Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

bor i bodø og 1 mai var det omlegging.

jeg hadde ikke råd å kjøpe dekk måtte kjøpe dekk og felg. bestilte på interdekk. de er enda ikke komment. men kommer vell i neste uka. jeg bruker bilen kunn fredag og søndag pga jeg jobber på røst for tiden. og da lurer jeg på. hva om jeg blir stoppet i kontroll. hva skal jeg si? jeg får jo de i neste uke, og jeg bruker jo nesten ikke bilen. kjører ca 15 mil tilsamme på fredag og søndag. og det er ikke mye. fra meg og til det foreldrene mine bor og tilbake på søndag.

vill ikke betale noe gebyr bare for at jeg ikke har lagt om enda.

så gode forslag mottaes med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører du med pigg? I så fall, får du satse på drittvær, og si at dette er vinterbilen, og du var redd for snø og is på veien hjem. Kjører du piggfritt er du untatt kravet. Gode piggfrie dekk er ikke dårligere enn middels sommerdekk på tørt føre.

Lenke til kommentar

Kjører du med pigg? I så fall, får du satse på drittvær, og si at dette er vinterbilen, og du var redd for snø og is på veien hjem. Kjører du piggfritt er du untatt kravet. Gode piggfrie dekk er ikke dårligere enn middels sommerdekk på tørt føre.

cff har jeg piggdekk. her nord er det pigg som gjelder.

Lenke til kommentar

Si at du skal over saltfjellet så er den saken i boks.

Jeg kjørte over saltfjellet på Søndag og der var det is og snøstorm!

ja det kan jeg tenke meg at det var.

har jo vært dritt vær den siste uka.

kom over denne: http://www.an.no/nyheter/article5100640.ece var derfor jeg laga tråden.

500 kr pr dekk? sinnsykt.

snakka med pappa i tlf idag. han sa det snødde som faen hjemme. så jeg legger ikke om før jeg føler meg litt mere trygg.

Lenke til kommentar

cff har jeg piggdekk. her nord er det pigg som gjelder.

Nordlendinger. Bor på Andøya, og kjører 9-3, med piggfritt. Piggheltene ligger i grøfta, de klarer seg ikke like bra på snø.

Men uansett, du har jo fått svar, det er mange steder igjen med snø. Du skal dit, eller er på vei hjem derfra. Problem solved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...