Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okey, så du sier at om du møter mordekaiser er det bare og vente 20 min på å surrendre fordi du har tapt uansett?

 

Aaaw, hell no. Chaingank og prøv å vinn mid-game. Men han er en helt ubrukelig broken hero for tiden. Men har du morgana, kan jo ting plutselig snu seg :))) Du kan jo selv bare gå afk farm top, og kose deg. Så har begge laga op bruisers, men det er rimelig kjipt om det andre laget har en mk, spesielt i solo Q. I premade 5on5, kan man spille rundt han, men han er så sykt sterk i soloq games at det er helt lattis. Han er jo bedre pubstomper enn singed.

 

EDIT: Du kan jo alltids være så heldig å møte en warmog morde^^ Eller FON morde, da får man jo selv et free win ettersom han blir helt ubrukelig :D

Endret av Lillekrek
Lenke til kommentar

De fleste games jeg spiller mot en mordekaiser vinner jeg. Om han går AP eller ikke han faller av mer mot lategame enn laget jeg har. Spesielt når han er den eneste med farm om han får farme. Han er god til en ting, løpe inn og pushe ut mye damage i early/mid game før han blir tatt igjen av hele det andre laget late game og sliter ræva av seg for å gjøre noe.

 

Han scaler forferdelig dårlig på AP og det er bare q'en som gjør veldig mye damage.

Lenke til kommentar

De fleste games jeg spiller mot en mordekaiser vinner jeg. Om han går AP eller ikke han faller av mer mot lategame enn laget jeg har. Spesielt når han er den eneste med farm om han får farme. Han er god til en ting, løpe inn og pushe ut mye damage i early/mid game før han blir tatt igjen av hele det andre laget late game og sliter ræva av seg for å gjøre noe.

 

Han scaler forferdelig dårlig på AP og det er bare q'en som gjør veldig mye damage.

 

Lave cooldowns, sinnsyk damage, aoe, kan gå inn, trykke weqr+ignite. Plutselig er dere 6v4, lategame er GA MUST på morde. Du dør, du styrer forsatt carrien deres mens du gjenopplives til å diske ut skade, trololo. Enten er du verdens beste spiller, eller så spiller du mot helt elendige spiller som ikke kan bruke morde. Men god natt nå:) Vi er tydeligvis uenige og blir ikke enige. Men ser gjerne noen som helst form for bevis på at du klarer å harrasse morde på lane :>

Lenke til kommentar

Q'en hans skaler over dobbelt så mye på AD som på AP. Hvorfor ikke gå AD på han? Bare fordi han er kul som AP og at han gjør mye damage med Q og E betyr ikke det at han er bra med AP. Blir det samme som med kennen. Han er god med AP, men 4 ganger så bra med AD.

 

Mordekaiser trengs ikke å fokuseres ned i lategame fordi da har alle andre tatt ham igjen. Han gjør ikke mer damage enn personen som står ved siden av med halvparten av hans HP.

 

Fokuserer det andre laget mordekaiser -> laget ditt vinner teamfighten. Blir carry'en på laget fokusert ned sammen med en av de andre AP carryene så er kampen snudd på hodet. Det handler om prioritering.

 

Som sagt kan jeg også recorde neste gang jeg møter mordekaiser i lane. Det er ikke noe problem for meg det. Bare husk at alt er utifra sitasjonen. Om Mordekaiser laner med Taric så er det unfair. Da kunne Xin hvert like sterk og enda sterker i lane. Om du ser poenget mitt.

Lenke til kommentar

Jeg syns morde er mye mer effektiv som ren tank, da får de rette folka killsa, og du outlaster alt med en ulti som river alle i fillebiter om du setter den riktig.

Hva er poenget med det da når det andre laget bare kan gå rett på carry og så står du der igjen og gjør 0 dmg.

Morde gjør ikke null dmg, uavhengig hvilken build du bruker. offense og magic pen, det er nok, du trenger ikke mer. Når du i tillegg har en ulti som snur enhver teamfight så.

 

Det er gøy med ap-morde, men lategame er det bullshit.

Lenke til kommentar

Forresten; Skader ikke 'Smite' spillere? Kun monstere og minions?

 

EDIT: Og angående AP (Altså Ability Power); Hvis jeg er f.eks Tryndamere (Melee, Carry) påvirker AP maxdmg på de skillsa han har? Eller gjelder det kun Mage's? (Og funker det da på Mordekaiser sine spells?)

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Refsa sorry men du har ikke peiling på Morde.

 

 

Og i et øyeblikk så sier du "så klart 150 blabla" mot noobs. Så når han kommer på eksempel med Pro folk som gjør samme. Så "driter i pro"

 

Så hva bryr du deg om da?

 

AP\spellwamp build på han er helt drøyt.

 

Men som med alle heroes i spillet, om du straffer dem hardt nok tidlig game så blir det faceroll senere uansett.

Lenke til kommentar

Morde er veldig annoying å harasse om han er god. Har alltid shield oppe og gjør mer skade mot deg (via spells og creeps) når du prøver å ødelegge for han. Er ikke umulig, men heller ikke ez faceroll lål.

 

Bygg tanky ap, RoA, Spellvamp, en mulig rabadabadingdongs om du allereder roflpwner hardt, gå deretter for tanky items som FoN, Thornmail, GA, Warmogs (om de ikke kjøper DFG / Madreds.)

 

 

Lenke til kommentar

Morde er veldig annoying å harasse om han er god. Har alltid shield oppe og gjør mer skade mot deg (via spells og creeps) når du prøver å ødelegge for han. Er ikke umulig, men heller ikke ez faceroll lål.

 

Bygg tanky ap, RoA, Spellvamp, en mulig rabadabadingdongs om du allereder roflpwner hardt, gå deretter for tanky items som FoN, Thornmail, GA, Warmogs (om de ikke kjøper DFG / Madreds.)

 

RoA på Mordekaiser? You better be trolling :dontgetit:

Lenke til kommentar

Ghad, skjønner ikke hvorfor folk kjører Thornmail i stedet for Randuins i standardbuild. Greit nok hvis man møter Yi/Trynda, men health, healthregen, slow når man blir hitta og en imba passive overkjører 30 mer armor og en passiv som er nærmest ubrukelig(svært sjeldent du blir focusa som tank/offtank).

Lenke til kommentar

Morde er veldig annoying å harasse om han er god. Har alltid shield oppe og gjør mer skade mot deg (via spells og creeps) når du prøver å ødelegge for han. Er ikke umulig, men heller ikke ez faceroll lål.

 

Bygg tanky ap, RoA, Spellvamp, en mulig rabadabadingdongs om du allereder roflpwner hardt, gå deretter for tanky items som FoN, Thornmail, GA, Warmogs (om de ikke kjøper DFG / Madreds.)

 

RoA på Mordekaiser? You better be trolling :dontgetit:

Argh, faen gikk litt fort i svingene her! Mente selvsagt Rylais, beklager det!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Levlene mine strømmer på, og jeg er allerede oppe i 160 kamper med 100 wins. De siste kampene har jeg gått tanky med Gragas. Har kjøpt catalyst protector til å starte med, gått over til boots med armor og dodge, kjøpt rod of ages og videre banshee's veil. Så har jeg kjøpt den armoren som ser litt ut som det vokser gress på (Husker ikke navn, men trenger 430 health beltet, ruby crystal og noe hp-regen item). Er det en mer optimal måte? Tenker på å bytte ut Rod of ages med noe annet, kanskje?

Ellers har det gått fint, den tar mye liv og jeg tåler turrets og champs helt greit. 6-1-7, 5-2-5 og 5-3-6. Er det kanskje en mer optimal tankingklasse som er morsom å spille?

Lenke til kommentar

Q'en hans skaler over dobbelt så mye på AD som på AP. Hvorfor ikke gå AD på han? Bare fordi han er kul som AP og at han gjør mye damage med Q og E betyr ikke det at han er bra med AP. Blir det samme som med kennen. Han er god med AP, men 4 ganger så bra med AD.

 

Mordekaiser trengs ikke å fokuseres ned i lategame fordi da har alle andre tatt ham igjen. Han gjør ikke mer damage enn personen som står ved siden av med halvparten av hans HP.

 

Fokuserer det andre laget mordekaiser -> laget ditt vinner teamfighten. Blir carry'en på laget fokusert ned sammen med en av de andre AP carryene så er kampen snudd på hodet. Det handler om prioritering.

 

Som sagt kan jeg også recorde neste gang jeg møter mordekaiser i lane. Det er ikke noe problem for meg det. Bare husk at alt er utifra sitasjonen. Om Mordekaiser laner med Taric så er det unfair. Da kunne Xin hvert like sterk og enda sterker i lane. Om du ser poenget mitt.

 

Dette stemmer jo ikke i det hele tatt! Morde må instagibbes lategame, lar du den jæveln stå i fred, er det gg. Må burste han ned under en nuke, ellers blir det gråt. Gjerne record, men record mot ok'e spiller, 2 top/mid? Tenker du normal elnz ? Speaking of: Ad kennen er en vits, mange som bruker det som troll build, men det er jo på ingen måte bedre en ap kennen

Lenke til kommentar

Levlene mine strømmer på, og jeg er allerede oppe i 160 kamper med 100 wins. De siste kampene har jeg gått tanky med Gragas. Har kjøpt catalyst protector til å starte med, gått over til boots med armor og dodge, kjøpt rod of ages og videre banshee's veil. Så har jeg kjøpt den armoren som ser litt ut som det vokser gress på (Husker ikke navn, men trenger 430 health beltet, ruby crystal og noe hp-regen item). Er det en mer optimal måte? Tenker på å bytte ut Rod of ages med noe annet, kanskje?

Ellers har det gått fint, den tar mye liv og jeg tåler turrets og champs helt greit. 6-1-7, 5-2-5 og 5-3-6. Er det kanskje en mer optimal tankingklasse som er morsom å spille?

 

Gragas er mye bedre som APcarry enn tank. Han fungerer også som offtank(AP med noe def items, alà Banshees, Zhonyas ol.)

Lenke til kommentar

Q'en hans skaler over dobbelt så mye på AD som på AP. Hvorfor ikke gå AD på han? Bare fordi han er kul som AP og at han gjør mye damage med Q og E betyr ikke det at han er bra med AP. Blir det samme som med kennen. Han er god med AP, men 4 ganger så bra med AD.

 

Mordekaiser trengs ikke å fokuseres ned i lategame fordi da har alle andre tatt ham igjen. Han gjør ikke mer damage enn personen som står ved siden av med halvparten av hans HP.

 

Fokuserer det andre laget mordekaiser -> laget ditt vinner teamfighten. Blir carry'en på laget fokusert ned sammen med en av de andre AP carryene så er kampen snudd på hodet. Det handler om prioritering.

 

Som sagt kan jeg også recorde neste gang jeg møter mordekaiser i lane. Det er ikke noe problem for meg det. Bare husk at alt er utifra sitasjonen. Om Mordekaiser laner med Taric så er det unfair. Da kunne Xin hvert like sterk og enda sterker i lane. Om du ser poenget mitt.

 

Dette stemmer jo ikke i det hele tatt! Morde må instagibbes lategame, lar du den jæveln stå i fred, er det gg. Må burste han ned under en nuke, ellers blir det gråt. Gjerne record, men record mot ok'e spiller, 2 top/mid? Tenker du normal elnz ? Speaking of: Ad kennen er en vits, mange som bruker det som troll build, men det er jo på ingen måte bedre en ap kennen

En Veigar er farligere enn en Mordekaiser. Det kan du ikke si noe imot. Bare fordi han scaler litt med AP betyr ikke det at han er best som AP. AP er bra early game, men AD er mye mye bedre late game. Igjen støtter dette opp under min grunn at AP er dårlig lategame, spesielt i forhold til AD.

 

Mordekaiser er bedre som AD. 300AD er bedre enn 500AP og like lett å få. 300AD gir deg rundt 6-7k damage done over 5sec med bare physical attacks. Si rundt 2k life stolen med litt lifesteal. Husk at Q'en scaler over dobbelt så mye på AD. Det er jo den du spammer under en teamfight.

 

Kennen er et bedre alternativ å bygge AP på enn mordekaiser. Han scaler mye bedre. Jeg vil uansett si at du får like mye ut av en AD kennen som en AP kennen.

Lenke til kommentar

Q'en hans skaler over dobbelt så mye på AD som på AP. Hvorfor ikke gå AD på han? Bare fordi han er kul som AP og at han gjør mye damage med Q og E betyr ikke det at han er bra med AP. Blir det samme som med kennen. Han er god med AP, men 4 ganger så bra med AD.

 

Mordekaiser trengs ikke å fokuseres ned i lategame fordi da har alle andre tatt ham igjen. Han gjør ikke mer damage enn personen som står ved siden av med halvparten av hans HP.

 

Fokuserer det andre laget mordekaiser -> laget ditt vinner teamfighten. Blir carry'en på laget fokusert ned sammen med en av de andre AP carryene så er kampen snudd på hodet. Det handler om prioritering.

 

Som sagt kan jeg også recorde neste gang jeg møter mordekaiser i lane. Det er ikke noe problem for meg det. Bare husk at alt er utifra sitasjonen. Om Mordekaiser laner med Taric så er det unfair. Da kunne Xin hvert like sterk og enda sterker i lane. Om du ser poenget mitt.

 

Dette stemmer jo ikke i det hele tatt! Morde må instagibbes lategame, lar du den jæveln stå i fred, er det gg. Må burste han ned under en nuke, ellers blir det gråt. Gjerne record, men record mot ok'e spiller, 2 top/mid? Tenker du normal elnz ? Speaking of: Ad kennen er en vits, mange som bruker det som troll build, men det er jo på ingen måte bedre en ap kennen

En Veigar er farligere enn en Mordekaiser. Det kan du ikke si noe imot. Bare fordi han scaler litt med AP betyr ikke det at han er best som AP. AP er bra early game, men AD er mye mye bedre late game. Igjen støtter dette opp under min grunn at AP er dårlig lategame, spesielt i forhold til AD.

 

Mordekaiser er bedre som AD. 300AD er bedre enn 500AP og like lett å få. 300AD gir deg rundt 6-7k damage done over 5sec med bare physical attacks. Si rundt 2k life stolen med litt lifesteal. Husk at Q'en scaler over dobbelt så mye på AD. Det er jo den du spammer under en teamfight.

 

Kennen er et bedre alternativ å bygge AP på enn mordekaiser. Han scaler mye bedre. Jeg vil uansett si at du får like mye ut av en AD kennen som en AP kennen.

 

 

hahahahahahaha..

eb6.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...