Gå til innhold

Lost 6x14: "The Candidate"(USA)

Anbefalte innlegg

6x14abomb.jpg

The Candidate

Mitt recap om episoden

Etter forrige ukes veldig multi-sentriske episode, nei vent for to uker siden. Fikk vi denne gangen en episode stort sett rundt de viktigste karakterne på serien uten tvil; Jack og Locke. Og jeg syntes den fokusering var kanskje den beste fokuseringen å ha nå. Spesielt i en episode slik som utfallet ble.

Uten å begrunne hvorfor episoden var så bra allerede nå, sier jeg bare at dette er sesongens beste til nå i form av hvordan følelse jeg satt igjen etter episoden.

Locke har alltid vært en tragisk person, og til tider mentalt ustabil(noe Bernard blant annet nærmest fortalte til seerne i sesong 4). Det er det som gjør karaktern så bra. Akkurat som med Ben som var maktgal, og gjorde mye galt fordi han var redd for å miste makten. Jeg synes ikke Terry O`Quinn har spilt så bra de siste sesongene alene, det har bare mildt sagt vært med Michael Emerson han har vært god de siste sesongene. Men nå begynner han virkelig å fremheve seg bra igjen.

Bare 4 og en halv time igjen...

800px6x14icanhelpyou.jpg

Alle de beste cowboyene har farsproblemer

I alternative tidslinjen forsetter vi nå fra der vi slapp, noe som er bra da vi burde komme med en del framgang i denne tidslinjen. Slutten er veldig nær virker det som i orginale tidslinjen, men syntes den alternative tidslinjen har virkelig ligget litt etter så langt. Heldigvis trakk denne episoden John og Jack sine historier i denne tidslinjen en del framover, noe som jeg synes er litt viktig og påtide.

John sier merkelig nok nei til operasjonen han er en kandidat for, for ukjente årsaker. Men hva om det ikke er bare på grunn av dette? Så han sin egen død i den orginale tidslinjen etter å ha bli påkjørt av Desmond? Han så jo noe tydeligvis etter å ha blitt påkjørt av Desmond. Å vil ikke gå noe vei for å oppfylle noen skjebne i denne tidslinjen, fordi han mulig er redd for at det samme skal skje? Skulle ønske at han tok operasjonen, føler jeg er litt lei av å se Locke i rullestol noen ganger fordi det bare fremstår karaktern mer ynkelig til tider(selv om han fremsto som både patetisk, altfor godtroende, pskisk syk o.s.v. på øya).

Uansett tar Jack en klassik vending og bestemmer seg for å finne ut hva som skjedde med John. Tannlegen er naturlig nok Bernard, ja vi har alltid vist han har vært tannlege og det var en grei retur av Bernard. Han minte meg veldig om karaktern hans i "Angel" i denne scenen(Tilfeldigvis nok spilte Daniel Dae Kim(Jin) en av lakiene til karaktern hans). Han hadde en nøkkel for å drive plottet videre(akkurat som i "Angel").

Tilfeldigvis så ender det opp med å være Cooper, en karakter vi ikke har sett siden sesong 3. Og det er på grunn av denne ulykken Locke holder seg tilbake. Det er også bra å se at Jack ikke har forandret seg i det heletatt på det i denne tidslinjen. Selv om han da har fikset forholdet til sønnen sin, David. Prøver han fremdeles å redde "alle", akkurat som før. Samme med Locke som fremdeles setter seg selv før andre. Det er klart at begge karakterne må klare å se sannheten snart og la dette gå. For Desmond gikk det med en nær-døden opplevelse sammen med Charlie i vannet. Men for Locke og Jack etter å ha gjennomgått mye fremdeles ikke skjønner det.

Det er litt kult med så mye nostalgi fra tidligere sesonger denne sesongen. Det gjelder bare ikke steder, ting og personer men nå også gamle sitater i form av hva John sa. "Push the button" fra S2, og "I wish you had believed me" fra selvmords-brevet Jack hadde fra John. Og hva er det med speilet Christian fikk levert til Claire? Har han påvirket dette på noe måte, og hvor er liket hans i begge tidslinjene? Jeg lukter en rød tråd fra Christian sin side, men jeg tviler egentlig.

Tolket det lille snuttet vi så av Jin som at vi ble fortalt at Jin er kanskje død i den orginale tidslinjen, men han lever videre i alternative tidslinjen og så gjør Sun.

Slutten med John og Jack var en god prestasjon fra Terry O`Quinn sin side. Å Jack sin tale fikk meg veldig til å tenke på slutten. At vi snart må gå videre, fordi snart(4t og 30min med Lost) har vi ikke noe valg. Lost er da ferdig etterfulgt av et finaleshow. John vil nok ta operasjonen, men skulle ønske vi fikk et ja i slutten av denne episoden. Ellers likte jeg virkelig den alternative tidslinjen denne uka. Var ikke altfor mye som skjedde slik som "The Last Recruit" og det var akkurat passe. I tillegg var det fint å se Helen og Cooper igjen.

800px6x14lostiesatajira.jpg

På tide å dra vekk med ubåten

Allerede i starten av episoden får vi enda mer fremhevet det at Sayid er blitt anderledes. Mindre "zombie", og mer morsomt for nevne noe. Det er klart at Desmond har gitt et godt inntrykk på han. Men hvorfor var Sayid villig til å ikke drepe Desmond plutselig? Skjønte han at hva han kom til å se av Nadia bare var en illusjon skapt av MiB?

Vi får igjen sett isbjørn-burene denne sesongen. Sawyer gjør det klart for seg at han ikke vil inn igjen. Å naturligvis klarer Sawyer å ta våpnet til en forsker som Seamus er, uheldigvis så kommer Widmore å stjeler scenen med å gjøre det klart for dem(også oss?) at Kate ikke er viktig lenger. Igjen merkelig bruk av våpen, en luger når Widmore har tilgang og med seg våpen som M9, Glock o.s.v. Minnet meg litt om Mr. Freindly som i sesong 2 hvor han holdt Kate som gissel for at Sawyer, Jack og Locke skulle kaste fra seg våpnene. Hvor også en luger ble brukt som våpen av de "slemme".

ep211_13_360x240.jpg

Så får vi på en måte forsettelsen på gjenforeningen mellom Jin og Sun med at hun gir Jin ringen tilbake, som vi husker Locke tok med seg fra øya og Ben tok ifra han da Ben drepte han.

Merkelig nok så blir hele "mesterplanen" til Widmore spolert av Sayid fordi Widmore ikke klarte å bevokte generatorene som drev sonar-stativene blant annet. Altså han kan ta med noen gigantiske tesla coils, men ikke noe form for backup-generator eller ha ekstra folk til å bevokte hovedgeneratoren? Seamus og de andre folkene til Widmore begynner å gjøre det som har irritert meg litt, at de med våpen mot MiB alltid skal skyte på MiB når han er i form som røykmonstrert. Seamus dør, og lever nesten opp til å være sesongens Phil.

Var heller ikke noe jeg hadde tenkt meg for seks år siden at Jack en dag kom til å hjelpe røykmonstrert, til tross for at han slapp ut vennene sine av burene.

Flocke klarer naturligvis å overmanne mennene til Widmore på sekundet, som var underholdne nok å se på. Men hvorfor vil Widmore sprenge flyet med de overlevende inni? Mye bedre at Widmore heller får flyet sprengt. MiB blir jo nødt til å kunne overleve hvis flyet blir sprengt, og de overlevende er sansyneligvis de eneste som kan stoppe MiB til slutt, kanskje med bruken av Desmond hvis han er form for våpen de kan bruke mot MiB. At MiB tok med C4 gjorde det klart at noen kom til å dø i denne episoden. Og igjen later Sawyer som han er på siden til Flocke, bare at naturligvis er det noe Flcoke ser komme.

Men reagerte litt på at Sawyer fortalte Jack om å få Flocke i vannet, jeg husker ikke noe som har fremhevet at Flocke ikke kan gjøre seg om i vann. Kom veldig ut av ingenting, og fungerte bare fordi Flocke ville dem skulle tro det så de kunne stikke og han kunne få til "mesterplanen" hans.

I episoden får vi også en skytescene med lostiene tar over ubåten som det skulle vært en sesongfinale. Sawyer og Lapidus kjører en nesten for god "takeover" av ubåten, fordi Widmore sine folk ventet på dem i junglen. Vi hadde til og med Jack som ikke enda har lært seg å gå i dekkning, selv når han skyter med både rifle og håndpistol. Her kommer en liten jippi fra min side når Kate blir skutt. Det er påtide en virkelig stor karakter dør, lenge siden det har skjedd. Ikke siden Charlie i sesong 3. Da alle er inne i ubåten blir selvfølgelig Claire igjen, nok engang. Nesten så det var litt trist, men som vi så det var best at hun ble igjen.

Det var nedi ubåten det startet å bli nervepirrende, da det senere var åpenbart at Flocke hadde gitt sekken sin med C4 til Jack. Jack forklarer at Flocke ikke kan drepe dem, til tross for hva han sa tidligere. Han har også opplevd det med Richard i Black Rock som et "bevis" for dette. Jack skjønner her at Flocke satt dem opp til dette, så de skulle ende opp med å drepe hverandre. Det er her Jack`s tro på ting virkelig er det beste, men Sawyer ender opp med å tukle på bomba så timern går fortere.

Første jeg trodde var at dette ville ødelgge prinsippet som Richard fortalte, ingen av kandidatene skulle ha mulighet til å drepe seg selv. Men Sawyer dreper ikke seg selv. Istede tar Sayid den fra han, så reglen ikke gjelder siden de kan drepe hverandre men ikke seg selv. Det er her vi får se at Sayid virkelig har forandret seg og forklarer hvor Desmond er før han offrer seg. Nå er Sayid virkelig død, til tross for at han tidligere har blitt gjennopplivet.

Det er her helvete går løs, og vann kommer inn. Frank blir slått ut, Sun sittende fast i vegge, og Sawyer får noe slått til hodet. Her blir Hurley en helt nesten, og redder Kate. Det var her det tøffe valgene kom. Jack skjønner etterhvert at han ikke kommer til å se Jin og Sun igjen, fordi han forstår Jin kommer til å dø fordi han elsker Sun veldig mye. Det var mer følelsesladdet her å se Jin vente på å dø fordi han hadde en mulighet til å stikke av. Uansett hva.

800pxgoodbyekwons2.jpg

Sees i et annet liv

Dette var klart den mest sjokkerende episoden i Lost per dags dato, spesielt på grunn av alle dødsfallene blant hovedkarakterer på serien. Aldri før har så mange død i en episode av Lost. Ana-Lucia og Libby døde i to episoder etterhverandre, fordi Libby døde av skadene i episoden etterpå. Skuespillerne som spilte Paulo og Nikki mener jeg var hovedkarakterer på rullteksten(men var ikke det i presseskrivene), døde i samme i episode men hadde nok veldig liten påvirkning fordi ingen brydde seg om de. Gjorde hvertfall jeg, følte de var den store feilen med sesong 3.

I slutten av episoden gjør dette ting tydelig at Sawyer, Jack, Kate, Claire, og Walt. Sammen med sansyneligvis Rose, Bernard, Vincent, Cindy, Zack, Emma og de andre som ble med Others er de eneste overlevende fra Oceanic Flight 815 som forsatt lever. Og Miles eneste fra Kahana som forsatt lever, hvis Frank er død.

Synes døden til Sayid, Frank(?), Jin og Sun var veldig motiverende til å vise at Flocke faktisk er virkelig ond og at serien er på vei mot slutten. Jacob har jeg så og si aldri sett på som noe badguy etter vi så han på serien, han bare er en meget vanskelig mann i sin forstand. Jeg håper på ingen flere endringer eller twist i form av om Flocke/MiB er ond eller ikke. Mulig Jacob sin årsak at han er ond, men jeg håper Widmore og Flocke gjenstår som de eneste store badguyene denne sesongen. Selv om Widmore har vist seg fra bedre sider denne sesongen, er jeg gangske sikker han blir tatt av dage gangske snart. Håper litt på at det er Ben som dreper han på grunn av Widmore tross alt var en årsak til at Alex ble drept. Men som det har vært nå i det siste tror mest på at det er MiB som kommer til å gjøre det. Anyways, han sover med fiskene muligens før seriefinalen eller i seriefinalen.

I slutten av episoden får vi kanskje den mest troverdig gråtingen Mattew Fox(Jack) har kommet med på hele serien. Det skrek ut nærmest en ting, at han har forstått hans del i det som kommer til å skje, men virkelig er på veien til å bryte sammen igjen hvis flere av vennene hans dør.

Tilbake på brygga avslutter Flocke episoden med en gangske tøff cliffhanger. Han skal nå drepe dem, og ingen burde stå i veien hans. Jeg må si denne episoden virkelig har kjøpt meg når det kommer til å vise at MiB(i form av Locke/Terry O`Quinn) virkelig er en badguy. Noe jeg veldig på grunn av Locke ikke har kjøpt så veldig tidligere.

Sayid Jarrah

Sayid sine siste ord var noe jeg likte godt. For jeg håper veldig at Jack er "The Candidate", Desmond er et våpen, og at resten er der som støttespillere. Ben er klart en som kan forsette sin gamle rolle, være en som beskytter øya fra folk utenfra, og Richard kan forsette med å være mellomannen til "Jacob"(Jack). Husker i starten av sesongen jeg så for meg at Jack ble den nye Jacob, og Sayid ble den nye MiB. Sånn ble det altså ikke, hvis ikke den som har rollen til MiB på øya kan være en død person?

Det som Sayid burde bli litt husket for er at hans handlinger gjorde at Sawyer, Kate, Hurley og Jack. Å mulig Frank overlevede. Mulig også det at gjorde at MiB ikke får forlate øya så kanskje Sayid også kan ha reddet hele verden?

Det var veldig bra å se at Sayid levde så lenge som han gjorde. Lost er ferdig om tre uker, og selv å miste en hovedkarakter som var i kalibern til Sayid er noe man kan kalle trist. Er uansett gøy å huske Sayid for alle de kulene han har satt i folk, og alle de nakkene han har knekt. Egentlig hadde jeg trodd Sayid kom til å dø mye tidligere, var perioder i serien hvor Sayid var en gangske utvannet karakter. Men så kom sesong 4 og Sayid kom seg vekk fra øya og vi så han som en leiemorder for Ben nærmest blant annet og mye annet som ga nytt liv i karaktern.

Sayid var klart den som klart hadde det tøffeste livet av de på serien. Han forsto hvordan han måtte kjempe en krig i sitt eget land, selv mot sitt eget folk. Dette gjorde han kynisk og gjorde vanskelige valg for seg selv, som egentlig også gjorde han mer menneskelig som vi har sett tydelig i "One of Them"(en episode jeg forresten må legge fram som den beste episoden i sesong 2). Han klarte liksom å bruke det han hadde forstått til å bruke det som et våpen, som i "One of Them" hvor CIA bruker han nærmest som et våpen til å få informasjon ut fra en av sjefene til Sayid i den irakiske hæren. Men det at ikke likte det, men samtidig innrømmet det var en stor del av han var noe jeg likte.

Men mest av alt kommer jeg til å huske scenene hans med Ben fra "One of Them" da Danielle hadde fanget "Henry Gale" til Sayid. Det var rett og slett herlig skuespill fra både Naveen Andrews(Sayid) og Michael Emerson(Ben) at det funket så bra. Sayid var virkelig første til å skjønne at Ben virkelig ikke var den han hevdet han var, og var den som avslørte han episoder etterpå da han, Charlie og Ana-Lucia gravde opp liket til den ekte Henry Gale. Det var i denne episoden han klarte virkelig å innrømme for seg selv(og oss), at han virkelig var en torturer. I tillegg hadde du blikket til Michael Emerson på slutten der som bare fungerte så kjempebra sammen med alt blodet.

Også actionscenene hans på slutten av sesong 3 likte jeg godt. Spesielt den hvor han knekker nakken til Jason i sesongfinalen til sesong 3. Jeg tror dette kommer til å være den actionscene jeg kommer til å like mest fra denne serien. Det var liksom altfor mye Others i kampen mot Keamy sine folk, og altfor få av de overlevende mot Radzinsky & Co.

Frank Lapidus?

At Lapidus gikk på denne måten likte jeg ikke, men samtidig har jeg vært redd for dette hele tiden. Jeff Fahey er en dyktig skuespiller, men har ikke fått vist seg så bra fram i Lost. Frank har mer eller mindre vært bare en "comic-relif" hele sesongen til nå for å lette på stevningen litt.

Problemet med karaktern var at han aldri fikk vist seg fram bra nok. Karaktern var klart den mest normale karaktern på serien. Han har aldri tatt den vendingen Richard hadde f. eks at han var en helt vanlig person som har endt opp med å være veldig spesiell.

Kanskje hadde forfatterne aldri noe solid slutt for Frank, noe jeg frykter Miles også har. Som igjen også blir spilt av en god, veldig undervurdert skuespiller som ikke får nok tid på skjermen. Reagerte veldig på også hvordan forfatterne til og med virket som ikke brydde seg om Frank i slutten av episoden. Frank kommer klart å bli savnet, og jeg håper virkelig vi får se han i den alternative tidslinjen. Karaktern hadde kanskje aldri sin store egen-scene, men han bidro veldig godt som "comic-relif". Som i begravelsen til Locke med kommentaren "Weirdest damn funeral I've ever been to".

Håper nå at skuespillern kommer inn i en annen serie jeg liker godt, som Sons of Anarchy hvor han ville funket utrolig godt.

Men så spør jeg, er Lapidus virkelig død spør jeg? Ja det så sånn ut, men selv etter å ha fått en dør i seg kan han ha kommet opp fra vannet. Vi så aldri noe blod eller Lapidus i vannet på slutten. Han kan ha kommet opp før Jack med og mulig Hurley med Kate, eller sammen med Kate og Hurley. Mulig han kommer opp etter de andre, eller blir skylt opp på land ala Jin i sesong 2. Hans død var den eneste som forble et spørsmål etter denne episoden. Mens de andre hadde en veldig klar og tydelig død.

Sun-Hwa Kwon

Sun sin død var sørgelig. Etter å ha bare gitt ringen tilbake til Jin dør både henne og Jin. Det har vært en karakter jeg likte i starten, men har nesten datt ut og gått fram som en "kjip" karakter i serien de siste sesongene.

Det gjør meg litt fornøyd at vi forsatt har alternative tidslinjen hvor vi kan se at alt går bra for Jin og Sun med en unge på veien. Og et nytt liv i USA.

Sun hadde veldig få scener jeg virkelig likte. Men jeg synes det var ganske bra hvordan vi så henne smarte ut faren sin etter å ha fått millioner i ersattning fra Oceanic blant annet. Faren hennes fortjente å bli kjøpt ut av sin egen datter på den måten, og gøy hvordan Sun rett og slett overtok store deler av styringen av selskapet til faren.

Men favorittscenen med Sun må garantert være måten hun sa adjø til Jin i slutten av sesong 1. Dette var noe en av de mest nydeligste scenen innenfor drama-delene i Lost. Spesielt siden dette var en av de scenene som lyste det opp at Sun elsket Jin veldig mye. Noe han også gjorde.

Kwon Jin-Soo

Det var garantert Jin sin død som var den sterkeste i denne episoden. Det var det hvordan han viste at han virkelig elsket Sun. Det føltes nærmest ekte ut å se på. Det forteller veldig mye om karaktern at han elsket Sun så mye at han ikke var villig til å forlate henne igjen, til tross for at det ville ende opp med at dattern hans kom til å bli oppfostrert av Sun sin familie.

Det var garantert dødscenen hans jeg synes var den beste scenen hans. Men Jin har også hatt andre gode scener som da han taklet ned Mikhail. Det var rett og slett kult å se hvor god Jin var i nærkamp. Som kom veldig ut av ingenting siden vi aldri fikk noe særlig fokuseringen på det at Jin var en tidligere soldat. Fokuseringen på dette var veldig bra når det kom til Desmond og Sayid, men null nærmest når det kom til Jin.

Også bra hvor mange sesonger Jin har vært på serien. Var kanskje ikke den karaktern jeg hadde sett for meg kom til å være så lenge etter at både Boone og Shannon var døde. Jin er nok en av de karakterne som har blitt bedre etter hver sesong.

800px6x14finishwhatista.jpg

Konklusjon:

Dette er yndlingsepisoden min denne sesongen sammen med "Ab Aeterno", så etterfulgt av Dr. Linus og Happily Ever After. Jeg elsket virkelig "Ab Aeterno", var "The Candidate" en bedre episode ettersom vi så mer hovedkarakterer og de ble brukt bra. "Dr. Linus" var virkelig en storfavoritt også, mye fordi den var så godt sentrert rundt Ben som klart er favorittkaraktern min på serien. Og "Happily Ever After" leverte Desmond fullt tilbake i serien, som også er en favorittkarakter.

Jeg synes "The Candidate" leverte varene, og gjorde det den skulle veldig bra. Den setter opp ting veldig mot slutten, og gir mange karakter en fullverdig avsluttning, i hvertfall den orginale tidslinjen.

Selv ubåt-scenene virket gangske troverdig denne episoden. Jeg følte vi fikk mye spenning gangske lenge i episoden, noe jeg aldri har opplevd på lenge synes jeg. Faktisk ikke så lenge har jeg opplevd den følelsen i Lost. Spenningen var virkelig på topp i denne episoden, og det var det som gjorde episoden veldig bra, sammen med et par gode skuespiller-prestasjoner.

Fremhevet veldig at regien til Jack Bender er fremdeles god, etter 6år på serien. Jeg er veldig glad for at det er Jack Bender som ender opp med seriefinalen, og at ikke JJ Abrams får denne jobben. Bender er et bedre valg når det kommer til Lost, og Abrams er en mester på film synes nå jeg.

Slutten er nær, og episoden har som sagt levert beskjeden om at slutten er nær gangske tydelig. Noe jeg ikke føler andre serier har levert like godt.

Ønskeliste over ting jeg ønsker å se i episodene fremover

1. Ben, Miles og Richard
  2. Retur av flere tidligere hovedkarakter
  3. Mr. Freindly?
  4. Flashback med MiB og Jacob
  5. En siste "mindfuck" på serien?
  6. Desmond viser hva han har kommet tilbake til øya for

Eneste jeg savnet i episoden var Miles, Ben og Richard. Men alikevel bra hvordan de klarer å levere gode episoder for min del selv uten disse. Det er klart at Lost kan leve av karakterne fra første episode fremdeles, etter 6 år.

Min poengoversikt over episodene denne sesongen:

"LA X Part 1 & 2": 8.9/10

"What Kate Does": 6.8/10

"The Substitute": 9.3/10

"Lighthouse": 9.1/10

"Sundown": 9.5/10

"Dr. Linus": 9.8/10

"Recon": 7.0/10

"Ab Aeterno": 9.8/10

"The Package": 7.2/10

"Happily Ever After": 9.9/10

"Everybody Loves Hugo": 9.5

"The Last Recruit": 7.8

"The Candidate": 10/10

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knall episode, tungt å miste favorittene mine Jin og Sayid, selv om vi nok får se mer av dem.

Sun og Jin representerte kjærligheten i denne serien, det var deres kompleks og det var bra den ble så godt portrettert.

Som er en sterk kontrast til Flocke, hvilket liv det må være når man ikke har noen å dele opplevelser i livet sitt med. Ikke rart det rabler for denne ekstremt farlige formen for passiv røyking.

Sun og Jin derimot tar det til det ekstreme, spesielt Jin. Så lenge har de nå søkt etter hverandre for igjen å dele det man har sammen, hvor nydelig det var å se dem dele minnet om sitt barn. Et viktig øyeblikk, hvor Jin så valgte at døden også er noe de ville møte sammen i ren Romeo og Julie-stil.

På en måte er Lost-forellingen nå ferdig for min egen del. Sun og Jin fortalte den viktigste biten, mens Sayid også var en god historie. Inkarnasjonen av en person som blir slått ned i bakken så mange ganger, men igjen og igjen reiser seg. Noe han nå også gjorde, en siste gang, når alle trengte han som mest.

Den som feilet var den siste favorittkarakteren min som er igjen; Sawyer. Hans manglende tro medførte at livene gikk tapt, dette er virkelig en tragisk sesong for han som sender han rett tilbake til den miserable tilstedeværelsen. Alt han nå har mistet og ulykken hans valg nå medførte, hvordan skal han takle det?

Lenke til kommentar

Litt interessant, i forrige sesong var det Jack sin overdrevne tro på øyas magi som fikk Juliette og flere andre drept. I denne sesongen var det Sawyers mangel på tro som fikk Sun, Jin og antakelig Lapidus drept (hvis Jack hadde rett ang. bomben)

Mon tro om Sawyers takknemlighet ovenfor Jack i slutten av episoden er et tegn på han nå ikke lenger hater Jack for det som skjedde med Juliette?

Ellers en svært god episode. Interessant twist det der med at MiB visste at lostiene kom til å stikke av i ubåten.

Det er bare en ting jeg lurer veldig på, som jeg håper noen vet svaret på: Hvis MiB bare ville samle lostiene og la de ble drept av en bombe, hvorfor ga han da beskjed om at flyet var rigget? Problemene hans hadde jo vært løst hvis de hadde satt seg i flyet, skrudd på motorene og deretter -- kaboom!

Og i tillegg, reglene sier jo tydeligvis at MiB ikke selv kan drepe lostiene. Men de kan vel heller ikke drepe seg selv? (Jfr. Richard og Jacks scene i black rock) Men hvorfor døde folk når Sawyer tuklet med bomben?

Svaret på dette kan jo være så banalt enkelt at Sawyer kunne drepe de andre, men ikke seg selv. Mao., så lenge han var utenfor rekkevidde kunne bomben fint sprenge.

Dette sørget jo Sayiid for. (Forresten, hva var poenget med å la seg selv sprenge?:p Det logiske hadde jo vært å kastet det inn på et av rommene, lukket igjen de utrolige massive ubåtdørene og håpet på det beste)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Det er nok riktig at de kan drepe hverandre, men ikke seg selv. Og ja, jeg har også tenkt mye på dette med Sayid, å gå på løp for så å slenge den så langt nedover gangen som mulig hadde sannsynligvis også gått fortere/fått bomben lenger unna enn å faktisk løpe med den i armene så langt som mulig..

Lenke til kommentar

Disse sonic gjerdene, de hindrer ikke bare MIB? De vil også lage trøbbel for vanlige?

Hvordan kom Sayid seg til generatorene? Vil da virkelig håpe generatorene stod innenfor gjerdet, noe annet blir bare for teit.

Lost pleier ikke gjøre slike feil, tror det ligger noe mer bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...