Gå til innhold

Den store League of Legends tråden

Anbefalte innlegg

Dette har ødelagt så mange games og det værste er at jeg ikke har noenting å bevise at det ikke er min feil på.

Det værste som kan skje er jo at du blir banna, og ut fra språket i innlegget ditt hater du Riot så mye at du sikkert får en triveligere tilværelse uten dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje lese hva jeg skriver skikkelig?

Jeg ser du hater Adobe Air at klienten er skrevet i det, samt at du hater at du blir kasta ut og må laste ned 350 MB data om igjen.

Så vidt jeg kan skjønne er det ikke særlig givende for den mentale allmenntilstanden og være i en nesten konstant tilstand av hat. Dermed konkluderer jeg med at du kan få et bedre liv hvis hatet forsvinner i et liv uten League of Legends.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hallo, følger man litt med, så har jo dette blitt diskutert og føreslått maaaange ganger. At riot rett og slett bør skrive om programmet sitt, og adobe air er rett og slett ikke bra. Det er en hel hau med folk som sliter med det nettopp dette, til og med pro players og casters har diskuterte dette flere ganger.

Det er rett og slett ikke urimelig og mene at forandringer kanskje må til.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Hallo, følger man litt med, så har jo dette blitt diskutert og føreslått maaaange ganger. At riot rett og slett bør skrive om programmet sitt, og adobe air er rett og slett ikke bra. Det er en hel hau med folk som sliter med det nettopp dette, til og med pro players og casters har diskuterte dette flere ganger.

Det er rett og slett ikke urimelig og mene at forandringer kanskje må til.

Enig i at de bør prøve å finne noe annet enn Adobe Air, det er rett og slett for tregt og ekkelt å bruke.

fucking satans møkkaopplegget fuckings jævla møkka jævla .
Lenke til kommentar

Old meta is boring. Går av og til double bruisers bot i ranked. Vi blir ofte anklaget for å "trolle". 100% ca. 5-6 games med double bruiser bot sier litt.

Xin + Jarvan = First blood garantert.

Dem plays ass, alltid artig med dobbelbruiser combo :D

Spiller med en kompis og vi kjører ireliatop + xinjungle i ranked (for mest mulig kontroll av gamet, ettersom at folk ikke hører etter), riktignok ikke samme greie, men hvis jeg blir tanky nok så er det umulig å tape så lenge folk lar meg engage med xin.

Shit is getting old. Jeg har prøvd å bygge litt annerledes etc, men det ender stortsett med sc, warmogs, randuins, visage, bulwark, brutalizer/bc etc. Merker at så lenge vi klarer å stalle gamet til mid/lategame så blir jeg + irelia såpass tanky at vi tilslutt dreper de før de dreper oss. Det skjer omtrent hvert eneste game jeg spiller om dagen.

Skjønner jo at jeg er skyld i det selv, ettersom at jeg er interessert i å vinne. Men jeg skulle ønske at andre builds og var viable på bruisers. Har prøvd den nye spirit of the ancient golem og, men sammenlignet med randuins så er den not worth.

Håper virkelig de klarer å endre dette, evt. gjøre tankyitems dyrere/mer balansert.

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Poppy var min favoritt champ, da jeg spilte. Men poppy er ikke viable, hun kan ikke farme, og taper mot stort sett alle top. Skulle miraklet skje at du får god farm og eller et par kill, så blir hun sabla god og er en helt vill champ til å stoppe motstanderens adc.

Poppy support har jeg kjørt et par ganger og er faktisk ikke så ufattelig dårlig, bare dårlig. Treffer du med en charge i en vegg, er mye gjort.

Lenke til kommentar

Har spilt LoL i noen måneder nå, og begynner å få et "ok" tak på det. Mekanisk er jeg fullt på høyde med gjennomsnittsspilleren, men jeg mangler åpenbart mye når det kommer til erfaring. I det siste har jeg fått veldig sansen for jungle der jeg spiller Vi/Nocturne. Holder uheldigvis til i Bronze 2, og jobber med å komme meg oppover. Er det noen enkle tips/råd til ting jeg kan gjøre som funker 90% av tiden på bronze-nivået? Skulle gjerne vært bedre i tidlig counterjungling for å sette motstanderens jungler ut av spill, men jeg vet ikke hvilke champions jeg er sterk nok til å 1v1 på level 2-3. Å be supporten om å invade kun for å warde blå/rød er meningsløst på dette nivået. Min største svakhet er å vite når jeg skal engage i 5v5's.

Lenke til kommentar

Har spilt LoL i noen måneder nå, og begynner å få et "ok" tak på det. Mekanisk er jeg fullt på høyde med gjennomsnittsspilleren, men jeg mangler åpenbart mye når det kommer til erfaring. I det siste har jeg fått veldig sansen for jungle der jeg spiller Vi/Nocturne. Holder uheldigvis til i Bronze 2, og jobber med å komme meg oppover. Er det noen enkle tips/råd til ting jeg kan gjøre som funker 90% av tiden på bronze-nivået? Skulle gjerne vært bedre i tidlig counterjungling for å sette motstanderens jungler ut av spill, men jeg vet ikke hvilke champions jeg er sterk nok til å 1v1 på level 2-3. Å be supporten om å invade kun for å warde blå/rød er meningsløst på dette nivået. Min største svakhet er å vite når jeg skal engage i 5v5's.

Hvis du er på høyde med gjennomsnittsspilleren så burde du komme lett ut av bronse league. Anbefaler deg å lære å spille alle rollene. Et tips er å gå mid eller ad carry, da du som oftest kan carry spillet. Men hvis du vil jungle, er Lee Sin en lett champion å carry med.

Når du jungler er det viktig å få vision på motstanderes jungle. Da kan du som ofte stjele buffen deres og i tillegg vite hvor de er på mappen. Vision er ganske viktig i høyere elo. Du får en stor fordel når du vet hvor fienden din er.

Lenke til kommentar

Hvis du er på høyde med gjennomsnittsspilleren så burde du komme lett ut av bronse league. Anbefaler deg å lære å spille alle rollene. Et tips er å gå mid eller ad carry, da du som oftest kan carry spillet. Men hvis du vil jungle, er Lee Sin en lett champion å carry med.

Når du jungler er det viktig å få vision på motstanderes jungle. Da kan du som ofte stjele buffen deres og i tillegg vite hvor de er på mappen. Vision er ganske viktig i høyere elo. Du får en stor fordel når du vet hvor fienden din er.

Jeg skrev at jeg var på høyde mekanisk med gjennomsnittsspilleren, men ikke på alle andre aspekter. F. eks. et game jeg spilte for 5 min siden; jeg er Garen top, blir counterpicket av Rumble. Vi invader og stjeler blue, de counterinvader vår og får med seg et kill som selvfølgelig Rumble får. Ikke lenge etter blir jeg towerdivet av Lee Sin og Rumble, men jeg klarer å baite hardt nok til å trade 1for1. Ca. 10 min senere og jeg er 4-1-1, har holdt tårnet mitt og tatt begge topptårnene pluss at jeg har 2-3 ganger Rumble's cs. Jeg følger metaen og kjøper merc's, warmogs, randuins og mallet. Ap-mid'en vår var også ganske fed og vi burde vunnet lett. Likevel tapte vi hver eneste teamfight... Og jeg er helt clueless i forhold til hva jeg kunne gjort annerledes. (Som tank prøver jeg å zone, splitte motstanderen og å skremme bort deres mest fed'e carry.) Det er forøvrig også totalt bortkastet tid å komme med innspill vedr. taktikken i chat.

Jeg er sikker på at en mer rutinert spiller ville klart å ta med seg det utgangspunktet jeg opparbeidet meg fra lane-fasen og bæret laget til seier. Men jeg klarer desverre ikke det, og det er nettop her jeg vil forbedre meg.

Jeg ser du sier jeg burde spille adc og apc, jeg spiller mid in i mellom, men jeg synes rett og slett det er langt mer morsomt å spille bruisere enten i jungelen eller top. Det er der jeg er sterkest.

Edit: Som jungler skal jeg prøve å warde mer i motstanderens jungel, det var et godt tips. Jeg kjøper som regel en del wards, men det ender med at jeg må sette dem ned for teammates som ikke gidder å kjøpe selv... Det skal det nå bli slutt på.

Endret av 21magnus12
Lenke til kommentar

Junglers i lavere elo/divisjoner er som oftest veldig forutsigbare, en Lee Sin vil for eksempel i de fleste tilfeller ganke top/mid etter å ha gjort red, og da kan du spørre om hard leash på din red, går til hans blue og ta den, og ganke, evt ta din egen blue etterpå.

Wards hjelper teammates uansett, jeg pleier som oftest å warde enemy wraiths og enten enemy red eller blue om jeg vet den spawner på 07.10ish og prøver meg på noe cheesy.

Jeg prøver alltid å få enten top eller mid til å snowballe og fokuserer deretter på bot for å få AD carrien. Man TRENGER ikke ta killet når man er jungler. Om det er safe kill og du har enten ADC eller APC i nærheten, så ville jeg gitt det til en av de.

Xin Zhao, J4, Noc og Vi virker som er FOTM akkurat nå, og de er ganske gode. XZ og J4 har armorshred, Noc har høy base dmg, Vi vet jeg ikke noe om, har spilt 1-2 games med hun.

Når du spiller Lee Sin blir du mer eller mindre peelbot i lategame, men det burde du gjøre med alle andre og. Beskytt ADC og ikke gå full retard for å sjekke om du kan drepe AD carries deres. Som jungler er man ofte den som er tank/initiator så man burde enten peele for ADC eller gå på frontline og shredde armoren til deres tanker slik at det blir lettere for ADC/toplaner og drepe frontline. Alle 4 har god initiate og jeg bygger som oftest ren tank. Blir jeg fed/er langt foran kjøper jeg Black Cleaver også.

Regner med du kan timers på buffs og slikt? Iallefall;

Blue/red buff: 5 minutter

Drage: 6 minutter

Baron: 7 minutter

My 2 cents. :)

Lenke til kommentar

Takk for tips. En del av dette gjør jeg allerede, men spesielt det med counterjungling og wards i motstanders jungel skal jeg bli bedre på. Men det jeg må jobbe aller mest med er å ignorere flame i chat. Som jungler får man alltid høre det så øra flyr så fort noe går galt i en lane, enten du var involvert eller ikke. Blir jeg først forbanna og jeg lar meg lokke inn i en flamefest klarer jeg ikke å konsentrere meg om spillet lenger. Det er så vanvittig dumt...

Fin tråd forøvrig. Skal kikke innom regelmessig for å plukke med meg alt av tips som folk poster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...