Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

MOBA betyr Mass Online Battle Arena. Noe som betyr at BLC er et MOBA spill. Bare fordi DOTA, LoL, HoN, etc har click to move betyr ikke det at MOBA må ha det. Det er ikke noe kjennetegn for sjangeren. Guild Wars var standard Click to Move. I følge deg vil da Guld Wars være et MOBA og ikke et MMORPG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multiplayer Online Battle Arena mener du. Poenget mitt er at BLC kan ikke sammenlignes med andre MOBAs og det er ingen i community som liker at folk gjør det. Hvis man skal promote BLC sier man ikke at det er et MOBA spill siden da vil alle tenke "oh just another DotA ripoff" eller "just another MOBA game". IMO skulle DotA, LoL etc het MORPRTSBL(lane) eller noe annet som faktisk hadde beskrevet hvilken sjanger det er. Spillene er Multiplayer, Online, Battle men ikke Arena . Det er PvP spill men en stor del handler om å farme creeps, items og gear. Det er ikke en arena det spilles i men lanes.

 

Når det gjelder Guild Wars er det mange metoder å bevege seg på. Selv bruker jeg WASD. Fordi man kan click to move betyr det ikke at spillet er en MOBA. GW er som WoW, BLC, WoH etc et arena spill. Det som definerer LoL etc er click to move og birdseye cameraoverview(og mer så klart men cba). I GW, WoW etc styrer man på en annen måte. Man kan even click to move i WoW. I BLC er det WASD only men med birdseye view som gjør spillet til en hybrid av mange sjangre. Men det er ikke en MOBA(som definerer det til å være samme sjanger som LoL etc :)

 

BLC for de som ikke vet hva det er:

-Faktisk arena man spiller i.

-WASD controls.

-Alle abilities er aimed(skillshots).

-Ikke gear, farming etc.

-F2P http://store.steampowered.com/app/6370

Endret av LNF
Lenke til kommentar
Haha, ja, absolutt! Men det er kanskje mest fordi jeg er greit god med invoker, men ikke kan spille Anivia to save my life :p Det er virkelig ikke antallet abilities som bestemmer om noe er vanskelig eller lett å spille.

Ikke egenhendig, nei, men en del av det, jo. Kommer til å nevne mye av jeg har sagt før, men bare for å ha det på én og samme post.

Først og fremst er det 10 abilities som du må forstå fra Invoker, fleste av disse er bare "flytt deg, gå til høyre", men de fungerer på forskjellige måter.

Første eksempel er Ice Wall, du må alltid holde øye på hvor Invoker posisjonérer seg pågrunn av hvordan Ice Wall fungerer. Andre er Sunstrike, du har ingen advarsel overhodet til å flytte deg fra denne, du ser den ikke før den har truffet bakken.

Så kommer det til kombinasjoner, som for eksempel Cold Snap og Forge Spirit, som har en helt sykt effektivt kiting ability for 1v1, veldig stressende for en melee hero å finne ut hva han skal gjøre for å overkomme dette.

Andre eksempler er Ghost Walk + Tornado + EMP, Tornado + Chaos Meteor + Defeaning Blast og verre blir dette når du også har Blink Dagger, fordi Tornado har så utrolig lang range at du vil ikke ha tid til å flytte deg når en tornado plutselig kommer ut fra skogen, og der har du også Invoker som følger opp milisekundet etterpå med Blink Dagger, Chaos Meteor og Defeaning Blast.

Det er sikkert en hel del andre ting jeg har glemt å forklart som gjør Invoker, men dette burde male et godt nok bilde om hvordan Invoker kan være for andre spillere.

 

Å argumentere for/imot om det er lett å unngå invoker abilites om du må i melee range har ingenting med burden of knowledge å gjøre, det er du sikkert enig i :) Å vite at du burde flytte deg =/= klare å flytte deg

Jo, egentlig; siden hvordan skal du som melee hero overkomme slike abilities? Det er en del av burden of knowledge.

 

BLC er ikke som LoL, HoN, DotA etc. BLC er en mix av mange sjangre, FPS, MOBA osv men ikke et "pure" MOBA spill. MOBAs er click to move, BLC er WASD.

 

Kan vel egentlig si at MOBAs burde het MORPRTSBA(Multiplayer Online Role Playing Real Time Strategy Battle Arena) :thumbup:

BLC er akkurat på prikken et MOBA spill; Multiplayer Online Battle Arena. BLC er multiplayer? Check. BLC er online? Check. Du spiller i en Arena? Check. Hva er BLC da? Et MOBA spill!

FPS? Så siden jeg går med WASD så er World of Warcraft et FPS spill? Ditt argument holder jo ikke mål og mening. FPS = First-Person Shooter (f.eks. Battlefield, Quake, Enemy Territory osv.)

MORPRTSBA? Du mener vel bare Action RTS, ikke sant? Vel, BLC er nærmere et MOBA enn Action RTS, siden du spiller i et lukket sandboks verden, ergo MOBA.

Skjønner ikke hvordan du får MOBA til å være en fortkortelse for et spesifikt spill; 3 lanes, 2 jungles, waves of minions osv.

 

Må ikke være en bokorm for å forstå hva MOBA og FPS betyr. :thumbup:

Lenke til kommentar
BLC er ikke som LoL, HoN, DotA etc. BLC er en mix av mange sjangre, FPS, MOBA osv men ikke et "pure" MOBA spill. MOBAs er click to move, BLC er WASD.

 

Kan vel egentlig si at MOBAs burde het MORPRTSBA(Multiplayer Online Role Playing Real Time Strategy Battle Arena) :thumbup:

BLC er akkurat på prikken et MOBA spill; Multiplayer Online Battle Arena. BLC er multiplayer? Check. BLC er online? Check. Du spiller i en Arena? Check. Hva er BLC da? Et MOBA spill!

FPS? Så siden jeg går med WASD så er World of Warcraft et FPS spill? Ditt argument holder jo ikke mål og mening. FPS = First-Person Shooter (f.eks. Battlefield, Quake, Enemy Territory osv.)

MORPRTSBA? Du mener vel bare Action RTS, ikke sant? Vel, BLC er nærmere et MOBA enn Action RTS, siden du spiller i et lukket sandboks verden, ergo MOBA.

Skjønner ikke hvordan du får MOBA til å være en fortkortelse for et spesifikt spill; 3 lanes, 2 jungles, waves of minions osv.

 

Må ikke være en bokorm for å forstå hva MOBA og FPS betyr. :thumbup:

 

God sakes.. må jeg virkelig forklare enda dypere. POENGET MITT er at LoL etc kan ikke regnes som MOBA og BLC vil ikke ha noe å gjøre med samme sjanger som LoL og andre lignende spill.

 

MOBA som du sier inneholder "arena", noe det ikke er i LoL osv. BLC med andre ord kan ja kalles for MOBA men siden LoL osv blir kalt for det så går BLC under sjangeren "Arena" isteden. Skjønner du? Jeg har aldri sagt at FPS == WASD. Jeg sa at BLC er en mix av mange sjangre, blant annet Arena, FPS(på grunn av aimed abilities) osv. Les postene mine skikkelig først :3

 

Hvorfor gidder jeg å kverulere på dette uansett

 

tl;dr:

BLC != LoL, HoN, DotA etc

Endret av LNF
Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/MOBA_(genre)

 

"Riot Games coined its own marketing term, "Multiplayer Online Battle Arena" (MOBA), while Valve refers to these games as "Action Real-Time Strategy""

 

Hvorfor skal ikke LoL kunne kalles MOBA? Det som kanskje er mest riktig å kalle det er Action RTS (LoL altså), men det betyr ikke at det ikke er MOBA.

 

At det er aimed abilities gjør ikke noe til FPS. FPS står for First Person Shooter. Gears of War er feks ikke en FPS, men en 3rd Person Shooter.

Lenke til kommentar

Er all denne Invoker-diskusjonen LoL-relatert, eller er det mulig å fortsette denne på PM?

Ja, sånn noenlunde, men ikke akkurat, nei. http://clgaming.net/redtracker/topic/26518/?p=1

 

God sakes.. må jeg virkelig forklare enda dypere. POENGET MITT er at LoL etc kan ikke regnes som MOBA og BLC vil ikke ha noe å gjøre med samme sjanger som LoL og andre lignende spill.

 

MOBA som du sier inneholder "arena", noe det ikke er i LoL osv. BLC med andre ord kan ja kalles for MOBA men siden LoL osv blir kalt for det så går BLC under sjangeren "Arena" isteden. Skjønner du? Jeg har aldri sagt at FPS == WASD. Jeg sa at BLC er en mix av mange sjangre, blant annet Arena, FPS(på grunn av aimed abilities) osv. Les postene mine skikkelig først :3

 

Hvorfor gidder jeg å kverulere på dette uansett

 

tl;dr:

BLC != LoL, HoN, DotA etc

Hva Gaarulf sa.

 

"Jeg liker ikke COD, så jeg ønsker ikke at COD blir kalt for et FPS spill fordi BF3 er det." Ser du sammenligningen?

BLC er i fugleperspektiv, ikke førstepersonsperspektiv, som f.eks. FPS (First-Person Shooter). Hvis du skal starte en diskusjon, så få faktaene rett.

Lenke til kommentar

Nei, BLC er ikke som HoN, Dota og LoL, men de er fortsatt i samme sjanger. Dota mappet er fortsatt en arena kontra ett MMO f.eks.Quake != CoD, ergo er ikke CoD et fps.

 

Vel spørs hvordan du ser på det, WoW arena er en lukket arena ergo navnet Arena. Wrath of Heroes som er et spinoff F2P spill av Warhammer Online(MMO) er et Arena spill. BLC er et Arenaspill. LoL etc er en annen definisjon av arena da arena er hele DotA mappet og ikke en lukket "arena" som definert her: https://en.wikipedia.org/wiki/Arena

Hvis arena i spill skal defineres som LoL etc vil alle spill være arenaspill da det er alltids en limit over hvor store maps/arena man kan ha.

 

--

_NympH

 

Som jeg har sagt før, BLC er ikke et FPS men de som lagde det hentet inspirasjon fra flere sjangre når de lagde spillet. As in jeg sa det er en "mix" av mange sjangre. Man sikter i FPS, man sikter abilities. Karakteren i spillet ser og går mot der musa sikter.

 

Det er ikke samme sjanger som LoL etc fordi det er et helt forskjellig spill. Det som definerer "MOBA" eller "DotAlikes" er RPG style xp, gold farming og char customization med gear, items etc med PvP gameplay. Definisjonen av BLC er PvP i en lukket arena uten disse RPG elementene. Det er to forskjellige sjangre.

 

Hvis definisjonen din av MOBA er birdseye view er vel SC2 også en MOBA da eller?

Endret av LNF
Lenke til kommentar
Som jeg har sagt før, BLC er ikke et FPS men de som lagde det hentet inspirasjon fra flere sjangre når de lagde spillet. As in jeg sa det er en "mix" av mange sjangre. Man sikter i FPS, man sikter abilities. Karakteren i spillet ser og går mot der musa sikter.

 

Det er ikke samme sjanger som LoL etc fordi det er et helt forskjellig spill. Det som definerer "MOBA" eller "DotAlikes" er RPG style xp, gold farming og char customization med gear, items etc med PvP gameplay. Definisjonen av BLC er PvP i en lukket arena uten disse RPG elementene. Det er to forskjellige sjangre.

 

Hvis definisjonen din av MOBA er birdseye view er vel SC2 også en MOBA da eller?

 

For å ende dette FPS-tullet; selv om du sikter med abilities (noe du også gjør i LoL), så er ikke dette noe å sammenligne FPS med. FPS er et skytespill i førsteperspektiv (Call of Duty, Battlefield, Quake, Enemy Territory), og det har overhodet ingen sammenheng med BLC uansett hvordan du prøver å vri på det.

 

MOBA defineres ikke som en arena med et RPG element i seg; kort og godt forklart, er MOBA en sandboksverden hvor du sloss mot andre. Som f.eks. Dungeon Defenders (ikke TD co-op), Angel Arena osv.

BLC er et MOBA spill, men LoL er et helt forskjellig spill innenfor MOBA; akkurat som f.eks. Monday Night Combat.

 

Har da aldri sagt at fugleperspektiv i seg selv er en definisjon av MOBA; jeg argumenterte med fugleperspektiv i BLC mot at det ikke har i det hele og store en sammenheng med et FPS spill, som er i førsteperspektiv.

Dog alle MOBA spillene er da i fugleperspektiv, men er ikke hva som definerer sjangeren i seg selv.

 

Edit: Du kan gjerne gi respond, men jeg er nå ferdig med denne diskusjon. Det er bare deg selv du overbeviser med å fortsette.

Endret av _NympH
Lenke til kommentar

Kommer jo 2 nye helter i måneden, så det spørs vel hva du mener med haugevis av nye, har du ikke spilt på et år så har du 24 nye å kose deg med, liksom.

 

Pingen på EU West er lik den på East for min del i alle fall, 20-70 men ofte stabil på 50.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...