Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Synes det bare er latterlig at de ikke counter-warder, reagerer fortere, holder ikke tiden på Blue og Red, fokuserer på feile targets; nei, var bare latterlig og irriterende å se på.

Klarer du ikke å holde Shyvana ute fra jungelen din, så ban henne!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt verdt å lese: http://clgaming.net/...opic/26518/?p=1

Om League's nye ideologi om champion design; gleder meg.

Interessant tråd. Kanskje dette er prinsipper de holder tettere på enn verdien "most fast paced MOBA" som de ikke har klart å følge opp i det hele tatt.

 

Jeg syns Morello argumenterer mot seg selv når det gjelder Invoker. Tryndamere mocking shout har i min bok mye høyere burden of knowledge enn Invokers abilities.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

At det passer inn i forkortelsen er greit nok, jeg tenkte på om det var sammenlignbart med Dota, HoN etc.

 

Det er jo ingen tvil om at metagamet i LoL (SR) innebærer mer farming og warding og mindre roaming og sikre ganks enn dota og hon. De har jo sagt mange ganger at flash skal fjernes, men har vel innsett at det ville snudd meta på hodet...

Lenke til kommentar

At det passer inn i forkortelsen er greit nok, jeg tenkte på om det var sammenlignbart med Dota, HoN etc.

 

Det er jo ingen tvil om at metagamet i LoL (SR) innebærer mer farming og warding og mindre roaming og sikre ganks enn dota og hon. De har jo sagt mange ganger at flash skal fjernes, men har vel innsett at det ville snudd meta på hodet...

Vet ikke om du nettopp så Kiev, men du vet ikke hva du helt snakker om; se replays-ene, så ser du en hel del roaming 24/7.

I DotA er det mye mer passivt spill enn i LoL når det kommer i liga spill, og dette er også forklart hvorfor i den samme tråden.

Example: In any given game of DotA as Vengeful Spirit or Sven, during the early game, I may cast my stun (prior to level 6) an amount of times counted on my fingers due to the way that mana works (costing almost 1/3 of my bar). Whereas, in a game of League, as a champion like Riven or Udyr, I stun my enemy every few seconds, for almost no cost at all.

 

The point I'm trying to make is that LoL is every bit as deep as HoN or DotA, but in a different way. HoN/DotA simply feel more "deep" because LoL is more about utilizing your abilities optimally; i.e. perfecting Riven's combo to the point where if your enemy is at 3/4 hp you can kill them before they can react. However, in DotA/HoN you don't actually USE your abilities nearly as much, because you are more or less waiting to take advantage of your opponents' mistakes.

Som regel har per hero 3 abilities og 1 passive, men høy cooldowns og mana forbruk, som gjør at du mesteparten av tiden står å slår/skyter hverandre. Du har vel også 2 til 3 use items.

I LoL, så har alle champions 4 abilities, 1 passive og 2 summoner spells, med 1-2 active items, med halvparten til kvartdelen av cooldown og mana forbruk som i DotA.

 

Jeg syns Morello argumenterer mot seg selv når det gjelder Invoker. Tryndamere mocking shout har i min bok mye høyere burden of knowledge enn Invokers abilities.

Du tuller nå? Spilt Magicka? Vel, kombiner det med DotA, så har du Invoker. Er jo helt vilt mye du må lære deg, og ikke bare du som spiller Invoker, men også de som spiller mot han óg.

 

Edit: Endret fra

 til 
.
Endret av _NympH
Lenke til kommentar

Har ikke sett Kiev, men skal se nå :) Høres veldig bra ut.

 

 

Burden of knowledge handler ikke om den som spiller den, men den som spiller MOT helten. Noen i tråden sa det allerede ganske greit:

 

Another reason is that the skills themselves have obvious functions, meteor comes down, get out of the way, giant glowing ball, get out of the way, tornado coming at me, get out of the way, playing against invoker even if you're not familiar with him, should be just taking the skills as they come and doding skillshots like every other skillshot champ.

 

Snu deg MOT sint rød fyr med stort sverd er ikke særlig intuitivt i forhold. Jeg regner med nybegynnere kan bli drept av Trynda 100 ganger uten å skjønne hvordan mocking shout fungerer :)

Lenke til kommentar
Burden of knowledge handler ikke om den som spiller den, men den som spiller MOT helten. Noen i tråden sa det allerede ganske greit:

 

Another reason is that the skills themselves have obvious functions, meteor comes down, get out of the way, giant glowing ball, get out of the way, tornado coming at me, get out of the way, playing against invoker even if you're not familiar with him, should be just taking the skills as they come and doding skillshots like every other skillshot champ.

Ikke akkurat, ta Janna som et eksempel, du kan bruke ultimaten på så mange måter, akkurat det samme kan du med Invoker, dog du har 10 forskjellige kombinasjoner du må lære deg (akkurat som det er i Magicka), mens de andre må også lære seg å kjenne igjen når tid disse vil brukes.

Det er ikke bare 10 abilities og ferdig med det, du kan bruke disse abilities på mange andre måter, som gjør at du må lære disse triksene for hver eneste abiltity; det er ikke bare småtteri.

 

Snu deg MOT sint rød fyr med stort sverd er ikke særlig intuitivt i forhold. Jeg regner med nybegynnere kan bli drept av Trynda 100 ganger uten å skjønne hvordan mocking shout fungerer :)

Det er nesten umulig å time når tid du skal snu deg mot Tryndamere, men et lite kjennetegn er når han spinner mot deg, som regel bruker han også Mocking Shout.

Lenke til kommentar

Jeg snakker om burden of knowledge, ikke dybde. At helt har dybde (Janna ult) uten å trenge 14 knapper (Invoker) er helt ok, no questions asked.

 

Men burden of knowledge er et problem når det gjør en helt vanskelig å spille MOT, altså at du må kjenne til helten for å vite hva det er den gjør mot deg (Trynda!)

 

Ingen som tvinger deg til å spille invoker, men du blir før eller senere tvunget til å spille MOT han og trynda :)

Lenke til kommentar

Jeg snakker om burden of knowledge, ikke dybde. At helt har dybde (Janna ult) uten å trenge 14 knapper (Invoker) er helt ok, no questions asked.

 

Men burden of knowledge er et problem når det gjør en helt vanskelig å spille MOT, altså at du må kjenne til helten for å vite hva det er den gjør mot deg (Trynda!)

 

Ingen som tvinger deg til å spille invoker, men du blir før eller senere tvunget til å spille MOT han og trynda :)

Er da det samme jeg snakker om óg; ta Janna, du må lære alle hennes triks, selv om du ikke spiller henne. Samme må du med Invoker, noe som gjør burden of knowledge et rent helvete for de fleste spillere.

 

Noen som vet hvor jeg kan finne vods fra semi finalen, fikk ikke med deg den, og har hørt den var morro

 

snakker om iem kiev forresten

 

http://iemkiev.leagueoflegends.com/

Endret av _NympH
Lenke til kommentar

Tror hele grunnen er at han vil gå ut med sitt ord før hele community-en får det for seg at Invoker er nødvendig å ha i League også.

Kan du vær så snill å forklare deg dypere enn å bare si "jeg synes", hvorfor har Tryndamere's Mocking Shout og Anivia et høyere burden of knowledge enn en hero som har 10 abilities, hver for seg kan brukes på forskjellige måter og det er ingenting som sier at "hei, jeg har denne abilityen klar i bak lomma!".

Lenke til kommentar

Invoker kan greit oppsummeres med "Han gjør x eller y som ser flashy ut, move away" I praksis er han ikke så ulik alle andre helter med skillshots. Det kommer meteor, flytt deg. Tornado, flytt deg. Isvegg: Den slower, ikke gå inn i den. Ganske intuitivt. Han har mange abilities, men de er forholdsvis enkle å forholde seg til: Flytt deg.

 

Trynda: "Han gjør x, jeg prøver å løpe bort, men blir slowet, wtf?" Burden of knowledge er 100% krav for å forholde seg til mocking shout. LoL-teamet pleier å være ganske flinke til å lage intuitive abilities, men begrenser de seg ikke litt ved å hyklersk påberope seg "anti-fun"?

 

 

Anivia har ikke høyere burden of knowledge, Anivia er bare vanskelig å spille bra, akkurat som invoker :)

Lenke til kommentar

Jeg kom på noe skikkelige off-topic. Og det er 0320 en lørdags aften, så hva bedre kan jeg gjøre.

 

Swain har helt insane solo-lane sustain.

dritrab

 

Jepp, er dritartig å spille Swain i solo lane mot forsåvidt alle "vanlige" solotop champs.

 

 

Det rimte da, din tulling:(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Invoker kan greit oppsummeres med "Han gjør x eller y som ser flashy ut, move away" I praksis er han ikke så ulik alle andre helter med skillshots. Det kommer meteor, flytt deg. Tornado, flytt deg. Isvegg: Den slower, ikke gå inn i den. Ganske intuitivt. Han har mange abilities, men de er forholdsvis enkle å forholde seg til: Flytt deg.

Hvis du må være i melee range, så er det ikke bare å flytte seg. Du kan gå i Ghost Walk, lade opp Ice Wall eller Tornado; skal gjerne se noen klare å flytte seg fra det, når du først og fremst ikke ser Invoker.

 

Trynda: "Han gjør x, jeg prøver å løpe bort, men blir slowet, wtf?" Burden of knowledge er 100% krav for å forholde seg til mocking shout. LoL-teamet pleier å være ganske flinke til å lage intuitive abilities, men begrenser de seg ikke litt ved å hyklersk påberope seg "anti-fun"?

Kunne like gjerne vært en slow, men en som er situasjonsbestemt, som du også kan lære om rett fra klienten.

 

 

Anivia har ikke høyere burden of knowledge, Anivia er bare vanskelig å spille bra, akkurat som invoker :)

"Akkurat som Invoker". Du sammenligner 4 abilities mot 10 kombinasjoner av abilities hvor de fleste er skillshots?

Endret av _NympH
Lenke til kommentar
Anivia har ikke høyere burden of knowledge, Anivia er bare vanskelig å spille bra, akkurat som invoker :)

"Akkurat som Invoker". Du sammenligner 4 abilities mot 10 kombinasjoner av abilities hvor de fleste er skillshots?

Haha, ja, absolutt! Men det er kanskje mest fordi jeg er greit god med invoker, men ikke kan spille Anivia to save my life :p Det er virkelig ikke antallet abilities som bestemmer om noe er vanskelig eller lett å spille.

 

 

Å argumentere for/imot om det er lett å unngå invoker abilites om du må i melee range har ingenting med burden of knowledge å gjøre, det er du sikkert enig i :) Å vite at du burde flytte deg =/= klare å flytte deg

Lenke til kommentar

Ja? MOBA = Multiplayer Online Battle Arena.

Dominion, Aeon of Strife, Hero Arena, Bloodline Champions og Monday Night Combat er MOBA.

 

BLC er ikke som LoL, HoN, DotA etc. BLC er en mix av mange sjangre, FPS, MOBA osv men ikke et "pure" MOBA spill. MOBAs er click to move, BLC er WASD.

 

Kan vel egentlig si at MOBAs burde het MORPRTSBA(Multiplayer Online Role Playing Real Time Strategy Battle Arena) :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...