Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Mente ikke slik at det er akkurat han som gjør så teamet vinner, men slik at hvis det er slik at begge lag er like gode så man ikke kommer noe vei så er det den AP/AD champen som avgjør det pga damagen.

 

Vet jo at det er lagspill. Har vell rundt 1300 spilte games så jeg vet hva jeg gjør på lol. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker dette spillet ganske godt. Men idag så jeg at man faktisk må betale med paypal for å få unlocke andre karakterer, det er så feigt at de tar ekte penger for det der.. nå ble ikke spillet så gøy lenger, gidder ikke bruke RL penger på det

Du trodde spillet som har 15mill registrerte spillere kunne driftes på luft og kjærlighet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Skal introdusere en venn av meg til LoL nå.. Han har ikke spilt noe lignende spill før så vil helst at han spiller noe enkelt.. Hvilken av de gratis-klassene burde han starte med? Han bryr seg lite om hva den gjør, så lenge den kan gå en lane med meg (poppy).

 

Amumu, Corki, Heimerdinger, Jax, miss fortune, Nasus, Singed, Taric, Trundle kan han da velge mellom.. (Jeg kan ingen ting om dem, jeg er ganske så ny selv.)

Lenke til kommentar

Hah, fant nettopp denne tråden. Er så sinnsykt lei ubrukelige folk på e-eu... frakk riot for å sperre meg borte fra ALLE jeg spilte med før :/ Enda godt jeg begynte å spille på US, så har alt der. Om det er noen som vil spille med en som har holdt på en god stund og som gjøre det gjennomsnittlig bra, er det bare til å si hei. Samme navn som her.

 

Lux er gøy :D MF er undervurdert forresten, om du spiller med orianna og mf, slik at ori kan dra alle i en tett klynge, er det bare helt.. fett :D Men sånn som gamet er akkurat nå, er det CC som gjelder. Om du ikke har CC vinner du ikke, med mindre det er ett skikkelig lag. I soloQ må man ha mye CC.

Lenke til kommentar

Rumble, ultien kan være litt vrien til å begynne med, men enkel etter hvert. Samme dealen med Mordekaiser igrunn. Kennen er kraftig og enkelish. Han er vanskelig å være skikkelig god med, men pga ulti alene har han mye å si. Etter de vil jeg si Nunu er ganske høyt, relativ enkel å bruke, med en ulti som er kraftigere enn de fleste, og en god slow.

 

Etter der igjen vil jeg kanskje si Sion. På sitt mest basiske, er det bare opp meg skjold, løp inn, stun, eksploder skjold, få kills. AP sion er utrolig kraftig, med to 1:1 skills. Så har du mundo og, løpe rundt, kaste kjøttøks, slå på AOE, ulti så du ikke dør osv, kanskje enkel. De fleste av de enkle folkene er vanskelig å bli skikkelig god med, men gjør mye skade selv om man har null peiling :p

 

Sånn helt til slutt har du jo Karthus, løp inn, dø som en idiot, på med alt av spells og ulti etterpå. Jihad på sitt beste :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Spilt Lux i 5 kamper nå, føler jeg får grådig mange assist, men om jeg ikke spiller defansivt dør jeg veldig fort. En stor forandring fra poppy. Men jeg pleier aldri å få noe særlig til kills. Har alltid masser av damage, men det kan være fordi jeg går mid? What am I doin' wrong?

 

Følger denne.

Lenke til kommentar

Det mange gjør "feil" når de vil få ett bra game er å sikte på flest mulig kills. Dette er i nesten alle tilfeller helt, helt feil. For hver kill får du stort sett 2-300 gull, dette er ikke mer enn 1-2 creepwaves. Det er MYE viktigere å få høy CS (creep score) enn mest mulig kills. Litt avhengig av hvem du spiller så bør du sikte på å ha minst 100 CS etter ca. 15-20 min. Om du er support (taric, sona, soraka etc) så lar du carry få CS.

 

Om man ser på turneringer, så er det veldig sjeldent at ett team får noe mer enn ca 15 kills før gamet er over, siden det er 4 ting som vinner game. CS, dragon, baron nashoor og tårn. Tårn tar du med baron buff, dragon tar du når du har pushet de andre forbi ett tårn, evt. når de gjør baron. CS er hvor gullet er, ikke kills.

 

Selvfølgelig kan man ha soloQ games der man får 30-40 kills fordi motstanderene er håløse, men i det store og det hele, så kommer gull du kjøper de viktigste tingene med, fra CS. Farm godt, og du kommer til å treffe som en lastebil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter der igjen vil jeg kanskje si Sion. På sitt mest basiske, er det bare opp meg skjold, løp inn, stun, eksploder skjold, få kills. AP sion er utrolig kraftig, med to 1:1 skills. Så har du mundo og, løpe rundt, kaste kjøttøks, slå på AOE, ulti så du ikke dør osv, kanskje enkel. De fleste av de enkle folkene er vanskelig å bli skikkelig god med, men gjør mye skade selv om man har null peiling :p

Hvordan er sion syremessig da? :hmm:

 

La oss si jeg er komplett noob, og vil ha kill streak: Hvilken champion anbefler dere som er lett å spille og har mye power? Gjerne en dersom jeg spiller alene, og en dersom jeg spiller med en venn (som kan supporte) :new_woot:

Ikke gå direkte for killstreaks, når du eventuelt dør så feeder du extra gull.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Det mange gjør "feil" når de vil få ett bra game er å sikte på flest mulig kills. Dette er i nesten alle tilfeller helt, helt feil. For hver kill får du stort sett 2-300 gull, dette er ikke mer enn 1-2 creepwaves. Det er MYE viktigere å få høy CS (creep score) enn mest mulig kills. Litt avhengig av hvem du spiller så bør du sikte på å ha minst 100 CS etter ca. 15-20 min. Om du er support (taric, sona, soraka etc) så lar du carry få CS.

 

Om man ser på turneringer, så er det veldig sjeldent at ett team får noe mer enn ca 15 kills før gamet er over, siden det er 4 ting som vinner game. CS, dragon, baron nashoor og tårn. Tårn tar du med baron buff, dragon tar du når du har pushet de andre forbi ett tårn, evt. når de gjør baron. CS er hvor gullet er, ikke kills.

 

Selvfølgelig kan man ha soloQ games der man får 30-40 kills fordi motstanderene er håløse, men i det store og det hele, så kommer gull du kjøper de viktigste tingene med, fra CS. Farm godt, og du kommer til å treffe som en lastebil.

 

Takker, skal fokusere mer på dette nå. :)

Er bare lvl 12, virker som om det eneste i fokuset til alle er kills, noe som gjør jeg føler meg veldig svak når jeg spiller Lux. Får spille noen games til og fokusere på lasthits, jeg får jo endel når jeg er i mid aleine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...