Albiol Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Han lyver jo så det renner til kandidatene, lover dem gull og grønne skoger når han egentlig ønsker å drepe dem. Men han kan nok ikke drepe dem selv. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Spørsmål for avslutningen:- Hva vil egentlig Flocke? Stikke av fra øyen. Han kunne ikke stikke av så lenge Jacob var i live, og nå er kandidatene til en ny Jacob på øyen. Ergo må han nok kverke dem først. - Hvordan har han tenkt å "avslutte det han har begynt"? Han prøvde å kverke hele gjengen i ubåten, men feilet. Aner ikke hvordan han visste at noen overlevde, men han vil fullføre jobben og drepe de som overlevde. - Er Jack den utvalgte? Sannsynligvis, men vi vet jo aldri. - Hva skal til for å drepe Flocke? Ikke sikkert det er mulig. Kanskje de kun kan sperre ham inne igjen. Om ikke i et fysiskt fengsel av et eller annen slag, så ved å la en av kandidatene bli en ny Jacob og holde ham fanget på øyen. Hva er egentlig poenget med den alternative tidslinjen utenfor øyen? Det var interessant i starten, men jeg synes det har vært totalt meningsløst hele tiden. Burde de ikke få opp farten og slå de to tidslinjene sammen snart? Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Meget bra episode, er egentlig litt dur på meg selv som ikke klarer å gråte når Jin og Sun tar kvelden. Alt var bra i denne episoden, men det skremmer meg hvor nære vi er slutten. Eneste jeg ikke liker er den alternative tidslinja, det blir sikkert bra til slutt, men akkurat nå liker jeg det ikke. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Denne episoden var....herregud, jeg vet ikke engang hva jeg skal skrive eller om jeg greier å få frem noe fornuftig, for dette var en episode som var sinnsykt ladd med følelser. Jeg sitter nesten og skjelver enda. Man merker at det nærmer seg slutten, og nå døde det flere sentrale karakterer. Sayid var jo tilbake i denne episoden, den virkelige gode Sayid vi kjenner, det var nesten merkelig. Er ikke tvil om at Desmond hadde en enorm innvirkning på ham, og på slutten gjorde han også det som reddet flere av dem, han ofret seg selv og fikk en slutt som var veldig verdig ham. Lapidus...hadde vel håpet vi ville se ham videre, men det var vel greit at han sjekket ut nå. Nå har de heller ikke noen pilot til en eventuell flytur Edit: FORØVRIG, ved nærmere ettertanke så kan han jo likevel ha overlevd og kommet seg ut. Så det gjenstår å se. Sun og Jin....wow, ikke før har de blitt gjenforent så dør de sammen. Veldig trist, veldig vakkert, og veldig riktig gjort av forfatterne. Jeg tror ikke jeg ville likt at Jin forlot henne der, selv om det kanskje ville vært riktig i forhold til at datteren deres skulle slippe å bli foreldreløs. Men jeg likte veldig godt at han sto ved løftet sitt om at han aldri ville forlate henne igjen. Jack er badass som aldri før, fantastisk hvordan han er så utrolig sikker på alt. Og Matthew Fox gjorde en fenomenal jobb i denne episoden. Veldig sterkt, veldig følelsesladd. Når det gjelder FST-tidslinjen, så følte jeg det stoppet litt opp igjen i denne episoden. De siste episodene har denne virkelig skutt fart og blitt superinteressant, men her ble det stopp, og plutselig følte man igjen at de to linjene ikke kommer til å flyte sammen. Veeeldig spent på hvordan de har tenkt å snurpe alt dette sammen i de siste episodene som er igjen nå. Er skremmende å tenke på at det snart er slutt, det kommer til å bli fenomenalt, og veldig veldig trist. Endret 6. mai 2010 av Nevnarion Lenke til kommentar
barney Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Men hva er reglene? Det har vært snakk om mange regler, og her er hva jeg tror reglene for Smokey er: Kan ikke drepe kandidatene (men det var ikke Flocke som prøvde å drepe dem da Richard og Jack ikke ble sprengt av dynamitten) Kan ikke lyge til kandidatene (legg merke til hvordan han kommer med påstander om at Widmore vil ha alle i et kompakt sted uten rømningveier - men aldri sier at Widmore ønsker å drepe dem) Kan ikke forlate øyen (enten kun ved visse betingelser oppfylt, eller ikke i det hele tatt) En ting, som kanskje ikke er blant "reglene", men slik det gjelder i kandidatenes tilfelle er jo at de ikke kan drepe seg selv. I hvert fall slik jeg tolket det etter den dynamitt-scenen mellom Jack og Richard. Ville da den som tuklet med bomben overlevd da det kanskje teknisk blir å regne som forsøk på selvmord? En annen ting jeg tenker litt på nå er hvordan Claire føler seg nå etter å ha blitt etterlatt atter igjen.. Hun må jo være et utrolig lett bytte for Flocke om han vil bruke henne til å drepe kandidatene nå.. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Han prøvde å kverke hele gjengen i ubåten, men feilet. Aner ikke hvordan han visste at noen overlevde, men han vil fullføre jobben og drepe de som overlevde. Mulig noe vil skje når alle dør, så siden han fortsatt er der og fanget i den samme kroppen konkluderer han med at alle ikke er døde. Det er litt interessant at det er kjernen av Lostiene som er igjen nå. Jack, Kate, Sawyer, Hugo har liksom alltid vært i begivenhetenes sentrum. Sayid, Sun og Jin har vært viktige karakterer, men ikke like sentrale som de fire som er igjen. Føler jeg da. Men så er det Desmond da. Han er ikke en kjerne-Lostie, men virker som en slags joker. Nye Jacob? Eller har han en siste oppgave å gjennomføre før han blir drept av produsentene? Oops, og jeg glemte Claire... Men hun er liksom ikke en Lostie lenger. Men Desmond og Claire ødelegger greia mi totalt Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Stikke av fra øyen. Han kunne ikke stikke av så lenge Jacob var i live, og nå er kandidatene til en ny Jacob på øyen. Ergo må han nok kverke dem først. Han prøvde å kverke hele gjengen i ubåten, men feilet. Aner ikke hvordan han visste at noen overlevde, men han vil fullføre jobben og drepe de som overlevde. Jeg er usikker på om målet hans egentlig er å fysisk forlate øyen. Det virker unaturlig på meg om han vil ut og leve som vanlig menneske. Jeg tror han vil ta sitt eget liv. Til det andre, hvordan skal han kverke dem? Han kan nok ikke drepe dem, Jack kan nok ikke dø uansett. Hva er egentlig poenget med den alternative tidslinjen utenfor øyen? Det var interessant i starten, men jeg synes det har vært totalt meningsløst hele tiden. Burde de ikke få opp farten og slå de to tidslinjene sammen snart? Den alternative tidslinjen handler om det som Lost alltid har handlet om - mennesker. Her er det karakterene som er i fokus, og det viste denne episoden tydelig. Både Locke og Jacks stahet - spesielt Jacks evige jag etter å hjelpe noen fordi han ikke klarer å hjelpe seg selv, kommer ekstra tydelig fram når vi ser karakterene vi er vant til, men som andre personer i et annet liv. Det er rett og slett fantastisk skrevet drama. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Slik jeg forstår det, så er vel det Flocke vil er at INGEN kandidater skal være igjen på øya.. så, om de alle drar vekk fra der, eller alle dør, er ett fett.. Så om han hadde tatt fly og dratt i fred og ro vekk fra øya, så er "oppdraget utført", ..eller når alle dør, men det kan han heller ikke gjøre pga "reglene" .. Føler litt at hele greia er et spill slik som treet i Edens Hage.. Treet er der og slikt sett er spillereglene satt, med tanke på Jacob og MiB, og de kan påvirke alt de vil.. men, om menneskeheten, her representert av Jack & Co, virkelig tar en bit av eplet, er opp til dem alene.. de må gjøre det riktige.. Var nå en tanke som akkurat dukket opp.. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Nydelig episode. Likte veldig godt bombescenen. Tror nok Flocke merket at ikke alle var døde nettopp fordi han ikke var "fri". Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Jepp, var nok noe som skulle ha skjedd som ikke skjedde. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Var ihvertfall ganske så klisjè-fritt, det skal den episoden her ha. Likte den faktisk. Eneste jeg egentlig syntes var litt dumt var Sun og Jin som snakka engelsk seg i mellom. Ødela litt av hva som kunne ha vært en enda sterkere scene. Forventa nesten at Jack skulle skrike ut "This wasn't supposed to happen!" mens han sto der gråtkvalt i strandkanten. Spesielt iogmed at rollene Jack-Locke, Locke-Jack har blitt snudd ganske på hodet. Flott at dem også viser at dem ikke er redde for å ta livet av noen i serien sånn helt uten videre. Det gjør finalen ganske så åpen, og jeg gleder meg faktisk litt til den. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Tar jeg feil, eller er ikke Sun og Jin død fordi de lever i den andre tidslinja? Jin gikk jo forbi John på sykehuset. Og man merker at han stopper opp og snakke og ser på han. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Er jo flere som lever i den andre tidslinjen men ikke i den originale, så på den måten er de ikke døde. EDIT: I og med at tidslinje nr. 2 forgår bare en uke eller to etter styrten, hvem vet: kanskje de som døde på øya av andre årsaker kreperer på samme tidspunkt i tidslinje nr. 2, grunnet sammensmeltningen? Endret 6. mai 2010 av Mokko Lenke til kommentar
Bone Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 hmm.. for meg er det bare den originale som gjelder.. Håper de 4 som var på stranda på slutten der overlever i den tidslinjen de er i der.. Jeg liker å se på de andre tidslinjer som ALTERNATIVE alternativer, om dere skjønner.. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hvem var det som sa at "Locke må være en av de mest tragiske karakterene filmverdenen"? Stakkars fyr. Livet hans er ødelagt, og når han endelig tror han har funnet meningen med noe, så er han bare en brikke i et spill, og tas av dage. Locke var (er) en av favorittkarakterene mine, og jeg skulle ønske han kom tilbake og hadde noe å si for slutten. Jeg liker ikke tanken på Locke som en tragisk fyr som til syvende og sist mistet alt og bare ble brukt. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Så hvorfor ble zombie-Sayid plutselig godhjerta? Noe Desmond sa/gjorde ved brønnen kanskje. Teit at Sun og Jin skulle prate engelsk, men fint å endelig bli kvitt karakteren jeg har likt minst siden sesong 1. Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Ekstrem episode dette her. Utrolig spennende å se hva som kommer til å skje videre. R.I.P. Sun og Jin. Veldig bra sammendrag av episoden, Fisker. Tror jeg kan si meg enig i samtlige av dine synspunkter og meninger. Det ville vært en utrolig vakker avslutning hvis Terry O'quinn igjen prøvde å ta sitt eget liv. Åh, ja. Tenkte på det samme, og får frysninger ved tanken. Skulle IKKE forundre meg om dette faktisk skjer.. En ting til: Alt for få episoder igjen. Definitivt. Føler egentlig jeg bare gleder meg mindre og mindre til sesongavslutningen. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hvem var det som sa at "Locke må være en av de mest tragiske karakterene filmverdenen"? Stakkars fyr. Livet hans er ødelagt, og når han endelig tror han har funnet meningen med noe, så er han bare en brikke i et spill, og tas av dage. Locke var (er) en av favorittkarakterene mine, og jeg skulle ønske han kom tilbake og hadde noe å si for slutten. Jeg liker ikke tanken på Locke som en tragisk fyr som til syvende og sist mistet alt og bare ble brukt. Helt enig med deg. Var litt godt å endelig se Locke som beinhard tøffing igjen... bare synd det ikke er Locke. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Så hvorfor ble zombie-Sayid plutselig godhjerta? Noe Desmond sa/gjorde ved brønnen kanskje. Ja, Desmond hadde nok en enorm påvirkning på ham. Hurley refererte jo til Anakin Skywalker når han sa at folk kunne komme tilbake fra "the dark side", og dette var nok et direkte frempek på nettopp hva som skjedde med Sayid. Han ble hentet tilbake. Hva Desmond eksakt sa eller gjorde er vel fortsatt usikkert, vi fikk bare med oss at han begynte å snakke til Sayid om Nadia. Vi vet også at Desmond nå har innblikk i begge tidslinjene, kanskje han fortalte Sayid at Nadia er i live i den andre tidslinjen eller noe. Desmond er hvertfall utrolig viktig, det ble helt klart når Widmore hentet ham tilbake til øya. Tror han vil spille en stor rolle i finalen. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Var ihvertfall ganske så klisjè-fritt, det skal den episoden her ha. At Flocke river en klokke av armen på en fyr og i løpet av minutter har han rigget den til en bombe. Teller ikke det som en klisjé? Kanskje ikke, men teit er det uansett. Det kan også sies om at han på magisk vis får nedtellingen på denne vanlige klokken til plutselig gå mye fortere enn normalt. I en ellers bra episode burde jeg klare å overse slike detaljer, men det går bare ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå