Gå til innhold

Den store League of Legends tråden

Anbefalte innlegg

Haha, det er helt sykt da.. Jeg trodde helt ærlig ikke folk faktisk tapte de gamesa der, ettersom at det er så mye smurfs osv. Spiller du EUW eller EUNE?

EUNE desverre og tro meg, jeg har tapt min del av bot kamper selv om jeg til tider bærer ganske hardt. Du kan bare gjøre så mye, og når cho'gath er 5 lvls høyere enn meg og har 20+ kills er det vanskelig å ta ham altså. Dessuten har bottene en lei tendens til å gå sammen i mid- og lategame. Da fungerer det dårlig når folk løper i alle retninger og dør alene...

Ja, cho bot er et helvete.

Jeg skal se om jeg finner navnet på smurfen min på eune og sende deg en pm så kan vi ta noen games sammen. Vil levle den opp, har bare aldri orka. :p

Flotters!

Cho startet top, men ble etterhvert så svær at han kunne spise hele brettet på en gang...

Hehe, tenkte mer på navnet ingame når jeg skrev cho bot. Akkurat cho/fiddle/trist er noen av de verste botene å deale med, fordi de gjør faktisk ting riktig i forhold til en del andre boter. Prøv å drepe en fed fiddlebot på level 18 intermediate, det er faktisk utfordrende. Men er jo sjeldent at de faktisk kommer til det punktet, spesielt fordi de bygger så rart. Trist har en tendens til å bygge shiv, og så rett over i frozen mallet av alle ting -.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, tenkte mer på navnet ingame når jeg skrev cho bot. Akkurat cho/fiddle/trist er noen av de verste botene å deale med, fordi de gjør faktisk ting riktig i forhold til en del andre boter. Prøv å drepe en fed fiddlebot på level 18 intermediate, det er faktisk utfordrende. Men er jo sjeldent at de faktisk kommer til det punktet, spesielt fordi de bygger så rart. Trist har en tendens til å bygge shiv, og så rett over i frozen mallet av alle ting -.-

Sånn ja :) Vel Cho botten hadde over 5k hp med 6 stacks og var SVÆR :p

Forøvrig, apropos rare builds så var det en Ezreal med på lage mitt i den samme kampen. Han bygde 5 pickaxe før han bygde noe annet...

Lenke til kommentar

Det er mulig at easy bots ikke kan bli fed, men intermediate kan garantert bli det :)

Forøvrig så spiller jeg mot bots for å lære meg nye karakterer og roller. Alltid kjekt å vite hvordan abilities virker før man prøver seg mot noen som kanskje har en hjerne :p

Lenke til kommentar

Vs. AI 101: they cheat! :wee:

Er det noen som kan fortelle meg hvilke champs som fortsatt kan nyttegjøre seg av Sunfire Cape? Jeg har inntrykk av at etter damage reduseringen på passiven at den ikke lengre er like bra som f.eks. Randuin.

Sunfire Cape brukte jeg hele tiden før some en tidlig item på Shyvana toplane (og på ARAM såklart ^^ ), men nå har jeg det for meg at Randuin er bedre.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Er det noen som kan fortelle meg hvilke champs som fortsatt kan nyttegjøre seg av Sunfire Cape? Jeg har inntrykk av at etter damage reduseringen på passiven at den ikke lengre er like bra som f.eks. Randuin.

Sunfire Cape brukte jeg hele tiden før some en tidlig item på Shyvana toplane (og på ARAM såklart ^^ ), men nå har jeg det for meg at Randuin er bedre.

Den er jo lategame (teknisk sett) bedre da den nå gjør mer damage enn tidligere på lvl 18.

Det er fortsatt en veldig cost efficient item, og nå scaler den jo faktisk bedre utover mot lategame. Husk at randuins ikke gir deg noen form for waveclear, noe jeg mener spiller en ganske stor rolle, ihvertfall om du spiller toplane. De få gangene jeg spiller top så kjøper jeg den enda, da den fort kan gi et liten fordel 1v1. Det kan jo randuins og, spesielt mot champs som bruker mye AA.

Jeg synes fortsatt det er en veldig bra item, men om den er verdt å rushe på samme måte i en tankbuild kan diskuteres. Men de rå statsene du får til den prisen er unektelig veldig bra.

Lenke til kommentar

Garen er veldig glad i den! Gjelder vel alle bruisere. Er ikke en voldsom nerf uansett, fra 40 flat til 25 + 1 per level så ved lvl 10 eller deromkring når man får den er det bare 5 damg forskjell ;)

Lenke til kommentar

Så Sunfire har nå altså blitt en late game item - og etter hva jeg forstår bedre vs. andre bruisers, som må oppholde seg innenfor rekkevidden til Sunfire-passiven.

Hva waveclear angår, så merket jeg ikke store forskjellen med Randuin vs. Sunfire som Shyvana - hennes W gjorde kort prosess uansett. ^^

De fleste builds er antageligvis åpne for debatt, men jeg bygger Shyvana som en tanky, AS/LS fighter (9/21/0): Ruined King -> (boots) -> Wit's End -> (Mercery Threads/Ninja Tabi)...og så ville Sunfire vært en 3. item, men som jeg til nå har byttet ut med Randuin -> Spirit Visage -> Frozen Mallet/Guardian Angel.

Jeg har prøvd andre items som Rylai, Trinity, Hydra, Warmog, Black Cleaver, Nashor og Phantom Dancer, men jeg syntes ikke det gav like gode comboer.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Kjører selv Sunfire som et av de første itemene på Garen, fordi det er billig og gir både armor og MR HP + kjappere push i lane. Det gir også det lille ekstra av damage når man er i fjeset på motstander, og jo flere jo bedre :)

Leste at anbefaling fra "de som kan det" i høy-ELO er at alle bruisere med gapcloser bør bygge Sunfire. Det kommer mye av at metaen i spillet nå visstnok favoriserer HP over MR, så skaden blir sjelden spesielt mitigert per i dag.

Endret av UriasX
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Kjører selv Sunfire som et av de første itemene på Garen, fordi det er billig og gir både armor or MR + kjappere push i lane. Det gir også det lille ekstra av damage når man er i fjeset på motstander, og jo flere jo bedre :)

Leste at anbefaling fra "de som kan det" i høy-ELO er at alle bruisere med gapcloser bør bygge Sunfire. Det kommer mye av at metaen i spillet nå visstnok favoriserer HP over MR, så skaden blir sjelden spesielt mitigert per i dag.

Den gir ikke MR nei.

Lenke til kommentar

Kjører selv Sunfire som et av de første itemene på Garen, fordi det er billig og gir både armor or MR + kjappere push i lane. Det gir også det lille ekstra av damage når man er i fjeset på motstander, og jo flere jo bedre :)

Den gir ikke MR nei.

Erm, HP skulle det være ;)

Lenke til kommentar

Så Sunfire har nå altså blitt en late game item - og etter hva jeg forstår bedre vs. andre bruisers, som må oppholde seg innenfor rekkevidden til Sunfire-passiven.

Hva waveclear angår, så merket jeg ikke store forskjellen med Randuin vs. Sunfire som Shyvana - hennes W gjorde kort prosess uansett. ^^

De fleste builds er antageligvis åpne for debatt, men jeg bygger Shyvana som en tanky, AS/LS fighter (9/21/0): Ruined King -> (boots) -> Wit's End -> (Mercery Threads/Ninja Tabi)...og så ville Sunfire vært en 3. item, men som jeg til nå har byttet ut med Randuin -> Spirit Visage -> Frozen Mallet/Guardian Angel.

Jeg har prøvd andre items som Rylai, Trinity, Hydra, Warmog, Black Cleaver, Nashor og Phantom Dancer, men jeg syntes ikke det gav like gode comboer.

Ikke nødvendigvis lategame item, men den scaler bedre inn i lategamet nå.

Må påpeke at AoE damagen til shyv er veldig bra med sunfire cape, og det alene burde være grunn nok til å kjøre den i den builden du bygger der + cost effiency. Da kan du heller swappe mallet/ga med randuins, og du er tankdragon from hell.

Ikke for å være smartypants, men wit's end er ikke gunstig når du allerede har brukt en del penger på botrk. Du får massive mengder AS, men det er ikke spesielt cost efficient å gjøre det sånn. Om det her er en build DU liker og du opplever suksess med det er det jo ikke noe galt i builden sånnsett. I en sånn build ville jeg personlig heller gått:

Botrk -> Merc threads -> Sunfire -> Maw -> Randuins -> Visage for tanky/whatever for damage

Kan bytte om rekkefølgen på maw og randuins hvis du opplever at du trenger å bli mer tanky, samme gjelder visage hvis mid på motstanderlaget er fed f.eks. Ser jo også at wit's end kan gi samme effekt, men skjoldet og den rene AD'en på maw'en er rett og slett bedre i mine øyne.

Lenke til kommentar

Sunfire er ikke spesielt cost efficient faktisk, men det er allikevel fortsatt et must buy item for omtrent alle top lane tanks, da jobben dems er å stå midt inne i enemy-team i teamfights.

Nå er top lane min soleklart verste rolle, så vet ikke helt om jeg bør uttale meg her, men Wit's End er et nisjè item, som jeg nesten aldri ser på noen andre enn Warwick. Hexdrinker/Maw er et item stort sett for AD mids,

Shyvana trenger ikke mer dmg items enn Sunfire og Botrk, Jeg ser heller ikke hvorfor i all verden en Shyvana skal bygge Guardian Angel.

Lenke til kommentar

Sunfire er ikke spesielt cost efficient faktisk, men det er allikevel fortsatt et must buy item for omtrent alle top lane tanks, da jobben dems er å stå midt inne i enemy-team i teamfights.

Nå er top lane min soleklart verste rolle, så vet ikke helt om jeg bør uttale meg her, men Wit's End er et nisjè item, som jeg nesten aldri ser på noen andre enn Warwick. Hexdrinker/Maw er et item stort sett for AD mids,

Shyvana trenger ikke mer dmg items enn Sunfire og Botrk, Jeg ser heller ikke hvorfor i all verden en Shyvana skal bygge Guardian Angel.

Enig i det meste her, eneste grunnen til at jeg foreslo maw var da som et alternativ til wit's end, med tanke på hva slags build han gikk for.

Lenke til kommentar
-Maw

Vel, jeg har brukt Wit's End pga. ekstra AS (som reduserer cd på Q), MR, samt at det reduserer MR til de jeg angriper...når jeg tenker over det, så vil Wit's End gi en god synergy (tror det er ordet å bruke) sammen med passiven til Sunfire - og Shyvanas W gjør også magic damage. Men jeg skal legge til Maw som en optional i Shyvana itemsettet mitt. :)

Abyssal er også en item jeg har sett blitt foreslått på Shyvana for ytterligere AOE MR redusering, men jeg har ikke prøvd den ennå.

Guardian Angel er bare en last item optional, avhengig av matchup...men Guardian Angel finnes ikke på ARAM, så det er sjelden jeg bruker den. :green:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva er egentlig ARAM? All random all mid? Hva går det ut på? :)

All random = alle får en tilfeldig champion utifra de championene de har.

All mid = alle går midlane / i samme lane, nå er ikke sistnevnte tilfellet lenger, da i LoL har det kommet eget map med kun en lane for formålet (Howling Abyss)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...