Gå til innhold

Problem med å få nett på en Toshiba Satellite

Anbefalte innlegg

Hoy,

søstra mi fikk en Toshiba Satellite L450D til jul, og den fungerte helt fint. Men som 11-åringer flest klarer hun å rote det til slik at en formatering måtte til. Formaterte den i starten av januar før hun flyttet til Spania noen måneder. Da fikk jeg ikke koblet hennes PC på trådløsnettervket her i huset. En D-Link DIR 635 router som er konfiguert enkelt med WPA2-key (?) som fungerer strålende på x antall andre maskiner her i huset. Macs, PCer, iPhones, HTC mobiler og alt som er, men denne Toshibaen vil ikke fungere.

Jeg får koblet til med koden men når jeg blir koblet til så får jeg beskjed om følgende: "No Internet access". Jeg prøvde å koble meg til på trådløsnett andre steder og det fungerte, så tydeligvis ikke noe problem med nettverkskortet eller noe sånn. Det er snakk om Windows 7, så jeg har klikket på det som er å klikke på, og prøvde en sånn troubleshooting, som sa følgende:

""Wireless Network Connection" doesn't hace a valid IP configuration - Not Fixed"

Jeg aner ikke hva problemet er, og for moro skyld har jeg formatert en gang til for å sjekke om det funket, det gjorde det altså ikke. Har også sett igjennom innstillingene på routeren, men som jeg kan se, så er det ikke gjort noe som fks. hindrer min søsters MAC-adresse (på PCen) ikke skal få tilgang eller noe sånt kødd. Det er rett og slett ikke gjort en ting som vi vet om, som skal hindre denne PCen å komme på nett.

Dette er utrolig irriterende, og jeg med min begrensede kunnskap om nettverk og det som er, blir bare irritert og gir opp dette snart. Noen som har noen anelse på hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...