. Fjerde gamet hadde vi ubrukelig bot og midlane, jeg og kompisen forsøkte å carrye (blant annet ga vi svært mange kills til adc), men det er for gjeves etter at bot og mid hadde rundt 35 deaths på 25-30 minutter.

Heldigvis eide vi siste gamet, så jeg kom meg opp i gold :)

Ja det er mye flaming, det er lite man får gjort med. Riot prøver seg på holdningskampanjer der de bruker statistikk om at flamers taper oftere osv, men det har ikke gjort store forskjellen. Av de jeg ser på streams som er diamond/challenger er det svært lite flaming. Fokuset ligger på å forbedre eget spill, og forstår at alle har dårlige games.

Problemet er når folk ikke kan spille defansivt. Dør du i lane early game, så skal du jo spille litt defansivt under turret, du går ikke på en fed motspiller, og det er det dessverre mange gjør. Dermed ender de opp med 0-6 etter 15 min. Slike spillere har ikke en såkalt dårlig dag. Om man har en dårlig dag og dør i lanen, så spiller man defansivt, men når folk ikke forstår det, så ødelegger de spillet til andre. Derfor er det så å si umulig å komme seg fra silver/bronze league nå til dags.

Akkurat her er jeg faktisk uenig, greit at enkelte feeder, men slik er det for begge lag. Spiller man f.eks mid eller adc kan man øke vinnersjansene til laget sitt betraktelig hvis man er litt god, selvfølgelig er enkelte lag umulig å vinne med, men man vil fortsatt vinne mer enn man taper hvis alltid vinner lane og blir fed.

Jeg har f.eks 78,6 % winrate med katarina (14 games) da hun er en champion jeg har spillt veldig mye og vinner lane med 9/10 ganger og ofte blir fed. Samtidig er hun en champion som kan vinne en teamfight nesten alene. Klar over at det kanskje ikke funker på høyere elo, men i silver går det fint.

Problemet er at jeg vil spille andre lanes også, og spessielt botlane er jeg veldig dårlig og har tapt mye kamper fordi jeg vil spille adc. Support klarer jeg greit, men føler ikke man har så stor innvirkning på kampen da.

Har testet ut endel nye champs i ranked som kanskje ikke var så lurtxD

Vayne: 18,2 %

Vi: 12,5 %

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Noen poeng har du ja, men om motstanderne har litt vett i knollen så fokuser dem deg. Da dør du først(og siden mange av dem også er fed, så har du ikke så mye å stille opp med) og resten av teamet ditt blir skyldt ned i dass.

Men som du sier, så er det mange som ikke engang klarer å focuse den største trusselen, og klart, da kan du bare ta dem alle å smile bredt. Men det kalles "Elo Hell" pga at det er vanskelig å komme seg opp fordi teammene blir så sykt varierende. Den ene runden har du faktisk et bra lag, og i det neste har du en som er afk, 2 som feeder og En som bare er noob.

Alt i alt er LOL egentlig et drittspill, fordi communityet er forferdelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noen poeng har du ja, men om motstanderne har litt vett i knollen så fokuser dem deg. Da dør du først(og siden mange av dem også er fed, så har du ikke så mye å stille opp med) og resten av teamet ditt blir skyldt ned i dass.

Men som du sier, så er det mange som ikke engang klarer å focuse den største trusselen, og klart, da kan du bare ta dem alle å smile bredt. Men det kalles "Elo Hell" pga at det er vanskelig å komme seg opp fordi teammene blir så sykt varierende. Den ene runden har du faktisk et bra lag, og i det neste har du en som er afk, 2 som feeder og En som bare er noob.

Som jeg og TMZ skriver, så vil det balansere seg ut. At lagene er så varierende gjelder også for motstanderne. Hvis du da gjør en god jobb vil du klatre. Jeg snakker ikke om de gamsa hvor motstanderne allerede er fed, da er det lite man får gjort.

Ellers er eneste tipset mitt at man forsøker å ha størst mulig påvirkning på gamet. Spiller man top mot en med TP må man pushe så hardt at han ikke har tid til å stikke av. Mid kan man ganke bot hvis man har push i lane etc. Selv mainer jeg jungle, og tar stort sett alltid buffs selv fordi jeg stoler mer på at jeg kan gjøre noe nyttig med de enn mid f.eks.

Lenke til kommentar

Elo hell har jeg aldri trodd på, jeg er sikker på det at hvis man spiller nok og bruker tiden på å forbedre sitt eget spill framfor å kritisere andres, så vil man klatre. Jeg for min del har kunnskapen om spillet til å få det til, men jeg spiller ikke nok til å faktisk få det til. Kniven er rett og slett ikke skarp nok. Det er også et viktig poeng her, jeg vet veldig godt selv at hvis jeg hadde kjørt på med 10 ranked om dagen så hadde jeg klatra, men ettersom at jeg nå bare spiller for å kose meg så ser jeg ikke vitsen med ranked, ettersom at det stortsett bare frustrerer meg, nettopp fordi jeg ikke er på det nivået jeg kunne vært med mye spilling. Og det er ingen andres feil enn min egen.

Mengde er definitivt nøkkelen. Jeg vet jo ikke hvor mye du spiller, men du bruker jo unektelig mye tid på å bedømme andres spill framfor ditt eget.

Og spillet er ikke dårlig fordi communityet er dårlig, det faller litt på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar

Virker som NinjaChrister er en av de mange som hører hjemme i Diamond, men blir holdt igjen i Bronze/Silver av alle scrubsa. Dette er folk som tror at det er andres feil at de suger og taper. Elo-hell finnes ikke. Om man er god nok, vil man klatre helt til du er kommet opp i en divisjon hvor du møter folk på ditt eget nivå.

Afk'ere vil man finne i absolutt alle elo's. Det er bare i low-elo at ingen skjønner at det går ann og ha problemer med pc, internett, osv, osv, osv.

Lenke til kommentar

Virker som NinjaChrister er en av de mange som hører hjemme i Diamond, men blir holdt igjen i Bronze/Silver av alle scrubsa. Dette er folk som tror at det er andres feil at de suger og taper. Elo-hell finnes ikke. Om man er god nok, vil man klatre helt til du er kommet opp i en divisjon hvor du møter folk på ditt eget nivå.

Afk'ere vil man finne i absolutt alle elo's. Det er bare i low-elo at ingen skjønner at det går ann og ha problemer med pc, internett, osv, osv, osv.

Om jeg spiller på Diamond nivå er jeg usikker på, men jeg er i alle fall Gold/Plat nivå. For de fleste vil det ta år og dag å komme seg opp fra silver, pga alle feederne, flamerne osv. Og det er synd

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bror min var stuck i Gold 4 store deler av S3, så kom Nunu jungle buffen.

Han ble Gold 1 før Nunu ble nerfet igjen, men klatringen hans på ladderen stoppet ikke der.

Endte opp i Diamond 4 innen sesongen ble avsluttet.

Har sett flere lignende tilfeller, og det alene får meg til å tro at det finnes et ELO-hell som i en viss grad hindrer deg i videre progresjon.

Lenke til kommentar

Om jeg spiller på Diamond nivå er jeg usikker på, men jeg er i alle fall Gold/Plat nivå. For de fleste vil det ta år og dag å komme seg opp fra silver, pga alle feederne, flamerne osv. Og det er synd

Du ignorerer fremdeles det faktum at det er like mange, om ikke fler feedere og flamere på motstanderlaget. Forutsatt at du ikke feeder/flamer vil laget ditt komme bedre ut så lenge du spiller mer enn et par matcher.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du ignorerer fremdeles det faktum at det er like mange, om ikke fler feedere og flamere på motstanderlaget. Forutsatt at du ikke feeder/flamer vil laget ditt komme bedre ut så lenge du spiller mer enn et par matcher.

Det argumentet er så dødfødt og oppbrukt.

Akkurat som det er større sjans for at det er feedere på motstanders lag, er det også større sjans for at de får noen veldig gode spillere på laget.

Lenke til kommentar

Det argumentet er så dødfødt og oppbrukt.

Akkurat som det er større sjans for at det er feedere på motstanders lag, er det også større sjans for at de får noen veldig gode spillere på laget.

Men jeg trodde problemet var at det er feeders og flamers på eget lag?

Hvis motstanderne er bedre spillere enn deg og du er i bronze, så blir det vel vanskelig å argumentere for at du egentlig fortjener høyere rank.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dårlige formulert, poenget er at det motstanderne har like stor sjanse på å få feeders som de har til å få et "komplett" lag som spiller bra sammen og kommuniserer bra.
Eventuelt får noen som smurfer og er langt over mitt og alle andres nivå.

Lenke til kommentar

Men logikken er jo at man selv er gold-nivå (minst!), så ditt eget lag er garantert en gold-spiller hver eneste match.

Hvis det er 50-50 (like stor sjanse, sier du) på at en tilfeldig spiller er dårligere eller bedre enn deg, så tror jeg man er akkurat der man skal være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...