Gå til innhold

Den store League of Legends tråden

Anbefalte innlegg

Du har en del påstander i postene dine over. Har du noe belegg for dem? Tar det virkelig lengre tid å gå opp i rank nå enn før?

Dersom man er nærme opprykk så spiller man promotion matcher omtrent hele tiden. Hvis man taper promotion får man en ny en hvis man vinner neste.

Men selv om du hadde hatt rett, så spiller det ganske liten rolle. Folk vil i de fleste matchene sine hverken rykke opp eller ned. De vil ganske enkelt være mer eller mindre på stede hvilk, kanskje midt på tabelen i en eller annen sølv 2 divisjon. Jeg tror forventdningen av å rykke opp og generelt overvurderingen av engne evner er skyld i omtrent alle klagene på det nye league systemet.

Tar meg 7+ matcher og gå fra 0-100lp. På 2 tap i promotion så mister jeg tilsammen 40lp. Ja det tar lengre tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar meg 7+ matcher og gå fra 0-100lp. På 2 tap i promotion så mister jeg tilsammen 40lp. Ja det tar lengre tid.

Du baserer altså konklusjonen din på 7+ matcher hos en enkelt spiller (deg selv), uten å engang nevne et sammenlikningsgrunnlag fra det forje systemet. Du står atlså på et ikke eksisterende statistisk grunnlag.

7+ matcher er uansett for lite til å si om du har hatt en faktisk forbedring. Jeg vet ikke om du vet dette, men din ranking er et ca mål på dine ferdigheter i dette spillet +- en viss variasjon (som nødvendigvis er tilstede i et lagspill, men som allerede poengtert, vil dette tendere til å gavne deg). Hvis du ikke faktisk har blitt bedre så vil du ikke gå opp i ranking over et langt løp med matcher. Du vil oppleve å gå litt opp og litt ned ettersom hvilken vei variasjonen går.

For ordens skyld så kan jeg skissere for deg et ekspeiment som ville kunne vise at denne påstanden er riktig. Man trenger å plukke ut hundrevis av spillere over hele skalaen av ranking. Alle disse spilerne burde på forhånd ha spilt "mange" kamper slik at man er sikre på at deres nåværende ranking er relativt nøyaktig. Fordel halvparten på det gamle systemet og halvparten på det nye og reset deres ranking. Mål så antallet matcher det tar før man når samme nivå som man var på og sammenlign tilsvarende rankinger mellom de to systemene.

Jeg tviler på at du, eller noen andre enkelt spillere har gjennomført et slikt forsøk, derfor så tar jeg påstanden som tull. Men det er jo alltids mulig å konferere med Riot.

Lenke til kommentar

Bare for å nevne det, WildTurtle fikk smurfen sin fra unranked til Diamond 1 med 50 LP på 82 matcher. ROBERTxLEE kom seg fra unranked til Diamond V på 72 matcher. Klart det er mulig å klatre fort i dette systemet og. Er du så sykt mye bedre enn de du spiller med, så klatrer du fortere enn dem også. Jeg husker fra tidligere seasons, de som kom seg til toppen av elostigen på kort tid brukte gjerne 80-100ish matcher på det da også. Ikke den helt store forskjellen med andre ord. Ser ut som at de virkelig gode spillerne bruker omtrent like lang tid som før på å komme seg oppover i systemet i alle fall.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Forresten.. Dette med tribunal. Du har ikke blitt rapportert bare 1 eller 2 ganger for å få 1year ban. Dette viser bare at du har fortsatt spydig oppførsel.

Lenke til kommentar

Hvor ofte pleier serverne å være sånn som de er nå? Jeg returnerte nettopp til LoL etter en hiatus på et år

Kan ikke huske de har vært like dårlige som i dag på en god stund. Spilte ikke de 2 siste ukene, hvor jeg har hørt det var litt serverlag, men når jeg spilte før det har serverne vært stabile.

Lenke til kommentar

Det varierer tydeligvis kraftig hvor mye man sliter med serverlag iallefall. Jeg har ikke lagget i det hele tatt i det siste. Men måtte vente lenge på log in idag, men det sto at de hadde problemer med det også.

Noen som spiller Kha'Zix mye her inne? Mainer han for tiden, og må si jeg liker han godt. Massivt carry potensial.

Lenke til kommentar

jeg undrer på hva lol har gjort i de siste 2 patchene, jeg har et g15 tastatur som det da er lys i på tastene, så hver gang jeg dauer så skrur lyset seg av mens når jeg spawner så slår det seg på igjen O.o

"Logitech G-Key, LED, and LCD technologies are now supported."

Fra patch notes, kan ha noe med det å gjøre. Høres fett ut for min del. :tease:

Korrekt, du får opp alt av stats, og med mer, på skjermen. Blant annet GPM, antall wards plassert/fjernet og CSPM

Ser slikt ut på G19:

gDNy7AL.jpg

Og slikt ut på G510:

Uwmxa1U.jpg

Og ja, all statestikk kan hentes opp på G510. Du må bare "bla" i sidene (afaik er det bare 2 sider med statestikk)

Endret av Borbra
Lenke til kommentar

Korrekt, du får opp alt av stats, og med mer, på skjermen. Blant annet GPM, antall wards plassert/fjernet og CSPM

Ser slikt ut på G19:

gDNy7AL.jpg

Og slikt ut på G510:

Uwmxa1U.jpg

Og ja, all statestikk kan hentes opp på G510. Du må bare "bla" i sidene (afaik er det bare 2 sider med statestikk)

Vel jeg bruker ikke lg programvaren med tastaturet mitt å driter langt i å få statistikk på skjermen noe som jeg heller ikke får med windows driverne, problemet for meg er at lyset er viktig å ha i tastene når man sitter i et mørkt rom så da burde det settes opp som et alternativ i innstillinger å ikke bare bli smelt inn som default i klienten.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål. Dere som spiller LoL, hvorfor har dere ikke switcha over til Dota 2 enda ?

Har testa begge selv og syns begge er bra. Syns LoL er lettere å forstå med tanke på summonerne, de er lettere og mer logisk laget enn heroene til Dota 2 kanskje. Samt det er kjappere siden man kan teleportere til basen, slipper å løpe hele veien eller være avhengig av couriers.

Vært bra med noe feedback fra mer erfarne folk, hvorfor dere spiller det ene eller det andre.

Lenke til kommentar

Synes dota 2 ser helt horribelt ut (grafikk messig) og de fleste jeg kjenner spiller lol, og liker å spille lol casually ^^

Misliker den lille delayen på skills og sånt i dota 2 også, kan være vanesak, men det som fikk meg til å ikke spille det. Spilte masse dota in the good ol days, men lol er nok for meg ^^

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål. Dere som spiller LoL, hvorfor har dere ikke switcha over til Dota 2 enda ?

Har testa begge selv og syns begge er bra. Syns LoL er lettere å forstå med tanke på summonerne, de er lettere og mer logisk laget enn heroene til Dota 2 kanskje. Samt det er kjappere siden man kan teleportere til basen, slipper å løpe hele veien eller være avhengig av couriers.

Vært bra med noe feedback fra mer erfarne folk, hvorfor dere spiller det ene eller det andre.

Jeg prøvde Dota 2 alene og med noen venner etter å ha spilt LoL i nesten 3 år.

Som du sier er ting litt mer intuitive i LoL, og det er jo en fordel. Jeg synes meyene og ikke minst minimapet i LoL er myyye bedre enn i Dota 2. Mye bedre oversikt med minimapet i LoL. Grafikken er vel også objektivt mye renere ( subjektivt synes jeg også at det ser bedre ut, men det er min mening). Heltene er som du sier mer intuitive og brukervennlige.

Rent gameplaymessig synes jeg at Dota 2 har et mye lavere tempo enn LoL. Nå skal det sies at jeg ikke er på noe særlig nivå i Dota 2, men jeg er bare casual i LoL, og der er tempoet på gameplayen mange hakk høyere enn det jeg opplevde i Dota 2. Mulig dette endrer seg med nivå, men jeg synes det var en del dødtid i Dota 2 som i LoL er fylt med pvp-action.

Endret av Larsynoob
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...