Footy Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Kan hver kanal lastes med maks 10A, har jeg forstått det riktig? http://micro-matic.no/?CatId=1955&ProdNo=LA1072 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hmm, jeg har aldri sett mikro foran en strømstyrke (som i "mikro10A") før, så jeg vet ikke om det har betydning. Bare det ikke betyr 10A / 1000 (i så fall en idiotisk måte å angi det på). Uansett, det ser ut som om hver kanal er helt uavhengig, og dermed kan belastes med angitt strømstyrke. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg ble også litt istuss, men forstår det som 10A per kanal. Med det sagt, ville jeg aldri i verden kjørt 10A direkte gjennom et såpass kostbart ur, men brukt kanalene som styrestrøm for kontaktorer. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Hvorfor ikke Siramp? Produsenten må jo tydeligvis gå god for det.. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Levetid, derfor kjører man ikke maks strøm. Dessuten er det billigere å bytte et relé eller en kontaktor enn å bytte et slikt ur. Erfaringsmessig viser det seg at relé som er tungt belastet har en større tendens til å sveise seg fast enn et som driver et liten last (i forhold til oppgitt merkestrøm). I tillegg risikerer du at selve kontaktsettet i uret sveises ved feil på utstyret du kobler til. Dette kan selvsagt skje med reléspolen du kobler til uret også, men det er uansett større risiko for at det f.eks. skal oppstå en feil utstyret du skal styre. Til syvende og sist så gjelder heller ikke 5 års reklamasjonsrett mot proffmarkedet. Dvs. at elektrofirmaet som skal selge uret i det fleste tilfeller må stå inne for de 4 siste årene i reklamasjons perioden (ved salg til privatkunder, garantier ved salg til proffkunder blir regulert med kontrakter). Ikke produsenten. Da er det i din interesse (som firma) å prøve å forlenge levetiden. Forsåvidt bør det være i din interesse å levere et så bra produkt som mulig, uavhengig av om produsenten garanter noe, eller ikke. Det er ingen kunder som kommer tilbake til et firma som kun leverer produkter som svikter innen kort tid, uavhengig av om du erstatter det kostnadsfritt. Endret 4. mai 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå