Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ble spandert på av venn

Gjest Jente

Anbefalte innlegg

Gjest Jente

En guttevenn av meg spanderte en drink på meg. Jeg tenkte det bare var sånn venner gjør, men han ville ikke at jeg skulle skylde han penger og sa noe sånt som "jeg spanderte på deg". Hva mener han med dette? Jeg lurer fordi jeg liker ham litt og tenkte at kanskje han liker meg litt på samme måte? Eller er dette fullstendig vennsaplig? Jeg spør vel her på diskusjon.no fordi jeg vet det er mange gutter her :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En guttevenn av meg spanderte en drink på meg. Jeg tenkte det bare var sånn venner gjør, men han ville ikke at jeg skulle skylde han penger og sa noe sånt som "jeg spanderte på deg". Hva mener han med dette? Jeg lurer fordi jeg liker ham litt og tenkte at kanskje han liker meg litt på samme måte? Eller er dette fullstendig vennsaplig? Jeg spør vel her på diskusjon.no fordi jeg vet det er mange gutter her :p

"Spanderings policy" varierer vel veldig fra person til person.

Jeg kjenner folk som aldri spanderer noe som helst uten å bokføre hver 50-øring som gjeld

Jeg kjenner folk som kun spanderer på folk de vil til køys med

Jeg kjenner folk som spanderer på gode venner uten at det betyr noe mer enn at en er venner og føler seg generøs og i godt humør i øyeblikket.

Pleier han å spandere drinker på folk ? og pleier han å kun spandere på de han liker

Selv er jeg gutt og om jeg spanderer drikke på en jente betyr ikke det nødvendigvis at jeg liker henne som en potenisell kjæreste eller sex partner. Oftest spanderer jeg egentlig på venner uten at det trengs å være noe mer enn venner. Og av og til på fremmede jeg har møtt på byn fordi de virker som greie folk

Lenke til kommentar

Pga økonomi spanderes det ikke så mye, kanskje ved special occasions som bursdager.

Ellers går det i rounds, han tar den, du neste, jeg siste feks.

Derimot hadde jeg hatt jobb og økonomi kunne jeg godt spandert uten noe baktanke, for å være hyggelig. Men kommer selvfølgelig an på situasjonen rundt.

Var det bare deg og han der ? Spanderte han på deg fordi at du var den eneste der, eller var det fordi du er du ?

Lenke til kommentar
Gjest Jente

Jeg har ikke sett ham spandere på tre barndomsvenner fra Finnmark, ellers har jeg ikke sett ham gjøre det før. Men han er en spandabel type, så det betyr vel ikke så mye... Men takk for svar alikvel!

Lenke til kommentar
Gjest Jente

Pga økonomi spanderes det ikke så mye, kanskje ved special occasions som bursdager.

Derimot hadde jeg hatt jobb og økonomi kunne jeg godt spandert uten noe baktanke, for å være hyggelig. Men kommer selvfølgelig an på situasjonen rundt.

Var det bare deg og han der ? Spanderte han på deg fordi at du var den eneste der, eller var det fordi du er du ?

Det var fire av oss. Han spanderte bare på meg, men det kan jo være mange grunner for det. Jeg pleier ikke gå så mye ut på byen, så han tenkte kanskje at jeg trengte litt hjelp til å kjøpe? Hihi

Han har ikke så god økonomi, ingen jobb, vi studerer begge to. Men det virker ikke som han har noe dårlig råd heller

Lenke til kommentar

Det var fire av oss. Han spanderte bare på meg, men det kan jo være mange grunner for det. Jeg pleier ikke gå så mye ut på byen, så han tenkte kanskje at jeg trengte litt hjelp til å kjøpe? Hihi

Han har ikke så god økonomi, ingen jobb, vi studerer begge to. Men det virker ikke som han har noe dårlig råd heller

Hadde han en grunn til å ikke spandere på de to andre kan det godt bare være vennskapelig. Men what do I know ;) Vanskelig å si, du som opplever det, er vel ikke farlig å vise tegn til at du liker ham å se hvordan responsen blir :)

Lenke til kommentar

Spanderer lett på både gutte og jentevenner fra tid til nnen. Synes det er hyggelig :) Så skal det sies at vi spanderer mye på hverandre hele gjengen. Møter jeg en som bare tar i mot spanderinger hele tiden uten å gi noe tilbake knyter jeg raskt igjen pungen :)

Lenke til kommentar

Var du det du eller han som tok det opp? Om du først tok det opp, og sa du du skylder han en dram, så trenger det ikke bety noe annet en at han spanderte på en venn.

Men om han derimot, helt uten videre begynner å snakke om at han har spandert på deg, så lukter du sikkert lunta.

Og snakker om lunter, jeg håper din er ekstremt lang om sistnevnte er tilfellet, for selv ikke de eldste og mest slitne i Pattaya går for 80-90,- kroner.

Lenke til kommentar

Spandere på venner og venninde titt og ofte. Men then again, so er det mange av vennane/vennindene som spandere tilbake.

Trenger ikkje legge noko i det :)

Trur nok det er heller du som _VIL_ at det skal bety noko meir. Overanalysering er ein kjedeleg bil å køyre.

Lenke til kommentar

Spandere på venner og venninde titt og ofte. Men then again, so er det mange av vennane/vennindene som spandere tilbake.

Trenger ikkje legge noko i det :)

Trur nok det er heller du som _VIL_ at det skal bety noko meir. Overanalysering er ein kjedeleg bil å køyre.

Høres ut som fasiten. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...