Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Q'en hans skaler over dobbelt så mye på AD som på AP. Hvorfor ikke gå AD på han? Bare fordi han er kul som AP og at han gjør mye damage med Q og E betyr ikke det at han er bra med AP. Blir det samme som med kennen. Han er god med AP, men 4 ganger så bra med AD.

 

Mordekaiser trengs ikke å fokuseres ned i lategame fordi da har alle andre tatt ham igjen. Han gjør ikke mer damage enn personen som står ved siden av med halvparten av hans HP.

 

Fokuserer det andre laget mordekaiser -> laget ditt vinner teamfighten. Blir carry'en på laget fokusert ned sammen med en av de andre AP carryene så er kampen snudd på hodet. Det handler om prioritering.

 

Som sagt kan jeg også recorde neste gang jeg møter mordekaiser i lane. Det er ikke noe problem for meg det. Bare husk at alt er utifra sitasjonen. Om Mordekaiser laner med Taric så er det unfair. Da kunne Xin hvert like sterk og enda sterker i lane. Om du ser poenget mitt.

 

Dette stemmer jo ikke i det hele tatt! Morde må instagibbes lategame, lar du den jæveln stå i fred, er det gg. Må burste han ned under en nuke, ellers blir det gråt. Gjerne record, men record mot ok'e spiller, 2 top/mid? Tenker du normal elnz ? Speaking of: Ad kennen er en vits, mange som bruker det som troll build, men det er jo på ingen måte bedre en ap kennen

En Veigar er farligere enn en Mordekaiser. Det kan du ikke si noe imot. Bare fordi han scaler litt med AP betyr ikke det at han er best som AP. AP er bra early game, men AD er mye mye bedre late game. Igjen støtter dette opp under min grunn at AP er dårlig lategame, spesielt i forhold til AD.

 

Mordekaiser er bedre som AD. 300AD er bedre enn 500AP og like lett å få. 300AD gir deg rundt 6-7k damage done over 5sec med bare physical attacks. Si rundt 2k life stolen med litt lifesteal. Husk at Q'en scaler over dobbelt så mye på AD. Det er jo den du spammer under en teamfight.

 

Kennen er et bedre alternativ å bygge AP på enn mordekaiser. Han scaler mye bedre. Jeg vil uansett si at du får like mye ut av en AD kennen som en AP kennen.

 

 

hahahahahahaha..

*snip*

 

 

 

Så fint at du innrømmer jeg har noe rett i det jeg sier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er relativt vanskelig å argumentere for hva som er best da man ikke vil se det uten å spille, men AP mordekaiser med Lich bane er bedre enn tank mordekaiser eller AD mordekaiser(om det var seriøst) any day.

 

Tror uansett at Refsa troller når han sier AD kennen er like bra som AP kennen.

Endret av Cemi
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke AD mordekaiser være seriøst? Leste du ikke hva jeg sa om scalings på Q'en og hvor mye sustained damage du har?

 

350AD gir 11200damage over 5 sec med alle spells.

600AP gir 5300damage over 5 sec med alle spells.

 

Om du popper lichbane etter hver spell så rekker du ikke alle spellsa over 5 sec. Det er pågrunn av AS'en han har ikke er rask nok for å procce det. Om han hadde hatt det hadde han gjort 2400damage ekstra. Noe som ikke tar igjen AD på noen måte. Spell Vamp kan heller ikke brukes som et argument da AD har lifesteal.

 

AD kennen == AP kennen. Før var AD kennen bedre, men etter patchen ble ratioen hans buffa og han er bedre som AP nå.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke AD mordekaiser være seriøst? Leste du ikke hva jeg sa om scalings på Q'en og hvor mye sustained damage du har?

 

350AD gir 11200damage over 5 sec med alle spells.

600AP gir 5300damage over 5 sec med alle spells.

 

Om du popper lichbane etter hver spell så rekker du ikke alle spellsa over 5 sec. Det er pågrunn av AS'en han har ikke er rask nok for å procce det. Om han hadde hatt det hadde han gjort 2400damage ekstra. Noe som ikke tar igjen AD på noen måte. Spell Vamp kan heller ikke brukes som et argument da AD har lifesteal.

 

AD mordekaiser er ikke seriøst fordi at du vil ikke holde shield oppe, noe du vil kunne med AP mordekaiser. Dersom du spiller AD så vil du ende opp med å bli kitet 24/7 og alle ranged spellsene dine vil ikke gjøre noenting.

 

350 AD gir 11200 damage over 5 sec. Tror du har regna feil.

 

Q gir 350 + 1,7AD scaling dersom target er alene. Da får du 945 damage fra Q.

E gir 245 damage som ikke scaler med AD.

W gir 80 damage per sec.

 

1590 damage + 3 auto hits a 350 damage.

 

2640 damage før armor og resists.

 

+ At du vil være død før den tid.

 

Eller 600 AP

 

350 + 0,7AP = 770

W gir 80 + 0,2*600 damage i sekundet = 1400 damage.

E gir 245 + 0,6*600 = 605 damage.

 

Og teller ikke R siden jeg ikke gjorde det på AD pga. scaler med target HP. Den gjør uansett mer damage som AP.

 

Dette blir 2775 damage, uten auto hits med eventuelle Lich bane proccs og ulti.

 

2775 > 2640

 

Iron Man

(25-30)% depending on champion level, of the damage dealt from abilities is converted into a temporary shield. Maximum shield strength is (620) health. The shield decays by 3% per second.

 

Source på scaling http://leaguecraft.com/champion/mordekaiser.xhtml

Endret av Cemi
Lenke til kommentar

Q'en hans skaler over dobbelt så mye på AD som på AP. Hvorfor ikke gå AD på han? Bare fordi han er kul som AP og at han gjør mye damage med Q og E betyr ikke det at han er bra med AP. Blir det samme som med kennen. Han er god med AP, men 4 ganger så bra med AD.

 

Mordekaiser trengs ikke å fokuseres ned i lategame fordi da har alle andre tatt ham igjen. Han gjør ikke mer damage enn personen som står ved siden av med halvparten av hans HP.

 

Fokuserer det andre laget mordekaiser -> laget ditt vinner teamfighten. Blir carry'en på laget fokusert ned sammen med en av de andre AP carryene så er kampen snudd på hodet. Det handler om prioritering.

 

Som sagt kan jeg også recorde neste gang jeg møter mordekaiser i lane. Det er ikke noe problem for meg det. Bare husk at alt er utifra sitasjonen. Om Mordekaiser laner med Taric så er det unfair. Da kunne Xin hvert like sterk og enda sterker i lane. Om du ser poenget mitt.

 

Dette stemmer jo ikke i det hele tatt! Morde må instagibbes lategame, lar du den jæveln stå i fred, er det gg. Må burste han ned under en nuke, ellers blir det gråt. Gjerne record, men record mot ok'e spiller, 2 top/mid? Tenker du normal elnz ? Speaking of: Ad kennen er en vits, mange som bruker det som troll build, men det er jo på ingen måte bedre en ap kennen

En Veigar er farligere enn en Mordekaiser. Det kan du ikke si noe imot. Bare fordi han scaler litt med AP betyr ikke det at han er best som AP. AP er bra early game, men AD er mye mye bedre late game. Igjen støtter dette opp under min grunn at AP er dårlig lategame, spesielt i forhold til AD.

 

Mordekaiser er bedre som AD. 300AD er bedre enn 500AP og like lett å få. 300AD gir deg rundt 6-7k damage done over 5sec med bare physical attacks. Si rundt 2k life stolen med litt lifesteal. Husk at Q'en scaler over dobbelt så mye på AD. Det er jo den du spammer under en teamfight.

 

Kennen er et bedre alternativ å bygge AP på enn mordekaiser. Han scaler mye bedre. Jeg vil uansett si at du får like mye ut av en AD kennen som en AP kennen.

 

Wow, wow, wow. Her må man se på heltene i konteksten av metagamet. Veig, super squishy high-burst ap med lite survivability. Jeg liker veigar, men han passer dessverre ikke inn i metaet akkurat nå. Han har syk burst, mest i spillet lategame. Men fyller han og morde samme rolle? Ikke faen. Er veigar bedre enn morde? Ikke faen

 

Hvorfor? Morde har mye mer DPS. Morde kan overleve lengre, og gjøre mer damage over tid. Altså blir han bedre i alle sammenhenger, såfremst man ikke picker rundt veigar. Er problematisk dog. Morde ad har så lite dps med ad, du har et skill some scaler ad+ap(Q), w(AP), E(AP) R(AP). Sammenlagt gjør disse mer skade med ap build, og spesielt dersom man får lich bane. Bonusen på AA med lich bane går på AP, dermed må man ha høyest mulig AP for å gjøre ekstra damage;) Som igjen støtter opp at morde AP > offtankAP > tank > ad

Lenke til kommentar

Nå har jeg regna med physical damage også. Skal dette bli likt i teorien. Det eneste som gir en fordel med AP er rylais. Det finnes counterparts på AD siden som også slower. Du ender opp med like mye HP og like mye survivability. Husk at du bygger AS med AD og da får du rundt 2 hits + i sekundet. AD er ikke bare spellsa. AD er også damagen du gjør med auto attacks. Husk det.

 

Veigar var et eksempel. Ikke ta det så bokstavelig.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Nå har jeg regna med physical damage også. Skal dette bli likt i teorien. Det eneste som gir en fordel med AP er rylais. Det finnes counterparts på AD siden som også slower. Du ender opp med like mye HP og like mye survivability. Husk at du bygger AS med AD og da får du rundt 2 hits + i sekundet. AD er ikke bare spellsa. AD er også damagen du gjør med auto attacks. Husk det.

 

Veigar var et eksempel. Ikke ta det så bokstavelig.

 

Sup kiting!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Soraka var litt morsom, men fryktelig lang cd nå på healen, men jeg spilte ikke soraka før den såkalte talon patchen så vet egentlig ikke hvordan ting var før. Men noe som er irriterende i team fights, at healen hennes kan heale minions, det er steike meg ikke lett å alltid trykke riktig midt i en teamfight med mange minions. Finnes det ikke en lettere måte å gjøre dette på? Jeg kan ikke se at det blir gjort på den måten for de på lvl 30 og som har spilt en stund. Klart jeg er ikke så veldig god, men å missclicke sånn vil skje alle ville jeg tro? Eller så er jeg bare grusomt dårlig :!:

Lenke til kommentar

8250 i auto attacks. 11200 med alle spellsa.

 

IE + 2 PD = Konstant crit. 250% CritD fra IE. 350AD gir critts på 825. Hvert sekund gir 1650DPS. 5 sec gir 8250 damage.

 

Lal. Ok, i et teoretisk scenario så kan det funke. Men før du har IE og 2xPD på mordekaiser så vil dere ha tapt gamen. Du vil aldri få tatt ett eneste slag uten å være død.

 

AD morde er ikke viable in game.

8250 i auto attacks. 11200 med alle spellsa.

 

IE + 2 PD = Konstant crit. 250% CritD fra IE. 350AD gir critts på 825. Hvert sekund gir 1650DPS. 5 sec gir 8250 damage.

 

Lal. Ok, i et teoretisk scenario så kan det funke. Men før du har IE og 2xPD på mordekaiser så vil dere ha tapt gamen. Du vil aldri få tatt ett eneste slag uten å være død.

 

AD morde er ikke viable in game.

 

Det blir som å si at AD soraka er det beste, fordi om du har IE og 2PD med 350 damage så blir det 8250 damage på 5 sec og det er mer HP enn noen champions har!

Endret av Cemi
Lenke til kommentar

Nå har jeg regna med physical damage også.

 

Er veldig interessert i hvilken physical damage som gir 11200 damage på 5 sec.

 

8250 i auto attacks. 11200 med alle spellsa.

 

IE + 2 PD = Konstant crit. 250% CritD fra IE. 350AD gir critts på 825. Hvert sekund gir 1650DPS. 5 sec gir 8250 damage.

 

Men da kan de jo perma kite deg og burste deg som om du var melee ashe :|

Lenke til kommentar

Vi kan gjærne bringe inn forskjellige scenarioer og si at om du møter den og den klarer du deg ikke. Det finnes flere tusen mulige kombinasjoner av team setup og alle kan countre hverandre. En ashe hadde drept de fleste andre champions og da siden ho bare kan kite dem rundt. Husk at det er teoretisk og at i en generell build vil man ikke stacke opp dette i samme rekkefølge. Jeg bare ga frem tallene på at IE og 100% crit vil gi 8200Physical damage over 5 sec. Igjen, dette er teoretisk og ingame er noe annet.

Lenke til kommentar

Soraka var litt morsom, men fryktelig lang cd nå på healen, men jeg spilte ikke soraka før den såkalte talon patchen så vet egentlig ikke hvordan ting var før. Men noe som er irriterende i team fights, at healen hennes kan heale minions, det er steike meg ikke lett å alltid trykke riktig midt i en teamfight med mange minions. Finnes det ikke en lettere måte å gjøre dette på? Jeg kan ikke se at det blir gjort på den måten for de på lvl 30 og som har spilt en stund. Klart jeg er ikke så veldig god, men å missclicke sånn vil skje alle ville jeg tro? Eller så er jeg bare grusomt dårlig :!:

Du kan heale de ved å trykke på heltene på venstre side av skjermen. De må være innenfor range selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Vi kan gjærne bringe inn forskjellige scenarioer og si at om du møter den og den klarer du deg ikke. Det finnes flere tusen mulige kombinasjoner av team setup og alle kan countre hverandre. En ashe hadde drept de fleste andre champions og da siden ho bare kan kite dem rundt. Husk at det er teoretisk og at i en generell build vil man ikke stacke opp dette i samme rekkefølge. Jeg bare ga frem tallene på at IE og 100% crit vil gi 8200Physical damage over 5 sec. Igjen, dette er teoretisk og ingame er noe annet.

 

 

Du liker å vri deg unna må jeg si. Eller endre det som det er snakk om. Alle har jo her snakket om hva som funker i spillet. Ikke teoretisk, at du bruker det som en escapegoat er vel litt teit. Bedre å innrømme du tar helt feil og la det ligge.

 

Synes soraka eksemplet er veldig godt. Teoretisk sett kan du sikkert lage alle champs i spillet til beste tank eller dps eller w\e. Men det funker rett og slett ikke. For ikke å snakke om hva som faktisk er beste buildet på en gitt hero og dens rolle.

Lenke til kommentar

Jeg brukte teoretisk fordi det var det jeg regna ut fra starten av. Ved å ta inn et scenario som "ashe hadde gjort det og det" passer ikke helheten. Det er en enkelt champion.

 

Jeg hadde et game mot mordekaiser nå. Lanet ikke mot han så gadd ikke recorde. Kan si det slik at han overlevde ikke lenge med AP builden sin mot min Nasus. Her går han full AP. Shieldet vakke verdt en dritt og jeg soloa han lett med Nasus.

 

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg rank i solo que, etter å ha vunnet 7 games og tapt 3, havna på 137X, husker ikke helt. Tok så et game og gikk over 1400. :D

 

Har et spørsmål, hvor starter og stopper sånn ca. low, mid, high og hell elo?? Og hvordan er spillerne i de forskjellige rankene??

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg rank i solo que, etter å ha vunnet 7 games og tapt 3, havna på 137X, husker ikke helt. Tok så et game og gikk over 1400. :D

 

Har et spørsmål, hvor starter og stopper sånn ca. low, mid, high og hell elo?? Og hvordan er spillerne i de forskjellige rankene??

 

Top 3% er ifølge end season greia 1520+, top 0,2% er 1900+.

 

Hell elo ender aldri, det finnes alltid dårlige spillere, slik vil det alltid være. Folk spiller blame game på alle ELO's :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...