Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du skjønner engelsk og altså kan lese tooltip, vil Fizz være helt grei. Hvis han ikke er free champion så betyr det at spilleren mest sannsynlig har spilt seg opp 6300 IP, altså kan han en del av det grunnleggende med spillet. Hvis spilleren leser seg til at han skal bygge Lich Bane og AP på Fizz kan det gå ganske bra siden spillere ofte kan være litt dårligere til å lande og dodge skillshots.

 

Ut i fra slik Predicted skrev det, var han beta tester når LoL ble sluppet i beta.

Lenke til kommentar

Noen av dere som har hørt om Faker? Det er visstnok en veldig "ny" anonym spiller med insane skills. Han slo Riven NA med Riven, noe som er litt sjukt...

Faker er ikke akkurat en ny spiller. Han spiller mid for SK Telecom T1 fra Korea. Gjort det knallbra i Worlds nå (de er videre til kvartfinaler), og flere ganger blitt omtalt som verdens beste mid, både av casters, fans og spillere. Her er noen klipp som viser skills, alle fra store turneringer/worlds. Hører med til historien at han angivelig nesten ikke hadde spilt Riven før han begynte med det nå i NA heller.

 

Her er et insane play some har blitt verdenskjent den siste tiden:

 

 

 

Samme klipp i slowmo:

 

 

 

Highlight reel:

 

 

 

Doublelift omtaler Faker som " a robot programmed to play mid perfectly".

 

 

 

Edit: spoilers

Endret av Blodappelsin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

 

Du har tydeligvis ikke særlig forståelse for spillet.

Jeg gir fullstendig blaffen i din mening før du begrunner svarene dine. Det å si at andre ikke har forståelse av et spill fordi de mener noe annet enn deg, er også utrolig trangsynt.
Lenke til kommentar

Jeg gir fullstendig blaffen i din mening før du begrunner svarene dine. Det å si at andre ikke har forståelse av et spill fordi de mener noe annet enn deg, er også utrolig trangsynt.

 

Det bør være ganske enkelt og se selv men greit:

 

1. Fizz er en melee mid = vanskelig for en nybegynner

2. Fizz trenger mye farm = vanskelig for en nybegynner (på en melee mid spesielt)

3. Du MÅ kunne posisjonere deg riktig = vanskelig for en nybegynner

4. Du MÅ vite når du kan gå inn i en teamfight = vanskelig for en nybegynner

5. Du MÅ vite hva slags CC du er opp imot på motstanderlaget = vanskelig for en nybegynner

6. Du MÅ vite hvor mye dmg du kan gjøre = vanskelig for en nybegynner

 

Om du ønsker flere grunner til hvorfor Fizz ikke er en enkel og grei champion for en nybegynner så bare si ifra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Så hver gang du har en mening angående et tema er din strategi følgende:

1. Si imot.

2. Si imot, uten å argumentere igjen.

3. Gå til personangrep.

4. Vente på at en kommenterer at du skal argumentere.

?

 

Uansett, nei, du svarer til en NYBEGYNNER, og da er ikke alt enkelt å se selv.

Lenke til kommentar

 

Det bør være ganske enkelt og se selv men greit:

 

1. Fizz er en melee mid = vanskelig for en nybegynner

2. Fizz trenger mye farm = vanskelig for en nybegynner (på en melee mid spesielt)

3. Du MÅ kunne posisjonere deg riktig = vanskelig for en nybegynner

4. Du MÅ vite når du kan gå inn i en teamfight = vanskelig for en nybegynner

5. Du MÅ vite hva slags CC du er opp imot på motstanderlaget = vanskelig for en nybegynner

6. Du MÅ vite hvor mye dmg du kan gjøre = vanskelig for en nybegynner

 

Om du ønsker flere grunner til hvorfor Fizz ikke er en enkel og grei champion for en nybegynner så bare si ifra.

 

1: Fair enough, men det at han er melee mid gjør han bare litt vanskligere, ikke umulig å spille for en nybegynner (til spillet, ikke sjangeren)

2: Nei, fizz trenger bare et eller to core items før han kan instagibe carries

3: Meh, det må du med alle carries/assasins

4: se 3

5: se 4

6: se 5

 

Spillet i seg selv er vanskelig for en nybegynner og det er kun punkt en som er spesielt for fizz.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det bør være ganske enkelt og se selv men greit:

 

1. Fizz er en melee mid = vanskelig for en nybegynner

2. Fizz trenger mye farm = vanskelig for en nybegynner (på en melee mid spesielt)

3. Du MÅ kunne posisjonere deg riktig = vanskelig for en nybegynner

4. Du MÅ vite når du kan gå inn i en teamfight = vanskelig for en nybegynner

5. Du MÅ vite hva slags CC du er opp imot på motstanderlaget = vanskelig for en nybegynner

6. Du MÅ vite hvor mye dmg du kan gjøre = vanskelig for en nybegynner

 

Om du ønsker flere grunner til hvorfor Fizz ikke er en enkel og grei champion for en nybegynner så bare si ifra.

 

Er det ikke egentlig lurt å bli vandt til Fizz nå som jeg er på et lavt level, istedenfor i et høyere level?

Lenke til kommentar

 

Er det ikke egentlig lurt å bli vandt til Fizz nå som jeg er på et lavt level, istedenfor i et høyere level?

Jo, den beste måten å lære på er å være selvkritisk og forsøke å "make plays", gå inn 3v1 når de har lite liv å se hva som skjer, towerdive 2v2 osv osv. Derfor mener jeg det er lurt å spille champs som har høy "play-faktor" om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

 

1: Fair enough, men det at han er melee mid gjør han bare litt vanskligere, ikke umulig å spille for en nybegynner (til spillet, ikke sjangeren)

2: Nei, fizz trenger bare et eller to core items før han kan instagibe carries

3: Meh, det må du med alle carries/assasins

4: se 3

5: se 4

6: se 5

 

Spillet i seg selv er vanskelig for en nybegynner og det er kun punkt en som er spesielt for fizz.

 

I en 1v1 mot AP eller AD carry, hvor Fizz lett kan lande absolutt hele comboen sin (Lich bane procs inkludert) så kan Fizz potensielt instagibe de med kun lich bane. Men fizz med lich bane kan ikke instagibe noen i alene i teamfight.

 

Raba+Zhonyas+Lich Bane = 9710 gold + Sorc shoes = 10810 gold. Så jo Fizz trenger mye farm.

 

Med fare for at du ikke fikk det med deg, så var dette en diskusjon om hvorvidt Fizz var en enkel og grei champ for en nybegynner. Jeg påsto aldri at punkt 3-6 var spesifikke for Fizz, men hva i all verden har det med diskusjonen å gjøre? Alle punktene du "strøk" stemmer om Fizz, og ja de stemmer også for alle assassins. Ukas mest åpenbare.

Lenke til kommentar

Til Jonasks - Personangrep? At jeg sier du tydeligvis ikke har så mye forståelse for spillet er ikke et personangrep. Du bekrefter jo til og med selv at du ikke har så stor forståelse for spillet ennå.

Så jeg har egentlig null forståelse for at du i det hele tatt diskuterer videre.

Endret av lilleru
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Enkelt spørsmål, league er du i?

Jeg sitter på mobilen og følger med på worlds, og mainer adc/support og tenker ikke å uttale meg om hva nye spillere burde og ikke burde spille. For meg handler det om å ha det morsomt, om det er å spille kennen som adc mot bots, eller spille fizz mid.

Du har INGEN peiling på min eller andre sin spillforståelse. Jeg er 2.200 rating på wow, spilt aktivt i CS clan i 4 år, gold i s2 og gold i s3, selvom lol ikke er mitt "main game".

Lenke til kommentar

Jeg er i Diamond V.

 

Nei, du har rett. Jeg har null peiling på din spillforståelse i WoW eller CS og hvorfor du i det hele tatt nevner disse spillene skjønner jeg ikke. Klarte du faktisk å tolke det som at jeg snakket om forståelsen din i alle spill i verden?

 

Jeg får gjøre det krystallklart denne gangen da. Jeg snakket selvsagt kun om forståelsen din i League of Legends!

Noe jeg faktisk har en litt bedre anelse om utifra denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...