Gå til innhold

Hvordan er det å ha et annet livssyn enn det kristne i en kristent land som Norge?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har et prosjekt om Mangfold og religioner i Norge.

 

Vi skulle finne en problemstilling(noe jeg fikk hjelp til med her inne) og gruppen min gikk for "Hvordan er det å ha et annet livssyn enn det kristne i en kristent land som Norge?"

 

 

Vi har nå skrevet litt om det, men finner bare avisartikkler og debattinnlegg, vi trenger mer enn det.

Er det noen her inne som vet om en nettside hvor jeg kan spørre om slikt, eller noen som vet litt om dette temaet som vil fortelle?

 

Ville blitt meget takknemlig :)

 

Oppgaven er stor og problemstillingen er bare en liten del av heeele prosjektet :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at Norge er langt fra et kristent land. De færreste tror på jesus og gud slik de er beskrevet i bibelen, og enda færre tror på biblen, den hellige ånd vet folk så vidt hvem er. Folk flest er medlem av statkirken, meg selv inkludert, uten å ha noe som helst forhold til den.

 

Jeg kjenner utrolig mange som tror det er en eller annen gud der ute og som liker den moderne tolkningen av bibelen om nestekjærlighet og tilgivelse. Men jeg vil ikke kalt noen av de kristne. Folk flest i Norge har ikke noe forhold til kristendommen. Spesielt den yngre garde(de under 40-50)

 

Så hvordan er det egentlig å ha et ikke kristen livssyn i et ikke kristen land? - Helt ok.

 

Men hvordan er det å ha et ikke vestlig livssyn i et vestlig land som Norge? Det er vel egenlig spørsmålet.

Endret av Ziera
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...