Gå til innhold

Trenger siste sjekk før kjøp!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ganske så ubesluttsom og har endelig kommet fram til delene jeg skal ha.

For sirka en uke siden visste jeg ikke noe av PC deler/bygging, så jeg registrerte meg her og lærte meg nesten alt om det jeg trenger, men det er så Drygt og bestille alt så finner du først da ut at en del ikke passer;/ så jeg vil helst dobbelsjekke nå!:|)

Tok meg tiden til og skrive ned alt her, så får dere kommentere om noe ikke passer eller må endres - Jeg skal kjøpe sleeves+ ett få vifter og andre saker, men må bare finne ei fin modding side (Kan godt være USA, UK eller hva som helst bare ikke frakta koster ALTFOR mye, gjerne kommenter der og;)

Kabinett: -Skiftet fra Lian li til CORSAIR 800D

Prosessor: -Skiftet fra i7 920 til i7 930 intel core

Cpu kjøler: THERMALRIGHT ULTRA-120 EXTREME S-1366

Cpu kjøler (x2) vifte: Thermalright TR-FDB-12-1600 - kabinettvifte

OS: MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM 64-BIT NOR DVD #OEM #NO

DVD-RW: LG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA RETAIL SVART

Harddisk (x2): SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

Hovedkort: ASUS P6T DELUXE V2 X58 S-1366 ATX

Strøm: CORSAIR HX 1000W ATX12V 2.2 / EPS12V

Skjerm: BENQ G2420HDBE 24" WIDE TFT BLACK

Ram: CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC10666 1333MHZ (3X2GB)

Skjermkort: -Skiftet fra x2 RADEON HD5770 1GB til x1 RADEON HD5870 1GB

Ekstra:

Pasta Rensesett: Arctic Silver ArctiClean 1 & 2 - rensesett

Kjølepasta: Arctic Silver 5 High-Density Polysynthetic Silver Thermal

HDMI: Deltaco video/lydkabel - HDMI - 2 m

Antistatisk: Deltaco ESD Armledsband - antistatisk håndleddbånd

Tastatur: RAZER LYCOSA GAMING KEYBOARD #NORDIC

Mus: RAZER DEATHADDER 3500DP1 USB

Musmatte: SteelSeries QcK heavy - musematte

Trådløs USB adapter: ZYXEL NWD-270N WIRELESS N USB ADAPTER

Mvh Alex.

Endret av Alexhoop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, har tenkt på og ha ssd og Gsx1000r men kanskje det kommer inn litt senere, skal raide de to 1tb harddiskene også.

Velger i7 930 ofcourse, lurte litt på hvorfor alle tok i7 920? :o hadde 930 først Kakeshoma, også burde jeg ikke ha 850 watt da minst?:o nekter og ha for lite XD om jeg upgrader og som jeg kommer til og gjøre.

Iskald, jeg tok x2 5770 fordi det var billigere (Kampanje tilbud, blir 2,5 tusen tilsammen) men jeg kan nok alltids skifte til 5870, så kan jeg heller kjøpe ett til senere.

Og 920 er noen 10kroninger dyrere enn 930 XD

Lenke til kommentar

Haha takk, visste ikke at 930 kom ut da:, da tar jeg 930,1 Radeon 5870 isteden for 2 Radeon 5770, psu 850.

Tusen takk for all hjelpen da, Corsair 800d var kampanje på 1,8 tusen og kabinettet jeg hadde (lian-li) var 1,5 tusen så hvorfor ikke corsair tenkte jeg hehe.

Kan bare kommentere videre, alt hjelper såklart^^

Edit: 5870 kostet mye X) skal tenke litt nå.

5850 kan fungere, men 2x 5770 var fortsatt billigere. Er det mye problem med x2 5770?

- Alex

Endret av Alexhoop
Lenke til kommentar

Noen få spørsmål til!

Er usikker på Hovedkortet, burde jeg bytte, si ifra om det er mye ille med det? (vet at alt passer til det)

Hvilken website får du kjøpt gode billige sleeves? Kan godt være USA/UK side, men må ikke ha for dyr frakt!

Holder 3vifter til kabinettet, 3 viftene som kommer med til mitt system?

Er Corsair viftene som kommer med kabinettet bra? (om jeg skal kjøpe flere)

Endret av Alexhoop
Lenke til kommentar

Har fint lite peiling på sleeving av kabler, ettersom de eneste kablene som ikke er sleevet hos meg er 3 kabler fra viftene. (PSU færdi sleeva) Men kan dette være noe av det du er ute etter?

Angående vifter, så kan du jo alltids se det an etter at du har fått systemet opp å gå. Om temperaturene er høyere enn ønsket, er det jo bare å skifte ut viftene med noe bedre. Selv er jeg fornøyd med viftene som fulgte med mitt CM Haf 922. Vil tro de som følger med 800D er bedre enn de jeg har.

Endret av neruen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har fint lite peiling på sleeving av kabler, ettersom de eneste kablene som ikke er sleevet hos meg er 3 kabler fra viftene. (PSU færdi sleeva) Men kan dette være noe av det du er ute etter?

Har prøvd sånne sleeves engang i tiden, var et mareritt og få trukket strømpen over diverse kabel kontakter ettersom som de ikke ekspanderte nok. Var vel av fabrikat Sharkoon eller Akasa, vett med andre ord ikke hvordan de der er.

Nå bruker jeg heller sort elektriker tape! :)

Lenke til kommentar

Har prøvd sånne sleeves engang i tiden, var et mareritt og få trukket strømpen over diverse kabel kontakter ettersom som de ikke ekspanderte nok. Var vel av fabrikat Sharkoon eller Akasa, vett med andre ord ikke hvordan de der er.

haha, det er vell strengt tatt meningen at man skal ta av kontaktene før man drar dem over kabeln :tease:

Endret av neruen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

haha, det er vell strengt tatt meningen at man skal ta av kontaktene før man drar dem over kabeln :tease:

haha, kan være lurt(tanken har ikke slått meg før), men igjen for mye hodebry for min del! :)

Lenke til kommentar

Haha takk for siden du gidde meg neruen:> jeg kjøper ett par vifter for sikkerhets skyld + noen sleeves og sleeving tool.

btw er det billig shipping der? finner ikke ut:o

Takk

Endret av Alexhoop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...