Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Du TRENGER IKKE bruke ekte penger på det. Du tjener opp IP etter hver kamp du spiller. 450/1350/3150/4800/6300IP trengs for diverse champions. Champions som koster 450 er like bra som de som koster 6300.

 

 

Sjekk rangeringa de igjen :)

 

Min rangering av AP carry:

1. Annie

2. Vlad

3. Kass

4. Malz

5. Brand

 

Rangeringa mi er fin den. Kassadin skjønner jeg ikke hva gjør på din liste. Spiller to jevne lag mot hverandre, så faller Kassadin langt bak, da hun ikke er sterk nok til å farme minions ift andre AP-mid champs.

 

 

Sjekk ut Elementz sin "Tier List" på http://rog.clgaming.net

Sry, tror jeg formulerte litt feil.

Du har satt både Orianna og Vlad på tredje plass :)

 

Jeg carrier ganske ofte med Kass.

 

Kan hende jeg tror carry er noe annet enn det du tror.

 

Jeg mener da at carry er en champ som gjør så laget vinner. Har jeg rett?

 

Nope. Laget vinner en kamp. Det er et teamspill så i en jevnt matcha kamp skal ikke en person kunne vinne kampen. En carry er en som må i early/mid game bli carrya av teamet til en god farm og i late game carrye teamet til seier. Som oftest blir AD champs med mye damage kalt carries.

 

Som AP er ståa litt annerledes. En god AP carry er en champion med veldig gode scalings. Dette gjør at ditt lags AP carry får mer ut av 4000 gull enn motstanderens AP carry.

 

(Ville ikke putta vladimir i AP carry. Han bygges best som semi tank med mye HP/AP.)

 

 

Joa, men det tar jo evigheter å få nok points

:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjapt om Lux, og andre mager for den del. En veldig enkel, men veldig god måte å bygge mager på atm. er slik:

 

Du begynner med det du måtte ønske, deretter kjøper du 3-4 Doran's rings og basic boots. Etter det går du rett for Rabadons Deathcap. Dette gir deg alt du trenger tidlig, AP, helse og mana regen. Om du farmer rett vil du ha deatcap etter ca 15-20 min, noe som gjør deg utrolig sterk så tidlig i gamet. Etter det gjør du ferdig boots, og så kan du begynne å kjøpe tins som mejai's, Void staff etc. Du trenger ikke mye magic pen osv tidlig i spillet, det eneste du trenger er sånn at du kan lane godt. Dvs. mye mana regen, helse, og nok AP til å jage de andre ut av lane.

 

Dette er mest effektivt i soloQ, men virker selv om du har ett fult lag. Doran's Ring er uten tvil en av de beste itemene man kan kjøpe nå, og 3-4 av den er utolig effektivt. Jeg bruker samme build på annie og, i tillegg til at det virker på folk som taric og swain. Når du har komt litt ut i spillet kan du selge ringer for andre items, men basen er 3-4 ringer+deathcap.

 

Om du ikke har prøvd dette, eller syns det bare er helt idiotisk på papiret, så prøv. Er utrolig effektivt, og hele settet, med oppgraderte støvler er bare ca ~6000 gull. For å sette det i perspektiv, det vil gi deg 20 magic pen, mellom 2-250 AP, 400 helse, og 20mana/5. For å fa noenlunde det samme med andre items må du ha Rod of Ages pluss deathcap+boots= >7k gull. Mye penger spart, uten tap af noe særlig effekt.

 

Som ett siste note her, mejai's er verdt pengen om du kan ha >4-5 stacks hele tiden. Men uten det er det botkastede penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å si at det er noe "alle" vet er vel mildt sakt feil. Noe som vises siden noen følger en guide som slavisk forteller deg at du MÅ had mejai's. De fleste som begynner å spille spill som dette følger guider blindt, men skjønner ikke hvorfor de ikke får til de episke stats som det skrytes av. Når man har spilt nok til å skjønne hvordan det skal spilles med spesifikke builds, da kan man begynne med itemer som mejai's.

 

Inntill da, bør man holde seg til noe som er mye lettere. Som f.eks. doran's build. Er ikke alle som kan spille slik man skal med f.eks. nevnte mejai's build. Hvorfor man blir fortalt å spille mejai's uten noen escape er også meg hus forbi. Det krever ihvertfall godt sammarbeid, slik at nevnte Lux er besyttet. Noe som sjeldent er tilfellet i soloQ.

Lenke til kommentar

Er Lich Bane det første jeg burde få på Lux, da?

Jeg pleier alltid kjøre Doran' Ring > Sorcerer's Shoes > Rabadon's Deathcap > Lich Bane. Bedre å bytte om på Deathcap og LB, da?

 

Edit: Jeg er selverklært newbie i dette spillet, og har spilt under ett tosifret tall matcher med Lux.

Endret av Friksjon
Lenke til kommentar

Hater egentlig folk som går Rabadabadanbadons deathcap først. Du får mye ability power der og da, men du gainer mye mer på andre ting.

 

Jeg går aldri dorans item mer. Det er bortkastet "jeg vil ha unødvending lanepressure" item. Gå heller Regrowth Pendant og gjør den om til Philo stone. Da tjener du mye penger og får uendelig lane sustain. Tror jeg i de aller fleste tilfeller eier en fyr med Dorans kontra meg med RePendant.

Lenke til kommentar

@Friksjon

Av hva jeg har funnet ut så lønner det seg kraftig å få seg Death Cap før Lich Bane. Lich Bane vil ikke yte til sitt fulle potensial uten en del AP.

Rush Death cap og sko (CDR eller MPEN). Påt på med blå Elixir når du har råd. Deretter Lich Bane. Etter dette skaffer du deg det du trenger.

For eksempel Hourglass/Banshee etc.

 

@Refsa

Skjønner godt hva du mener. Selv foretrekker jeg Dorans når jeg går duo bot. Solo top går jeg alltid slik som du sier. Mid variere litt utfra hvem jeg mest sannsynlig møter/hvem jeg spiller.

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Sjekket matchhistoryen din fordi jeg er mæd stalker, Jonas og jeg ser at du driver og bygger mejai's soulstealer. Les på hva den gjør og tenk deg ut til hvorfor det er en dårlig idé i de kampene. Ikke bare les på item builds i guider, skjønn hvorfor de og de itemene er go<de greier :thumbup:

 

Nå er vi 2 stk "Jonas" her, men regner med du snakket til meg. Skal lese litt mer i morra, men kjøpte championen i går natt (4-tiden?) og vært på konsert i hele dag, så nå er det for seint igjen til å lese.. :) Jeg leser jo på itemsa jeg kjøper, men har forstått jeg budre lære mye mer om alle items, siden jeg kun kan en brøkdel av dem. Ser også at det finnes mange forskjellige guider, så regner med at det har litt å si med folk man møter og. De siste kampene har jeg gått bot med en kompis, siden annie ALLTID vil ta mid.

 

Har og hatt de 3 ukene på ferie, så er lenge siden jeg har spilt. Og da spilte jeg med noen lvl 30 folk, som alltid sa hva jeg skulle kjøpe. Nå har de startet på US istedet, og der spiller ikke RL vennene mine. Så back til å lære seg sakte men sikkert :)

 

Og jeg tar til meg at jeg kjøper uten å tenke over hvorfor, skal prøve å bli mer(siden jeg alt er så smart) smart i morra.

 

EDIT: rot, men er rett og slett for trøtt til å lese gjennom. Kan sjekke over i morra :)

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Litchbane?

Er lvl 13, er ingen som jungler her, ihvertfall.

Spiller mye bedre nå, føler jeg. Dør sjeldent, og får masser av gull ved å få minion kills easy. Prøvde ikke ta itemet som stacker, følte at denne gangen som jeg aldri døde så ville det ha vært kjekt, men slik var det nå ikke. Skal prøve det dere over sa også i morra. God natt!

Lenke til kommentar

Lite vits å gå Lichbane før andre items, da du nesten ikke får mer AP enn du har attack damage, og du har kastet 2k ut av vinduet når sheen hadde hatt samme effekten. :)

 

Lurere dersom du ønsker å begynne på den først, så gå Sheen -> annet AP item -> ferdig Lich bane.

 

Edit: [som jeg ser Gaarulf har poengtert før meg :)]

Endret av Cemi
Lenke til kommentar

Jepp, Sheen er prio på Lux. Har prøvd ganske mange forskjellige builds på ho. Sheen -> RoA -> AAS -> Lich Bane er et eksempel. Det er vel egentlig bedre på en mana starving champion.

 

Det er vel bare en champion jeg rusher Lich Bane på. Det er Nidalee. Tror det aldri slår feil i forhold til at jeg får mye mana til healing, MMS til chasing i cougar form og en ekstremt stor nuke med "Q". Har vel rundt 120AP når jeg får Lich Bane pga. AP runer.

Lenke til kommentar

Jepp, Sheen er prio på Lux. Har prøvd ganske mange forskjellige builds på ho. Sheen -> RoA -> AAS -> Lich Bane er et eksempel. Det er vel egentlig bedre på en mana starving champion.

 

Det er vel bare en champion jeg rusher Lich Bane på. Det er Nidalee. Tror det aldri slår feil i forhold til at jeg får mye mana til healing, MMS til chasing i cougar form og en ekstremt stor nuke med "Q". Har vel rundt 120AP når jeg får Lich Bane pga. AP runer.

 

Begynte akkurat å spille nidalee på US server. Bare med en kjapp sheen kan du drepe alt som har lite armor. Med en deathcap er det bare å to-shotte folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...