Gå til innhold

Den store League of Legends tråden

Anbefalte innlegg

... Hun er også, i likhet med andre ADcarryer ekstremt vanskelig å spille bra, med mindre du møter et lag bestående av 5 hønsehjerner.

- Man trenger ikke være kjernefysiker for å kunne forutse når Sivir kaster Boomerang Blade, og er faktisk rimelig enkel å dodge. Har man problemer med dette er det ikke værre enn å starte med boots+pots som første items, noe som gjør det enda enklere å komme seg unna Q-spellen.

- Skjoldet hennes har veldig lang CD, og man pleier somregel å maxe denne sist som gjør at du en god stund har en CD på 22 sekunder på denne. Med høy CD er det ikke vanskelig for en champion å baite bort denne, da fks. en Lee Sin kan bruke sin Sonic Wave hvert 11 sekund i lvl 1 og 7. når den er maxet(svært vanlig å maxe denne først). I lvl 1 er det dobbelt så kort cd på Sonic Wave som på skjoldet til Sivir, og det blir ikke vanskeligere å baite det vekk lenger ut i gamet heller, snarere tvert i mot. Sier meg enig i at det en utrolig bra spell, men en må kunne bruke den riktig for at den skal være så effektiv så mulig.

- Som en AD-carry skal du kunne posisjonere deg riktig. Posisjonering er noe av det viktigste i rollen som AD-carry, og failer du på dette kan du tape laget ditt et game. Du er selvfølgelig avhengig av et godt team rundt deg også, men i SoloQ er dette en sjeldenhet og det er veldig mye opp til deg selv generelt i gamet.

Så nei, jeg vil ikke si hun er en "noobchamp". Hva er definisjonen på en slik champion, forresten? En der du lett snowballer deg til et win, en champion som bruker mye autoattacks eller en som tar veldig mye damage over kort tid?

Selv vil jeg si at det ikke finnes slike champions, da alle og enhver har sine con's og pro's, og er veldig avhengig av spilleren selv, ikke den faktiske championen.

La oss ta et eksempel - Tryndamere har lenge blitt kalt en "noobchamp". Jeg vil si han er sterk, men må spilles riktig for å kunne yte maks potensiale. Initiater du teamfighten og får all CC fra det andre laget på deg er du mer eller mindre ubrukelig, og rollen din som hard carry er helt bortkastet. Jeg må si meg enig i at han er delvis broken etter nye Cleanse-buff, men det vil ikke si at det er instawin hvis du får han på laget. Som sagt er han, i likhet med alle champions, avhengig av en god spiller bak skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn en feil

LeBlanc med tp/exhaust

Du hadde sikkert lyst til å skylde på Annie, men LB ser strengt tatt dårligere ut.

Nei. Greia var at 4/5 på laget vota ja på /surrender etter at vi knuste nexusen til motstanderne. Trodde vel sikkert at nexusen som ble ødelagt først tapte, men den gang ei! :p

Hahaha, ok. Artig!

Lenke til kommentar

Riot hadde et mål om å lage et mer "fast paced MOBA" der det skulle handle mer om champion kills og mindre om creep farming. Etterpå gir de alle flash, som er like OP som gamle blink dagger i Dota, de gjør cv obligatorisk for alle lag, og de har i motsetning til dota ingen cap på hvor mange wards et lag kan kjøpe i minuttet. De gjør at tårn stacker skade for hvert skudd mot alle som våger å dive.

Meta består av en obligatorisk toplane med tp som utelukkende farmer i 20min, og en spiller som har som eneste oppgave å la AD carry farme minions, og kjøpe wards for å unngå ganks.

Fast paced my ass.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om jeg begynte for litt siden, betyr ikke det at jeg er spesielt dårlig. Har nesten bare spilt med venner som er level 20+. De har lært meg alt som er viktig å vite, etc.

Har spilt en del med Jarvan nå. Begynner å like han. Kunne kanskje hatt litt mer damage, men han er jo tross alt tank.

Lenke til kommentar

Hadde gått for Gangplank. Kanskje noe mindre tanky enn Jarvan, men damagen han får ut kompanserer for det. Bare bygg Atmogs og du har finfin damage. Resten av buildet er situational, men Triforce er fin hvis du vil ha mer damage, mens FoN er sweet for ekstra MR.

Lenke til kommentar

Selv om jeg begynte for litt siden, betyr ikke det at jeg er spesielt dårlig. Har nesten bare spilt med venner som er level 20+. De har lært meg alt som er viktig å vite, etc.

Har spilt en del med Jarvan nå. Begynner å like han. Kunne kanskje hatt litt mer damage, men han er jo tross alt tank.

Du kan spille med Shyvana riktig build gjør hun masse dmg og tåler mye, ihvertfall i dragon shape. Men hun krever en del og spille. Og hun fungerer best som pusher, altså en som sørger for at teamet deres pusher det andre teamet tilbake/eller en som sørger for at teamet ditt engagerer det andre teamet riktig i teamfights og vinner :)

Men jeg vil si at tank er dumt å spille som noob. Spill heller en ranged champ, og vær defensiv, gå sammen med en tank eller ihvertfall en melee champ, og støtt denne med dmg når det trengs. Hvis tanken er dårlig failer som oftest teamet, samme med AD carrie forsåvidt, derfor spill top eller bot AD/AP ranged :)

Lenke til kommentar

Bruiser og TankyDPS er vel det samme. Som NympH sier så skal du ligge på grensen mellom tank og dps. Jarvan er ekstremt god til denne posisjonen da han gjør mye damage normalt i tillegg til at han har litt tanking muligheter vanlig og. The Brutalizer er en fin start item på Jarvan da han får ekstremt mye ArP early game som kan bli farlig for den du laner mot. Etter det er det bare å gå en anen damage item for så noe tanking stuff. Du kan kjøpe EN Warmogs, men hadde heller gått for resistance items da de gir bedre beskyttelse late game. Mid-Late game vil du da gjøre utrolig mye damage samtidig som du kan soake mye damage. En finfin kombinasjon i mange situasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...