Filmvenn Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Her skal det bare diskuteres episode 14 av sesong 6, "The Candidate". Annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd(spoilere helst i spoilertråden for sesong 6). Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM. "The Candidate" Written by Elizabeth Sarnoff & Jim Galasso Directed by Jack Bender Forhåndsdiskuter forventninger og episoden når den er sendes/er sendt, episoden sendes kl.2-3 natt til onsdag på ABC. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Har høye forventninger til denne, spesielt siden det var to ukers pause Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Med to ukers pause blir det überdigg med Lost igjen, uansett episodens kvaltiet. Ikke at jeg tviler på den heller. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg legger minst mulig spoilere inn i førsteinnlegget, da det er såpass nærme serieslutten er det ikke alle som vil ha SKREKET ut hvem som er sentrert rundt i hver episode. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Hell no, even Frank! Wow, faen denne episoden var det fullt av spenning. Hadde gåsehud hele siste halvdelen etter at det var åpenbart Jack hadde sekken til Flocke. Herregud, vakkert nesten å se Jin og Sun sin død. Og Frank, humor helt til slutten med den karaktern. Breaking News: Seriefinalen forlenget med 30minutter Endret 5. mai 2010 av Mahavishnu Lenke til kommentar
barney Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Kjempebra episode med mye action. Om gjenforeningen til Jin og Sun ble litt kort og stutt, så var avslutningen deres fantastisk på en trist måte. Trillet endel tårer hos meg da.. Det blir moro å se hvordan Flocke opptrer nå og hvordan Jack opptrer når han vet at han ikke trenger å være redd for Flocke direkte. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Rart at de unnslapp så lett, kan ikke ha vært store forskansningen som ble gjort i burene, vår vel bare vente på neste trumph-kort.. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 En flott avslutning for Jin og Sun. Nå vet alle overlevende at Locke ikke er til å stole på. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Merker at det begynner å nærme seg slutten nå, ja. For en avslutning for Sun&Jin.. Lenke til kommentar
Carne Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Sayid, living up to the stereotype Lenke til kommentar
Moff Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Lunta Jack og Richard så slokne sammen.. Det var øya som reddet dem. Men nå som de farer utfor øyas grenser kan den ikke redde dem lengre? Og hva var greia med "he wants us to kill each other" Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Lunta Jack og Richard så slokne sammen.. Det var øya som reddet dem. Men nå som de farer utfor øyas grenser kan den ikke redde dem lengre? Og hva var greia med "he wants us to kill each other" Det som jeg tror er svaret på ditt spørsmål Som jeg skjøte det, kan ikke Lock drepe de, det er i mot "reglene" han og jacob bestemte, bomben kunne ikke gått av pga, at det var lock som satt den i gang, eneste måten den kunne sprenge er at noen av de tuklet med den, altså sawyer. da blir det på en måte ikke jhon som drepte de, men sawyer, det var sånn jeg skjønte det Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jepp, sånn jeg forsto det også. Flocke kan ikke direkte eller indirekte drepe dem, så bomben som han satt igang ville aldri ha skadet dem. Derfor lurte han Sawyer til å detonere den. Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 når vi er innom "The candidate" Hvem tror dere blir igjen, hvis det blir noen igjen, altså til å styre denne øya hvis dette blir slutten? Selv tror jeg Hurley, vet ikke hvorfor. men syntes det kan ende sånn! Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Holy smokes. Fantastisk episode. Jeg vet om ingen andre TV-serier - eller bøker, filmer, eller hvilket som helst annet eksempel på fiksjon - som fungerer så glimrende som Lost. Denne episoden viser veldig tydelig hvor mange plan Lost klarer å arbeide på samtidig. Jeg satt med en klump i halsen av Jin & Sun, tårer i øynene av Jack og musklene i spenning av all den intense actionen gjennom hele episoden. Fremdeles er jeg en smule skjelven. Det er tydelig at det nærmer seg slutten. I løpet av én episode har vi mistet Lapidus, Sayid, Jin, Sun og han irriterende hjelperen til Widmore. Har det noensinne blitt drept så mange regulars i én og samme Lost-episode før? Tapet av Lapidus var greit nok, eneste grunnen han fremdeles var igjen var fordi han skulle være piloten på hjemreisen. Jin, Sun og Sayid overrasket meg alle sammen, men det var nok fordi jeg ikke var forberedt på en sesongfinale-ish episode. Dødsfallene i denne episoden er bare nok en tydelig beskjed fra skaperne at de ikke er redd for å faktisk gjøre det vi tror at de ikke kommer til å gjøre. Denne beskjeden fikk vi da Alex ble brutalt henrettet, og når jeg var sikker på at bomben ikke kunne gå av (for hva skulle da skje?), så gjorde den det - med en enorm twist. Sayids ofring er interessant. Denne episoden har han vært følelsesløs, drept uten hemninger, blankt fulgt ordre. Noe må ha skjedd da han møtte Desmond. Han ble normal igjen, drepte ikke som han skulle, og fikk vite at det var Jack. Hvordan vet han det? Er full av spørsmål om akkurat den hendelsen der. Jeg elsket det sesong 2-lignende dilemmaet i ubåten. Jack sier at Flocke ikke kan drepe dem, og vil at de skal drepe hverandre. Sawyer tar ikke sjansen. På akkurat samme måte som nedtellingen i luken, må de ta et valg som ikke kan basere seg på noe annet enn tro og magefølelse. Jacks plutselige "hva om alt egentlig er motsatt av det vi tror"-oppdagelse minnet om Miles som stiller spørsmålet om ikke den bomben som skal sprenges kan være the accident. Lost har noen av de mest fantastiske dillemmaene som presenterer oss for menneskelig psykologi på en særegen måte. Jack hadde nok rett i det han sa, men likevel stiller jeg spørsmål med Flockes plan i denne sammenhengen. Han plantet nok eksplosivene i flyet, men gikk til plan B da Jack fremdeles ikke ville ombord, men jeg skjønner ikke hvordan han kunne planlegge at alt som skjedde på kaien. Tror forresten at han ikke kan lyge til kandidatene heller. Nå er jeg også enormt spent på hva Flockes motiver egentlig er. Ting tyder på at han faktisk ikke vil forlate øyen, flyet og ubåten er borte. Skal han bruke eselhjulet? Gjøre seg om til en røyksky og fly over vannet? Jeg føler at "leave the island" egentlig betyr at han vil ta sitt eget liv. Han har vært fanget på øyen i en evighet, fanget i en kropp som ikke er hans egen og i en form og skikkelse som bare er sær. Det ville vært en utrolig vakker avslutning hvis Terry O'quinn igjen prøvde å ta sitt eget liv. Men hva er reglene? Det har vært snakk om mange regler, og her er hva jeg tror reglene for Smokey er: Kan ikke drepe kandidatene (men det var ikke Flocke som prøvde å drepe dem da Richard og Jack ikke ble sprengt av dynamitten) Kan ikke lyge til kandidatene (legg merke til hvordan han kommer med påstander om at Widmore vil ha alle i et kompakt sted uten rømningveier - men aldri sier at Widmore ønsker å drepe dem) Kan ikke forlate øyen (enten kun ved visse betingelser oppfylt, eller ikke i det hele tatt) Generelle betraktninger: Matthew Fox' beste episode i hele serien, lukter Emmy lang vei. Den alternative virkeligheten viser også hvordan Lost i bunn og grunn handler om karakterer og mennesker, ikke action. Inntrykket man får av Jack her - som på sett og viser en annen Jack enn den vi er vant til - og det samme med Locke, er uhyre interessant. En ting til: Alt for få episoder igjen. Spørsmål for avslutningen: - Hva vil egentlig Flocke? - Hvordan har han tenkt å "avslutte det han har begynt"? - Er Jack den utvalgte? - Hva skal til for å drepe Flocke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå