jpkraugiz Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hei, jeg har kommet inn på skole i England til høsten og må dermed bytte ut min stasjonære PC med en bærbar en for å gjøre studentlivet enklere. Målet er å finne en PC til under 10 000 kroner, gjerne under 8 000 kr som skal holde i 3 år og har service mulighet i utlandet, DVS. ikke fra en aktør som ikke opererer i England. Jeg bruker PCen til litt spill, film titting, skole arbeid, Film redigering og bilde bearbeiding. Jeg skal studere film så hadde vært greit med en PC jeg kan ta med på sett og ut uten at den er helt ubrukelig, og i tillegg redigere på den. Jeg hadde satt veldig stor pris på om dere kunne gitt meg noen råd til hvilke bærbar PC jeg burde kjøpe, har selv tenkt litt på en Dell Studio eller Dell XPS Studio pc. Helst 15-16" men kan gå med 13-14" skjerm, har en ekstern skjerm jeg kobler til så trenger ikke være villeste kvalitet på PCn. Det er også ønsket at PCn har minst 1 firewire port og eller e-sata, men den må ikke ha det. På forhånd takk Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Du har egentlig besvart ditt eget spørsmål. Dell er nok veien og gå med tanke på service da du kan flytte garantiforhold på maskinen til England med Dell. Lenke til kommentar
jpkraugiz Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 ok, takk. Hadde en følelse av at Dell er det beste valget. Er det noen som veit hvordan Dell er på å gi varer for penga kontra andre leverandører? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) En annen opsjon er å vente med å kjøpe til du er i England. F.eks. Kobalt er en forhandler som lar deg sette sammen en maskin selv, a la Multicom. Du kan også spesifisere at du ønsker norsk keyboard. De leverer også internasjonalt. Endret 4. mai 2010 av thomit Lenke til kommentar
jpkraugiz Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Takk, skal ta en titt på det Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Kobalt Computers Vil bare legge til at Kobalt jevnt over oppfattes som en særdeles kompetent og hjelpsom forhandler. De har peiling. Modellene deres er i basis de samme som hos Multicom kalles Kunshan - altså er det Clevo maskiner. Og derfor er de kanskje kraftigere enn det du i utgangspunktet ønsker deg, ser jeg når jeg leser førsteposten din grundigere. Menmen. Skader ikke å skaffe seg quality når du har sjansen Endret 4. mai 2010 av thomit Lenke til kommentar
jpkraugiz Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Har sett på Kobalt nå, ser ut som en veldig bra leverandør og jeg har jo ikke lyst på noe dårlig heller, så tenker på å øke prisen litt over 10 000, må bare belage meg på å jobbe litt mer i sommer. Sånn det ser ut nå blir det enten en Kobalt eller en Dell XPS, takk for hjelpen. Endret 4. mai 2010 av jpkraugiz Lenke til kommentar
jpkraugiz Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Har titta litt rundt og finni ut at Dell Studio 15, den dyreste versjonen virker grei, noen innspill? Lenke her: Dell Studio 15 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Litt svakt grafikkort til prisen, synes jeg. Men siden du sier "litt spilling", så kanskje grei nok ... men det blir bare litt spilling ... Kanskje en av Vostro modellene kan være litt bedre? Endret 4. mai 2010 av thomit Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Har titta litt rundt og finni ut at Dell Studio 15, den dyreste versjonen virker grei, noen innspill? Lenke her: Dell Studio 15 Den vil ihvertfall kunne brukes til videoredigering. Vostro har heller ikke noe spesielt gode grafikkløsninger da de er spesielt rettet mot bedriftsmarkedet. Lenke til kommentar
jpkraugiz Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Takk igjen for konstruktive svar. Eneste det står på nå er om jeg skal gå for den dyreste eller nest dyreste, forskjellen er prosessoren. Den nest dyreste har en Intel® Core™ i5-520M prosessor mens den dyreste har en Intel® Core™ i7-720QM, er ikke helt sikkert på hva som er best etter som i5 ser ut til å ha høyere kapasitet, men samtidig må det jo være en grunn til at i7 har et høyere tall og er en del dyrere Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) i7 er en sterkere prosessor til tross for at utgangspunktet kan ha lavere klokkehastighet. Du har i praksis også 8 kjerner med en i7 - 4 fysiske + 4 logiske. Men det er foreløpig bare noen få spesialiserte programmer som kan utnytte dette. Videoredigering og 3D rendering f.eks. Til den bruken du antyder, er en i5 et fornuftig valg. edit; det ble feil, jeg mente selvsagt at en i7 er et fornuftig valg - så godt som alle nyere filmredigeringsprogrammer kan utnytte i7'ens 4 kjerner og HyperThreading. Endret 4. mai 2010 av thomit Lenke til kommentar
jpkraugiz Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 ok, takk for alle konstruktive tilbakemeldinger, da har jeg funnet ut hva jeg skal kjøpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå