Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Angående Mordekaiser.

Skaff deg litt spell vamp, og ikke bygg full tank. Du har ingen cc så folk kan bare ignorere deg i fights.

 

Husk å chille dem med Q eller R før du bruker E. Wallen er den viktigste spellen du har(kanskje beste spellen i spillet).

Det var vel det meste.

Utrolig stilig at dette funker sammen med ashe. Om du bommer med stun elsn og hun hitter dem med q'en sin så får du den bonusen.

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil fortsatt rate Anivia sin wall over.

 

En god wall i en teamfight fucker opp hele laget dems. Carries på avveie, supports som ikke kan supporte og tanks som ikke har sjangs til å interrupte ditt lag ser jeg gjerne over en singlechamp beskyttelse.

 

En stun fra det andre laget og fighten er jevnet ut. Om det andre laget har mye singletarget spells, spesielt stuns, så vil en Morgana jevne ut kampen mye bedre. Hun kansellerer altså et veldig viktig element ved en teamfight.

 

Om du har, si, Morgana og Katarina i lane. Et shield på katarina mens ho har ulti garanterer en full ulti duration.

Lenke til kommentar

Det er uansett lurt og starte med Warmogs da han roflstomper i starten med mye HP.

 

Det er helt ubrukelig å bygge warmogs på MK. Start med revolver, bygg den enten til WOTA eller gunblade. Det er to forskjellige måter å spille morde på; begge er brukbar.

 

1.Full WTFDAMAGEYUSOOP???!?!

 

revolver->sheen->redhat->lichbane og alt annet er bonus.

 

2.Y U SO OPv2??!?!

revolver

Visage

ryali

Wota/gun(kan skaffes tidligere, spess om du går wota)

GA

Lichbane

Lenke til kommentar

Er rimelig uenig med noe av det som har blitt skrevet. Mordes store styke er hans evne til å farme, helt gjennomsnittlig morde farm etter 15 min er jo 150 cs +. Da har du allerede core iteman, og enhver gank top er nesten sure kill. Morde dabber definitivt ikke av lategame, da han er sterkest. Morde kan gå 0-7 på lane og roflstompe lategame. Warmog er så ubrukelig på morde ettersom du går ap, gir ethvert skill deg full armor, og q'en gjør 1600 damage på single target med q.

Endret av Lillekrek
Lenke til kommentar

Er rimelig uenig med noe av det som har blitt skrevet. Mordes store styke er hans evne til å farme, helt gjennomsnittlig morde farm etter 15 min er jo 150 cs +. Da har du allerede core iteman, og enhver gank top er nesten sure kill. Morde dabber definitivt ikke av lategame, da han er sterkest. Morde kan gå 0-7 på lane og roflstompe lategame. Warmog er så ubrukelig på morde ettersom du går ap, gir ethvert skill deg full armor, og q'en gjør 1600 damage på single target med q.

 

Har han 150farm etter 15min spiller han mot noen komplette idioter. Alle champions roflstomper om de får farme fritt, og mordekaiser er ikke noe unntak. Om han får 150 farm etter 15min, greit du kan bygge full AP. Om ikke så er det lettere og stompe early/mid game med en Warmogs.

Lenke til kommentar

Er rimelig uenig med noe av det som har blitt skrevet. Mordes store styke er hans evne til å farme, helt gjennomsnittlig morde farm etter 15 min er jo 150 cs +. Da har du allerede core iteman, og enhver gank top er nesten sure kill. Morde dabber definitivt ikke av lategame, da han er sterkest. Morde kan gå 0-7 på lane og roflstompe lategame. Warmog er så ubrukelig på morde ettersom du går ap, gir ethvert skill deg full armor, og q'en gjør 1600 damage på single target med q.

 

Har han 150farm etter 15min spiller han mot noen komplette idioter. Alle champions roflstomper om de får farme fritt, og mordekaiser er ikke noe unntak. Om han får 150 farm etter 15min, greit du kan bygge full AP. Om ikke så er det lettere og stompe early/mid game med en Warmogs.

 

Hvordan klarer man IKKE å få så mye farm med morde? Det er spørsmålet, så lenge ikke morde laner mot akali, får han den farmen automatisk... Morde kan uansett komme tilbake lategame om han blir chainganket, fordi han er så utrolig sterk late. Ap morde >> all

Lenke til kommentar

Morde er mye dårligere enn mange andre lategame champions. Han skal ikke få så mye farm uansett hvem han laner mot. Han får det ikke automatisk om han blir harassa konstant gjennom gamet. Det er et veldig dårlig argument at han uansett får den farmen. Han kan bli stoppet like lett som andre. Har han ikke shieldet oppe så er han steindau. Igjen, om han får 150 farm etter 15min så spiller han mot en gjeng med rompehuer som han uansett burde vinne mot.

Lenke til kommentar

Morde er mye dårligere enn mange andre lategame champions. Han skal ikke få så mye farm uansett hvem han laner mot. Han får det ikke automatisk om han blir harassa konstant gjennom gamet. Det er et veldig dårlig argument at han uansett får den farmen. Han kan bli stoppet like lett som andre. Har han ikke shieldet oppe så er han steindau. Igjen, om han får 150 farm etter 15min så spiller han mot en gjeng med rompehuer som han uansett burde vinne mot.

 

Mhm, de beste spillerne i verden er skikkelige rompehuer. Så du oss på streamen mot fnatic? Morde top mot shushei over 150 cs etter 15 min ^^ 3-1 stats. Eller sjekk dyrus sin stream med Vman7 builden. Får enda mer farm, og faceroller det meste. Det han spiller mot er også mye bedre enn alle oss :\ Du kan gjerne komme med et eksempel på bedre lategame champ. Morde er så broken atm, at det er helt latterlig. Angående harass, hvordan harrasser du en som ikke kan bli harraset? Det er jo umulig, trykk w, gå inn i creepwaven, trykk e, gå i bushen. Rinse and repeat.

Lenke til kommentar

Jeg driter vel i hva en pro-spiller gjør. De er ikke guder i dette spillet som vet alt. Alle champions kan harasses, bare på forskjellige måter. Konstant auto attacking når han nærmer seg creepwave og spellharass kan holde ham unna. Han er ikke en gud som bare kan løpe på. Har merket selv at han er lett å ta ned om man harasser han fra starten av.

Lenke til kommentar

Jeg driter vel i hva en pro-spiller gjør. De er ikke guder i dette spillet som vet alt. Alle champions kan harasses, bare på forskjellige måter. Konstant auto attacking når han nærmer seg creepwave og spellharass kan holde ham unna. Han er ikke en gud som bare kan løpe på. Har merket selv at han er lett å ta ned om man harasser han fra starten av.

 

De er definitivt ikke guder, men de er jo udiskutabelt de beste spillerne. Vman7 er jo ikke en top spiller, men hannes morde build er den som brukes i høy elo nå, nettop fordi det funker. Morde er helt broken, alle andre nerfes, men han har ikke blitt rørt i lang tid. Plutselig kommer han tilbake og er helt boss. Men morde er nesten umulig å harrasse, du kan godt få teste. Send gjerne en rp hvor du viser at han kan harasses, vi kan teste 1v1 10 ganger på rad, jeg tviler helt utrolig. Så lenge det ikke er akali.

 

EDIT: Tror forresten du tar mer skade av å auto-attacke morde enn det han tar, med tanke på skjoldet hannes.

Endret av Lillekrek
Lenke til kommentar

Han har ikke alltid skjold oppe. Jeg skrive at man må starte og harasse han fra starten av. Man kan ikke la han gå inn i creepwave og denge løs som han selv vil. Da gir du han farm og har automatisk tapt lane. Om det er mot mordekaiser eller vayne for den saks skyld.

 

Du tenker level 1, eller missforstår jeg? Lee sin kan puune han level 1 om du er heldig og han som spiller morde er tilbakestående. Ellers, ser jeg dette som svært lite sannsynlig ettersom skjoldet holder seg oppe hele veien til neste creep wave kommer, ergo har du alltid skjold. Du starter harrass, han trykker e. Du har automatisk tapt:| Creepene slår på deg, du tar damage, han troller rundt creepene, trykker e på deg og creepene, har fullt skjold og drar ikke aggro. Du derimot tar skade under hele seansen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...