Magronmhr Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 Selv tror jeg forslag 1 ser bedre ut med lengre radiatorer, i dette tilfelle 4x120 som Wikipedersen har. har funnet enda et forslag. Tenker kun på radiatorplassering foreløpig. Er litt greit å finne ut hvor den skal plasseres før jeg bestiller for å slippe å kjøpe alle mulige koblinger for flere forslag - penger å spare der og. Forslag 4 er nytt. Liker måten slangene går inn i kabinettet på forslag 1. Forslag 1, 3 og 4 er mest egnet etter min mening. Tenker å starte loopen med CPU og GPU. kan egentlig bare droppe alternativ 3. det ser ikke pent ut med radiatoren oppå kabinettet. Forslag 4 Radiatoren blir gjemt bak kabinettet med slangene inn gjennom eksos-området. Kom gjerne med andre idéer angående plasseringer av radiator og hvordan loopen skal være. En mulighet er å ha på 90 graders nipler i i kanten slik at slangene går rett fram. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Plass-messig er det best å ha radiatoren på toppen. Alt. 4 ser veldig bra ut, men det krever litt organisering av slanger. 3x rad på alt.1 vil ikke bli pent når jeg tenker meg om. Dette er også et alternativ, som kan se virkelig classy ut. Endret 8. mai 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Har ikke plassproblem, så jeg utelukker å ha radiatoren på toppen av kabinettet. synes det ikke ser så pent ut. Det med at alternativ 4 krever litt organisering av slanger. hva mener du med det? på utsida av kabinettet? Likte det forslaget du kom med. Det er helt klart et forslag jeg kommer til å vurdere. har noen forslag på passthrougher med gjenger så man kan ha forskjellige nipler på? Helst fra Aquatuning da det er der jeg skal bestille resten fra. Er det mulig med denne? Feser skottgjennomføring Endret 8. mai 2010 av Magronmhr Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p8898_Bushing-G1-4-to-G1-4---knurled---18mm.html Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p8898_Bushing-G1-4-to-G1-4---knurled---18mm.html Hvordan plasseres den? hvordan festes den til kabinettet? Har bestemt meg for at jeg går for "alternativ 5". Det wikipedersen foreslo. Tusen takk for et supert forslag Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Lim blir vel enkleste løsning. Bare hyggelig Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Hva brukte du til passthroughs i prosjektet ditt, wikipedersen? Vil helst ikke bruke lim. synes det ser så uferdig og "jalla" ut. kom gjerne med inspill på hvordan ting kan gjøres annerledes Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?products_id=903 Brukte de. Da er det bare å skru dem sammen på hver sin side av kabinett-taket. Men da kan ikke taket være spesielt tykt. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Prøver den. takk for tipset. Vet ikke hvor tykt taket/viftedekselet der jeg muligens skal ha de ut er, men går ut fra at det skal gå. Får pusse det litt tynnere eller noe hvis det blir problemer. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Er det greit å ha RAM-kjøler? Har ikke klokket rammen. Har de på original klokk. 1600 MHz. Har ikke heatspreaders på brikkene. Kommer til å velge kompress-nipler i stede for å ha klemmer på. blir ikke så mye dyrere. Noe jeg må eller må huske på? Er det sikkert nok? Hvilken dimensjon må jeg ha på slangen? hva er marginen for at de ikke passer/blir tett? Er det penger å spare på slange, eller er det dumt å kjøpe billig slange? Hva anbefales? Tenkte å gå for blank slange. Vil ha UV. Er det best å gå for kjøleveske med UV-tilsetning eller slanger med UV? Edit: Beklager dobbelpost. tenkte ikke over det før etterpå. Endret 10. mai 2010 av Magronmhr Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 RAM-kjøler er ikke nødvendig om du ikke skal tukler med spenninger osv. Når du bruker kompressnipler så må du ha samme dimensjon på slange og nippel. 1/2 er vanlig, og fint. Masterkleer har vel de billigste slangene, og de er supre Imo, bedre enn Tygon og andre dyrere merker. UV-tilsetning er det beste. Du må også ha lys, for at UV-effekten skal trå fram. Se på Feser-One væskene, de er pene, og brukes rett fra flaska. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Brukte ei stund en blanding av frostveske til bil og vann, og det funke faktisk veldig bra, så lenge man blander det godt nok ut. Har så sykt lyst på hvite slanger neste gang jeg bygger vannkjøling, da jeg synes det er sykt tøft. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Det funker gull det også ja, men blir ikke mye til farge Hvite slanger er fint hvis resten stemmer overens. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Tusen takk for hjelpen alle sammen. Setter stor pris på det Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Bare hyggelig å hjelpe Du får bare rope ut i kafeen om det er noe mer - men det vet du såklart fra før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå