Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er problemet til enkelte i LoL...? Jeg spillte en runde vanlig PvP Classic idag, og siden jeg var premade med en som ønsket Irelia (min favoritt), så bad jeg om å få være support - hvor jeg sa i main chat'en jeg trengte trening som support - og var da bot som Nami sammen med MF mot Blitz og Vayne. Etter få minutter gikk MF bare fullstendig rage på meg uten at jeg helt vet hvorfor (jeg prøvde å så godt jeg kunne å gi både kills og creeps til MF):

"omg"

"noob"

"noob nami"

Og da jeg fikk ved et uhell et kill pga. auto-attack (noe jeg også skrev og bad om unnskyldning for), fikk jeg bare "stfu", "you're on your own", og så gikk MF mid.

 

Mtp. denne artikkelen:

http://www.gamer.no/artikler/154384/raseri-senker-vinnersjansene/

...jeg fikk overhodet ikke lyst til å prøve å gjøre mitt beste engang når det bare var sånne kommentarer å få.

Jeg var på nippet til å bare trykke Alt+F4, men et par av de andre på laget gav meg noen ping og hints til hvordan jeg kunne hjelpe, så jeg ble ihvertfall runden ut.

 

Runden endte med tap - jeg fikk K/D/A på 3/10/22, og MF 12/13/13

 

Helt obvious tips, men bruk ignore knappen. Gi medspilleren din en advarsel om at dersom de forsetter å flame, så ignorer du dem (dersom du ser med en gang at dette ikke er vits å skrive, ignore umiddelbart). Jeg vet hvor mye det frister å forsvare seg selv og skrive tilbake, men la det gå og drit i personen. Ignore og fokuser på spillet, gjør ditt beste uansett, om du "tanker" fordi en flamer deg går det utover de tre andre.

Lenke til kommentar

Jeg synes Malzahar er meget god i teamfights, med eller mot rett teamcomp.

Å kunne disable for eksempel en assassin som diver etter deg eller adc er meget bra, hvis man i tillegg klarer å Q'e en eventuell apc er det også ekstremt bra. W kan være veldig effektivt hvis du plasserer det rett. Er heller ikke dårlig å ha når det kommer til Baron.

 

Virker som om neste champion kommer til å bli en rival til Vi, ettersom siden hennes på Leagueoflegends er blitt "sabotert". Blir en kvinnelig champ, med mindre riot har bestemt seg for å lage en transe.

Lenke til kommentar

 

Takker for tilbudet, men jeg er på East desverre:

http://www.lolking.net/summoner/eune/37320309#profile

 

Edit:

Er ekstra ergelig at en leavet under den siste, avgjørende 3v3 ranked matchen - en match vi hadde vunnet soleklart om ikke for det - og jeg havnet derfor bare i Bronze IV, noe jeg føler jeg stadig må forklare og forsvare. :mellow:

bare lag et nytt lag er ikke vits i å skulle grinde hele veien fra bronze om du er ute etter victorious elise, tar insane lang tid selv med dobbel promo

Jeg synes Malzahar er meget god i teamfights, med eller mot rett teamcomp.

Å kunne disable for eksempel en assassin som diver etter deg eller adc er meget bra, hvis man i tillegg klarer å Q'e en eventuell apc er det også ekstremt bra. W kan være veldig effektivt hvis du plasserer det rett. Er heller ikke dårlig å ha når det kommer til Baron.

 

Virker som om neste champion kommer til å bli en rival til Vi, ettersom siden hennes på Leagueoflegends er blitt "sabotert". Blir en kvinnelig champ, med mindre riot har bestemt seg for å lage en transe.

Hva gjør du om noen kjøper QSS

Lenke til kommentar

Vil ikke påvirke dem, men du må spille eller vinne 5 games med de for å få rewards for laget sin ranking mener jeg.

 

Hvis man spiller malz og noen kjøper qss bruker du ulten på noen andre. Et lag har ofte 3 som gjør damage, hvis alle 3 kjøper qss har du gjort en god jobb. Da kan man i så fall spare ulten til defensivt bruk, eller vente til en carry på motstanderlaget har brukt qss.

Endret av Yngve05
Lenke til kommentar

 

Spørsmål: om jeg joiner et lag som allerede er Gold eller høyere, hvordan vil det påvirke rank-statusen til resten av det laget, og evt. meg?

Dersom du har 10 wins med det laget i denne sesongen så er du også gold og får elise skin. Det å bare være på et gold lag vil ikke påvirke din personlige MMR. Jeg har ikke 100% forstått hvordan systemet fungerer i ranked teams, men det som er klart er at det er både team MMR og personlig MMR, som er det som gjør at man kan bli plassert rett i plat, diamond, gold osv iom fordi man allerede har eksisterende MMR kan man bli matchet med gode nok folk til at man kan bli plassert i x league

Lenke til kommentar

Det at du må ha 10 seiere på laget er jeg 100% sikker på btw. Men det er noe skikkelig herk å få i 3v3 fordi det er 50/50 om man blir matchet med folk som er diamond i solo queue eller silver/gold fordi kampene blir avgjort av 3v3 ratingen og det er så få som faktisk spiller premade teams så folks egentlige ferdigheter når man er lavere enn sånn høy plat/diamond i 3v3 ligger i solo queue ratingen, mao rene mekaniske ferdigheter og hvor flink man er til å utnytte at man har en fordel

Lenke til kommentar

Jeg har ikke 100% forstått hvordan systemet fungerer i ranked teams, men det som er klart er at det er både team MMR og personlig MMR, som er det som gjør at man kan bli plassert rett i plat, diamond, gold osv iom fordi man allerede har eksisterende MMR kan man bli matchet med gode nok folk til at man kan bli plassert i x league

 

Ikke så vanskelig egentlig. Når laget først dannes så får laget en MMR basert på soloq-ratingen til spillerne. Et lag med 5 diamond-spillere vil derfor få langt tøffere motstand i placement matchene enn et lag med 5 bronze-spillere og blir derfor gjerne plassert høyere også.

 

Men utover MMR'en laget får når det blir dannet så betyr ikke personlig MMR noe i ranked 5.

Lenke til kommentar

Vel, jeg for min del har allerede fått bruk for mute-funksjonen (ty for tip, HawkeyeFtw - jeg vet jo om funksjonen, men har ikke tenkt på det tidligere)...ene gangen i ARAM da jeg spillte Anivia, og ble kalt "useless bird", og "fag" av Mi7k0z fordi jeg visstnok hadde helt feil items (Athene, Rod of Ages, Sorc shoes og Tear - fikk heller ikke noe svar da jeg spurte hva jeg burde kjøpe), og andre gangen i et ranked game fordi jeg visstnok ikke overholdt "pick order" (ikke det at jeg trodde det var mulig, da man ikke man velge før det blir sin tur uansett), og dermed ble flamet som troll.

 

Men jeg mener nå fortsatt at en evt. mute-funksjon ikke er noe som burde brukes bare fordi folk ikke kan oppføre seg. :nei:

Men å skulle endre mentaliteten til de spillerene det angår, går jeg utifra vil være umulig - det er ihvertfall ikke noe spillsamfunnet kan gjøre (å utestenge dem er ikke en permanent løsning; det bare ekskluderer dem var det spillmiljøet det gjelder, men det endrer neppe holdningene til personene).

Man kan kanskje skylde på oppdragelsen og miljøet osv., men jeg overlater den delen av psykologien til "ekspertene". Og hvorfor i helsike tenkte jeg plutselig på Jack Thompson da jeg skrev det? :confused:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Moving on (lager en ny post, da denne ikke har noe med det over å gjøre), hva er det man kan unlocke med IP? Er det noe mer enn Runes, champions, og enkelt-Runepages (6300 IP)?

 

Jeg kjøpte meg 2stk. 1-ukers IP boosts da dem var på salg nylig (kjøpte først 1, og fant ut etter en uke at jeg ville ha en til - 100 RP wasted, men...), og begynner nå å sitte med "en del" IP, uten egentlig å vite hva jeg skal/vil bruke den på. :)

Jeg har egentlig de champs jeg vil ha (er dog noen jeg har til vurdering for more fun @ ARAM), og muligens noen Runes, selv om jeg også der har det jeg innbiller meg jeg trenger. Og jeg har fortsatt 1 Runepage ledig etter at jeg kjøpte meg en 7-page bundle.

Lenke til kommentar

Vel, jeg sa top først - uten at det visstnok hadde noe med saken å gjøre, ble jeg fortalt. Men ingen hadde valgt noen top champ før meg (akkurat denne er jeg sikker på - med mindre Tristana er OP top...); diskusjonen blant de andre, slik jeg fortstod chat'en og hva folk skrev, stod om mid og ADC, med alternativt top.

Jeg var nummer 2 på vårt lag som hadde valgt en champ; Tristana og så meg.

 

Jeg kan såklart ha gjort en feil - hvilket ikke er umulig, da jeg ennå ikke helt forstår hvordan ranked virker overhodet, med picks, bans osv. - og isåfall må jeg ta det på min kappe, men til mitt forsvar, så kan jeg si at jeg var i god tro. Men jeg vet altså ikke - et evt. trollpick var ihvertfall ikke med vilje.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...