Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil du gå rundt og rape face? være tank? vinne masse kamper som support?

 

Dps som jeg spiller, som er bra:

Xin,Ashe,MF,

Master Yi(han funker konge i lov elo,men er ikke noe særlig i high elo), sivir,

WW(veldig god å jungle med)

Akali(utrolig høy burst i late game)

 

Gode tanks: Rammus,Shen, Amumu

 

Support: Janna,Taric,

Sona er nerfa, vet ikke om hu er noe god lenger?

 

Zilean?

 

Du får se litt rundt om hva som passer deg:)

Lenke til kommentar

Skal ikke si jeg er den beste spilleren her, men min erfaring fra 3v3. Sion og mundo er utrolig kraftig, ban de. Eventuelt ban garen hvis de andre tar sion/mundo. Hvis ikke dere banner mundo, så sørg for at minst 1 har ignite.

 

Spilte 2 3v3 kamper i går sammen med et par andre gode folk. Vi overkjørte de andre fullstendig.

 

Jeg spilte trynda, en kamerat som morgana (han stod for en del tanking med black shield) og lux.

 

Jeg gikk sammen med lux mot annie og nunu, morgana gikk mot cho'gath.

 

Så ut som vi kom til å tape til å begynne med, men så greide vi å drepe annie og nunu et par ganger, så fortsatte vi og farme. Til slutt fikk vi drept cho'gath når han overextenda, og etter det ble det bare lettere og lettere. Lux fokuserte på harass, og fyrte av ulti hvis han kunne treffe 2-3 av de, eller sparte den for å drepe de som prøvde å løpe vekk.

 

Kjørte 9/13/8 for å få litt offense og armor pen, armor, magic resist og dodge, samt ekstra exp. Brukte exchaust og smite, så jeg hele tiden kunne ta rød buffen.

 

Valgte å gå for de crit hanskene som første item, etterfulgt av boots og avarice blade. Kjøpte hexdrinker med en gang etterpå, for mer skade og et ekstra skjold til å absorbere skade, så oppgraderte jeg til +3 movespeed boots. Så blei det recurve bow. Hadde den pick axe tingen som gir 25 attack damage tror jeg det er, for å oppgradere recruce bow til litt armor pen, men innen jeg var tilbake i basen hadde jeg råd til infinity edge, så da blei det den først.

 

 

Vi banna sion og garen, kan ikke huske hvem de banna.

 

 

 

Viktige ting å huske: Har du en melee/ranged så hele tiden ta rød buff. Ha minst 1 clairvoyance for å sørge for at ikke de ganker eller går for rød buff når ikke du ser de. Ta dragen så ofte du kan, og stjel de andre sin buffs hvis du har mulighet.

 

Ikke overextend, ikke går for kills med mindre dere er 99% sikre at dere får et kill uten å dø. Farm bedre enn de, og om dere har mulighet deny de farm.

 

Er ikke fult så viktig og denye farm hvis dere selv kan greie å få en del kills uten og dø, samt få de fleste buffene.

 

Kanskje viktigste av alt, finn ut tidlig hvem som er farligs, og bygg items som kontrer han sin damage. Ha en god del crowd control, helst stuns/snares, men ikke glem slow for å chase. Rød buff hjelper med dette.

 

 

Har ikke tid til å skrive om kamp 2 akkurat nå. >_> Men lykke til! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ikke si jeg er den beste spilleren her, men min erfaring fra 3v3. Sion og mundo er utrolig kraftig, ban de. Eventuelt ban garen hvis de andre tar sion/mundo. Hvis ikke dere banner mundo, så sørg for at minst 1 har ignite.

 

Spilte 2 3v3 kamper i går sammen med et par andre gode folk. Vi overkjørte de andre fullstendig.

 

Jeg spilte trynda, en kamerat som morgana (han stod for en del tanking med black shield) og lux.

 

Jeg gikk sammen med lux mot annie og nunu, morgana gikk mot cho'gath.

 

Så ut som vi kom til å tape til å begynne med, men så greide vi å drepe annie og nunu et par ganger, så fortsatte vi og farme. Til slutt fikk vi drept cho'gath når han overextenda, og etter det ble det bare lettere og lettere. Lux fokuserte på harass, og fyrte av ulti hvis han kunne treffe 2-3 av de, eller sparte den for å drepe de som prøvde å løpe vekk.

 

Kjørte 9/13/8 for å få litt offense og armor pen, armor, magic resist og dodge, samt ekstra exp. Brukte exchaust og smite, så jeg hele tiden kunne ta rød buffen.

 

Valgte å gå for de crit hanskene som første item, etterfulgt av boots og avarice blade. Kjøpte hexdrinker med en gang etterpå, for mer skade og et ekstra skjold til å absorbere skade, så oppgraderte jeg til +3 movespeed boots. Så blei det recurve bow. Hadde den pick axe tingen som gir 25 attack damage tror jeg det er, for å oppgradere recruce bow til litt armor pen, men innen jeg var tilbake i basen hadde jeg råd til infinity edge, så da blei det den først.

 

 

Vi banna sion og garen, kan ikke huske hvem de banna.

 

 

 

Viktige ting å huske: Har du en melee/ranged så hele tiden ta rød buff. Ha minst 1 clairvoyance for å sørge for at ikke de ganker eller går for rød buff når ikke du ser de. Ta dragen så ofte du kan, og stjel de andre sin buffs hvis du har mulighet.

 

Ikke overextend, ikke går for kills med mindre dere er 99% sikre at dere får et kill uten å dø. Farm bedre enn de, og om dere har mulighet deny de farm.

 

Er ikke fult så viktig og denye farm hvis dere selv kan greie å få en del kills uten og dø, samt få de fleste buffene.

 

Kanskje viktigste av alt, finn ut tidlig hvem som er farligs, og bygg items som kontrer han sin damage. Ha en god del crowd control, helst stuns/snares, men ikke glem slow for å chase. Rød buff hjelper med dette.

 

 

Har ikke tid til å skrive om kamp 2 akkurat nå. >_> Men lykke til! :D

 

Tusen takk for respons, men mundo og sion er et sykt bra team, men jeg ville heller ha fått bannet morde i stedet for sion eller mundo. Garen er forsåvidt faceroll om vi har en god nuker som kan bruke bloodrazor, noe som vi har i premaden, men jeg likte det du hadde svart her, så igjen. Tusen takk for svaret ! :)

Lenke til kommentar

Som sagt vi valgte å banne de, fordi det ikke er sikkert at ditt lag får velge først, og når en champion er valgt, så kan ikke andre selv på det motsatte lage velge den (ingen mirror matches). Så vi bannet de for å unngå at andre fikk valgt de, og valgte selv champions vi er flinke med.

 

Men det som virkelig gjorde en forskjell for oss var harass mulighetene til morgana og Lux, clairvoyance for map control, smite for meg så jeg hele tiden kunne ta rød buff (tror jeg tok den første gang solo lvl 1. Kunne sikkert greid det lvl 2-3 med hjelp fra andre), og at vi valgte å innitiate kamper selv. Hvis det andre laget prøvde å innitiate når vi ikke følte at vi hadde overtaket, backet vi ut.

 

Sørg for at du straffer den som overextender, og gjør det hver gang noen gjør en tabbe. Harass mye! Hvis du greier å gjøre mer harass enn de andre, så går det ut over syken. De blir usikre og vil ikke tro at en teamfight er til de sin fordel pga dere ser ut til å gjøre mer skade. Samtidig vil de ha lavere helse, og mest sansynlig vil de ikke engage like lett.

 

Klarer dere å få et par tidlig kills, kan det også resultere at de gjør flere feil, eller blir mer aggressive for å få noen kills selv. Harass dem, spill defansivt og kun gå for kills når det er mer eller mindre sikkert at dere tjener på det.

 

Unntaket til dette er hvis det andre laget kan greie å pushe creeps til deres tårn samtidig som de blir harasset. Slutt å fokuser fult så mye på harass og farm minions så ikke de når tårnet.

 

Crowd Controls virker som det er enda mer effektivt i 3v3 enn 5v5, da det er enklere å treffe hele laget, eller ta ut 2 av de 3 spillerne, enn det er å ta ut 3-4 av 5 spillere i 5v5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal se om ikke jeg kan få gjort det i kveld.

 

Og som sagt tidligere er jeg ikke spesielt høy rank, og har ikke spilt mye ranked matches. For det meste normal, og da 5v5 og noe 3v3. Har alltid vært en som leser mye på forum, og ut ifra det og 3v3 kampene jeg har hatt så er det erfaringen jeg sitter igjen med fra 3v3.

 

Det kan være du kan greie deg uten smite og heller ta cleanse, for hvis de andre har en del stuns så er det veldig kjekt med cleanse. Eventuelt skaff en relativt tidlig quicksilver sash.

 

Men tror nok det aller viktigste her er å holde øye med hvem som er farligst og hva slags skade de har mest av, og kjøpe items basert på det for å kontre de andre sin type skade.

 

 

Vil poengtere igjen at jeg ikke er særlig høy ELO spiller! Er sikert mange som er bedre enn meg som kan gi noen gode råd, men som en... referanse kan man vel kalle det så har jeg rundt 550 kamper i 5v5, og rundt... 20-30 3v3. I bunn og grunn er 3v3 ganske ligt 5v5, men med letter ganking muligheter fordi det er et mindre map. Ikke vær redd for å ta buffs heller. Dragen på 3v3 mappet er vel nesten å sammenligne med blue golem buff på 5v5, eller ikke langt unna. Så det gir store fordeler å ha buffs oppe så mye som mulig.

Lenke til kommentar

Ja, tar alltid buffen som man får av dragen i 3v3 oftest mulig før vi starter team fights.

Og jeg har ikke spilt mer enn 500 kamper tilsammen med wins og tap, men føler jeg begynner å få noget lunde kontroll på hva som skal til og hva jeg må passe meg for når det kommer til eventuelle andre champs.

 

 

men hva syntest du om det nye champen? Renekton?

Lenke til kommentar

Nettopp anskaffet Ezreal og etter ett par runder mot botter (for å teste ut shit) så kan jeg virkelig si at jeg gleder meg til å teste han ut for real! Men, hva er egentlig best av AD og AP på han? Leser at mange foretrekker AP for bedre lategame, og at mange high ELO folk er fan av AD. Men det er vel bare Q som blir bedre med AD, er det ikke?

 

Evt tips til imba teamcomps / lanecomps for 5v5 premades hadde vært stas. Vi er alle mellom lvl 5 og 25, så motstanden varierer veldig. Veldig sjeldent man treffer på junglere etc :)

 

 

Lenke til kommentar

Nettopp anskaffet Ezreal og etter ett par runder mot botter (for å teste ut shit) så kan jeg virkelig si at jeg gleder meg til å teste han ut for real! Men, hva er egentlig best av AD og AP på han? Leser at mange foretrekker AP for bedre lategame, og at mange high ELO folk er fan av AD. Men det er vel bare Q som blir bedre med AD, er det ikke?

 

Evt tips til imba teamcomps / lanecomps for 5v5 premades hadde vært stas. Vi er alle mellom lvl 5 og 25, så motstanden varierer veldig. Veldig sjeldent man treffer på junglere etc :)

 

AP ftw !

 

Han ser veldig morsom ut, vurderer selv å kjøpe han nå, men får se.. trenger en caster etter å bare ha spilt melee siden jeg startet med lol. Samme når jeg spilte wow, aldri spilt annet en melee..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...