Gå til innhold

Erfaring med treningfaser?

Anbefalte innlegg

Hei,

Vet ikke helt hvordan jeg skal spørre, men merker at etter at jeg begynte å trene så går kroppen på en måte igjennom forskjellige "faser".

Etter 4-5 år på baken hvor jeg strot set kun beveget meg mellom bilen og døra, fant jeg ut at det var på tide å gjøre noe som kunne gi mer overskudd i hverdagen. Jeg begynte å sykkle ca 3 kvelder i uka for 5 uker siden. Holder på 0,5-1 time hver gang. Den første uka var kondissen helt forferdelig dårlig, men jeg merket at ting "løsnet" og gikk lettere når jeg begynte på 4. uka. Kona sier og at jeg begynner å få strammere kropp. Den siste uka har jeg merket at hummøret er på veg ned og lysten til å gjøre ting stort sett er ikke-eksisterende. Har egentlig mest lyst til bare å sitte å glo i veggen. Føler meg på en måte nedstemt/deprimert. Merker at jeg har lyst å gi opp hele greia, men jeg har bestemt å stå på uansett.

Er dette en normal fase nå som kroppen har begynt et nytt "liv"???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt vanskelig å svare på slikt, for vi er alle ulike. Men du burde kanskje prøve å variere treningen litt? Få meg deg kona di på en gå-/joggetur eller noe i den duren. Kanskje hjelper dette på. Kan se for meg at sykling blir litt ensidig og kjedelig i lengden :p

Lenke til kommentar

Det kan også hende at det å begynne rett på 3 treninger i uka var litt mye for deg til å begynne med, og at det hadde lønt seg for deg å begynne med en lavere treningsmengde også øke utover ettersom du ble i bedre form.

Fridager er også lov, det er en viktig del av det å holde motivasjonen oppe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...