Turgon Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Det er jo helt latterlig hvordan tribunal fungerer. Spilte nettopp en match, vi starter med first blood og draven dems får neste kill. Grunnet ingen ss fra bot. De var premade og vi snakker draft pick normal. Så går det 2 min, enemy kill. enemy double kill, killing spree, legendary, godlike, doublekill, killing spree etc 18 min ute i matchen har fiendens draven 16-0. Jeg spiller forøvrig top og har da tatt 2 turrets og vunnet min lane rimelig greit, kun 2 kills dog. Matchen fortsetter rundt 25 min greier jeg å shutdowne nunu'en dems. Så kommer draven og jeg shutdowner han også. Der og da kunne vi faktisk snudd matchen hvis laget mitt hadde giddi og prøvd. Men nei, vil vi vinne? For guds skylds ikke gjør det. Neida her løper 2 av våre spillere opp til platformen til fienden og dør av laser ja. 2min seinere kommer draven inn i basen med supporten dems, greier nesten og drepe han. Han hadde 50hp igjen og det var 2vs1. Også kommer vår caitlyn og kunne fått shutdown. Neida, hun bare løper rett forbi og blir drept av draven mens hun bare står der. Slike folk som det burde blitt bannet for livstid. Det værste er at jeg sikkert kommer til å bli bannet fordi jeg forklarte til dem hvor utrolig gode lol spillere de var og hva de burde gjøre med livet sitt. Begge var 20+ i lvl. Skulle egentlig poste en video så dere kunne sett på men gikk ikke. Hva har dette med hvordan tribunal fungerer å gjøre? EDIT: Ser faktisk folk bli reported for å si "Easy" etter game i tribunal. Latterlig hvor butthurt folk er, burde heller bli bannet de som feeder, iforhold til de som flamer. Jeg får verre opplevelse av spillet når folk feeder, enn når folk ber meg dra til helvete osv. For jeg kunne rett og slett ikke brydd meg mer om hva andre sier. "Feeding" (uten at det er med overlegg) er et resultat av at man spiller mot motstandere som er bedre enn seg selv. Det er Riot sin match-making-algoritme som setter sammen en match og som dermed er ansvarlig for dette. Synes du virkelig at folk skal bli bannet for å være dårligere enn de de spiller mot, spesielt når de ikke har valgt motstander selv? Drittslenging og gloating er derimot fullstendig frivillig å drive med og fører stort sett med seg mindre spilleglede og dårligere spilling. Det er mulig du ikke påvirkes av dette, men det bryr blandt annet meg veldig mye (særlig siden de som flamer mest ser ut til å være de jevnt over dårligste spillerne på laget). Jeg ser ingen grunn til at dette skal tillates i spillet. Når det gjelder "gg easy", så er det jevnt over enighet om at det er uønsket oppførsel på tribunal forumet i eune, selv om jeg har til gode å se en case hvor det er det mest graverende utsagnet. 3 Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Som Pendragon sier, en veldig god regel å følge når man spiller LoL er den simple "Don't be a jerk". En som whiner hele matchen om det ene og det andre ser i alle fall jeg på som en jerk. Samme med en som feeder med vilje. En som derimot bare er dårlig eller har et dårlig game, det er ikke en jerk. Slike ting skjer iblant. Blir for dumt om man skal banne de som er dårlige. Det vil alltid finnes dårlige og gode spillere. 1 Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 jaa tribunal e nåkka idiotisk, folk ser kun på score og trøkke punish når scoren er lav. Pardon my ass http://na.leagueofle...e/6019047/#nogo http://na.leagueofle...e/5831942/#nogo http://i.imgur.com/0Gi7j.png Why did i get banned? plutselig så blir man reported før å ikke si nåkka? http://eune.leagueof...se/387752/#nogo 15.0.8 score + 1 leave game + games som man tape og blir reported = BANNED! http://euw.leagueofl...se/515951/#nogo Tribunal+Cases+of+the+Weak http://www.newsofleg...ses+of+the+Weak Det finnes en del eksempler på dårlige avgjørelser i tribunal, men det er neppe fordi folk bare ser på score. Så vidt jeg har sett fra tribunal forumet så ser kun et fåtall på score i det heletatt. Jeg ser personlig bare på chat og eventuelt matchene beskrivelse av troll-oppførsel mellom casene. Det som derimot kan se ut til å være problematisk er folk som aktivt saboterer tribunal ved å bare trykke punish. Det er litt vanskelig å luke ut dette siden den store majoriteten av saker faktisk bær resultere i punish. "Lyte" på NA forumet har sagt noe om at de prøver å fikse dette ved å putte inn dummy pardon caser for å luke ut (dvs bare overse, ikke utestenge) personer som troller systemet. Skriver alltid easy om det andre laget har hvert cocky i chatten gjennom hele gamet. Ellers så gidder jeg ikke bry meg med after match manners i LoL da det ikke finnes gode manners i dette spillet. 99% av tilfellene noe skrives i chat så er det bad manners. Selv om jeg har en viss sympati for tankegangen din, så lurer jeg litt på hva du oppnår med dette, annet enn å gå inn i mengden av drittslengende idioter. 2 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Hva har dette med hvordan tribunal fungerer å gjøre? "Feeding" (uten at det er med overlegg) er et resultat av at man spiller mot motstandere som er bedre enn seg selv. Det er Riot sin match-making-algoritme som setter sammen en match og som dermed er ansvarlig for dette. Synes du virkelig at folk skal bli bannet for å være dårligere enn de de spiller mot, spesielt når de ikke har valgt motstander selv? Drittslenging og gloating er derimot fullstendig frivillig å drive med og fører stort sett med seg mindre spilleglede og dårligere spilling. Det er mulig du ikke påvirkes av dette, men det bryr blandt annet meg veldig mye (særlig siden de som flamer mest ser ut til å være de jevnt over dårligste spillerne på laget). Jeg ser ingen grunn til at dette skal tillates i spillet. Når det gjelder "gg easy", så er det jevnt over enighet om at det er uønsket oppførsel på tribunal forumet i eune, selv om jeg har til gode å se en case hvor det er det mest graverende utsagnet. Så 100% av gangene noen feeder så er det motstanderen som er bra. Stemmer det ja. Får 100 ganger værre gameplay hvis noen feeder enn om folk kaster dritt til meg, grunnen = Mute. Hva skal du gjør mot feeders? Og btw, har 60 wins. Spiller med venner som har 300+ wins. Og jeg møter folk i top lane med 1000+ wins. Jeg feeder ikke av den grunn. og hvis man er så jævlig ræva at man feeder vær match så gå og spill mot bots inntill videre. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Så 100% av gangene noen feeder så er det motstanderen som er bra. Stemmer det ja. Får 100 ganger værre gameplay hvis noen feeder enn om folk kaster dritt til meg, grunnen = Mute. Hva skal du gjør mot feeders? Og btw, har 60 wins. Spiller med venner som har 300+ wins. Og jeg møter folk i top lane med 1000+ wins. Jeg feeder ikke av den grunn. og hvis man er så jævlig ræva at man feeder vær match så gå og spill mot bots inntill videre. Du kan jo velge hvordan du vil se på det. Du kan tro at folk er dårlig, eller du kan tro at motstandern dems er bra. Dette er relativt, så de to perspektivene er ekvivalente. Uansett er det et matchmaking problem. Selv om det ikke skulle være det hadde det vært relativt sært om det hadde vært generelt ulovlig å være dårlig. Mulig du får både 100 og 1000 ganger verre gameplay. Det spiller liten rolle. Det ene er uforskylt, det andre er totalt unødvendig og motbydelig. Det eneste fornuftige å gjøre er å bli bedre selv. Det er veldig fint at du ikke feeder. Kanskje du har et supertalent for dette spillet, men dette gjør det ikke greit å kaste dritt til de som ikke har det. Det eneste du oppnår er at de begynner å spille enda dårligere og at du blir rapportert. Og hvis du tydelig kaster dritt gjør tribunal relativt kort prosess av deg. Du ser ikke ut til å skjønne at mach-making setter folk som har relativt lik ranking sammen i samme game (hvis vi ser bort i fra premade queue). Dvs at de samme folkene som feeder i en match sannsynligvis er omtrent like gode som deg i gjennomsnitt. Det er relativt irrasjonelt å be alle i den gruppen å spille mot bots. 2 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Du kan jo velge hvordan du vil se på det. Du kan tro at folk er dårlig, eller du kan tro at motstandern dems er bra. Dette er relativt, så de to perspektivene er ekvivalente. Uansett er det et matchmaking problem. Selv om det ikke skulle være det hadde det vært relativt sært om det hadde vært generelt ulovlig å være dårlig. Mulig du får både 100 og 1000 ganger verre gameplay. Det spiller liten rolle. Det ene er uforskylt, det andre er totalt unødvendig og motbydelig. Det eneste fornuftige å gjøre er å bli bedre selv. Det er veldig fint at du ikke feeder. Kanskje du har et supertalent for dette spillet, men dette gjør det ikke greit å kaste dritt til de som ikke har det. Det eneste du oppnår er at de begynner å spille enda dårligere og at du blir rapportert. Og hvis du tydelig kaster dritt gjør tribunal relativt kort prosess av deg. Du ser ikke ut til å skjønne at mach-making setter folk som har relativt lik ranking sammen i samme game (hvis vi ser bort i fra premade queue). Dvs at de samme folkene som feeder i en match sannsynligvis er omtrent like gode som deg i gjennomsnitt. Det er relativt irrasjonelt å be alle i den gruppen å spille mot bots. Har sluttet og kaste dritt, men jeg vil bare forsvare min sak om at jeg synes feeding er generelt værre en drittslenging. Da det ihvertfall er en solution for det, og ikke feeding. Det som er mest morsomt her, er at jeg nettopp spilte en match. Første gang som renekton top lane, får 5-4-5 og vi taper matchen. Vår adc og support 8 deaths vær. Alle andre under 4. Også får jeg høre at jeg blir reported for flaming og feeding. Når jeg ikke kommenterte enn driiiit i matchen. Jeg spurte kun om de kunne prøve og spille mer def. Det værste er at nå kommer jeg til å bli bannet grunnet troll reports. Bare se hvor broken tribunal er. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Det værste er at nå kommer jeg til å bli bannet grunnet troll reports. Det ville vært synd. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Har sluttet og kaste dritt, men jeg vil bare forsvare min sak om at jeg synes feeding er generelt værre en drittslenging. Da det ihvertfall er en solution for det, og ikke feeding. Det som er mest morsomt her, er at jeg nettopp spilte en match. Første gang som renekton top lane, får 5-4-5 og vi taper matchen. Vår adc og support 8 deaths vær. Alle andre under 4. Også får jeg høre at jeg blir reported for flaming og feeding. Når jeg ikke kommenterte enn driiiit i matchen. Jeg spurte kun om de kunne prøve og spille mer def. Det værste er at nå kommer jeg til å bli bannet grunnet troll reports. Bare se hvor broken tribunal er. Ok. Du skal få lov å forsvare din overbevisning:) Jeg vil gjerne gi deg en utfordring. Neste kamp du gjør det noegenlunde greit (4 deaths er ikke noe å hoppe i taket for), prøv å følg med litt på eventuelle lanes som feeder. Merk deg følgende scenarioer: 1: Er jungleren til motlaget der hele tiden? Hvis dette er tilfellet er det mindre press på din lane. Det betyr at dersom du bare spiller en "uavgjort" lane, så taper laget som helhet. 2: Roamer motlagets mid? Hvis dette er tilfellet så har mid en lettere jobb... osv 3 (denne er viktig): Klarer din laningsmotstander å bruke gullet sitt bedre enn deg? La oss si Du og din laneingmotstander dreper hverandre like mye og ofte. Det kan bety at det eksisterer mer penger i din lane enn i andre. Er du like flink som motlaget til å utnytte dette. Grunnen til at jeg vil du skal følge med på dette er at dette er 3 (relaterte) grunner til at en lane feeder. Det er også 3 grunner som du kan være med å påvirke helt selv. Hvis du holder lane motstanderen i sjakk, så kommer den ikke til å roame. Hvis du knuser motstandern din så kan ikke jungler campe en annen lane. Kort og godt: Prøv å se om det er noe du kan gjøre noe med i stede for å bare skyld på dem for at de feedet. Det vil gjøre at du vinner mer:) Dersom du blir rapportert og det ikke er noen håndfaste beviser i chatte blir du etter all sannsynligvis frikjent. Det som er enda bedre er at Riot (påstår) at de har et system som gjør at personer som feil-rapporterer (dvs at saker de skaper ofte får pardon) blir lagt mindre vekt på. 2 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 ^ Bra post. Og generelt må folk åpne opp øyan og se forskjell på intentional feeding og det å bare ha ett elendig game. Jeg spiller normalt sett veldig aggresivt på de fleste supports (spiller stort sett Lulu eller Taric) og endte ett game med 1-7-15 som Taric, og ble flamet i senk og skulle bli reportet for feeding, selvom vi vant. Om jeg ble reportet vet jeg ikke, men det første jeg gjør når folk flamer meg/andre helt uten grunn er å mute eller bare dra chatten ut hjørnet slik at jeg ikke ser hva som skrives og heller bare bruker pings. Og en annen ting som er litt greit å ha med seg siden stort sett har mainet jungle gjennom hele S2 og nå i S3: - Om man vil ha smiteless og er blue side kan top laner godt få leeche xp mens jeg tar wolfs for å gi meg smiteless. Dette gir han enten en liten fordel i lane eller jevner ut det han mister av creeps. - Om jeg ganker (mid/top) og får ett kill kommer jeg til å pushe lane for å denye xp og gold til motstander. Da bør du backe og kjøpe. Fordeler er greit å ha. - Folk i lavere divisions som jungler har stort sett liten til null peiling på timers på sine buffs, og da er det ingen problem å invade om man ser jungler ett annet sted på mappet. Litt hjelp er greit å få. Lenke til kommentar
Tommywelle Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Hvis dere er ute etter en Clan/Community som spiller flere spill samt League Of Legends, så kan dere bli med oss. www.injectiongaming.com Vi har egen TS, og flere LoL spillere som venter på dere. Vi er alle Norske. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Hvis dere er ute etter en Clan/Community som spiller flere spill samt League Of Legends, så kan dere bli med oss. www.injectiongaming.com Vi har egen TS, og flere LoL spillere som venter på dere. Vi er alle Norske. Hvilket nivå ligger dere på? Lenke til kommentar
Tommywelle Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 i League of legends, har vi 1 i gull ligaen, 2 i sølv, og 1 i bronsje. Er ikke så godt informert om Lol, da vi har egne clan leaders som styrer det. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 ^ Bra post. Og generelt må folk åpne opp øyan og se forskjell på intentional feeding og det å bare ha ett elendig game. Jeg spiller normalt sett veldig aggresivt på de fleste supports (spiller stort sett Lulu eller Taric) og endte ett game med 1-7-15 som Taric, og ble flamet i senk og skulle bli reportet for feeding, selvom vi vant. Om jeg ble reportet vet jeg ikke, men det første jeg gjør når folk flamer meg/andre helt uten grunn er å mute eller bare dra chatten ut hjørnet slik at jeg ikke ser hva som skrives og heller bare bruker pings. Og en annen ting som er litt greit å ha med seg siden stort sett har mainet jungle gjennom hele S2 og nå i S3: - Om man vil ha smiteless og er blue side kan top laner godt få leeche xp mens jeg tar wolfs for å gi meg smiteless. Dette gir han enten en liten fordel i lane eller jevner ut det han mister av creeps. - Om jeg ganker (mid/top) og får ett kill kommer jeg til å pushe lane for å denye xp og gold til motstander. Da bør du backe og kjøpe. Fordeler er greit å ha. - Folk i lavere divisions som jungler har stort sett liten til null peiling på timers på sine buffs, og da er det ingen problem å invade om man ser jungler ett annet sted på mappet. Litt hjelp er greit å få. Så lenge jeg vinner kunne jeg ikke brydd meg mer om en på laget mitt har 0-0-100. Men når jeg taper og ser en med dårlige stats, skjønner jeg at det bidrar til at vi tapte noe som irriterer meg. Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Husk nå på at du ikke bare kan se på kills, for å avgjøre om en har bra stats. Se heller på hvordan de faktisk spiller. En support som har 0/6/25 har tilsynelatende bare feedet, men kan ha hatt enormt stor påvirkning på matchen allikevel. Enhver death bidrar såklart til et tap, men det er mye mer som bidrar til det også. Farm og objectives for å nevne noe. Som Turgon nevnte tidligere også, det er en god ide å se på seg selv. Kunne man selv ha gjort noe bedre? Kunne man selv ha gjort noe for at en teammate ikke skulle bli ganket? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Det er umulig å se på LCS denne uka. Det lagger så mye at det er mer irritasjonsmoment enn underholdende. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Så man mener at en 0-7-25 support Taric har feedet? Da bør man revurdere om man hører til i Bronze V eller Diamond 1. Selvfølgelig spørs det på når i gamet det skjer at man dør, men i mine øyne er ikke det feeding. Streamen funker fint på 720 her forresten, jeg lot den bare kjøre seg i noen minutter så gikk det fint. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Så man mener at en 0-7-25 support Taric har feedet? Da bør man revurdere om man hører til i Bronze V eller Diamond 1. Selvfølgelig spørs det på når i gamet det skjer at man dør, men i mine øyne er ikke det feeding. Streamen funker fint på 720 her forresten, jeg lot den bare kjøre seg i noen minutter så gikk det fint. Sa ikke direkte at han hadde da feedet, og han hadde ikke det i mine øyne. Snakker om folk som går 1-12-3. Såklart går jungleren min top f.eks, og gir min motstander 3 kills. Men litt later i gamet så caller jungler 2 drager som vi får. Da klager jeg ikke på han, klager generelt ikke i chat. Bare sitter for meg selv og tenker, feed litt mer da/please throw matchen litt mer. Er ikke helt retard og drar alle under en kam. Samme som hvis f.eks jeg hadde spilt master yi og gått 0-10-0. Men jeg hadde kun split pushet og tatt 3 turrets + inhib. Har adc'en vår 31-4-6 og begynner å klikke på meg fordi jeg har tatt 2 turrets og har 1-3-10 i stats så forteller jeg han at det er ikke bare kills som har noe å si i spillet her, vet jo at global objectives vinner gamet, turrets, inhibs etc. Endret 17. mars 2013 av R3pulsive Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Jeg vet ikke om det var meg du snakket til nå, mitt innlegg var rettet til R3pulsive, det virket som om han hovedsaklig var opptatt av hvor mange kills folk har. Jeg mener i alle fall ikke at en support Taric med de statsene har feedet. Jeg bare mener at det tilsynelatende kan se slik ut, og jeg har spilt med plenty av spillere som rager på alle som har flere deaths enn kills, og mener dem feeder, uavhengig av hvilken rolle de spiller. En support med 25 assists har sannsynligvis spilt veldig bra, og bidratt mye til laget. Dette er jo det en support skal gjøre. Når man har 0 kills, så er man heller ikke verdt så mye gull etter hvert. Edit: Dette var ment til Jesse Pinkman, det kom et innlegg i mellom. Edit2: Når jeg leser det siste innlegget til R3pulsive, så ser det ikke ut som han er så opptatt av kills som jeg først fikk inntrykket av heller. Endret 17. mars 2013 av Blodappelsin Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Da er vi enig :-) Jeg rager mye jeg og, men jeg holder det innenfor rommets fire vegger og lar det ikke gå utover folk jeg spiller med/mot. Selvfølgelig skjer det at jeg kan være litt stygg i språket og ikke gi konstruktiv kritikk, men det er sjeldent. Det er også en annen ting som irriterer meg grenseløst, spesielt når jeg spiller support. Jeg prøver å gi konstruktiv kritikk mens teammates børster det av med at jeg mener jeg er #1 jungler/support EU osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå