Gå til innhold

Den store League of Legends tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Noen som skal ha Aatrox bundle her da? :)

Ikke jeg, Justicar skinnet er USANNSYNLIG stygt.

Dessuten skal jeg bruke IP for å skaffe han.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan noen nevne champs som kan spille flere roller? F.eks: Top/jungle/mid. Slik som det er nå kan jeg en champ top, en jungle og en mid, og det er ikke så lett å bytte mellom disse.

Det er mange det.

Malphite: Top/jungel/mid

Diana: Top/jungel/mid

Elise: Top/mid/support/jungel

Jayce: Top/mid/adc

Kha'zix: Top/mid/jungel

Er noen jeg kan nevne i farten, de er ikke like godt egnet alltid i alle roller, men utifra sånn som jeg tolker ditt nivå i spillet, går det nok fint :)

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Det er mange det.

Malphite: Top/jungel/mid

Diana: Top/jungel/mid

Elise: Top/mid/support/jungel

Jayce: Top/mid/adc

Kha'zix: Top/mid/jungel

Er noen jeg kan nevne i farten, de er ikke like godt egnet alltid i alle roller, men utifra sånn som jeg tolker ditt nivå i spillet, går det nok fint :)

Malphite blir bannet hvert game. Hvordan er Riven i jungle, i forhold til andre?
Lenke til kommentar

Malphite blir bannet hvert game. Hvordan er Riven i jungle, i forhold til andre?

Riven har en stor fordel pga mobilitien (slipper som regel å kjøpe boots). Men har større fordel i lane pga Riven trenger mye farm for å bli sterk. Bedre å ha en evt tank i jungle som f.eks. Shen, Nautilus.

Ellers, så kan nesten alle champions spille hvor som helst, forutsett at teamcomposition fyller rollene. Men selvfølgelig, enkelte champs utfyller roller bedre enn andre, og har større fordel i enten lane eller jungle.

Akali scaler sinnsykt bra, har både junglet og spilt support akali (opprinnelig spilles hun mid eller top). Noe som kan være bra hvis du har riktig spillestil.

Annie kan man supporte med, sinnsykt gøy hvis du er lei av alle mainstream-supportene.

Ezreal jungle er sinnsykt effektivt med redbuff. Veldig mobile pga Arcane shift, og plukker opp lett kills med ult eller Q.

Taric jungle har jeg sett noen spille før, han dominerte!

Alistar jungle/mid/top/support.

Nunu mid/top/support/jungle.

Har sett Wukong support, sinnsykt bra engage med ult.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Riven fungerer OK i jungel, men syns hun var mer viable før endringene i jungelen.

Du må også snowballe early, ellers blir hun helt useless late game pga. manglende farm.

Lenke til kommentar

Kan noen nevne champs som kan spille flere roller? F.eks: Top/jungle/mid. Slik som det er nå kan jeg en champ top, en jungle og en mid, og det er ikke så lett å bytte mellom disse.

Olaf top/ jungle/ support (som support har du slow, truedamage som scaler bra. Bygg Ruby sightstone, aegis, kanskje randuins hvis du rekker det.)

Vladimir mid/top

Heimerdinger kan faktisk jungle/ opprinnelig mid!

Som tidligere sagt, er Diana utrolig viable i jungle/top/mid. Diana scaler utrolig bra med levels, altfor bra imo.

Varus, mid/adc. AP Varus er undervurdert, prøv hvis du er kjent med mekanikken hans.

Khartus jungle/mid. Ja, du kan faktisk jungle med Khartus!

Nautilus, jungle/top/mid/support. Har ikke så mye med erfaring med han, men vet at alt går!

Vayne top/adc. Vayne top er sinnsykt bra!

Lenke til kommentar

Hei

Som veeeeldig veldig ny på LoL (spiller litt når jeg har tid) så tenkte jeg kanskje noen ville komme med noen gode tips og råd :)

Jeg har så langt spilt mest support, har Janna/Sokara som jeg synes er greie og spille men innimellom føles det som om det er litt lite de kan gjøre. Noen som har noen gode tips om hvordan spille support best mulig (eventuelt noen youtube klipp jeg kan se når jeg kommer meg hjem fra jobb ^^)

Jeg har tatt noen med random hero, og funnet ut at Melee ikke passer for meg i det hele tatt, mens ranged takler jeg bedre, noen tips der til helter jeg kan spare til? Hender jeg spiller med guildies fra WoW, og de er alle høyere lvl enn meg, så er det ikke alltid så bra at jeg prøver meg på support :D

Og en ting til.. hva er wards, og hvordan bruker man dem? :) (Scrub lol player ja :D)

Endret av Litakins
Lenke til kommentar

Wards kjøper man som support (alle andre burde gjøre det og) og plasserer dem rundt på mappet for å få vision på fiender. Her er gode spots å warde: http://www.solomid.net/guides.php?g=14283&c=307051325881612

Kjøp så sighstone/ruby sigtstone og aura items som hjelper laget ditt. Runic Bulwark om fienden har mye magic damage, eller Locket of the iron solari, Shurelyas, Twin Shadows og Boots of Lucidity eller mobility.

Ikke kjøp runes før du er level 20+, Lulu/Sona er to andre gode supports som er ranged som du kan spare til. Har akkurat stått opp så er ikke helt klar i hodet enda til å gi noen konkrete tips men Xpecial og Krepo er to profesjonelle spillere som spiller support som har en del guides ute. På solomid.net/guides.php ligger det mange guides.

Lenke til kommentar

Takk :)

Jeg skal sjekke det opp når jeg kommer meg hjem fra jobb/Trening tenker jeg. Blir ikke noe raid på meg i morgen i WoW, så da tenkte jeg at jeg skulle se om jeg fikk med meg disse andre folka i guildet på litt LoL, så da får jeg kanskje testa litt mer :)

Lenke til kommentar

Skal prøve meg på diana og cho. Slik det spilles nå, hvertfall i Silver, er det vanlig med triple ad og en ap. Hender også jeg ser fire ad på ett team. Mener det blir bedre med double ap og double ad, da det andre laget ikke kan stacke armor, men må finne en fin balanse. Det er også flere items som har armor, så å bygge like mye mr som armor med få items er ikke like lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...